מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
רטרו-נייקד חדש: VOGE מציגה 500AC
אסף לביא
מותג הדגל של קונצרן לונסין הציג אמש בתערוכת CIMA בסין את הדגם החדש ביותר בליין הדגמים שלו, ה-500AC, על בסיס מנוע הטווין בנפח 471 סמ"ק ששייך לדור הקודם של ההונדה CB500 שכבר מותקן ב-500DS, בעיצוב נייקד עם קריצה לרטרו.
מנוע ה-KE500 של לונסין, שלפני כן, כאמור, היה של הונדה, מכוון מחדש לאספקת כוח מומנט טובה יותר בסל"ד נמוך עם עליה של 10% במומנט עד לטווח הסל"ד הבינוני אך עם נתוני הספק ומומנט מירביים זהים לאלו של האדוונצ'ר.
עיתונאים בסין גם זכו לטעימה ראשונה וקצרה ברכיבה על דגם האבטיפוס בשטחי המפעל כמה ימים לפני התערוכה, ונכון לרגע זה ווג לא הוציאו תמונות רשמיות או נתונים מעבר למה שנאמר בתערוכה. בסיס הגלגלים עומד על 1,450 מ"מ, גובה המושב 795 מ"מ, משקל רטוב עומד על 198 ק"ג עם מיכל דלק בנפח 19 ליטר, מקדימה שני דיסקים בקוטר 298 מ"מ ומאחור יחיד בקוטר 240 מ"מ, מערכת הבלימה בנויה מקליפרים ודיסקים של ניסין ומשאבות מתוצרת J.Juan, עם מערכת ABS, כמובן. הבולמים של KYB עם מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ מקדימה ובולם יחיד מאחור, מידות הצמיגים 120/70-17 מקדימה ו-160/60-17 מאחור.
מסך TFT גדול מאפשר חיבור הסלולרי לאופנוע באמצעות בלוטוס, צפייה בשיחות נכנסות, ניווט ועוד. כל התאורה מסוג LED ועיצוב האופנוע נעשה במרכז העיצוב CRC של אמ.וי אגוסטה, איתם יצאה לונסין לדרך משותפת במהלך 2019.
ווג חשפה בתערוכה את תוכניותיה לעתיד, עם שני דגמים נוספים שיכנסו למשפחת ה-500, האחד קרוזר והשני 500RR ספורטיבי, בנוסף, יוצג גם קטנוע מנהלים בנפח 300 סמ"ק עד סוף השנה. עוד הוצגו תוכניות לכלים נוספים שפחות רלוונטיים לשוק האירופאי כמו סדרת דגמי 250 ו-350 סמ"ק.
כאמור, בשלב זה אין לנו עוד פרטים, חשיפה רשמית של האופנוע לשוק האירופאי תתקיים בחודשים הקרובים לקראת שנת הדגם 2021. המתחרה העיקרי לכזה אופנוע הוא הבנלי לאונצ'ינו 500 המוצלח, שכבר מוצע בשתי גרסאות (וגרסה שלישית שלה אנחנו מחכים יותר מדי זמן, הלאונצ'ינו ספורט), ובאופן כללי יותר גם ה-CB650R של הונדה וה-XSR700 של ימאהה.
ממש יפה, חבל שזה בה מסין. לא אפשרי לתמוך במדינה הזאת בימים באילו.