מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
KTM עליון קוביה
סטפן
תמוז
לרט
פרפקט קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל
מתלה לקסדה

מוטו GP 2011 – הקטאר של הונדה

מוטו GP 2011 – הקטאר של הונדה

בועז קורפל

צילום: יח"צ

עונת המוטו GP נפתחה בדקת דומייה לזכר נפגעי אסון הצונאמי ביפן ולזכרו של רוכב המוטו2 שויה טומיזאווה שנהרג בעונה שעברה. באותה דקת דומייה לא יכולתי שלא לחשוב על כך שהרוכבים נעמדים שם בשקט על המסלול ומשפילים מבט גם עבור חברי היקר טל שביט.

תחזיות טרום העונה התממשו אמש במסלול לוסייל שבקטאר. רק מהמרים נועזים (או שיכורים) היו מוכנים לשים כסף על רוכב שאינו מקבוצת הונדה הרשמית ובדגש על אלוף העולם לשעבר, קייסי סטונר. "הקנגורו" כיכב במבחני טרום העונה והפגין דומיננטיות חסרת פשרות באימונים ובמקצה הדירוג ערב המרוץ והציפיות של כולם היו כי קייסי ייקח את המרוץ בהליכה. אמנם היו מחשבות כי שני בני קבוצתו, דני פדרוסה ואנדראה דוביציוזו יילחמו בחירוף נפש ולא יניפו דגל לבן בפני סטונר, והיו גם שהאמינו כי ולנטינו רוסי מתעתע בכולם ומנסה להרדים את יריביו בסיפורי בדיה על כתף כואבת ואופנוע סרבן ואפשר גם להוסיף את המלח שבער על פצעי הגאווה של אלוף העולם חורחה לורנצו מימאהה שאיש לא התייחס ברצינות לאפשרות שהוא יאיים על הניצחון, אבל כל אלה התגמדו לנוכח העובדות שהוכיחו כי סטונר מחובר לאופנוע ואופנוע מחזיר לו אהבה בסל"ד גבוה עוד יותר.

הגריד המצומצם (17 רוכבים בסה"כ) התכווץ עוד קצת כאשר אלברו באוטיסטה מקבוצת סוזוקי התרסק ושבר את עצם הירך עוד לפני המרוץ במסגרת האימונים, והקבוצה היפנית שגאוותה נרמסה ורק זקני השבט זוכרים את תהילתה ואת ימיו הגדולים של קווין שוונץ (לך ותספר זאת לילדים שרואים היום את הסבב) נותרה מחוץ למרוץ הלכה למעשה ובסופו של דבר זינקו רק 16 רוכבים למרוץ.
עוד בטרם הושלמה הקפה אחת, נותרו 15 רוכבים בלבד לאחר התרסקותו של דה פונייה מקבוצת פרמאק דוקאטי שביקש לעקוף את בן קבוצתו אך התרסק ואופנועו פגע בידו של קפירוסי, פצע אותה וגרם גם לו לפרוש מהמרוץ מיד לאחר מכן. למרות העניין הזה, המרוץ נמשך ללא הפרעה.
סטונר ופדרוסה שזינקו ראשונים, קיבלו בהפתעה את ההתנפלות חסרת הפשרות של חורחה לורנצו ואלוף העולם הספרדי נראה כמי שיכול להיאבק בהם אבל המציאות נשכה אותו, לפחות הייתה זאת נשיכה קלה.
עד מהירה חלפו על פניו שני הרוכבים הכתומים של רפסול הונדה והחלו בדו-קרב פנימי משלהם. פדרוסה שאותת על כוונותיו עת היה הרוכב המהיר על המסלול במקצה החימום, המשיך באותו מומנטום ונטל את ההובלה, אבל סטונר נשאר מחובר לכסא האחורי של פדרוסה ולא הרפה מהמרדף ולו לשנייה אחת.
מאחור התנהלו מאבקים רבים וסוף כל סוף זכינו למנה טובה ואיכותית של תחרותיות על המסלול.

אחד משיאי המרוץ היה בקרב בין מרקו סימונצ'לי (סאן קארלו הונדה) לאנדראה דוביציוזו (רפסול הונדה) כאשר השניים נגעו זה בזה וגרמו להרבה קוצבי לב לפעול בתדירות מואצת. גם ולנטינו רוסי לא טמן את ידו בצלחת והצליח להדוף את התקפותיו של בן ספיס (ימאהה) ובאחד המקרים רוסי כמעט ואיבד את שיווי המשקל וגרם לקוצבי לב הנ"ל לחדול מלפעול בכלל, אבל לשמחת כולם הוא הצליח להציל את האופנוע ונמנע מהתרסקות.

המאבק מלפנים הלך והחריף עד שהגיע לשיאו בהקפה מס' 13. סטונר בחר את הרגע הנכון לתקוף ועבר את פדרוסה בצורה מרשימה. פדרוסה לא יכול היה להילחם בו ונאלץ להיכנע ומאותו רגע גם החל להיחלש ונפל טרף לציפורניו של אלוף העולם, חורחה לורנצו ששמר כל העת על מרחק תקיפה סביר לכל אפשרת שבה מי משניהם יקלע למצוקה.
סטונר לא חיכה לבדוק מה קורה עם בן הקבוצה שלו ונמלט מהמקום כשהוא פותח פער גדול על יריביו. פדרוסה אכן הלך ונחלש בכל הקפה ולורנצו הריח את הדם. השניים שהאהבה לא שרתה ביניהם בשנים האחרונות החלו להיאבק על המקום השני בפודיום והחליפו מקומות לא פחות מארבע פעמים, אבל המאבק כבר הוכרע מראש לאור חולשתו הגופנית של פדרוסה שהלכה והתגברה ולנוכח הכאבים בידו שהחריפו ומנעו ממנו תפקוד מלא של היד לרבות לחיצה על המצמד. לורנצו חיכה להזדמנות הבאה וכאשר זאת הגיעה, הוא חלף על פני פדרוסה והרים את הראש לחפש את סטונר, אך הקנגורו כבר היה רחוק מדי.

בן ספיס הצליח לעבור בסופו של דבר את רוסי וסיים במקום שישי אבל רוסי עצמו שב והצהיר כי הכתף ממשיכה לגזול ממנו אנרגיות אך הסיום שלו במקום השביעי נראה כמתאים לציפיות ולתחזיות. במקום החמישי סיים מרקו סימונצ'לי שפתח חשבון עם אנדראה דוביציוזו אחרי אותה תקרית כאשר דוביציוזו האשים את יריבו האיטלקי בעקיפה מסוכנת ובמאבקים מיותרים שגזלו ממנו זמן יקר ומנעו ממנו להיאבק על מקום בפודיום ולפיכך דוביציוזו סיים רביעי בלבד.
עוד לפני דגל השח מט חזינו בהתרסקות של טוני אליאס, אלוף העולם של המוטו 2 ב-2010 שמנסה לעשות קאמבק בקבוצת הונדה LCR אבל הביצועים שלו על האופנוע שנראה נחות מהאחרים היו מבישים.

פדרוסה סיים שלישי בסופו של דבר ונראה כואב ומאוכזב ובצדק רב. הספרדי הנפלא החל את העונה ללא תלונות על פציעות או בעיות רפואיות. גם האופנוע שלו תפקד בסדר גמור פרט לעניין מסוים עם בחירת הצמיגים למרוץ, אבל זאת בעיה שכול הרוכבים סבלו ממנה.
לורנצו לא הפסיק לחגוג את הזכייה במקום השני והייתה לו סיבה טובה לכך. איש לא ספר אותו כמועמד לניצחון או לפודיום והנה הוא מגלה חיים חדשים וטובים בימאהה הכחולה שלו ומראה עליונות על בן קבוצתו האמריקני בן ספיס ולכן להישג הזה יש משמעות רבה שתעניק לו ולאנשי הקבוצה שלו דחיפה גדולה להמשך ואולי זאת לא תהיה עונה חד צדדית בשליטתו של סטונר בסופו של דבר. אולי…

 

תוצאות מירוץ מס' 1 – לוסייל קטאר

1. 27 קיסי סטונר, רפסול הונדה – 25 נקודות

2.  1 חורחה לורנצו, ימאהה פקטורי רייסינג – 20 נק'

3. 26 דני פדרוסה, רפסול הנדה – 16 נק'

4. 4 אנדראה דוביציוזו, רפסול הונדה – 13 נק'

5. 58 מרקו סימונצ'לי, סאן קרלו הונדה גרסיני – 11 נק'

6. 11 בן ספייס, יאמהה פקטורי רייסינג – 10 נק'

7. 46 ולנטינו רוסי , דוקאטי – 9 נק'

8. 5 קולין אדוארדס, ימאהה טק3 , 8 נק'

9. 69 ניקי היידן, דוקאטי , 7 נק'

10. 7 הירושי אאויאמה , סאן קרלו הונדה גרסיני , 6 נק'

11. 35 קאל קרוצ'לו , ימאהה טק 3 , 5 נק'

12 . 8 הקטור ברברה , אספר דוקאטי , 4 נק'

13. 17 קארל אברהם , קרדיון דוקאטי , 3 נק'

לא סיימו

24 טוני אליאס, LRC הונדה – 4 הקפות

65 לוריס קפירוסי , פארמק דוקאטי – 21 הקפות

14 רנדי דה פוניה, פארמק דוקאטי – 0 הקפות

גלריה

15 תגובות ל מוטו GP 2011 – הקטאר של הונדה

  1. תודה לבועז על ההענות ליוזמה והעזרה לאתר של חברנו המשותף.
    מקווים לראות אותך כאן אחרי כל מרוץ.
    אחלה סיקור…
    תודה.

  2. בועז ברכות אני בטוח שטל למעלה מאושר מכל התורמים פה.

  3. האם אלברו באוטיסטה ינהג במרוץ הבא או סיים את העונה ?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל