מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
ברקום שמאל
לרט
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
מונדיאל קוביה

פורמולה ישראל – סיכום היום השני

פורמולה ישראל – סיכום היום השני

אופיר דואק

צילום: Zoobri photo team


היום השני של אירועי פורמולה ישראל היה אמור להיות דומה ליום הראשון, בפועל התוצאה הייתה שונה לגמרי ולטובה. 

האירוע נפתח כמו אתמול ברכיבת כבוד לזכרו של טל שביט ז"ל סביב המסלול עם דגל אתר דו"גרי. הכבוד לנשיאת הדגל הוענק לאריק רוזנבלום, שאין יותר מתאים ממנו לזה. אריק פעל במשך ימים רבים מול מארגני האירוע שזכרו של טל יהיה חלק מאירוע הפורמולה הראשון בישראל.

נתחיל בוידוי אישי. את האמת, אחרי היום הראשון של אירוע הפורמולה ישראל שהסתיים בתחושה מעורבת לא ציפיתי ליותר מידי מהיום השני של התחרות בפרט כשהמתכונת הייתה אמורה להיות דומה והעייפות מצטברת אצל הצוותים, וגם אצלי, לכן עשיתי את הדרך אל הנמל בהיסוס מה. מזג האוויר שהיה בהיר ונעים יותר מאשר ביום חמישי רק בישר טובות. במהלך הלילה נעשו מספר שינויים במסלול והוספו צמיגים לגדר ההפרדה מה ששיפר את בטיחות המסלול ואפשר לתת יותר מרווח לטעויות. גם היציעים שהלכו והתמלאו בישרו טובות, אך הטוב באמת עוד היה לפנינו.

גם הפעם נפתח האירוע בהקפת הוקרה לזכרו של טל שביט כשדגל דו"גרי התנוסס בשני חלקי המרוץ. הראשונה על גבי אופנוע ובשני על המכונית המובילה במקצי הדריפטים של My Way Drift (תודה לאדם ואפרת הענקים!)

שיפורי הבטיחות, מזג האוויר ואולי גם תחושת סיום הקורס אפשרו לנהגי הפורמולה 3 ללחוץ על המכוניות באמת ולהראות מה הן יכולות. בקטגורית הגברים התקיימו שני מקצי חצי גמר כאשר בניגוד ליום הראשון עלו למסלול בכל מקצה 5 משתתפים יחד, כשלמקצה הגמר עלו ארבעת הנהגים המהירים ביותר. ואכן, מהירות הייתה שם המשחק. בכל המקצים המכוניות נלחצו יותר ויותר אל הקצה, צמיגים צעקו והזמנים ירדו הרבה מתח לרף ה-40 שניות, כאשר ארז ליבן שניצח את מקצה הגמר קבע שיא מסלול. 
גם מקצי הקרטינג סיפקו לא מעט הנאה ועניין לצופים עם עקיפות רבות ואף חיכוכים בין המכוניות וקונוסים שהועפו לאוויר. אקשן במיטבו!


אירוע פורמולה ישראל נחתם במקצה הגמר של הסופרמוטו, שקדם לו מקצה חצי גמר רווי אקשן. מקצה חצי הגמר כלל לא מעט עקיפות והחלקות צמיגים, אך הדרמה האמיתית הייתה כאשר הפייבוריט לניצחון, עידו כרמון, נאלץ לפרוש עקב תקלה במיכל הדלק. בתום המקצה היו לאנשי הצוות של כרמון כ-30 דקות לתקן את התקלה. במהלך אותה חצי שעה תסס הפיטס כאשר אנשי הצוות של עידו עשו הכל כדי שיוכל לעלות להתחרות במקצה הגמר והם גם הצליחו בכך.

בינתיים תפסתי שיחה קצרה עם איתמר מרום, המאוכזב הגדול של אתמול שהתרסק בהייסייד פוטוגני. הנזק באופנועו של איתמר היה יותר חמור ממה שנראה וכל הלילה עמלו האנשים הטכניים על מנת להכשיר את האופנוע ליום התחרות השני. לבסוף הצליחו בדבר ואיתמר יצא ליום התחרויות השני, אבל כפי שיודע כל מי שחווה התרסקות, משהו בראש, במודע או לא במודע, מציב בפניך חסם ולא נותן לך לתת את המירב. שאלתי את איתמר אם אכן כך הדבר והוא ענה שאין לו מחסום פסיכולוגי, אך הוא לא נותן לו להשפיע עליו למרות שהוא לא נותן את מלוא היכולת שלו.

על המסלול המצב היה שונה לגמרי. מרום ניהל קרב צמוד עם אור רפפורט באופנוע מספר 267 כאשר התיישב על זנבו ברוב המירוץ, לחץ והצליח לעקוף אותו ביציאה מהפניה השניה. רפפורט השיב מלחמה ועקף בחזרה כאשר נותרו 3 הקפות לסיום. מרום לא התייאש ונלחם עד לסיום כאשר בישורת האחרונה הצליח להדהים את רפפורט ולזכות בבכורה בקטגורית ה-S2. בקטגורית ה-S1  גם לא היה חסר אקשן, כאשר עידו כרמון לא הצליח להתאושש מהתקלה הטכנית. מי שניצל את המצב היה גלעד ניר שזכה בבכורה. 

תוצאות מרוץ הסופרמוטו:
קטגורית S1
מקום 1: יוחאי חכם (44)
מקום 2: אלי שולגה (11)
מקום 3: גלעד ניר (35)
 
קטגוריית S2
מקום 1: איתמר מרום (17)
מקום 2: אור רפפורט (267)
מקום 3: יניב סימסולו (45)

יום התחרות השני הותיר אותנו עם תחושה מתוקה והמון תקווה שמכן העניינים רק ילכו וישתפרו, בתקווה שסוף סוף ניצור כאן מורשת והמשכיות של ספורט מוטורי אמיתי.

לגלריית התמונות המלאה – הכנסו

26 תגובות ל פורמולה ישראל – סיכום היום השני

  1. נרא אירוע מלבב עם המון אופטימיות. כבוד לטל שביט נעשה היום – תודה.

  2. סחתיין על הכבוד לטל שביט, אין מתאים ממנו להיות שם, כמה חבל. האירוע היום היה הרבה יותר תחרותי ומעניין

  3. אירוע שטל היה צריך להוביל לקריין ולרגש, עצוב שהוא לא פה לראות את זה קורה.

  4. בועז ידידי, כל הכבוד על יומיים של חוויה. תודה ובתקווה להמשכיות ארועים אלו.

  5. הקארטיג היום היה מרתק, ים אקשן. אין מה להשוות לפורמולה.

  6. מה שאני הפסדתי…. חבל שלא האמנתי שזה יצא לפועל. כן ירבו.

  7. האירוע היה נופל אם לא היה את חברת MYWAY האלופים

  8. מה שהיה היום זה מדהים! הסופר מוטו הראו בגרות, נסיון, מתח ושלל עקיפות ולחימה.

  9. לכל צוות דוגרי.. כל הכבוד על הכתבות והארגון… שיחקתם אותה.

  10. מדינת קומבינה היחידים שנשארו אמיתיים היו רוכבי הכביש שסירבו להשתתף בקרקס הזה כל הכבוד להם

  11. תודה ל"אקסטרים מוטו ספורט אילת" שתמכו בי ועזרו מכל הלב. יופי של אירוע.מלהיב ו היסטורי.

  12. אמש- שישי באחת בלילה עד שלוש- ראיתי שידור חוזר מורחב בערוץ חמש ספורט. ונרדמתי בנחת. שבת שלום.

  13. אריק יקירי !
    אני יודע כמה עמלת ,כמה היה חשוב לך וכמה אהבת ועדיין אוהב את טל .
    אכן – יש שכר למשוררים !!

    כל הכבוד אריק המשך בדרך והרבה תודות לניסים על התמיכה !!

  14. מדהים, מרגש. טל שביט בטוח היה שמח למחווה שעשיתם.

  15. יפה לראות כל כך הרבה סוגים של מרוצים וראווה. זה הפסד רציני שלא עושים את זה כמה פעמים בשנה. נקווה שזאת ההתחלה

  16. מזל שהסופרמוטו היה כי זה מרוץ ברמות שלא נהוגות פה – אליפות !! ממש סשן של פאן ולתת חזק בגז. מקנא !!

  17. ממש יפה, כל הכבוד לכם. כל הכבוד לבועז מאירי שלא ויתר על החלום הענקי הזה. כולי תקווה שזה ימשיך.

  18. למרות זה מזל שיש אותו כי בהתלהבות שלו הוא מלמד אותנו דברים מענינים.

  19. חבל שזה היה באילת, למרות זאת הדרמנו, טיסה מלון כרטיס והיה נחמד מאוד.

  20. גם אני הייתי שם. התאכזבתי מעט מהפורמולה . מה שכן אהבתי והיה מרתק זה מרוץ הקארטינג שהיה מעניין ומתוח.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל