מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
לרט
מתלה לקסדה
HJC
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל

דאקאר 2013 – סיכום היום ה-11

דאקאר 2013 – סיכום היום ה-11

אופיר דואק

צילום: יח"צ

מזג אוויר סוער וגשמים שירדו בלילה שבין יום רביעי לחמישי השפיעו משמעותית על תוואי הדרך של היום ה-11 של הדאקאר. על אף שקטע הדירוג היומי היה קצר יחסית לימים האחרונים ובכלל, רק 219 ק"מ, בפועל ועל פני השטח המציאות הייתה לא פשוטה. לצד הדיונות בהן שוב פגשו המתחרים ביום זה היו גם לא מעט נחלים שהגשם גרם להם לעלות על גדותיהם. התוצאה במקרה הטוב הייתה קשיים בניווט ובמקרה הפחות טוב, כפי שחוו נהגי המכוניות, הייתה ביטול חלק משמעותי מקטע הדירוג.

מסלול הרוכבים קוצר ב-30 ק"מ במהלך היום בגלל השפעות מזג האוויר. רוכבים רבים טעו בדרכם, התקשו לצלוח מעברי מים גועשים ואיבדו זמן רב. המנצח של היום היה קורס קסאלי שהצליח לפצות על אובדן הזמן ברכיבה מצוינת בקטעים המהירים של היום כאשר אלו התאפשרו. קאסאלי הקדים ב-4:45 דקות את פאולו גונקאבלס שנהנה מרצף תוצאות טובות בימים האחרונים יחד עם יתר רוכבי הוסקוורנה. בן קבוצתו חואן ברדה בורט שהציג תוצאות טובות בימים האחרונים נפל מאופנועו 50 ק"מ מקו הסיום, נחבל בכתפו וישנו חשש גדול שזהו סוף הדאקאר שלו.
 סיריל דפרה המשיך בעקביות גם ביום זה וסיים במקום השלישי, כ-12 דקות לפני רובן פאריה הממוקם שני בדירוג המצטבר שסיים ביום זה במקום העשירי. המשמעות היא שדפרה התבסס במקום הראשון בדירוג המצטבר בפער של למעלה מ-13 דקות מפאריה. לא פער בלתי הפיך אך גם לא כזה שניתן לבטלו בקלות.

הנהגים עשו מסלול שונה מזה של הרוכבים אבל סבלו ממזג האוויר לא פחות. מסלול הנהגים שכלל מעברי מים רבים שבעקבות הגשמים היו בעלי זרימה חזקה ומסוכנת. מארגני המרוץ החליטו שלא לקחת סיכון וביטלו את המשך קטע הדירוג לאחר שהמתמודדים הגיעו אל נקודת הציון הראשונה שחיכתה בק"מ ה-83. בסופו של יום נכנסו לדירוג המצטבר של הראלי הזמנים אותם השיגו המתמודדים עד אותה נקודת ציון. את הזמן הטוב ביותר ביום זה השיג רובי גורדון שממשיך ליצור רצף של הישגים בימי ראלי האחרונים אך עדין לא מספיק כדי לפצות על ההתרסקות שלו בראשיתו של הראלי.
המאוכזב הגדול של היום היה ג'ינל דה ויליריס שסיים במקום החמישי. דה ויליריס עקף את סטפן פטרהאנסל במהלך היום ויכול היה לצמצם את הפער ממנו בדירוג המצטבר באופן משמעותי. אלא שהפסקת קטע הדירוג לא אפשרה לו להתרחק מפטראנסל שהיה בעקבותיו וסיים את היום במקום השישי, פחות מדקה אחרי הדרום אפריקאי. הפער בין השנים בדירוג המצטבר הצטמצם לכ-51 דקות וכשנותרו שלושה ימים לתום המרוץ קשה לראות כיצד יצליח למחוק דה ויליריס את הפער הזה.

ביום ה-12 של המרוץ יצאו המתמודדים מפיאמבלה ויחצו את הגבול לצ'ילה במה שיהיה תחילת הישורת האחרונה של הראלי. היעד ביום זה הוא העיר קופיאפו (Copiapo) שבדרך אליה יעברו 319 ק"מ תחרותיים ועוד 396 ק"מ של קטעי קישור. בחזרה ממעברי האנדים המסולעים יגיעו המתחרים אל מדבר אטאקמה שם שוב מצפות דיונות הענק הצחיחות.

תוצאות היום ה-11 – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 29' קורט קאסלי (ארה"ב) ק.ט.מ 2:55:01 שעות
2 20' פאולו גונקאבלס (פורטוגל) הוסקוורנה 4:45 + דקות
3 1' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 6:24 + דקות
4 12' חואן פדררו (ספרד) ק.ט.מ 10:18 + דקות
5 7' פרנסיסקו לופז (צ'ילה) ק.ט.מ 10:51 + דקות



דרוג מצטבר בתום היום ה-11- אופנועים


מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 1' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 33:48:29 שעות
2 11' רובן פאריה (פורטוגל) ק.ט.מ 13:16 + דקות
3 7' פרנסיסקו לופז (צ'ילה) ק.ט.מ 18:08+ דקות
4 32' איוון ג'אקס (סלובקיה) ק.ט.מ 23:33 + דקות
5 17' אלסנדרו בוטורי (איטליה) הוסקוורנה 29:32 + דקות



תוצאות היום ה-11 – מכוניות


מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 315' רובי גורדון האמר 50:21 דקות
2 316' רונן שאבוט באגי SMG 1:08 + דקות
3 306' לוסיו אלברז טויוטה 2:17 + דקות
4 301' ברנרד ארנדונאה באגי SMG 3:59 + דקות
5 301' ג'ינל דה וילירס טויוטה 4:25 + דקות



דרוג מצטבר בתום היום ה-11 – מכוניות


מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 302' סטפן פטרהאנסל מיני 29:07:25 שעות
2 300' ג'ינל דה וילירס טויוטה 51:59 + דקות
3 307' ליאוניד נוביצקי מיני 1:26:40 + שעות
4 305' חואן רומה מיני 1:37:09 + שעות
5 313' אורלנדו טרהנובה ב.מ.וו 2:01:27 + שעות

גלריה

5 תגובות ל דאקאר 2013 – סיכום היום ה-11

  1. אצלנו בארץ צריך להאמרים רשיון (אזרחי) ג' והם כמעט נעלמו מאז הבום הגדול כשהם נחתו פה – לך תשלם ביטוח של חמש ספרות! בארה"ב ההאמר הוא סמל סטטוס מרשים ונחשב יותר אפילו מרכבים אירופאים. גרסאות פאר מטורפות לחלוטין. יש מכונית ויש האמר.

  2. מובילים את הכלים ששוקלים יותר מ 250 ק"ג דרך ערוץ השטפון כמו טוסטוס.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל