מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
לרט
סטפן
תמוז
rok-straps רצועות קשירה 140
KTM עליון קוביה
לרט
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה

רכבנו על סוזוקי בורגמן 650 החדש

רכבנו על סוזוקי בורגמן 650 החדש

בחנו: גיא סחריה וסטפן אבנדיצ'י | צילום: גיא סחריה

שורה תחתונה
הסוזוקי בורגמן 650 החדש הוא מכלול של יתרונות על שני גלגלים. אמנם המחיר אינו אטרקטיבי וישנם גם חסרונות עליהם אפרט בהמשך, אך עם מה שיש לו להציע, בנוסף לשלל התוספות שניתן להוסיף לו – הבורגמן החדש הוא פרטנר נפלא לשייט עליו בכבישי ישראל.
קצת רקע

הבורגמן 650 הוצג בשנת 2002 והיה לראשון ש"העז" לשתול מנוע כה גדול בקטנוע, והראשון שהשתמש במערכת הילוכים משולבת אוטומטית/ידנית נשלטת אלקטרונית ומתקדמת. למרות מתחרים ישנים וחדשים מיפן ומאירופה שצצו במשך השנים, הבורגמן 650 הוא עדיין הקטנוע הגדול בעולם, הכורסתי והמפנק מכולם, אופנוע תיור עם מעטה פלסטיק, הגולדווינג של הקטנועים המסוגל לחצות את ארה"ב או אוסטרליה בנוחות עם שני נוסעים, מטען כבד ומוגן מגשם, חימום במושבים ומוסיקה ברמקולים.

מאז 2002 הדגם חווה שינויים מדי שנתיים, שינויים לא מהותיים למעט תוספת גרסת "אקזקיוטיב" ב-2004, צורתו החיצונית המוצלחת לא שונתה לאורך 10 שנים עד ששודרגה ב-2013 במהלך שאינו מהפיכה אלא שימור הטוב ושיפור הטעון שיפור.  פנסי החזית השתנו מעט ונעשו שינויים אווירודינמיים אשר לדברי היצרן מפחיתים את הגרר ב-35% לטובת החיסכון בדלק והשקט בקסדות, שינוי מורגש נעשה בפנסי הזנב – סוזוקי אימצו את תקן ה-3D החדש, מה שהעניק מראה ספורטיבי יותר לקטנוע כולו.

מבחן דרך
דגם ה"אקזקיוטיב" המפואר בגרסה החדשה אותו קיבלנו, כולל גימורי כרום בקצוות הידיות ובאגזוז, משענת מקורית למורכב, ידיות מחוממות, מושבים מחוממים וכוונון חשמלי למגן הרוח. המשענת הקטנה שבגב הרוכב ניתנת להתאמה על ידי תזוזה של כ-5 ס"מ, מה שמאפשר תמיכה לגב התחתון עבור רוכבים בגבהים שונים. המראות (שניתנות לקיפול אוטומטי) ממוקמות עדיין באותו מיקום בעייתי – מתחת לידי הרוכב, מה שגורם להסתרת חלק מהמראות על ידי המרפקים בעת רכיבה. לעומת זאת, טריוויאלי ככל שישמע, בדגם הנוכחי ניתן לכוונן את המראות לעומת הדגם הקודם בו לא ניתן.


חלקו האחורי של הבורגמן החדש מימין והקודם משמאל

בבורגמן החדש החליטו להשתמש בלוח מחוונים אנלוגי בנוסף לדיגיטלי. רוכבי בורגמן איתם שוחחתי התלוננו בנוגע ללוח המחוונים בדור הקודם ואמרו שאינו נראה טוב בשמש – בדור החדש לוח המחוונים הנוכחי קריא ונאה, כאשר בצד שמאל ישנו מד מהירות, מימין מד סל"ד ובמרכז לוח דיגיטלי שמראה שעה, מד טמפ', מרחק, בורר הילוכים (במצב ידני) ומחשב צריכת דלק, בנוסף לחום המנוע ומד דלק כמובן. קרוב למד הסל"ד ישנו אינדיקאטור על רכיבה חסכונית, שהופך לירוק כאשר משייטים בנינוחות בסל"ד נמוך ולא מאמצים את המנוע יותר מדי, מתאים לזמנים המודרניים.

המושב עצמו די נוח אם כי מעט נוקשה עבור הרוכב. מושב המורכב יכול לזכות בקלות בתואר המושב המפנק ביותר, כאשר ישנה הפרדה מלאה בין המרכיב למורכב, ומדרסי רגליים מלאים ליושבים מאחור (לא רגליות נפתחות). פרט שלילי הוא המקום לרגליים שלוקה בחסר עבור בחור גבוה כמוני (192 ס"מ). כאשר הנחתי את הרגליים בזווית של 90 מעלות, ברכיי נגעו כל הזמן בתאי האחסון, אך בשיוט ובפריסה של הרגליים למדרסים הרחוקים נוצר מקום נוסף שהתאים ממש על הס"מ. גבוהים יותר ייאלצו לבצע התאמות נוספות כדי להרגיש בנוח (פירוק המשענת, לדוגמה), נמוכים יותר ירגישו בבית.
כיאה לקטנוע בסדר גודל כזה, תאי האחסון לא מאכזבים. תא  האחסון מתחת למושב מואר ומאפשר די מקום לשתי קסדות מלאות ועוד קצת פיצ'פקעס ביניהן (כפפות, כלים קטנים, מגבת), אך לא מעיל. בנוסף לזאת ישנם שלושה תאי אחסון נוספים מתחת לכידון כאשר המרכזי והגדול שבהם ננעל, ובתוכו שקע מצית 12 וולט – בדיוק כמו ברכב. אלו שלא מסתפקים בשטח האחסון הנ"ל יגלו שוק מלא באביזרים שמותאמים היטב לסוזוקי השמנמן, כמו תיקי צד וארגז כמובן.

תיבת ההילוכים

סוזוקי בחרו להמשיך ולהשתמש בתיבת ה"הילוכים המתמשכת" הייחודית בעולם הקטנועים (CVT – Continuously Variable Transmission), במצב "אוטומטי" זה ואריאטור עם אפשרות לקצר את יחסי ההעברה כשרוצים להאיץ (מצב "פאוור") – ויש גם מצב ידני (ללא קלאץ') המהווה יתרון לעומת קטנוע רגיל בזכות שישה הילוכים אותם מעבירים בכפתור, אם כי סביר להניח שתשתמשו באופציה הנ"ל פעמיים בשביל הקטע, ומשם תישארו על האפשרות האוטומטית. בצד השלילי נמצא תפקוד התיבה בתחילת הנסיעה, במיוחד במצב "Power", שמלווה בבעיטה מהמנוע וברעידות במהירות נמוכה, אך זה בהחלט אופי שניתן להתרגל אליו. דבר נוסף שניתן לומר על מערכת ההילוכים הוא אורך החיים – שועלי בורגמן ותיקים מעידים על אורך חיים שנע סביב ה-60,000 ק"מ, מה שמלווה בהוצאה כלכלית משמעותית כל מספר שנים לצורך תיקון או החלפה של תיבת ההילוכים.

מנוע וביצועים

סוס מנצח לא מחליפים, כך גם במקרה של הבורגמן 650. המנוע המשיך מהדור הקודם עם כיוונונים קלים (חלקם עבור צריכת דלק משופרת), שני צילינדרים, 638 סמ"ק מוזרק שמפיק 55 כ"ס מכובדים ב-7000 סל"ד.

משקלו היבש של הבורגמן 650 עומד על כ-270 ק"ג גבוהים, מה שגרם לי בהתחלה לפקפק ביכולות הדינמיות של הכלי, אך בסיבוב המצערת בפעם הראשונה הבנתי שלא כך הדבר. לא מצאתי נתון תאוצה מדויק לכן מדדתי בעצמי וגיליתי שמ-0 ל-100 קמ"ש, במצב "Power", הבורגמן מאיץ תוך קצת יותר משש שניות זריזות. לחצן ה "Power" המדובר מחדד את תגובת המצערת ושומר את הסל"ד גבוה כך שהתחושה ספורטיבית הרבה יותר ותשאיר את רוב הנהגים והרוכבים האחרים במראה האחורית שלכם. את מרבית הרכיבה על הבורגמן ביצעתי בכבישים מהירים, שם הוא משייט ללא כל בעיה במהירות של 140 קמ"ש ומשאיר די והותר כוח לעקיפות. תאוצות הביניים נעשות במהירות הבזק ולגבי המהירות הסופית – מספרים שאפשר להגיע איתו ל-180 קמ"ש.

מה שהפתיע אותי לטובה היא יכולת התמרון בפקקים ובאזורים עירוניים. בתמרונים צפופים ניתן לקפל את המראות באופן חשמלי, מה שמותיר רוחב כולל של 81 ס"מ ומאפשר תמרונים באופן מפתיע. 270 הק"ג לא מורגשים כפי שנדמה והכלי מאפשר לשייט בנינוחות בין מכוניות ומכשולים שונים תוך תחושת ביטחון.
על הצד השלילי היו לטעמי המתלים וליתר דיוק מהלכם המוגבל – 110 מ"מ מקדימה ו-100 מ"מ מאחור בלבד הגיעו לקצה גבול היכולת שלהם מהר מדי בבורות ומכשולים, מה שגרם לי להישמע יותר מדי פעמים כמו נחש רעב.
אם תהיתם איך בולמים את הבהמה הכבדה הזו – מנגנון ABS שמופעל על שני דיסקים מקדימה ואחד מאחור מצליחים לרסן את הבורגמן גם ברגעים קריטיים. גם בהרכבה ומעט ציוד הוא בולם ללא תחושת כבדות ומעניק ביטחון לרוכב. מנגנון ה-ABS שמונע נעילת גלגלים הוא תוספת חשובה מאוד לבורגמן בפרט ולכלים דו גלגליים בכלל ועשוי להיות ללא צל של ספק ההבדל שבין חיים ומוות עבור רוכבים רבים.

צריכת דלק
בסיומם של שלושה ימים ו-1,000 קילומטר שמרביתם בכביש בינעירוני – צריכת הדלק עמדה על כליטר לכל 20 ק"מ (5.1 ליטרים ל-100 ק"מ).



לחברי מועדון הבורגמן שאירחו אותנו – תודה!

לסיכום

זכיתי לבדוק את הבורגמן במחיצתם של כ-40 חברי מועדון הבורגמן בעת נסיעתם האחרונה לאילת. במהלך שלושת הימים בהם בדקתי אותו רכבתי לא פחות מ-1,000 ק"מ מתישים ומהנים, ודעתי היא שקשה יהיה למצוא שותף טוב יותר בשוק הקטנועים. בתור כלי תיור אין לו תחרות בנוחות ואבזור – ובגרסה החדשה שופרה מאוד היכולת התמרון בתנועה צפופה כך שניתן גם להיכנס איתו לתוך העיר. חבילה משתלמת גם במחיר הלא זול של 73,500 ש"ח על הכביש. לגבי מועדון הרוכבים המדהים שנלווה אליו – את זה כבר אי אפשר לאמוד בכסף.
באופן אישי: סטפן אבנדיצ'י
כלי פצצה, הופתעתי מהזריזות ומיכולת התמרון של קטנוע תיור כזה, בגרסה החדשה אין כול בעיה להיכנס לעיר, אם הייתם רואים איך נתתי פייט לשליחים… הגרסה החדשה גם קומפקטית וחטובה יותר מהמקורית. הביקורת שהייתה על תפקוד ההילוכים לא השתנתה, למרות שזה מרגיש קצת יותר טוב עדיין במצבי "פאוור" והילוך ראשון ידני תגובת המצערת קופצנית ובלימת המנוע מורגשת כשסוגרים גז. 

תעודת זהות

סוזוקי בורגמן AN650 AZ

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר: 3
מחיר 2014: 72,345 ש"ח
לפי מחירון 01/14
דרגת רישיון: A
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים, 4 פעימות, 55 כ"ס, קירור מים
נפח מנוע:  638 סמ"ק
קיבולת דלק:  15 ליטר
הזנת דלק:  מערכת הזרקה
בלם קדמי:  דיסק כפול הידראולי
בלם אחורי:  דיסק הידראולי
מתלה קדמי:  טלסקופי, שיכוך שמן

מתלה אחורי:  זרוע אחורית, קפיץ סלילי, שיכוך שמן

צמיגים קדמיים:  R-15" – 120/70
צמיגים אחוריים:  R-14" – 160/60

מדידות

בסיס גלגלים 1,585 מ"מ

מרווח גחון 125 מ"מ

גובה מושב 755 מ"מ

משקל יבש: 278 ק"ג

לאחר 1,000 ק"מ, צריכת בנזין:
כליטר לכל 20 ק"מ
(5.1 ליטרים ל-100 ק"מ)

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):
(כל המחירים כוללים מע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן)
טיפול      עלות
1,000         204 ש"ח
6,000         326 ש"ח  
12,000       408 ש"ח
18,000       326 ש"ח
24,000       836 ש"ח

משקלו היבש של הבורגמן 650 עומד על כ-270 ק"ג גבוהים, מה שגרם לי בהתחלה לפקפק ביכולות הדינמיות של הכלי, אך בסיבוב המצערת בפעם הראשונה הבנתי שלא כך הדבר. לא מצאתי נתון תאוצה מדויק לכן מדדתי בעצמי וגיליתי שמ-0 ל-100 קמ"ש, במצב "Power", הבורגמן מאיץ תוך קצת יותר משש שניות זריזות. לחצן ה "Power" המדובר מחדד את תגובת המצערת ושומר את הסל"ד גבוה כך שהתחושה ספורטיבית הרבה יותר ותשאיר את רוב הנהגים והרוכבים האחרים במראה האחורית שלכם
                                                                                                              
  בתור כלי תיור אין לו תחרות בנוחות ואבזור – ובגרסה החדשה שופרה מאוד היכולת התמרון בתנועה צפופה כך שניתן גם להיכנס איתו לתוך העיר. חבילה משתלמת גם במחיר הלא זול של 73,500 ש"ח על הכביש. לגבי מועדון הרוכבים המדהים שנלווה אליו – את זה כבר אי אפשר לאמוד בכסף
                                     

 

18 תגובות ל רכבנו על סוזוקי בורגמן 650 החדש

  1. לא הם ימשיכו לרכב על טימקס בשביל שיחשבו שהם עבריינים. אבל מצעצוע.

  2. הבורגמן תמיד היה ויהייה אחד הקטנועים היותר טובים למי שמבין.
    קטנוע שנתן לי להרגיש איתו הכי טוב שניתן גם מבחינת התנהגות הכביש הזרוזות והכל.
    אז לפי מה שכתבת כאן עכשיו הוא טוב עוד יותר.

  3. היו לי כל האופנועים הגדולים כולל GSאים והונדות. לא מחליף בשום דבר ובחצי מחיר המלך על הכביש

  4. ברשותי בורגמן 650 שנת 2011 .
    אחד הכלים היותר מפנקים שהיה לי. דרך אגב בעיר הוא מסתדר בקלות בפקקים עם קצת ניסיון.
    אחלה כתבה נהנתי לקרוא. תודה.

  5. אין על המכונה הזאת!!! 75000 קמ עשיתי על ה400 ועוד 80000 על ה650 ככה שיש לי 7 שנות ברגמן וזה בלי להזכיר עוד שנתים על ה250… זוכרים?כולל טיולי מועדון עם ג'קי הנצחי ורק מילים טובות. אין לי ספק שעוד אחזור אליו. הכתבה הזאת עושה לי חשק…!!

  6. היה לי אותו למשך שנתיים, הכלי כי מפנק שהיה לי בחיים אבל תיקוני גיר יקרים פשוט היו מעל ומעבר למה שהייתי מוכן לשלם.

    בכאב לב מכרתי אותו.

  7. " דבר נוסף שניתן לומר על מערכת ההילוכים הוא אורך החיים – שועלי בורגמן ותיקים מעידים על אורך חיים שנע סביב ה-60,000 ק"מ, מה שמלווה בהוצאה כלכלית משמעותית כל מספר שנים לצורך תיקון או החלפה של תיבת ההילוכים." למרות שמאוד נהניתי מחווית רכיבה מדהימה, זו הסיבה שלא אקנה בורגמן!!!!

  8. לולא תיבת ההילוכים בעלת החיים קצרים, שלי ולרבים אחרים נהרסה ב- 44,000 ק"מ, וגרמה לנזק של 10,000 ש"ח!! הייתי עדיין רוכב על הבורגמן.
    עד הרגע שנגרם הנזק בשעה 2:00 באמצע איילון, היה מדובר בכלי מפנק ביותר!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל