מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
ברקום שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה

מוטו GP מבחנים 2017: מחר זה מתחיל

מוטו GP  מבחנים 2017: מחר זה מתחיל

גיא בן ברק

צילום: יצרן


לאחר שבועות ארוכים של קיפאון תרתי משמע מתחיל עולם מירוצי האספלט להתעורר. המוטו GP תתחיל מחר יום ב' 30.1 את סשן המבחנים הראשון לשנת 2017, יומיים במסלול ספאנג במאלזיה. מאחר ואלה מבחנים רשמיים הרי שכול הקבוצות ובמיוחד כול הרשמיות ייקחו חלק, ולאור השינויים המשמעותיים ברוכבים ובאופנועים לעונת 2017 הרי שהם מעוררים עניין רב (מאלזיה מקדימה את שעון ישראל ב-6 שעות למי שחייבים תוצאות ראשוניות בארבע בבוקר). 

הקבוצות הגיעו למסלול במאלזיה כבר ביום רביעי שעבר, 25.1, אולם כרגיל בספאנג הגשם לא נפסק וכול המבחנים המוקדמים המתוכננים בוטלו, כשקבוצות ק.ט.מ ודוקאטי שהורשו לבצע מבחנים מוקדמים עם רוכבי מבחן (סטונר ופיירו בדוקאטי, קאליו בק.ט.מ) היו הנפגעות הראשיות; ק.ט.מ עם ה-RC16 בפתח עונה מלאה רשמית זקוק לזמן מסלול יבש וזה לא היה.

בדוקאטי כזכור הרוכב הבכיר החדש של דוקאטי חורחה לורנזו לא יכול היה לרכב על הדוקאטי במבחני ולנסיה בגלל וטו של ימאהה ורק עם פקיעת החוזה בסוף השנה יכול לורנזו לרכב חופשי על דוקאטי – בשבוע שעבר אמור היה לרכב אבל הרבה כאמור לא יצא מזה בגלל מזג האוויר. עדיין דוקאטי עם רוכב המבחן קייסי סטונר הצליחה לבצע מספר מבחנים לאופנוע המירוץ GP16, כשאת מקומן של הכנפיים האווירוידנמיות שנאסרו בשימוש בעונת 2017 תופס בתחום הקונספירציה האגזוז החדש של דוקאטי. רואים בנקל כי מערכת הפליטה בזנבו של הדוקאטי דזמוסדיצ'י היא משהו אחר, תיבה שחורה גדולה מותקנת תחת מעטה הקרבון האדום, וממנה יוצא צינור מפלט בודד שעבר מהמרכז לצד ימין; מה זה? חרושת שמועות וספקולציות חלקן הזויות סביב הדבר הזה, החל משינוי גיאומטריית הפליטה כדי להזרים סילון גזים על הגלגל האחורי ובכך למנוע ווליז… (מילא שהצמיג ימס בשנייה הראשונה הרי שאפקט הפליטה על האופנוע זניח), ועד ליעוד אווירודינמי שנשמע הגיוני יותר, מה עוד שפתרונות דומים עובדים בפורמולה אחת, שימוש בגזי הפליטה כחלק מטיפול בזרימת האוויר סביב גוף הרוכב, מניעת יצירת הוואקום המפורסם בזנב האופנוע הפוגע ביעילות האווירודינמית.

באנר פרסומי:

4 תגובות ל מוטו GP מבחנים 2017: מחר זה מתחיל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל