מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
ברקום שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל

זאפ! פומה X במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

זאפ! פומה X במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

מערכת מוטו

צילום: אריק רוזנבלום

שלושה חודשים הוא היה אצלנו ועכשיו הגיע זמן הסיכומים. הפומה X מגיע אלינו לאחר שכבר רכבנו על מספר כלים חשמליים מבית היצרן. הוא כולל סוללה בגודל 100A שאינה נשלפת, אך אמורה לספק טווח עירוני של כ-200 ק"מ וטווח משולב של כ-100 ק"מ. בליין של זאפ! גם דגם ה-CITY בתצורת מנהלים עם סוללה נשלפת ודגם MAX שמציע טווח מוצהר של עד 280 ק"מ. נתוני הטווח שאנחנו הגענו אליהם היו נמוכים יותר ועמדו על כ-160 ק"מ בין הטענות, אך חשוב לקחת בחשבון כי הרכיבות שביצענו איתו היו אינטנסיביות ביותר – הרוב במצב 3 שהוא המצב המהיר ביותר שגם 'מחסל' את הסוללה הכי מהר. ברכיבות רגועות יותר, במצב 1-2, הטווח שהושג היה גדול משמעותית ואכן נשק ל-200 ק"מ.

לזאפ! פומה X יש יתרונות גדולים – ובראשם חסכון משמעותי במיוחד בעלויות כמו למשל ביטוח השווה בעלותו לביטוח של קטנוע 50 סמ"ק, טיפול פעם בחצי שנה או 6,000 ק"מ בעלות של 250 ש"ח בלבד ועוד, ולצד יתרונות אלו ישנם גם חסרונות גדולים – כמו לדוגמה סוללה שאינה נשלפת והופכת את פרוצדורת הטעינה למסובכת למי שאין ברשותו שקע חשמלי בהישג יד.

בשורה התחתונה: אם הסביבה שלכם מאפשרת טעינה והצרכים שלכם תואמים לטווח הקילומטרים שהקטנוע מספק, היינו ממליצים בהחלט לנסות. הרכיבה על מספר אופנועים חשמליים הביאה אותנו למסקנה שבמספר מובנים מדובר ברכיבה שונה מרכיבה על כלים דו-גלגלים עם מנועי בעירה פנימית רגילים, וישנם מספר הרגלים חשובים שיש לאמץ:

קבלו 5 כללים חשובים שכל רוכב דו-גלגלי חשמלי חייב לזכור:

1. אל תפתיעו ואל תופתעו. חשוב להבין שאף אחד לא שומע אתכם – לא הולכי רגל, לא נהגי מכוניות ולא רוכבים אחרים. הדו"גים החשמליים הם זריזים במיוחד הודות לכוח שזמין כבר מההתחלה, ולא פעם שמנו לב כיצד משתמשים אחרים בדרך הופתעו מכך שהגחנו לעברם פתאום – חשוב מאד לתת למשתמשי הדרך האחרים להבין שהגעתם. גרמו לרוכבים אחרים להבין שאתם לידם ברמזור, עמדו לפני מכוניות או מצאו דרך לסמן לנהג שאתם שם, שמרו יותר מרחק מבדר"כ.

2. הקפידו על תגובות מדודות. התגובות החדות שהזכרנו בסעיף הראשון יכולות להפתיע – וזה נכון לכל הדו"גים החשמליים ובמיוחד לכלים חזקים דוגמת הפומה X, בו תחילת רכיבה במצב שלוש יכולה להיות מהירה במיוחד – על אחת כמה וכמה אם אתם על סימן כביש לבן או כביש רטוב. היו רגישים עם הגז יותר ממה שאתם רגילים עם קטנוע רגיל.

3. שמרו על האנרגיה. אתם ברכיבה והרמזור שמולכם עומד להתחלף לאדום – אל תפתחו יותר מצערת ותגיעו אליו מהר – עזבו את המצערת והגיעו אל הרמזור בגלישה וכך תוכלו לשמור על הסוללה. בעיר צפופה אין סיבה להישאר על מצב שלוש כל הרכיבה. ברכיבה במצב 1-2 תוכלו להגדיל את טווח הרכיבה שלכם בצורה הרבה יותר יעילה.

4. הולכי רגל. כשאתם רכובים על כלי דו-גלגלי חשמלי, הם דורשים תשומת לב מיוחדת. ביציאה מחנייה הכרוכה במעבר על מדרכה, חשוב להבין שהולכי רגל לא ישמעו אתכם מגיעים ולכן גם לא ידעו להזהר. ודאו שאתם גולשים אל הכביש בזהירות וגם שרואים אתכם. גם בחנייה על מדרכה – אל תזוזו עד שהכל פנוי. גם אם לכם ברור שאתם בתנועה, זה לא תמיד ברור לכל הסובבים אתכם.

5. בדיקה יזומה של מכלולי הכלי. נכון שזה כיף שהיצרן דורש לטפל בכלי רק פעם בשנה / כל 6,000 ק"מ, וזה כיף שאין שמן ולא צריך לתדלק, אבל חשוב לא להזניח מכלולים חשובים אחרים ולהקפיד על בדיקת לחץ אוויר בצמיגים למשל. רשמו לכם תזכורות כי קל מאד לשכוח מתחזוקה כשלא מגיעים למוסך בצורה סדורה.

זאפ! פומה במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

זאפ! פומה X במבחן ארוך טווח – דיווח שני

 

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

ZAP! Puma X

 

רישיון: A2

 

אחריות: שנתיים או 30,000 ק"מ

 

מחיר: 32,900 ש"ח

 

טיפולים: כל 6,000 ק"מ או כל 6 חודשים

 

עלות טיפול: 250 ש"ח

 

נתונים טכניים

 

מנוע חשמלי, בראשלס, 9,900w

 

מומנט 11.2 קג"מ

 

סוללה ליתיום-יון, 8.3 קוט"ש, 80v ו-104A

 

בלמים דיסק (קדמי ואחורי), בלימה משולבת, בלימת מנוע

 

צמיגים 130/60-13

 

אורך 2,150 מ"מ

 

רוחב 725 מ"מ

 

גובה 1,220 מ"מ

 

גובה מושב 760 מ"מ

 

בסיס גלגלים 1,360 מ"מ

 

משקל 178 ק"ג

 

2 תגובות ל זאפ! פומה X במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

  1. החיסכון הוא תמיד גדל בהתאם לגודל הכלי שבאותה ממנו אם היה לך movie 125 אז החיסכון לא ענק אבל עדיין קיים בביטוח וגם בטיפולים המצטבר. אבל בכלים גדולים יותר 250 סמ"ק זה כבר ממש משמעותי בחשמל אין טיפול גדול וקטן שנקין זה סביב 1000 שח והגדול 2000 שח וצפונה. וגם הדלק כבר ממש משמעותי. לי יש פונה עם 20000 קמ חוסך כל יום מאות שקלים ונהנה על הדרך מכלי ממש בטיחותי ומדהים גם בתרומות שלו וכוחות רכיבה. ושלא נדבר על בטיחות. טיפול תמיד 180 שח לא כולל מעמ. אלו אם צריך להחליף פרידות ואני החלפתי פעם ראשונה ב 16000 קמ שזה מדהים עלה 250 שח. ממש אפשר לחייך.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל