מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
סטפן
לרט
פרפקט קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל

סוזוקי בורגמן 650 – גיבור מעמד המנהלים

סוזוקי בורגמן 650 – גיבור מעמד המנהלים

תומר לשר

צילום: תומר לשר

הבורגמן 650 מוכר במחזותינו כבר שנים רבות עד כדי כך שהעין כבר התרגלה בנוכחותו המכובדת. במהלך השנים שעברו מאז הוצג לא עבר הבורגמן שינויים מהותי למעט דגם ה-AZ (אקזקיוטיב) שהגיע ב-2006 עם שלל שדרוגים וגאד'גטים שלא היו מביישים את חוש-חש הבלש. רק בשבוע האחרון נחשפה גרסה משודרגת לבורגמן בתערוכת קלן אך גם הפעם הסתפקו בסוזוקי בשינויי עיצוב קלים ולא הרבה מעבר לכך. בשונה מגרסת ה-400 הבורגמן 650 נועד להציע רמת נוחות גבוהה יותר לצד ביצועים ויכולות גבוהות יותר בעיקר למרחקים ארוכים. בהתרשמות ראשונית הבורגמן 650 נראה לווייתני ודיי מאיים בגודלו ובנוסף לכך עיצובו די עתיק ביחס לקטנועים המוצעים כיום בשוק.

למעשה מבחן לבורגמן הוותיק לא ממש היה על סדר היום אך כיוון שהזדקקנו לו לפרויקט מיוחד (הכתבה בקרוב) החלטנו שאם כבר, אז כבר. במיוחד לאור העובדה שלאחר קילומטרים ספורים מבית 'עופר אבניר' הטלפון כבר צלצל לאופיר בדרישה שיגרום לכך שהבורגמן יישאר אצלי לעוד יומיים לפחות מעבר לזמן שנועד לנו יחד באותו יום. ובכן, משהו גרם לי להתעקש לרדת לעומקו של הבורגמן, אולי התהייה על עדת מעריציו האדוקה במועדון הבורגמן הישראלי. הזדמנות טובה לבדוק לעומקו.

השורה התחתונה
הבורגמן 650 בהחלט הצליח להפתיע אותי לטובה, החל מהתנהגות אתלטית בהתחשב בגודלו לצד ביצועי מנוע מרשימים ובמיוחד אופן דיוק העברת ההילוכים במצב ידני. בגרסת האקזקיוטיב שנבחנה הבורגמן מציע שלל פינוקים המעניקים הרגשה של רכב אמריקאי מפנק. על הצד השלילי ניתן למנות עיצוב מעט מיושן במיוחד באזור לוח השעונים עדות לגילו הלא צעיר והבלמים הלוקים בחסר, במיוחד מלפנים. בתמונה הכוללת הביג בורגמן מדורג אצלי כאחד הכלים שיותר נהניתי לרכוב עליהם ולדעתי, מדובר אחד הכלים היותר מתאימים לארצנו לאור יכולתו לשמש למגוון שימושים וייעודים יום-יומיים ולגמוע מרחקים בקלות.

מנוע, תמסורת ביצועים
כמקובל בנישת הקטנועים גדולי הנפח לבורגמן מנוע דו-צילנדרי והוא בנפח כולל של 638 סמ"ק והוא מפיק 55 כ"ס נאים ב-7,000 סל"ד.  בפועל המנוע מרגיש חזק, עולה בעקומת הסל"ד באופן דיי מפתיע ונראה כי אופיו שונה לחלוטין מזה שמשדר הקטנוע ויזואלית. השילוב בין התמסורת המצוינת למנוע  הבורגמן יוצרים רכיבה חלקה וכייפית וכשרוצים בהחלט ניתן לתבל את הרכיבה בנגיעות קלות של ריגושים (זריקות זנב מכוונות הן עניין של סגירת מצערת קלה) שלא הינו מצפה מקטנוע שכזה לתת. 

כדאי להתעכב דווקא על מערכת התמסורת ופחות במנוע  שכן היא שונה לחלוטין מכל קטנוע שתפגשו.  ובכן, בבורגמן 650 אין רצועה שמעבירה את הכוח בין שני "קונוסים" האופיינים לואריאטור אלא מערכת גלגלי שיניים שניתן לשמוע היטב את שריקתם בעת האצות ובלימות. בפועל מורגש כאילו הגיר חובר לגלגל האחורי ממש כמו באופנועים המצוידים בגלגלי שיניים ושרשרת. כמובן שכמו לכל דבר ישנם כאן יתרונות וחסרונות. הפלוס הוא שניתן להשתמש במנוע להאטת הקטנוע בעזרת "בלימת מנוע" שכן אין צלחות ווריאטור שמרסנות את התנגדות הגלגל האחורי. החיסרון הוא אופן המעבר בין מצערת סגורה למצערת פתוחה שכן היא מלווה במעין "קפיצה" ולא במעבר חלק שניתן להרגיש בכל הקטנועים שהמצוידים במערכת תמסורת רגילה. ברכיבה בין עירונית במהירות גבוהה אין דבר זה מפריע אבל בעת השתחלות בין מכוניות בעומסי תנועה אופי פעולה זה יכול להעיק ולדרוש לא מעט תשומת לב לכך.

במצב הידני המערכת מתפקדת בצורה מרשימה ומדויקת כשכל פקודה תבוצע מיד ללא דופי גם אם תהיו לצורך העניין בטווח הסל"ד האדום ותרצו להוריד הילוך, ההילוך ירד. המערכת לא מתערבת ואומרת לכם "נו נו נו"  אלא נותנת יד חופשית.  בנוסף, במצב הידני ניתן להגיע להילוך שישי שהוא מרגיש ארוך יותר אילו הייתם על מצב אוטו' ובעצם גורם למנוע לעבוד בסל"ד נמוך יותר ביחס למהירות ובכך לחסוך בדלק ובלאי למנוע.

מתלים, התנהגות, בלמים
בבורגמן 650 תמצאו מזלג טלסקופי מלפנים המחובר למשולש עליון ומשולש תחתון, ממש כמו באופנועים רגילים. מאחור ישנם צמד בולמים בעלי אופציית כוון עומס קפיץ בלבד. גם פה הרושם הראשוני הצליח להטעות אות. הבורגמן לא פראייר ומאופיין בהתנהגות כביש מרשימה ביחס למשקלו הרב וממדיו הפיזיים המגושמים. ברכיבה בין עירונית מהירה הבורגמן יישאר יציב גם במעברים חדים בין נתיבים המלווים בפקודות היגוי חריפות. אם בחרתם קו לפניה הבורגמן ישמור עליו בקנאות מרשימה שהצליחה לשמור על הגבה הימנית שלי תקועה אי שם במצח. את כל זאת עושה הבורגמן בנוחות שאפשר למצוא רק בסלון הביתי. בעיר הבורגמן עושה עבודתו בדיוק כמו שמצפים ממנו. הוא מגהץ מהמורות, או יותר נכון מרחף מעל מהמורות, בורות ושאר המפגעים שמאיצים בדרך כלל את הפגישות עם הכירופרקט. זווית צידוד הכידון מעולה ועוזרת היטב בעת תמרונים עירוניים ובכלליות הבורגמן לא מרגיש גדול או מגושם בעת תמרונים אלו כשביחס לגודלו מאוד קל לצלוח פקקים ועומסי תנועה מעצבנים. עם זאת מי שמגיע מקטנוע קטן יותר יזדקק לקצת זמן להתרגל למידותיו בתמרון עירוני, שימו לב. בהרכבה לא נראה כי המתלים מתרגשים על יתר המידה והבורגמן שומר באופן יחסי על אופי התנהגותו.

על הבלימה מופקדים מלפנים צמד דיסקים בקוטר של 260 מ"מ ומאחור דיסק בודד בקוטר של 250 מ"מ כאשר ישנה גם מערכת ABS. בפועל הבלמים מספקים רגש טוב אבל עוצמת הבלימה לא מספקת לחלוטין. מורגש כי חסרה עוד מעט עוצמה לבלום את המסה הזו. בנוסף, במערכת ה-ABS הורגשה בעיה מוזרה שסביר להניח לא יגיעו אליה גם בעת צרה אבל, כאשר בולמים בחוזקה על מנת להפעיל את מערכת ה-ABS והמערכת נכנסת לפעולה כשמשחררים את הידית ולופתים אותה בחוזקה שוב נתקלים במעין הרגשה מאובנת שלא מאפשרת בלימה. משהו שלא נתקלתי בו מעולם. עם זאת, כאשר תגיעו למצב בו הופעלה מערכת ה-ABS סביר להניח שלא תפעילו אותה שוב.

עיצוב, נוחות, שימושיות
אין ספק שעיצוב מודרני או עתידני או מרגש זה לא משהו שהבורגמן מספק שהרי הוא כמעט בן 10. עם זאת הבורגמן כן מספק את הסחורה בכל הפרמטרים האחרים שהם נוחות/שימושיות/פרקטיות. לוח השעונים בבורגמן נראה דיי מיושן ומעורר קונוטציה לשנות ה-90', קווי העיצוב דיי מרובעים וגמלוניים ולאחר כמה ימים בחברתו אין ספק שהמשפט "אל תסתכל בקנקן אלא על מה שבתוכו" מאפיין היטב את הבורגמן. הבורגמן הוא סוג של חבר שיפרגן לך ויפנק אותך ויהיה שם בכל מצב. בדגם האקזיוטיב הנבחן תמצאו רשימה ארוכה של אופציות כיוון ושינוי אשר יעזרו לכם להגיע לרמת הנוחות המרבית בה תוכלו לקבל על דו"ג. זה מתחיל ממשענת רוכב מתכווננת אחורה וקדימה בהתאם לגובה הרוכב ובאופן כללי הבורגמן מאוד מרווח ולא נראה לי שרוכב בכל גובה יצליח להתמקם בו בנוחות. בנוסף ישנה משענת גב למורכב, מראות חשמליות (שאגב, מעט מפריעות בעת רכיבה עירונית), משקף רוח מתכוונן חשמלית הישר, ידיות אחיזה מתחממות ומושב מתחמם כאשר ניתן לשלוט במידה ורוצים לחמם את המושב כולו או רק את של הרוכב.

תאי האכסון בבורגמן עצומים וניתן להכניס שתי קסדות שלמות בקלות בתא תחת המושב. מלפנים תוכלו למצוא עוד 3 תאים כאשר את המרכזי ניתן לנעול. התא המרכזי מעט מעצבן בפתיחתו בכך שלא עולה עד הסוף מעלה ומאלץ משיכה קלה לפתיחה מקסימאלית. תא הדלק ממוקם מעט בצורה פרימיטיבית ומאלץ הוצאה של המפתח מהסוויץ' מה שכמעט ולא קיים בקטנועים חדשים ביימנו. הנפת הבורגמן של הג'ק המרכזי דורשת מאמץ לא קטן לאור משקלו הדשן, מסתבר שג'ק אמצע חשמלי הוא כנראה הדבר היחיד שהבורגמן זקוק לו כתוספת. איכות ההרכבה והפלסטיקה של הבורגמן היא ללא דופי כמתבקש ממעמדו.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של הבורגמן 650 בגרסת האקזקיוטיב עומד על 69 אלף ש"ח, 7,000 ש"ח יותר ממחיר הבורגמן 650 הבסיסי. בתמורה תקבלו שפע אבזור כדוגמת מערכת ABS, חימום למושב הנוסע והמורכב, חימום לידיות, משקף קדמי מתכוונן חשמלית, משענת מתכוונת ועוד. המתחרה העיקרי של הבורגמן 650 מבחינת גודל ויעוד הוא ההונדה סילברווינג 600 שנמכר במחיר של 63 אלף ש"ח אך מציע אבזור נחות. מתחרה חדש בנישת קטנועי הפאר הוא הב.מ.וו C650GT ששיווקו מתחיל בימים אלו ומחירו הוא 81 אלף ש"ח. לב.מ.וו טכנולוגיה ותדמית עדיפים על הסוזוקי אבל חלק ניכר מהאבזור של הבורגמן מוצע אצלו רק כתוספת.
יתר קטנועי העל בעלי הגוון הספורטיבי יותר החל מההונדה אינטגרה דרך הימאהה טימקס 530 ועד לאפריליה SRV850 כולם יקרים יותר אך גם פונים לקהל יעד שונה באופיו.
הבורגמן 650 מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ומרווח הטיפולים עומד על אחת ל-6,000 ק"מ. עלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ עומדת על כ-5,000 ש"ח, קצת יותר ממחיר הטיפולים באופנוע ממוצע בנפח דומה.

סוזוקי בורגמן 650 – עלויות טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 612 ש"ח
טיפול 6,000 733 ש"ח
טיפול 12,000 1,515 ש"ח
טיפול 18,000 733 ש"ח
טיפול 24,000 1,461 ש"ח

 

תעודת זהות

סוזוקי AN650 בורגמן אקזקיוטיב
מחיר: 68,780 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים רוחבי, 638 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 55 כ"ס ב-7,000 סל"ד
מומנט: 6.3 קג"מ ב-5,000 סל"ד
קדחXמהלך: 71.3X75.5 מ"מ
יחס דחיסה: 11.2:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 110 מ"מ

אחורי – זרוע אלומיניום, צמד בולמים, כיוון עומס קפיץ, מהלך 100 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק כפול 260 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 250 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS
צמיגים:
קדמי – 120/70-15
אחורי – 160/60-14
בסיס גלגלים: 1,595 מ"מ
גובה מושב: 750 מ"מ
מיכל דלק: 15 ליטר
משקל: 277 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק ממוצעת: 17.5 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 262.5 ק"מ

14 תגובות ל סוזוקי בורגמן 650 – גיבור מעמד המנהלים

  1. הבוחן אולי לא הבחין, אבל מתחת לתא האיכסון, קרוב מאד למנוע, יש תא קטן שלא מסומן ולא מופיע בשירטוטים הטכניים והוא מכיל מרכיב מאד ייחודי – נשמה! ולכל בורגמן, יש נשמה משלו. הדבר בולט במיוחד בטיולי המועדון כאשר חוברים יחדי עשרות בורגמנים זהים לכאורה אבל שונים ויחודיים בתכלית.
    וזו בעצם גדולתו העיקרית של ה"קטנוע" הזה.

  2. מחיר 69000 שח פחות 20% שהם
    5% מועדון
    5% נשמה {בתא}
    10% משפחת בורגמן

  3. כבעל בורגמן מזה חמש שנים יש לי מספר השגות לגבי ההתרשמות שלך.
    הנפת הבורגמן על ג'ק אמצע היא קלה וטריוויאלית אך דורשת טכניקה פשוטה שחסרה לך. בהזכירך את תא אחסון המרכזי לא ציינת באג מרכזי שפתיחתו במהלך הרכיבה תביא להתעופפות והיעלמות מכסה בית הנתיכים. נושא נוסף לא הזכרת את גובה הבורגמן שמהווה בעייה וסכנה לרדיאטור במהלך עליה וירידה ממדרכות. בקרוב אנו יוצאים לטיול של שלושה ימים לאילת ואתה מוזמן לבוא ולהתרשם מאופי ויופי המועדון שלנו.

  4. אין ספק שהמועדון מהווה יתרון גדול. אבל, הגיע הזמן לעדכון מקיף-מיושן במראה גם לאחר העדכון העיצובי. הגיע הזמן לקדמו לעשור השני של שנות האלפיים..

  5. אני טכנאי וכל יום על הבורגמן 650 אני המאושר שבאדם הבורגמן נותן לי מענה הכי טוב לעבודתי אני מעמיס אותו כמו טנדר הוא עובר בפקקים בקלות יחסית כמו כל קטנוע הוא גומע מרחקים עד אין סוף ללא בעיה הנסיעה בוא פשוט כייפית כוח לא חסר ועל היופי אני לא מוותר בקיצור זה קטנוע על .

  6. תתפלא, אבל בבורגמן הגדול יש גם יש וריאטור, עם שתי צלחות קוניות שגרתיות בכל צד ורצועה ביניהן. הוא נקרא ECVT כי השליטה על יחסי ההעברה אלקטרונית במקום רולים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל