מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ראלי דקאר – כל מה שרציתם לדעת על מירוץ השטח הקשוח בעולם
צילום: יח"צ
שנה לאחר שהלך לאיבוד, יוצא לדרך מירוץ הדקאר הראשון בהסטוריה שלימים יהפוך להיות אתגר ה"אדם והמכונה נגד הטבע" האולטימטיבי, ולחלום גדול שכל נהג/ רוכב שטח מקצועי היה חייב לנסות להגשים. 170 רוכבים ונהגים (רובם בוגרי ראלי אבידיג'ן-ניס) יצאו מנק' הזינוק אל עבר 10,000 ק"מ של מדבר קשוח ועתיד לא ידוע.
"אתגר לאלו שיוצאים, חלום לאלו שנשארים מאחור" כך הגדיר סבין את אתגר השטח הפסיכי בעולם.
טיירי סבין הוגה הדקאר
ואכן, רבים נשארו מאחור, ולאו דווקא בגלל שלא יצאו לאתגר. במשך כל שנותיו גבה הדקאר קורבנות רבים, חלקם משתתפי המירוץ וחלקם צופים או עוברי אורח תמימים. כמה אירוני שאחד מהרוגי הראלי הוא לא אחר מטיירי סבין עצמו, שנהרג בהתרסקות מסוק בדקאר של 1986. הדקאר לא מבחין בין אלופים ללא אלופים, וכך בדקאר של שנת 2005 היה זה פבריציו מאוני האדיר (מנצח הדקאר פעמיים) שסיים את חייו בהתרסקות האופנוע עליו רכב – תאונה שהכתה את הדקאר בתדהמה.
פאבריציו מאוני, מותו הכה את הדקאר בתדהמה
שנת 2008 היוותה את המפנה הגדול ביותר בהסטוריה של המירוץ. בעקבות איומי טרור ממוקדים על האירוע עצמו, רצח של אזרחים צרפתיים וכמה חיילים ממאוריטניה בקרבת ציר המירוץ כמה ימים לפני תחילתו ובהמלצתו החמה של משרד החוץ הצרפתי, מחליטים המארגנים לא לקחת על עצמם סיכון של פיגוע טרור ענק באירוע כמו דקאר. המירוץ לשנת 2008 מבוטל ונפרד למעשה מיבשת אפריקה אליה לא יחזור לעולם. בית חדש נולד לדקאר- חלקה הדרומי של יבשת אמריקה.
2017
אופנועים
משנת 2001 (ב.מ.וו במקום הראשון) ועד הנוכחית, ק.ט.מ לא עוזבת את מרכז הפודיום ורק דגמי האופנועים והרוכבים הם אלו שמתחלפים. הונדה, ימאהה ושאר היצרנים אמנם משקיעים משאבים רבים במכונות ה-450 סמ"ק שאמורות להביס את ההגמוניה הכתומה, אך בינתיים ללא הצלחה.
הונדה CRF 450 ראלי, הנשק של הונדה לשבירת ההגמוניה הכתומה
בסופו של דקאר 2016 היה זה טובי פרייס והק.ט.מ 450 ראלי רפליקה שלו שעמדו במקום מס' 1. השנה מתייצב פרייס האוסטרלי למלחמה בפעם נוספת (פרייס נפצע בסטייג' 4 ופורש!. סאם סנדרלנד נשאר כדי לתת את הפייט בשביל היצרן האוסטרי), ומאחוריו סוללת תותחים הכוללת את פאולו גונקלבס הפורטוגלי (שחווה פרישה כואבת בסטייג' ה-11 בשנה שעברה) וחואן ברדה עם ההונדה 450 ראלי, חביאר דה סולטרייט הצרפתי עם הימאהה 450 ופאבלו קוונטינילה על ההסקוורנה 450 ראלי שינסו לזנב בק.ט.מ ולגנוב ממנה את ספרה מס' 1.
טרקטורונים
את הקטגורייה (בה ניתן למצוא בדרך כלל את הכמות הגדולה ביותר של מתחרים מקומיים), מוביל הארגנטיני פאבלו קופטי, רכוב עם הימאהה רפטור 700 העוצמתי, ששולט בדקאר מאז התחילו טרקטורונים לקחת בו חלק. צמד האחים הארגנטיני מרקוס ואלחנדרו פטרונלי, מחזיקים במס' הנצחונות הגדול ביותר עד כה, ועמדו על המקום הראשון בפודיום 5 פעמים.
מכוניות
פיז'ו עם 4 נצחונות רצופים (1987-1990), מיצובישי עם הפאג'רו ועם 7 נצחונות רצופים (בין 2001 ל-2007, כאשר שלושה מתוכם עם פטרהנסל שנטש את הכידון לטובת ההגה) ומיני עם 4 נצחונות רצופים (2012-2015). פיז'ו חוזרת לפסגה ב-2016 עם גרסת הראלי של ה-2008, ועם לא אחר מסטפן פטרהנסל הדקאריסט המושבע מאחורי ההגה, שממשיך לתת בראש ב-2016 ממש כמו ב-1987.
הישגים נוספים מעניינים בדקאר שייכים לפורשה עם נצחונות של ה- 911 וה-959 בגרסאות הראלי בשנים 1984 ו-1986 וכמובן ז'אן לואי שלסר עם השם המגניב ביותר בראלי הזה, שהביא את הבאגי רנו שלו למקום הראשון בפודיום פעמיים רצוף (99-2000).
שנת 2001 בראלי דקאר הייתה השנה של המין היפה, כאשר יוטה קליינשמידט הגרמנייה (מיצובישי פאג'רו) הופכת לאישה הראשונה שמנצחת את המירוץ.
יוטה קליינשמידט והפאג'רו
המשאיות של ראלי דקאר מזיזות הרים וגבעות, עד שנדמה שהדיונות בורחות בפחד כאשר הן רואות את ענני הדיזל ושומעות את נהמת מנועי משאיות הקאמאז המפיקים 850 ו-950 כוחות סוס.
UTV
רכבי ה-"סייד ביי סייד" מהווים סוג של הכלאה בין ג'יפ לטרקטורון. הם קלים, מהירים, סגורים בכלוב התהפכות ובעלי מנועים בנפחים הנעים בין 500 ל-1000 סמ"ק. גרסאות ה-1000 סמ"ק טורבו של החברות השונות (פולריס/ קאן-אם/ ימאהה וכו') בעלות אופי ספורטיבי-ראלי מובהק, ויש להן פוטנציאל גבוה לספק תוצאות טובות במירוץ כמו דקאר. למרות זאת, השנה היא הפעם הראשונה בה הקטגורייה מקבלת בלעדיות כאמור. פולריס, נחשבת לממציאת הסגמנט של ה"סייד ביי סייד" הספורטיבי עם הרייזר שלה.
6 רכבי "סייד ביי סייד" יצאו השנה לראלי, כולם מתוצרת פולריס.
זווית ישראלית
חזי עלון שלנו
להנאתכם צירפו כאן גלריה של רגעים גדולים/ רכבים מוטרפים לאורך ההסטוריה של הראלי. לעדכונים יומיומיים המשיכו לעקוב כאן באתר.
וואו !! איזה פרוייקט !!
אחת הכתבות הטובות והיפות ביותר שפרסמתם !!
כל הכבוד !!!!
תמשיכו עם יותר כתבות כאלו… ופחות תמונות של רוסיות חצי ערומות – תאמינו לי בשביל זה יש אתר קוראים pornbb. אחלה אתר.ורואים שם יותר מסתם תמונות סטילס של רוסיות בביקיני.
תוכלו לתת פירוט? איזה כלים הכי מהירים ואיזה הכי פחות