fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

רכיבה ראשונה: Voge 500DS אדוונצ'ר

רכיבה ראשונה: Voge 500DS אדוונצ'ר

כתב: דניאל פטרי (מיצו) | בוחנים נוספים: דניאל וקנין, צחי שף לוי, אסף לביא | צילום: אריק רוזנבלום

 

התחבטתי לא מעט איך להתחיל את הכתבה הזו. אני, על אופנוע סיני, חדש בשוק הישראלי. מה כבר יכול לקרות?

אז הנה, קרה. באבו-אבוה קרה.

רוצים שורה תחתונה? מפתיע לחלוטין, ולא רק מפתיע, אלא גורם לי לחשוב.

רוצים לשמוע עוד? תישארו איתי.

בעוד הקיץ המהביל של יולי-אוגוסט מתחיל לתת את אותותיו והחשק שלי לצאת לרכיבות יומיות ארוכות מתחיל להיעלם ככל שהחום עולה, קיבלתי הזדמנות לשים את הישבן החטוב שלי על כלי חדש ומסקרן שעשה עלייה ארצה ממש בימים אלה – Voge 500DS. חיש קל שמתי פעמי אל רחוב הרצל בת"א, אפסנתי את הכלי הפרטי שלי, חתמתי על כמה ניירות (שיט, יש מצב שזו היתה ערבות בנקאית? רגע, כבר חוזר אליכם), ויצאתי לשמוע קצת פרטים על הכלי הכסוף/אפור/שחור שעמד לו להנאתו בחוץ.

אם אתן לרוכב, גם מיומן למדי, להסתכל על האופנוע כשאני מסתיר את הסמל ואולי עוד מאפיין אחד או שניים, אם אתן לו למשש את הפלסטיקה וחלקי האופנוע, אם אבקש ממנו או ממנה לנחש איזה כלי זה – סביר להניח שאף אחד לא יכול היה לנחש. גם אני הופתעתי לגלות אופנוע זקוף, מזווד בארגז אלומיניום איכותי מאחור, חמוש במגן מנוע מסיבי אך לא עצום, צבוע בצביעה סולידית ולא קשקשנית, ושנראה – לפחות ממרחק של כמה מטרים, כמו משהו אחר לגמרי.

ראשית – הגימור: אם לא תראו את הסמל של המשולש ההפוך על מיכל הדלק, יקח לכם קצת זמן להבין על מה אתם מסתכלים. חלקי הפלסטיק והמתכת יושבים בהתאמה קרובה למושלמת זה לזה והגימור שלהם ואפילו הטקסטורה שלהם לא פחות ממעולה. כך למשל הריפוד של המושב מחוספס בדיוק במידה הנכונה, ואפילו ידית האחיזה של המורכב/ת מאחורה מעוצבת ובנוייה בצורה שתראו כמותה – אולי – באופנועים שעולים פי שניים מהווג. אפילו פקק הדלק שלו מרגיש מעולה. שום דבר לא משדר "זול" או "מעפן", הכל נמצא בול במקום, וכמו שצריך. מפתיע? עוד לא התחלנו.

בקוקפיט אנחנו מקבלים מסך TFT צבעוני וגדול, וכשמסובבים את המפתח בסוויץ' אני מוכן להישבע שהאנימציה שלו ממש מזכירה את זו של ה-F900XR של ב.מ.וו. מעניין, שהרי אותו מפעל מייצר את המנועים של שני האופנועים ומי יודע מה עוד. אין מצבי תצוגה שונים, אבל מה שיש מספיק תכליתי כדי לספק את כל האינפורמציה בצורה יעילה, וכשעוברים לרכיבת לילה או במנהרות – התצוגה עוברת למצב כהה באופן אוטומטי. ניתן לחבר את המסך למכשיר הטלפון באמצעות בלוטוס ולראות מספרי טלפון ואנשי קשר (באנגלית). פרט למהירות, סל"ד, הילוך ומדי אוץ, יש גם חישוב של תצרוכת דלק (שהיא בפני עצמה מפתיעה ללא ספק כיוון שהאופנוע מ-א-ו-ד חסכוני), שקע טעינת USB מובנה וגם תצוגה של לחץ אוויר בצמיגים – שימושי לחלוטין ובהחלט פיצ'ר מרענן באופנוע מהסוג הזה. על התאורה מופקדים זוג פנסי LED, וגם מאותתי ה-LED המקוריים מגניבים למדי.

ראשון למטה כל השאר למעלה, והיידה יוצאים לדרך לרכיבה שתוביל אותי בכמה מהנקודות החביבות עלי לבדיקת הדינמיות של אופנועים – רחובות גוש דן, כביש מהיר, כבישים צדדיים מפותלים, קצת עליות וקצת ירידות – בקיצור כל מה שצריך.

התחלת התנועה עם ה-DS מרגישה לי לרגע מוזר. המיקום של רגלית ההילוכים קצת רחוק מהרגלית עצמה, כך שאני צריך לדחוף את המגף קצת יותר קדימה ממה שאני רגיל, אבל ההילוכים נכנסים בנקישה קלה ללא שום בעיה. השתחלות בין רכבים היא "קטנועית" באופייה, ולמרות השמש החמה אני לא מרגיש סימני חום מיוחדים מהאופנוע. הירידה לאיילון דרום ומשם לכביש 1 לכיוון מזרח מייצרת הבנה שהכלי לא הולך לחרוך את האספלט בשום זמן קרוב, ושאף אחד לא באמת ימדוד לו זמני תאוצה. אבל זה בסדר, כי להזכירכם מדובר בכלי בקטגורית A1 עם הספק של 47 כ"ס ומומנט רגוע למדי של כ-4.3 קג"מ.

מנוע הטווין המקבילי בנפח 471 סמ"ק (המספר הזה מוכר לכם? אותו הנפח כמו זה של ההונדה CB500) של ה-DS מזכיר מאוד בצורתו החיצונית את זה של סדרת ה-F של ב.מ.וו, ולא בכדי – הוא מיוצר על ידי אותו מפעל סיני – לונסין. אבל כשאתם חושבים סין, תוציאו מהראש את התמונה של פועלים כפריים שעובדים באיזו סדנת זיעה נידחת. מדובר במפעל שעובד לפי הסטנדרטים המחמירים ביותר ומייצר הכל החל מקטנועים ואופנועים וכלה במטוסים וספינות. כיוון שמדובר על אופנוע בקטגוריית A1, מן הסתם אינו "עוקר סלעים" כמאמר הפתגם, אבל הוא ליניארי למדי, ומספק את אותה תחושת כוח צנועה לאורך כמעט כל טווח הסל"ד. מצד שני, הכלי שוקל רק 188 ק"ג יבשים, כך שהוא מגיב לא רע בכלל. אם תחפשו כאן ריגושים עוצרי נשימה לא תמצאו אותם, אבל מה שכן תמצאו זו תחושה קונסיסטנטית של האצה בין אם אתם בהילוך שני או חמישי, והוא יעשה זאת בחינניות עד לאזור השיוט הנוח שלו שעומד על כ-120-135 קמ"ש, מה שיעמיד את מחוון הסל"ד על בין 6,500 ל-7,000 סל"ד. משם, ה-DS יאיץ עוד כמה עשרות ק"מ צנועים ויסתפק בזאת, והאמת שגם לא תרצו להיות באזור ההוא. עדיף לשייט בנוחות ולהשאיר לעצמכם מעט ספיירים של הספק כדי לתת איזו עקיפה קטנה או לחמוק ממכשול.

על הכביש המהיר, המשקף המתכוונן מספק הגנה סבירה לגמרי מהרוח גם במצבו הנמוך. לא ניסיתי להרים אותו, לא היה בכך צורך, אם כי הפעולה דורשת סיבוב של ברז בחלקו הקדמי של המשקף וניתן לבצע זאת רק במצב עמידה וכשהרוכב לא נמצא על האופנוע.

נפגש עם כמה חברים בתחנת הדלק של נחשון והתגובה של כולם היא אחידה: "מה זה?" הם שואלים, ומסתובבים סביב הכלי. אני מסביר, והם ממשיכים להסתכל. הווג מושך מבטים בגלל הפוזה האדוונצ'רית שלו, והעובדה שאנשים לא מצליחים לשים את האצבע על המותג – מצד אחד הוא נראה כמו CB500X, מצד שני אם תסתכלו עליו מזווית אחרת תטעו לחשוב שזה בכלל F750GS של ב.מ.וו (והארגז המתכתי מאחור אחראי לזה לא פחות). מתקשקשים כמה דקות והיידה לדרך בכבישים המפותלים בואכה אשתאול, צובה והרי ירושלים.

המזלג ההפוך מתוצרת קאיבה מקדימה אמנם לא מתכוונן, אבל הגדרות ברירת המחדל שלו ראויות לגמרי ואף מעבר לכך. הבולם היחיד מאחור (גם הוא מאותה תוצרת) בעל אפשרות כיוון עומס קפיץ. עם מהלך של 150 מ"מ מקדימה ומאחורה, המשודך לזרוע כפולה מאלומיניום, הבולמים מרגישים לגמרי בקטגוריה, ומספקים לרוכב בודד או בזוג את היכולת לרכוב במצב שיוט אל השקיעה מצד אחד, וגם קצת לתת בראש על כבישים מפותלים מצד שני – מה שנקרא One Size Fits Most.

את העליות מאשתאול לכיוון צובה אני מכיר בעל פה, והחברים על אופנועים בנפח כפול ומעלה מה-DS מרגישים חופשי לתת בגז. לעומתם, אני מתקדם בקצב רגוע הרבה יותר – תזכורת להכניס את עצמי ל- Mind set המתאים. סיבוב רודף סיבוב, ואני מגלה עד כמה כיף לרכוב בקצב רגוע (אך לא איטי), בלי האטרף שכרוך בכניסות מאוחרות לבלימה ושלל קישקושים. מערכת הבלמים של ה-DS מאובזרת ב-ABS של Bosch המשודך לצמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ מקדימה עם קליפרים של ניסין, ומאחור דיסק בודד בקוטר 240 מ"מ. הבלימה נחושה, "יפנית" לחלוטין, ובהחלט מספקת תחושה טובה גם בטוויסטיז של נס הרים, בין היתר בזכות אחיזה מעולה של סט הצמיגים שאיתם מגיע ה-DS כברירת מחדל: פירלי אנג'ל ST איכותיים (120/70-17 מקדימה ו- 160/60-17 מאחורה). סביר להניח שעם הספק שכזה תוכלו להחזיק סט ללא כל בעיה הרבה מעל לאזור ה-15,000 ק"מ.

ככל שאני מתקדם במעלה ההר, אני מתפנה לשים לב לנקודות נוספות ב-DS: תנוחת הרכיבה נייטרלית לחלוטין, רגליים ממוקמות על הרגליות הרחבות יחסית והנוחות במצג נוח מתחת לרוכב ורגלית הבלם האחורי גדולה יחסית ונוחה לשימוש. המושב עצמו נוח מאוד והישבן לא שידר שום אות מצוקה גם לאחר כ-200 ק"מ של רכיבה. הידיים שלוחות קדימה בצורה נוחה אל כידון כסוף ועבה שמרגיש איכותי מאוד – כולל כל המתגים הרגילים. המראות גם הן טובות מאוד במיקומן ואינן רועדות או מקרקשות. ידית הבלם הקדמי מתכווננת (4 מצבים), ואילו הקלאץ' (המכני) לא קשה ומפריד בדיוק איפה שאני אוהב – ממש בתחילת המהלך שלו. כיוון שהמושב בגובה של 815 מ"מ, הוא ללא ספק יתאים גם לרוכבים נמוכים יותר ממני. אציין רק שזמזום קל מורגש בקצות הרגליות והכידון מה שיכול אולי לייצר תחושת נימול קלה אם לא מקפידים לשנות מעת לעת את התנוחה, אבל הזזה של כפות הרגליים מדי פעם וכן שחרור של הידיים פותר את הבעיה.

מערכת הפליטה המקורית מספקת סאונד שגם אותו אין אלא לתאר כמפתיע לטובה. גרגור בשרני מאגזוז מקורי? נחמד מאוד. יצויין שברכיבה במהירויות שיוט על כביש מהיר הרעש מהמנוע קצת מאפיל על רעש הרוח, אולי טיפה בצורה מוגזמת, אבל זה משהו שאפשר להתרגל אליו.

אני לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שרכבתי על כלי שגרר אחריו כל כך הרבה תגובות בזמן קצר כל כך. בעת עצירה ברמזור בכניסה חזרה לעיר נעמד לידי רוכב שמסתכל ומסתכל ומסתכל ומנסה להבין מה הוא רואה, וכשהוא פותח בשיחה הדבר הראשון שהוא מציין הוא הסאונד המגניב. הלוק היה הדבר השני. ה-DS מגיע עם מגן מנוע ופלסטיקה מקורי שמרגיש איכותי ובשרני, ואם תוסיפו לו סט ארגזי אלומיניום סופר-איכותיים – לא צוחק, באמת איכותיים – שלושה מהם, בנפח כולל של לא פחות מ- 120 ליטר המהווים אחלה תוספת ל-DS (בתוספת של כ-6000 ש"ח) תקבלו כלי עם פוזה של חוצה יבשות.

תג המחיר של ה-Voge 500DS עומד על 46,900 ש"ח, מקום טוב בין שני המתחרים שלו – בנלי TRK502 והונדה CB500X – ועבורי, זה היה שיעור בצניעות וחזרה למקורות. ה-DS הוא ללא ספק כלי מגניב, עם לוק יוצא דופן לטובה בסגמנט הספציפי, עם איכות הרכבה, חלקים וחומרים שמרגישה טובה בצורה ייחודית, ועם תג מחיר שהוא ללא ספק אטרקטיבי להרבה רוכבים צעירים שזהו הכלי הראשון שלהם, או כאלה שרוצים לטעום את טעם קטגוריית הלייט-אדוונצ'ר ברכיבה עם מזוודות וציוד אל עבר הרפתקה חדשה. ה-DS הוא יריב ראוי למלך הקטגוריה.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

Voge 500DS

 

מחיר: 46,900 ₪

 

רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 471 סמ"ק

 

הספק: 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד

 

מומנט: 4.3 קג"מ ב-7,000 סל"ד

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 40 מ"מ, מהלך של 150 מ"מ. מאחור בולם יחיד עם מהלך של 150 מ"מ

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 300 מ"מ, קליפר כפול בוכנות של ניסין, מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 160/60-17

 

מידות כלליות: אורך 2,170 מ"מ, רוחב 820 מ"מ, גובה 1,390 מ"מ

 

גובה מושב: 815 מ"מ

 

מרווח גחון: 168 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,460 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 17 ליטר

 

משקל יבש: 188 ק"ג

 

11 תגובות ל רכיבה ראשונה: Voge 500DS אדוונצ'ר

  1. מאיפה הסינים ארגנו 220 וולט למיקרוגל מאחור ?!

  2. הוא במחיר של הונדה, ועם כל הכבוד הוא לא הונדה, מי מכיר את החברה הסינית הזאת? יכול להיות שמדובר בחמדנות של יבואן? כלי למהמרים בלבד, הזוי

  3. תמחור קצת הזוי. 5000 שקל למטה, כדי להתחרות ישירות בבנלי, היה עושה הרבה יותר שכל. עם כל הכבוד לכתבות מחמיאות כאלה, עדין יש כאן דרך לעבור

  4. למה איפה מרכבים את ההונדה …תאילנד חחח עוד יותר גרוע איפה הסחורה האירופית יפנית משהו מקורי דייי עם כל הכלים הזבל…מעדיף לנסוע על כלי ישן ומקורי במקום הזבל המזרחי הזה זה לא אמין בכלל

  5. z 650 במחיר 42900 הוא הכי הרבה אופנוע שיש לשקל היום בגם בכסף וגם כאופנוע מצויין

  6. איזה כיף שיש תחרות, וזה מה שחשוב. שכל אחד יעשה את השיקולים שלו.
    אם הייתי שואל 1000 איש אם לרכוש את הקייטיאם המדהים שלי, בטח 993 היו אומרים לא. אז אני מעדיף להקשיב ל 7 ובמיוחד לאחד ויחיד שהוא אני ולא תמיד הולך עם העדר. ולגבי רווח/הפסד בקניה/מכירה…. אופנועים הם בכללי הפסד. 🙂
    והעיקר, רכבו בשיקול דעת.
    לגבי הנסיך הזה, רק לא אוהב את המגן מלפנים/צד, טוב שלא עשו אותו סביב כל האופנוע. 🙂

  7. לכל מי שלא יודע כולל הכתב,מדובר ב cb500x של הונדה (דור 1) בייצור סיני.
    לאחר מספר שנים של ייצור הונדה מכרו את המודל הראשון של cb500x ליצרן הסיני.
    כמו בהמון דגמים שונים של הונדה.

  8. למען רק. דבר אחד החברה הסינית שמיצרת ארגזים גם בשביל האופנוע הזה
    מוכרת 3 ארגזים במחיר של 400,$ איך זה 6000 ₪ איך

  9. 39 אלף – זה מפתה, אבל כשפוסעים לעבר 50 אלף – לא הגיוני בשלב הזה. אחרי שיהיו כאן 3-4 שנים, אפשר יהיה לעלות. כשתרצה למכור מישהו יעניין אותו שהממוע מיוצר במפעל שמייצר מנועי לב.מ.ו

  10. חומר למחשבה.
    במחיר הזה קניתי קוואסקי ורסיס 650 סמ"ק. 69 כ"ס.
    אותו סיגמנט עם מורשת אמינות מצויינת.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל