מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
F1: ריקארדו מנצח בבאקו במרוץ משופע בארועים
צילום: יח"צ
כתב: מיקי כהן
הקפה 3 וורשטפן מעדכן כי רסיסים מהמגע בין רייקונן לבוטס פגעו לו ברכב. רייקונן מעדכן כי מכוניתו נפגעה אך אינו יודע היכן.
הקפה 11 וקוויאט נאלץ לפרוש גם כן בגלל בעיות בלמים ומייד אחר כך גם הטורו רוסו של סיננז מאבדת כל אלקטרוניקה, נעצרת באמצע המסלול ומוציאה את מכונית הבטיחות החוצה. כמעט כולם מנצלים את המצב ונכנסים להחלפת צמיגים ומכוניתו של ורשטפן מרימה ידיים ברחבת הטיפולים וגורמת לו לפרוש בפעם הרביעית העונה.
עם חידוש המרוץ, המילטון מוביל לפני וטל, פרז, רייקונן, שחלקים עפים ממכוניתו, ואוקון ומייד יוצאת מכונית הבטיחות הוירטואלית על מנת לאפשר למרשלים לנקות את המסלול מכל השברים שנשארו עליו.
שש הקפות ארוכות על לירידת מכונית הבטיחות ומייד עם הזינוק המחודש, המילטון מוביל לפני וטל, פרז, רייקונן, שחלקים עפים ממכוניתו, ואוקון ומייד מקפיץ את מכונית הבטיחות החוצה שוב לאפשר למרשלים לנקות את השאריות שנשארו על המסלול.
ממש לפני ירידת מכונית הבטיחות מהמסלול, בהקפה ה-20, המילטון בולם מעט חזק מידי וגורם לכנף הקדמית של וטל לבדוק מה מצב תיבת ההילוכים של המרצדס של המילטון. עם הזינוק המחודש עפים חלקים, הפעם מהפרארי של וטל. מכונית הבטיחות יורדת וגורמת למהומה בזינוק המחודש. מסה מצליח לעקוף את שני הפורס אינדיה ולטפס למקום השלישי, אוקון ופרז נוגעים אחד בשני ובקיר ופרז יוצא עם עם כנף קדמית שבורה, מדדה לרחבת הטיפולים רק בכדי לפרוש. בעוד אוקון חוטף תקר בגלגל הקדמי.
רייקונן חוטף גם הוא תקר בגלגל האחורי משברי חלקי הפורס אינדיה, מצליח להגיע לרחבת הטיפולים עם מכונית פצועה ושבורה רק בכדי לסיים את המרוץ מבחינתו. מכונית הבטיחות יוצאת למסלול בפעם בשלישית. 3 הקפות מאחורי מכונית הבטיחות, משכנעים את מנהלי המרוץ להוציא דגל אדום ולהפסיק את המרוץ עד לניקוי יסודי של המסלול.
בעקבות הדגל האדום הצליחו הצוותים הטכניים לתקן את המכוניות של רייקונן ופרז ולאפשר להם לשוב למרוץ.
עם חידוש במרוץ בפעם השלישית, המילטון מוביל לפני וטל, מסה, סטרול, ריקארדו, הולקנברג, מגנסון, אלונזו, סיינז וגרוז'אן.
פניה ראשונה וריקארדו צולל פנימה ומצליח לעבור את 2 מכוניות הוויליאמס למקום השלישי. סטרול עובר את מסה. אשר סובל משבר במשכך האחורי, מתדרדר לאחור ופורש.הולקנברג לוקח פניה מוקדם מידי רק בשביל לשבור את המתלה הקדמי.
בהקפה 31 נאלץ המילטון להכנס לרחבת הטיפולים לסדר את מגן הצוואר שהתפרק לו ומייד יוצאת הודעה ממנהלת המרוץ כי וטל ביצע נהיגה מסוכנת בכך שפגע בהמילטון ומקבל 10 שניות עונש.
הקפה 37 ורשימת ארבעת המובילים מעניינת מאוד, ריקארדו מוביל לפני סטרול, מגנסון ואוקון. בעוד שבוטס, וטל והמילטון, מנהלים מאבק להתקדם לעמדות ההובלה.
8 הקפות לסיום ובוטס, וטל והמילטון, עוברים את מגנסון ואוקון כך שהחמישה הראשונה כולל את ריקארדו המוביל, סטרול במקום השני, בוטס, וטל והמילטון כ-10 שניות מאחורי סטרול.
נראה כי התיקונים הזריזים שעשו לפרז ורייקונן לא ממש עזרו ושניהם פורשים.
מאבק בין וטל להמילטון על המקום הרביעי וטל מצליח לשמור על מקומו. על קו הסיום מצליח בוטס לעבור את סטול למקום השני. מקלארן, לראשונה העונה, מצליחים לסיים עם 2 המכוניות ואלונזו אפילו מצליח להביא 2 נקודות ראשונות.
האם מהנדסי הונדה עלו על משהו שיאפשר למכוניות המקלארן לסיים מרוצים ולאפשר לאלונזו לתת ביטוי ליכולותיו?
האם נראה עוד ועוד נהגים וקבוצות, מלבד מרצדס ופרארי על הפודיום?
נקווה לקבל חלק מהתשובות בעוד שבועיים באוסטריה.
טבלת אליפות היצרנים:
גם במסלול וגם בחימום וגם בחיים עצמם, רנו זה רנו. מי רוצה רנו?