מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
לרט
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה

הגמד והענק – המשך מבחן ארוך טווח MSX

הגמד והענק – המשך מבחן ארוך טווח MSX
צילום: בלנגה/רוזנבלום/רייס  

מבחן ארוך טווח הונדה מונקי גרום MSX125 חלק שלישי- ממשיכים קדימה.

הבייבי שלנו כבר לא ילד. גדל הנער ונהיה שועל עירוני ולוחם אורבני אמיתי. 
הMSX עובר אצלנו טבילת אש רצינית ולא נח לרגע, ואפילו הרחיק בנסיעה עד לנתניה הרחוקה, וכל זה ללא בעיות כלל וכלל.
אנחנו נהנים ממנו, ומקווים שלא ייגמר, אך בתוכנו יודעים שיבוא יום בו יפרח העולל מהקן. 

כבר 3727 קילומטרים צוהל לו הגרום ברחבי המרכז, והיד עוד נטויה. בדקו את החלק השלישי בסיפור הדרך.



הגמד והענק / 
אבי מונינה

זו היתה התאהבות ממבט ראשון. לא מהסוג הרומנטי קלאסי, אלא כמו שמרגישים כשפוגשים תינוק. יצור קטן, חמוד ומתוק, שאף אחד- אבל אף אחד!- לא יכול להתעלם ממנו.

אין מצב שאתה עומד ברמזור או בכל מקום אחר, ישוב על אוכפו של המיני הונדה, ועיניי כל הסביבה לא נעוצים בך ובכלי המתוקי שבין רגליך (וסליחה אם זה נשמע קצת לא תקין פוליטית). בטח אם אתה בגובה 190 ס"מ ומבנה גוף מלא (מלא בשאריות מיותרות מארוחת ליל הסדר). ומי שמזדרז להתעשת עוד בטרם הרמזור הפך ירוק, חייב להעיר, לשאול ולחוות דעה. אף אחד לא נשאר אדיש למראה האופנוע בכלל, ובוודאי לא לפרופורציות המגוחכות מהשילוב של שנינו.

אז כאמור, אני רואה את המיני הונדה, מתאהב ו… תוהה איך אצליח לכווץ את גופי ולהתאימו לאופנוע. האם באופנוע כל-כך קטן ונמוך ידיי יוכלו לאחוז בכידון ורגליי ידרכו על הרגליות ויתפעלו את מה שנדרש, לאורך זמן מבלי שהשרירים יתכווצו ויתעוותו? ואולי בכלל יש כאן עניין אחר, כי הרי אין זה סוד שהיפנים הם לרוב נמוכי קומה, אז אולי מהנדסי הונדה פיתחו אופנוע למידותיהם, ולנו, הג'מוסים, הם תפרו את האפריקה טווין?

אז זהו, שלא. מסתבר שמדובר כאן בהנדסת אנוש מעולה. האופנוע לא מרגיש צפוף באופן יחסי. התחושה שהכל נמצא במקום, ומיקום הרגליות, גובה המושב והכידון מאפשר רכיבה נינוחה ולא מזכיר לך שוב ושוב שלא מדובר בפול סייז בייק.

כאמור, תנוחת הרכיבה במיני הונדה נוחה ותפעולו נעים ביותר, פרט לג'ק שהתקשתי מעט בהורדתו. האופנוע מאיץ יפה ומתקדם בקצב מצויין בתנועה העירונית- לא מהיר מדי ולא איטי מדי, מתמרן יפה ובקלות ומשרה תחושת בטחון. זהו למעשה כלי עירוני מעולה. לגבי כבישים מהירים- הייתי מציע להימנע ככל שניתן, למרות שאם ממש חייבים אז אפשר. אבל קצת.

לסיכום, מדובר באופנוע עם לוק מדליק, מיוחד ולא שיגרתי בנוף האופנועים/קטנועים. באופן אישי, לו יכולתי, הייתי מוסיף לו עוד 125 סמ"ק, עוד 20 קמ"ש, ומשפר משמעותית את כושר הספיגה של המתלה האחורי. או אז הייתי יכול לדבר על מושלמות.

בכל מקרה, הייתי רוצה להמליץ בחום לכל רוכב מתחיל, או למי ששוקל לקנות קטנוע בסיסי (לא טימקס ודומיו) שייקח בחשבון את המיני הונדה. אין לי ספק שמדובר בחוויה משודרגת.


עוד מהכיף הזה לאחרונה:

הונדה MSX125 במבחן ארוך טווח


תעודת זהות

הונדה MSX125

שנת ייצור: 2015

מחירון: 17,800 ש"ח
(ע"פ מחירון לוי יצחק)

קילומטראז': 3,429

מחיר לחדש: 20,900 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:A2 

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר אחד, קירור אויר, מערכת הזרקת דלק
נפח: 125 סמ"ק
הספק: 9.6 כ"ס ב- 7,000 סל"ד
מומנט: 10.9 קג"מ ב- 5,500 סל"ד
יחס דחיסה: 9.3:1
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
הילוכים: 4
בולם קדמי: מזלג קדמי הפוך 31 מ"מ
בולם אחורי: זרוע אחורית מפלדה ובולם אחורי יחיד
בלם קדמי: דיסק בקוטר 220 מ"מ
בלם אחורי: דיסק בקוטר 190 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70-12
צמיג אחורי: 130/70-17

מדידות

בסיס גלגלים:  1,200 מ"מ
גובה מושב:  765 מ"מ
מרווח גחון:  160 מ"מ
משקל רטוב: 102 ק"ג
מיכל דלק:  5.5 ליטר – 170 ק"מ על מיכל דלק אחד, משולב

על השעון:

עלות טיפולים MSX125:

1,000 ק"מ       371 ש"ח
4,000 ק"מ       371 ש"ח
8,000 ק"מ       482 ש"ח
12,000 ק"מ     1,183 ש"ח
16,000 ק"מ     482 ש"ח
20,000 ק"מ     371 ש"ח
24,000 ק"מ     1,183 ש"ח
*המחירים כוללים מע"מ.

– – – – – – – – – – – –
עוד לאחרונה בנושא הונדה:

הונדה MSX125 במבחן ארוך טווח

הונדה אפריקה טווין מבחן דרכים


הונדה ויזן – טווח ארוך פרק א



הונדה ויזן – טווח ארוך פרק ב



הונדה ויזן – בסיכום שנת 2015

גלריה

8 תגובות ל הגמד והענק – המשך מבחן ארוך טווח MSX

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל