מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC

ימאהה פייזר 8 – כבשה שחורה/לבנה

ימאהה פייזר 8 – כבשה שחורה/לבנה

תומר לשר

צילום: תומר לשר

הצגתו של הפייזר 8 בראשית 2010 סימלה על שינוי תפישה בימאהה בכל מה שנוגע לדגמי הספורט/טורינג העירומים שלה. מאז ומתמיד משפחת ה-FZ/פייזר הציעה שתי גרסאות נפח, 600 ו-1,000 סמ"ק, שהתבססו על גרסאות ממותנות למנועי ה-R6 וה-R1. בימאהה החליטו להשאיר את מנועי ה-600 סמ"ק למשפחת הדרוויז'ן המתחדשת ובמקום זאת ליצור גרסה מוקטנת לפייזר הגדול עם מנוע זהה שנפחו הוקטן ל-779 סמ"ק בזכות הקטנת קדח הבוכנה. הפניה של ימאהה לנפח הביניים הזה נבעה גם בעקבות ההצלחה לה זכו אופנועי סטריטפייטר/עירום בנפח דומה כדוגמת הקאוואסאקי Z750 והטריומף סטריט טריפל.

מבט ראשוני על הפייזר מגלה כי  הוא נראה דיי "חלבי" ולא מרגש יתר על המידה. כן, נו, הוא נראה כלי שמיועד לאלו משלמים פחות על הביטוח. הבנתם אותי. לאחרונה יצא לי לרכוב את ההונדה הורנט 600 ואת הקאוואסאקי Z750R (שמבחן עליו יעלה בקרוב) וכמובן הסוזוקי GSR750 כשכל אלו מתמודדים פחות או יותר על אותה קטגוריה: אופנועים נטולי פיירינג עם מנועי 4 צילינדרים בשורה במחירים הנעים בין 70 ל-80 אלף ש"ח.
מבחינת העיצוב, המכלולים ותחושת הקרביות הפייזר 8 לא נראה שייך בכלל לקטגוריית הסטריטפייטרים. נדמה שהוא כבשה שחורה (או לבנה בעצם) המזדנבת אחרי העדר. בניגוד לאחיו הגדול הפייזר 8 מגיע בלי ABS (אופציה בחו"ל), בלי אפשרויות כיוונון במתלים (למעט עומס קפיץ מאחור) ותג מחיר שלא נותן קלף מנצח על מתחריו. להפתעתנו התמונה שונה לחלוטין מזו המצטיירת לפני שעולים על האוכף ונותנים בגז.

בשורה התחתונה
הפייזר 8 הוא אחד הכלים שיותר נהניתי לרכוב עליהם לאחרונה במיוחד כשהוא מפתיע בתחושה שונה לגמרי ממה שהוא נראה. המנוע זורם ומושך, מערכת ההזרקה עובדת בצורה מעולה והביצועים נמרצים. המתלים אמנם מכויילים באופן רך מאוד  אבל בפועל הם מתפקדים פשוט נפלא כאשר רוכבים בצורה חלקה על הגז. במהירויות גבוהות האופנוע מאוד יציב בסיבובים ולא מראה סימני זעזוע התרגשות אך כיוון שהמתלים רכים זריזות האופנוע ויכולת הפלקה מצד לצד מעט נפגמת. בצד השני של המשוואה ישנה רמת נוחות גבוה שמספקים המתלים כמו גם מיגון רוח יעיל במהירויות גבוהות.
למרות שהפייזר 8 הוא לא "המילה האחרונה" מדובר בכלי נהדר אשר יתאים לרוכב מתחיל וגם רוכב הגיוני המחפש מדיי פעם לקבל אקשן וריגושים. הוא מציע חבילה הגיונית ומהנה אך ללא יתרון בתחום המחיר במיוחד לאור העובדה שהוא נטול מערכת ABS.

מנוע, תמסורת, ביצועים
מנועו של הפייזר 8 מפיק 106 כ"ס ב-10,000 סל"ד  ו-8.4 קג"מ ב 8,200 סל"ד, נתונים דיי דומים לרוב מתחריו. בפועל התחושה אחרת לחלוטין אולי בזכות תוספת הסמק"ים לעומת דגמי ה-750 המקבילים. ימאהה פרסו בצורה פשוט מעולה את חלוקת הכוח בעקומת הסל"ד. עד כ-4,000 סל"ד האופנוע מעט ישן אבל זז. מ-4 אלף סל"ד המנוע מתעורר לחיים בצורה דיי נשלטת ולא מאיימת אך באזור ה- 8.000 סל"ד מתעוררת פה חיה שובבה שיודעת לתת לא מעט פאן ואדרנלין. הסאונד שבוקע מקרבי המנוע מזכיר את המנועים של סוזוקי, גרגור חתולי ונעים שנשמע באזור 5-6 אלף סל"ד. פשוט תענוג. סחיטת מצערת עד הסוף בהילוך השישי והמנוע לא מהסס לטפס מיד לקו האדום ולהניב מהירות דיי נאה שאותה נשמור במערכת.

ההזרקה בפייזר פשוט מעולה ואין לי דבר רע אחד לומר עליה. מיתון המצערת להתאמת קצב רכיבה אינו מפיק את תגובת ה ON/OFF שניתן להרגיש בכמה ובכמה אופנועים אחרים מה שעוזר מאוד להגיע לרמת רכיבה מאוד חלקה ונעימה. למנועי ימאהה יש נטייה לפלוט חום מסיבי, בעיקר בדגמי ה-R1, כשגם במנוע הפייזר מורגשת פליטת חום בעת עצירת ברמזורים. תמיד אפשר להאשים את חסרונו של הפרינג הצידי כמבודד אבל בכל מקרה זה חם ולא הכי נעים בחודש אוגוסט.

התמסורת בפייזר 8 מחולקת בצורה דיי ספורטיבית עם יחסי העברה שהזכירו לי במעט באופיים הקצר יחסית אופנועי ספורט. ההילוכים עוזרים למנוע להפיק את מירב התועלת ולהגיע לביצועים מרשימים בNO TIME- מבחינת מהירות ותגובות למרות שתמיד הרגשתי צורך לחפש את ההילוך השביעי.
בעת העברת הילוכים בסל"ד נמוך עד בינוני הגיר מרגיש מעט נוקשה ומקשה על העברת הילוכים חלקה. צריך מעט זמן ללמוד למצוא את הטיימינג הנכון בו אפשר להגיע לפעולה חלקה. בסל"ד גבוה יותר ההילוכים עוברים בצורה יותר חלקה ונעימה אבל עדין לא באופן מושלם.

מתלים, בלמים, התנהגות
המתלים בפייזר 8 בסיסיים ופשוטים אך עושים עבודה מעולה למרות שלדעתי הם מעט רכים מידי. מלפנים תמצאו מזלג הפוך עם מהלך של 130 מ"מ ללא כל אופציית כיוון שיכוך בזווית של 25 מעלות . מאחור ישנו בולם מונושוק בעל אופציית כוון עומס קפיץ בלבד שמהלכו עומד גם הוא על 130 מ"מ. לפחות בימאהה הקפידו לשמור על השימוש בשלדת אלומיניום קשיחה.
בעת בדיקת הטלסקופים במצב עמידה הם מרגישים מכוילים דיי נכון לאופי האופנוע ואילו הבולם האחורי מרגיש מעט קפיצי ללא כל שיכוך פנימי. בתנועה המתלים הללו עושים עבודה פשוט מעולה. בכל סיבוב ובכל מהירות שבה נכנסתי לסיבוב האופנוע פשוט נצמד אל הכביש ולא הזדעזע מכלום, אפילו בסיבוב המאתגר ממורשה לכוון כפ"ס/רעננה. חלק מה"אשמה" היא בבסיס גלגלים הנדיב שעומד על 1,460 מ"מ.

צמיגי האופנוע הינם ברידגסטון BT 021 המתאימים גם הם לאופי האופנוע ומעניקים המון בטחון בהטיות ובשינוי כוון. למרות שמותקן על האופנוע כידון רחב האופנוע לא משרה אופי של זריזות שאמורה לאפיין כידון שכזה. בעת הרכבת רוכב נוסף שינוי כוון הופכים להיות אפילו יותר קשים כשאין ספק ששינוי עומס הקפיץ או/ו העלאת לחץ האוויר תעזור להחזיר את אופי האופנוע לקדמותו.
בדרך כלל החיסרון במתלים רכים הוא חוסר הפידבק המתקבל מהכביש והדבר  מורגש מלפנים בעיקר ומעט מפריע עד שמתרגלים לכך אבל עדיין רצוי לרכוב ב "כבדהו וחשדהו".

על הבלימה בפייזר 8 מופקדים צמד דיסקים מלפנים בקוטר 310 מ"מ. למרות שהמשאבה מהדור הקודם והקליפרים אינם רדיאליים הבלימה באופנוע הזה פשוט קלה, נעימה ולא מאיימת כשבאותה נשימה גם מספקת את הסחורה מבחינת רגש ועוצמה ללא מאמץ. למרות שידית הבלם מתכווננת היא מרגישה מאוד רחוקה מהאצבע לכן נאלצתי לשים אותה על מצב 6 אשר הוא "הקרוב" ביותר לכידון. יתכן ויהיו אנשים עם בעלי אצבעות קצרות שדבר זה יהווה בעיה קלה עבורם. מאחור תמצאו בלם דיסק אחד בקוטר של 267 מ"מ שהוא מעט יותר גדול מדיסקים באופנועים מהקטגוריה. בפועל למרות גודלו הוא לא ממהר להינעל אך לחיצה על רגלית הבלם מלווה במעין מדרגה קלה שלא מפריעה אבל מורגשת. בניגוד לרוב מתחריו לפייזר 8 אין מערכת ABS כסטנדרט וחבל.

עיצוב, נוחות, שימושיות
הפייזר 8 זהה כמען לחלוטין לפייזר 1000 ומזכיר את הדור הקודם של הפייזרים. במבט ראשוני אתה לא יודע אם לאהוב אותו או להתעלם ממנו, אבל תשומת הלב ברמזורים אומרת אחרת וה-8 מושך לא מעט כזו בזכות צמד פנסים קדמיים המזכירים במעט את האחים הספורטיביים בימאהה.
מיכל הדלק מעט רחב אבל לא מקשה על הרכיבה, ארבעת הצינורות הפליטה המוזהבים בתצורת 4-2-1 מוסיפים גם הם למראה.
המושב מרגיש מעט נוקשה אך עם זאת הוא רחב ומאפשר תזוזה ושינוי מיקום הגוף בהתאם למצב הרכיבה. אופיים הרך של המתלים מפצה על נוקשות המושב ויכולת הספיגה שלהם טובה בהחלט. משקף הרוח מאוד יעיל כאשר רוצים לתת בגז ועושה עבודה באמת אפקטיבית במהירויות גבוהות.זווית הצידוד בפייזר טובה מאד ומקלה על התמרון בתנועה עירונית צפופה. איכות החומרים גם היא מרגישה ברמה גבוהה מלבד מהפלסטיקה שיושבת בצידי המסכה מתחת לכידון. היא דקה, לא מחוזקת היטב ונוטה לזוז כאשר האופנוע פוגש מהמורה או בור בכביש. אבל זאת קטנוניות לשמה כי בסך הכל האופנוע מרגיש מאוד איכותי. המראות מתפקדות בצורה טובה אך מצריכות יד חזקה על מנת לכוון אותן.

רגליות הרוכב מעט גבוהות מהרגיל והכידון ממוקם במקום שמרגיש טבעי ונכון. שניהם ביחד מאפשרים רכיבה מנהלתית בעיר בצורה נוחה וגם כשרוצים להיכנס לקצב מהיר יותר הם מרגישים במקומם הטבעי ועוזרים להתנהל על האופנוע כאילו היה אופנוע ספורט. מאחור יש למורכב ידיות אחיזה שעוזרות היטב בעת רכיבה מנהלתית ומתחת למושב האחורי לא תוכלו לשים יותר מארנק ורישיונות. לוח השעונים בסיסי ותאורת הלילה שלו בצבע אדום כתמתם שבהחלט נעים לעין.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של הפייזר 8 עומד על 72 אלף ש"ח ומציב אותו בלב נישת אופנועי העירום/סטריטפייטר בנפח בינוני. המתחרים הישירים של הפייזר 8 הם הסוזוקי  GSR היקר ב-4,000 ש"ח וכמו הפייזר נטול מערכת ABS, כמו גם הקאוואסאקי Z750R הנמכר כעת במחיר מבצע של 70 אלף ש"ח (במקום 74 אלף ש"ח) וכן מצויד במערכת ה-ABS. בהפרש של 6,000 ש"ח יותר מהפייזר נמצא ההורנט 600 של הונדה שאמנם צנוע יותר בנפח אך בעל מערכת ABS  כסטנדרט. מתחת לקו 70 אלף השקלים נמצאים לא מעט מתמודדים פחות ספורטיביים ויותר פשוטים כדוגמת הקאוואסאקי ER6 הימאהה דירוויז'ן וסוזוקי גלדיוס.  הפייזר מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ

תודה לאסף תורג'מן על העזרה בביצוע הצילומים

תעודת זהות

ימאהה פייזר 8
מחיר: 71,985 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים רוחבי, 779 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 106.2 כ"ס ב-10,000 סל"ד
מומנט: 8.4 קג"מ ב-8,000 סל"ד
קדחXמהלך: 53.6X68 מ"מ
יחס דחיסה: 12:1
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 130 מ"מ
אחורי – מונושוק, מהלך 130 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק כפול 310 מ"מ
אחורי: דיסק 267 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,460 מ"מ
גובה מושב: 815 מ"מ
מיכל דלק: 17 ליטר
משקל: 215 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק: 14.5 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 246.5 ק"מ

13 תגובות ל ימאהה פייזר 8 – כבשה שחורה/לבנה

  1. כלי משובח, יציאה חזקה של ימאהה. אני עם זקן כזה שנים ועם ראש שקט, חוץ ממצבר וטיפולים- כלום.

  2. חבל שהיבואן שלו רחוק מהמושג הזה, באילו עוד צבעים הוא מגיע? לא ציינתם זאת

  3. ובכלל בעולם הוא מספר הוא רב מכר,יצא לי לקחת עליו סיבוב והוא עושה רושם שהוא קנייה יותר כדאית מזו, וחוץ מזה הוא מגיע עם ABS וכווני מתלים מלאים

  4. ממש עשית לי את זה, בתחושות הבנתי אותך מהשורה הראשונה, הכלי בן *&^% !
    אחלה מבחן.

  5. רכבתי על הפייזר 6 והוא היה מאוד אנמי
    פייזר 8 נראה כמו חיה רעה 🙂

    בכלל, נראה ש-800 סמ"ק זה הדבר החם

  6. הכל יפה וטוב בנוגע לנסיעה. יש מנוע, נוח, על הכיפק. אבל מכוער, ובמציאות עוד יותר מרתיע מאשר בתמונות. גם נראה מודבק מחלקים שלא מתחברים יחד עיצובית.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל