מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
לרט
תמוז
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה

דוקאטי חושפת את הדסמוסדיצ'י החדש

דוקאטי חושפת את הדסמוסדיצ'י החדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

 היום בצהרים חשפה דוקאטי באינטרנט את הדסמוסדיצ'י החדש שישמש אותה בעונת ה-MotoGP הקרובה. השינוי בתקנון הסדרה הבכירה שלח את אופנועי ה-800 סמ"ק לדפי ההיסטוריה (זו אולי אחת הסיבות שהם מועמדים למכירה) ופתח מחדש את עידן ה-1,000 סמ"ק מה שהצריך הצגת אופנוע חדש. ניתן להגיד שגם לביצועים הלא מזהירים של הדסמוסדיצ'י GP11 היו סיבה משמעותית בפיתוח אופנוע כמעט חדש לחלוטין מהמסד לטפחות. מטעמי חשאיות לא חושפים בדוקאטי פרטים מלאים על הדסמוסדיצ'י החדש ומסתפקים בחשיפה של תמונות סטודיו, סרטון וידאו קצרצר ומפרט טכני בסיסי למדי.

אז מה כן אפשר לדעת על הדסמוסדיצ'י החדש? תצורת המנוע לא השתנתה ונותרה V4 בזווית של 90 מעלות אך נתון הנפח שנשמר בסוד עד עתה עומד על 1,000 סמ"ק ובכך מנצלים בדוקאטי את תקרת הנפח המותר במסגרת התקנות החדשות. כמובן שבדוקאטי לא נוקבים בנתוני תפוקה מלאים אבל טורחים לציין שהמנוע החדש מספק למעלה מ-230 כ"ס.
משקל הדסמוסדיצ'י החדש עומד על 157 יבשים ק"ג אך מאחורי נתון זה עומדת סאגה שלמה, שלא לומר פארסה, שנעה סביב המשקל המינימלי של אופנועי האבטיפוס לפי התקנות החדשות והתחוללה בשבועות האחרונים. בתחילה היה ידוע שמשקל המינימום של אופנועי האבטיפוס יעלה השנה ל-153 ק"ג אלא שדורנה החליטה להפתיע ורגע לפני תחילת המבחנים בספאנג הודיעה שמשקל המינימום עלה ל-157 ק"ג (מן הסתם כדי לעזור לאופנועי ה-CRT  להיות תחרותיים יותר). ההודעה על העלאת משקל המינימום הרתיחה את היצרניות שכבר השלימו את רוב תכנון האופנוע מה שאומר שכדי לעמוד בשקל היעד נאלצו להוסיף משקולות. אגב, אם הזינוק במשקל באופנועי האבטיפוס מעורר דאגה אז זה המקום לציין שבעונה הבאה אמור משקלם לעלות ל-160 ק"ג.

כך או כך, בדוקאטי טוענים למהירות מרבית של 330 קמ"ש אך נתון זה כמובן נתון לשינוי שכן יחסי ההעברה מותאמים אישית לפי טעמו של כל רוכב ובהתאם לתוואי המסלול.
עוד עולה מהמפרט הטכני המוגבל שמערכת הבלימה באופנועי 2012 של דוקאטי כוללת שני דיסקים קרמיים בקוטר 320 מ"מ עם קליפר 4 בוכנות ומאחור מסתפקת בדיסק פלדה בקוטר 220 מ"מ וקליפר בעל שתי בוכנות. המתלים הם מבית אוהלניס, מערכת ההצתה היא של מגנטי מארלי ומערכת הפליטה מהבית טרמיניוני. מיכל הדלק בהתאם לתקנות אופנועי האבטיפוס מוגבל ל-21 ליטר. הצביעה החדשה כוללת, שלא במפתיע, פסים ירוקים שנוספו לסכימה האדומה/לבנה כדי להשלים את צבעי הדגל האיטלקי.

הדסמוסדיצ'י החדש יערוך את הבכורה שלו על המסלול במבחני טרום העונה האחרונים שיערכו בסוף השבוע בחרז לקראת פתיחת העונה בחודש הבא. עונת 2012 צפויה להיות משמעותית בסבב ה-MotoGP לא רק לחובבי הסדרה אלא גם למעריצי דוקאטי שכן יתכן שזו תהיה השנה האחרונה של דוקאטי בסבב. דוקאטי כבר הודיעה מוקדם יותר השנה שאם בעונת 2013 תהפוך סדרת ה-MotoGP לסדרה של אופנועי CRT בלבד היא תפרוש מהסבב, מה שאומר שבלי קשר להצלחות של רוסי והיידן יתכן וזהו הדסמוסדיצ'י האחרון שנראה על המסלול. אנחנו כולנו תקווה שמישהו בדורנה יתעשת וישאיר את סדרת ה-MotoGP על כנה כסדרה של אופנועי אבי טיפוס ולא תהפוך את ה-MotoGP לסופרבייק פלוס.

גלריה

14 תגובות ל דוקאטי חושפת את הדסמוסדיצ'י החדש

  1. במעשים ! חלש וטעון תיקון ! איך אמר מי שאמר אופנוע סטודיו . סתם צבע ופוזה .

  2. רק אם מחשבים את שלושתם ביחד מבינים למה סה מסתיים ב 330 קמ"ש. תהיו לי בריאים.

  3. כמה הקפות יש במירוץ? כמה ק"מ מספקים 21 ליטר דלק? האם זה דלק רגיל?

  4. הוא לא צריך מסננת זבובים באגזוז- הוא שורף זבובים וברחשים למרחק עשרה מטר, בניוטרל.

  5. 46 שווה ל-דו…… 69 שווה ל-וט…..בקיצור- דווט [דואט] של היידן ורוסי.

  6. זה גב של מקרר סייד ביי סייד

  7. הפשיטו את העור מהעצמות- לא נשאר מה לאכול.

  8. אני משחק פלייסטיישן3 MOTO GP2011 וניראה לי שאני הישראלי היחיד שם אז קדימה חברה משחק קשה מאוד אבל לדעתי מס 1 במרוצים USER:RR420

  9. MOTO GP 2011 פלייסטיישן 3 משחק מס1 במרוצים נראה לי שאני לבד שם אז קדימה חברה משחק חשמל!!!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל