מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הונדה מעדכנת את ה-MSX125 ל-2021
אסף לביא
צילום: יצרן
הונדה החלה בייצורו של האופנוע הקטן ב-2013, ב-2016 הוא עובר עדכון קל ראשון עם אגזוז, פלסטיקה ופנס חדשים וכעת, לשנת הדגם 2021 הוא עובר את השדרוג המשמעותי הראשון שלו – עם מנוע חדש בעל תיבת 5 הילוכים, מסך לוח מחוונים חדש, עיצוב מעודכן ופלסטיקה המאפשרת החלפה מהירה. מעתה ה-MSX125 יקרא בכל העולם MSX125 Grom.
המנוע החדש עומד בתקן אירו5 ומפיק 10 כ"ס ב-7,250 סל"ד ומומנט של 1.1 קג"מ ב-5,500 סל"ד, מצויד בתיבת הילוכים חדשה בעלת 5 הילוכים לעומת 4 בדגם היוצא, המאפשרת לחלץ עוד 2 קמ"ש במהירות הסופית שעומדת כעת על 94 קמ"ש, תצרוכת הדלק המוצהרת (WMTC) עומדת על 66 קמ"ל, עם ירידה של 40% בפליטת מזהמים.
ב-2013 הציגה הונדה לעולם את ה-MSX (ראשי התיבות Mini Street X-treme), כשבארה"ב ויפן הוא מקבל גם את השם Grom, שכעת הופך להיות שמו הרשמי בכל העולם, אחרי שנכנס לרשימת 5 אופנועי ה-125 הנמכרים ביותר באירופה. בהונדה תאילנד אפילו הגדילו ועשו ויצרו שלוש גרסאות ייחודיות למדינה – מוטארד-מונסטר, סקרמבלר-ראמבלר ואדוונצ'ר-מאסטר.
הגרום החדש מקבל עיצוב מעודכן, צעיר יותר וניתן לשינוי בקלות רבה יותר עם שלוש סכמות צביעה בולטות, אפור-שחור בגימור מט, אפור עם צהוב זרחני ואדום הונדה אופייני. הפנס החדש וגדול מסוג LED מחליף את הקודם שהיה מחולק לשניים עם מראה רובוטי, מעליו לוח המחוונים החדש המציע יותר מידע מהקודם.
מכלולי השלדה נותרים ללא שינוי, עם בסיס גלגלים של 1,200 מ"מ, משלק רטוב של 103 ק"ג וגובה מושב העומד על 761 מ"מ. מידות הצמיגים גם כן לא צומחות ונשארו 120/17-12 מקדימה ו-130/70-12 מאחור. מערכת הבלימה מורכבת מדיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ מקדימה ודיסק 190 מ"מ מאחור, מערכת ה-ABS מקבלת חיישן מדידת אינרציה (IMU). האופנוע יחל שיווקו בחודשים הקרובים בכל העולם.