מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
ברקום שמאל
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

קאוואסאקי KX250F – הצפרדע העצבנית

קאוואסאקי KX250F – הצפרדע העצבנית

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

ההמתנה ליישום חוק הספורט המוטורי ותקנות המכס ליבוא אופנועי מוטוקרוס רק גרמה לשוק שהיה פעם תוסס (ביבוא שחור) להתקרר ואפילו לקפוא. אלא שלאחר סאגה בירוקרטית מייגעת ניתן כעת לגשת אל הסוכנויות ולרכוש אופנוע מוטוקרוס עם רישוי ספורטיבי (אפור) באופן חוקי, בארץ הקודש. היינו כחולמים. עוד לפני האישור הסופי של תקנות המכס קבלתי את הטלפון שבישר לי על הימצאותו של קאוואסאקי KX250F פרטי מדגמי 2013 שנחת בארץ.
"ירוק? וכבר בארץ?", הרי רוב רוכבי המוטוקרוס בארץ רוכבים על אדום (הונדה). אך לאט לאט רואים אותם יותר בכל תחרות ונראה שמשהו משתנה בארצנו הקטנה וכך הצבע הירוק תופס אחיזה בארצנו. מבלי לבזבז זמן יצאנו לדרך כדי לתהות על קנקנו של החלוץ כשעתה שישנו יבוא רשמי וכלים בסוכנות היבואן המבחן רלוונטי מאי פעם.

ה-KX250F כבר הוכיח את עצמו בשנה קודמת עם ניצחונות פעם אחר פעם וקטיפת תואר ה- AMA SX Lites לשנת 2011 ובאליפות AMA MX Lites קטף את שלושת המקומות על הפודיום. אין הרבה חברות שהצליחו לעשות זאת. הישגים אלו הם רק פסגה אחת בשנים של הצלחות אותן משיגה קאוואסאקי במרוצי ה-AMA בארה"ב. באמצע העשור הקודם החליט מישהו בקאוואסאקי שהגיע הזמן לתת לירוקים את הכבוד המגיע להם ולצורך כך הוחתמו רוכבים מהשורה הראשונה. הכל התחיל מג'יימס (באבא) סטיוארט שרכב מגיל צעיר על קאוואסאקי והיה נאמן במשך שנים לקאוואסאקי עד המעבר לימאהה, מי שנשאר נאמן לירוקים היה ריאן וילופוטו המוכשר שהוחתם בזמנו ועם הזמן בכל קטגוריה ונפח ניתן היה לראות רוכבים מוכרים שהביאו לירוקים תוצאות מכובדות.

מה שעשה את אותו השינוי ונתן דחיפה משמעותית היה שיתוף הפעולה שלה עם סוזוקי באמצע העשור הקודם. באותה תקופה אופנועי קאוואסאקי לא זכו להיות בין הראשונים במבחנים השוואתיים ותמיד היו מעין אופנוע "פרווה" לא לכאן ולא לכאן. שיתוף הפעולה הניב את הסוזוקי RMZ250F והקאוואסאקי KX250F שהיו כמעט זהים לחלוטין אך לאחר תקופה קצרה של שיתוף פעולה והחלפת רעיונות נפרדו השתיים וכל חברה חזרה לשולחן העבודה. מאז כאמור, הכל השתנה והאופנוע מבציר 2013 אמור להיות הטוב ביותר שיצא תחת כנפי קאוואסאקי. האמנם?

השורה התחתונה
קאוואסאקי החליטה לשלב את הידע הרב שצברה על מסלולי המרוצים, הישר אל האופנועים הנמכרים לצרכן. לאחר אין ספור של ניצחונות במסלול המוטוקרוס והסופרקרוס הצליחו מהנדסי קאוואסאקי לשלב את הידע מהמסלול לאופנוע הנמכר לציבור וזאת מבלי לייקר אותו בחלקים וחומרים אקזוטיים של אופנוע מסלול וכך נוצר ה-KX250F החדש.
מה שתרם רבות לדגם ה-KX250F לעלות ולטפס אל מדרגות הפודיום הגבוהות היו השינויים בגישה של הרוכבים/הקונים לאחר הצגת אחיו הגדול ה-KX450F בשנת 2009, שנה שבה שלטה הונדה ללא עוררין במסלול. מאותה שנה התחילו רוכבים רבים לחזור ולקנות קאוואסאקי וביחד עם כמה אליפויות בדרך סללו להם את הדרך למעלה.

ה- KX250F החדש הפך להיות שחקן מפתח בקטגוריית ה-250 מרובעי הפעימות, אופנוע שקל להתחבר אליו, מנוע עם כוח זמין בכל תחום הסל"ד, מתלים מעולים, בלמים טובים, והכל משתלב בהרמוניה. מה עוד אפשר לבקש מאופנוע מוטוקרוס?
דגמי 2013 זכו למספר שינויים ושדרוגים עם מזלג קדמי חדש ומערכת הזרקה כפולת מזרקים שהופכים את ה-KX לאופנוע עוד יותר טוב ומתגמל לרוכב. כעת מכשניתן לרכוש אופנועי מוטוקרוס בישראל באופן חוקי הקאוואסאקי אמור להעמיק את אחיזתו בקרב הרוכבים בישראל. מי שמעוניין לרכוש אופנוע מוטוקרוס מהקטגוריה הקלה יהיה חייב לקחת בחשבון את ה-KX250F.

מנוע, תמסורת, ביצועים
שינויי המנוע בדגם 2013 כוללים בוכנה חדשה שנלקחה מקבוצת המרוצים לטובת סל"ד גבוה וביצועים טובים יותר. יחס הדחיסה עלה מ-13:5:1 ל-13:8:1 והשסתומים ב-KX החדש קרובים יותר לצילינדר בשל זווית תלולה יותר של 4 מעלות, המאפשרת לאוויר זרימה ישירה יותר לצילינדר. לטענת היצרן שינוי יחס הדחיסה יחד עם כמה שינויים קלים במנוע גרמו למנוע לשמור על ביצועים גם בסל"ד גבוה, נושא שתמיד סבלו בו מנועי ה-250 סמ"ק ארבע פעימות.

מערכת ההזרקה החדשה מגיעה עם גישה לשלושה מצבי מפות הצתה בדומה ל-KX450F ואפשרות בחירה בין מצבי סטנדרט, רך וקשה כשכל אחת ממפות ההצתה ניתנת לשינוי על ידי קיט כיול מהיצרן. מערכת ההזרקה בדגם 2013 מתאפיינת בצמד מזרקים חדשים, אחד מהם תוכלו למצוא במורד השסתומים היכן שכל מזרק סטנדרטי מסוג FI נמצא ואילו המזרק השני נמצא קרוב לתיבת האוויר. בשונה מאוד מצמד מזרקים הנמצאים באופנועי סופרספורט תפקידו של המזרק הראשון לתגובה מהירה וחלקה של המנוע ואילו המזרק השני אחראי לזמינות הכוח בהתאם לסל"ד.

ברכיבה המנוע מרגיש בשרני מאוד עם כוח בסל"ד גבוה ולזה אחראית ללא ספק תוספת Powerband באגזוז. תוך כדי רכיבה והגברת המהירות האופנוע מתרומם לוויליס בכל הילוך, פשוט תענוג! המנוע הזה פשוט מדהים, יש הרגשה מוזרה שאתה סוחט את המצערת, המנוע צועק אך הפידבק באוזניים והמהירות לא מתחברים. זה כנראה רק בהרגשה ואולי בחירת מפת הצתה אחרת תפתור זאת למרות שבמצב הסטנדרטי המנוע סיפק די והותר כוח. צריך לזכור שכל מסלול שונה ודורש כיוונים שונים ומכאן גם שימוש באופציה לשנות את מפות ההצתה. אחד היתרונות של זמינות הכוח בסל"ד גבוה ב- KX250F הוא כשגם כאשר הגעת לקפיצה לא מוכן או יצאת מסיבוב לא טוב, סחיטה של המצערת תחזיר אותך למקום הרצוי, מוכן לקפיצה ואין פחד לסחוט את הגז עד הקצה של הרמפה. יחד עם הכוח בסיבובי מנוע גבוהים האופנוע נותן תחושה של ריסון ובו זמנית כוח זמין בכל טווח הסל"ד. הילוך שני ושלישי היו רוב הזמן אלו שנבחרו ברכיבה על מסלול המבחן שהתאפיין בקפיצות גדולות בישורת פתוחה.

מתלים, התנהגות, בלמים
לקראת 2013 התקצרה שלדת ה-KX250F ב- 4 מ"מ ומיכל הדלק והמושב עברו השטחה לתנועה חופשית יותר על האופנוע. השינוי הבולט הוא השימוש בדור שני של מזלג מסוג  Separate Function front Fork (או SFF)שאמור להעלות את רמת הקשיחות ובו זמנית לשמור על איזון בספיגה בסגירת המתלים. ה-KX הוא היחיד מבין כל היצרנים שמגיע עם בולמי ה-SFF החדשים מתוצרת שוואה כשהצינור המושחר הפנימי של המזלג דומה לזה בו משתמשים בו קבוצת ה-Monster Energy Pro Circuit. פה כבר ניתן לראות כמה קאוואסאקי לוקחת ברצינות את מכלולי האופנוע ושילוב הידע והחלקים מקבוצת המרוצים.

מתלי הקאוואסאקי במסלול התגלו כמעולים למרות קשיחותם. הם סופגים כל נחיתה והתחושה על האופנוע היא נהדרת. איני יודע כמה הבדל עשה המעבר מ-47 מ"מ ל-48 מ"מ בקוטר והאם המתלים נשארו טובים כמו בשנתון הקודם עליו לא יצא לי לרכוב. מה שבטוח הוא שמתלים אמנם הרגישו קשיחים מידי אך נתנו תחושת ביטחון גבוהה לרוכב כשאחד היתרונות בכיול זה הוא בכניסה לסיבובים במהירות גבוהה. המתלים מגהצים את הבאמפים הקטנים והמעצבנים במסלול כאילו הם לא קיימים. הבאמפים האלה תמיד גורמים לידיים שלנו להיתפס מהר בגלל הצורך להחזיק את הכידון חזק בכניסה לסיבוב. שילוב הכוח במנוע ביחד עם צמיגי הדנלופ ובמיוחד האחורי מדגם ה-mx51 גרם לי לחייך בקסדה בכל פעם שלקחתי סיבוב. הצמיג מדביק אותך לקרקע כמו רכבת על המסילה וכל יציאה מסיבוב מסתיימת בוויליס כוח. ולכל חובבי הוויליס בסיבוב, רכיבה במעגל "צלחת" סביב עצמך תביא אותך לשיכרון חושים ותמצא את עצמך בצלחת על גלגל אחד, פשוט אדיר.

הבלם הקדמי, דיסק בקוטר 250 מ"מ, היה מאוד רגיש ונקודתי ושתי אצבעות הספיקו גם לבלימות חרום. קאוואסאקי החליפה בדגם הזה את רפידות הבלם הקדמי לרכות יותר כדי לקבל תפקוד טוב יותר וזה אכן מורגש. הבלם האחורי תפקד גם הוא בצורה טובה ללא תלונות.

עיצוב, תפעול, נוחות
משום מה, אף פעם לא התרגשתי מדגמי המוטוקרוס של קאוואסאקי. תמיד היה לי משהו שגרם לי לא להתחבר אליו, אבל ביום המבחן לאחר התבוננות ארוכה באופנוע הרגשתי שמשהו הולך להשתנות פה. בכניסה למסלול המוטוקרוס בדרום הארץ חיכה לי הצרצר, עומד על הרמפה מחכה כמו דוגמן ,ממושמע לצילומים לפני הלכלוך והאבק. האופנוע נראה טוב ועל זה אי אפשר להתווכח. החישוקים וצינורות המזלג השחורים, חלקי האנודיאז הכחולים והגזרה החטובה היו פשוט מעוררי תיאבון.
הישיבה על האופנוע ותנוחת הרכיבה הזכירו מאוד אופנוע הונדה. הכל ארגונומי ובמקום ממש כמו בהונדה CRF250. ההנעה קלה ולא דרשה מאמץ כשבקיק הראשון המנוע מתעורר לחיים.

מחיר, אחריות
לפי תקנות המס רכבים תחרותיים פטורים ממס קניה אך מחויבים במכס של 19.2% לכלים המגיעים מארה"ב ואירופה (7% לכלים משאר העולם) ובמע"מ בגובה של 17%. אי לכך עומד מחירו של ה-KX250F אצל היבואן על 45 אלף ש"ח. בהתחשב בעובדה שמחירו של האופנוע לצרכן בארה"ב עומד על 7,600 דולרים הופכת האופציה של היבוא השחור כפי שנעשה עד כה ללא כדאית מבחינה כלכלית.

בהשוואה למחירי המתחרים בקטגוריית הלייטס נמצא ה-KX250F במקום טוב באמצע. הימאהה YZ250 נמכר במחיר של 49 אלף ש"ח ומחירו של הק.ט.מ SX-F250 הוא כ-53 אלף ש"ח. הסוזוקי RMZ250 אמנם זול ב-4,000 ש"ח אך מדובר בדגמי 2012. כמו כל הדגמים המיועדים לספורט מוטורי גם ה-KX אינו מגיע עם אחריות.

תעודת זהות

קאוואסאקי KX250F
מחיר: 45,000 ש"ח
שנת דגם: 2013
רשיון: ספורטיבי

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 249 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
קדחXמהלך: 53.6X77 מ"מ
יחס דחיסה: 13.8:1
הזנת דלק: הזרקת דלק, שני מזרקים, גוף מצערת 43 מ"מ
הילוכים: 5
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 48 מ"מ מסוג SFF2, כיוונון מלא, מהלך 315 מ"מ
אחורי – מונושוק, כיוונון מלא, מהלך 310 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי חצי צף 250 מ"מ, קליפר שתי בוכנות
אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת

צמיגים:
קדמי – 80/100-21
אחורי – 100/90-19

בסיס גלגלים: 1,475 מ"מ
גובה מושב: 945 מ"מ
מרווח גחון: 330 מ"מ
מיכל דלק: 6.1 ליטר
משקל: 106.2 ק"ג (רטוב)

14 תגובות ל קאוואסאקי KX250F – הצפרדע העצבנית

  1. עכשיו שהונדה מתחילים להביא סדיר זה יתגבר עוד יותר

  2. גם ככה בשנים האחרונות ה-KX טוחן את ההונדה בכל מבחנים בעולם וגם באליפות של הAMA

  3. כשתרכבו על ההונדה תבינו מה זה איכות ואמינות וזה בלשון המעטה מאחד שאכל חרא משאר הכלים של היצרנים וכולם היו אצלי חדשים מהקופסא. אז חבל על כל הכתבות והפרסומות הסמויות.

  4. מה זה עוזר שיש יבוא חוקי אם אסור לרכב על האופנוע בשום מקום חוץ מבנסלול סגור. הרי אין מסלולים סגורים בארץ כרגע וגם אם היהי זה יעלה כסף, הרבה כסף. פשוט טמטום שלא יהיה כיסוי ביטוחי אם סתם מישהו יחליט לרכב בשטח על המוטוקרוס שלו. אז אולי הקניה עכשיו חוקית אבל בפועל בשביל לנצל את הכלי כולנו נהיה עבריינים.

  5. קנית כלי? תשבור את הראש. אין תמיכה בקורסים כרגע, אין מסלולים לרכוב בהם ואין תוכנית לעידוד רוכבים. חבל

  6. אולי אתה רוצה שמטרו גם ימלאו לך דלק באופנוע על חשבונם, יגררו אותך למסלול ויביאו לך נערת מים רק כי קנית אופנוע מוטוקרוס? ישראלים.

  7. ותקבל פעם בשנה טיול במסלול ותמיכה בפורום.
    תתחדש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל