מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
rok-straps רצועות קשירה 140
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
סטפן
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל

דאקאר 2013 – סיכום היום הרביעי

דאקאר 2013 – סיכום היום הרביעי

אופיר דואק

צילום: יח"צ

היום הרביעי של הדאקאר היה הארוך והמפרך ביותר עד כה כשגם ביום זה תוואי השטח היה מורכב מקרקע חולית ברובה עם קילומטרים רבים של דיונות עמוקות. למשוואה הצטרפו גם שינויי גובה קיצוניים עם טיפוס לגבהים של למעלה מ-2,000 מטר מעל גובה פני הים וירידה לגובה של 200 מטרים.

עליות, ירידות ותהפוכות היו מנת חלקו של היום הרביעי בקרב רוכבי האופנועים. הכוכב של היום היה רוכב הוסקוורנה חואן ברדה בורט שחזר לתמונה אחרי היום השלישי של הדאקאר שהיה קטסטרופלי עבורו. בורט התעלה על עצמו והיה מהיר משמעותית מכל הרוכבים כשהוא מסיים בפער של קרוב ל8 וחצי דקות על פני אוליבר פאין רוכב ימאהה שסיים במקום השני. בסופו של היום עולה בורט למקום הרביעי בדירוג המצטבר.
סיריל דפרה יעדיף לשכוח את היום הרביעי של הדאקאר כשהוא מסיים רק במקום ה-15 בפער של למעלה מ-17 דקות מברדה בורט. הפער הגדול גורם לו לשמוט את ההובלה ולרדת למקום השלישי בדרוג הכללי. מי שעלה למקום הראשון הוא אוליבר פאין שיחד עם בן קבוצתו דויד קסטאו מסכמים פתיחה מצוינת לראלי עבור ימאהה שמחזיקה בשני המקומות הראשונים. אבל הראלי עוד ארוך ודפרה לא אמר את המילה האחרונה, בפרט שהוא מפגר ב-3 דקות בלבד אחרי פאין.

 

נאסר אל עטיה המשיך בקצב המצוין וניצח גם את היום הרביעי של הדאקאר. עטיה הקדים ביום זה בפער זעום את גורלאן צ'יצ'ריט שסיים שני ואת מסטפן פטרהאנסל שסיים שלישי. פטרהאנסל ממשיך להוליך בדירוג המצטבר אך אל עטיה הולך וסוגר את הפער ממנו וכרגע נראה שהשניים ינהלו ביניהם את הקרב על הניצחון.
קרלוס סיינז בן קבוצתו של עטיה סבל מתקלות אלקטרוניקה וסיים את היום רק במקום ה-43. כבר בשלב מוקדם זה מפגר בלמעלה מ-3 שעות מפטרהאנסל מה שאומר שסיכוייו לעלות על הפודיום בסנטיאגו נמוכים מאד.

דווקא כשהיה נדמה שרובי גורדון מסתגל לראלי אחרי שסיים את היום שלישי במקום השני התהפך מזלו, תרתי משמע. בנחיתה מאחת הדיונות התהפך ההאמר הכתום של גורדון ונחת על הגג. לגורדון לקח זמן רב לחלץ את הרכב שננעץ בדיונה והנזק מהנחיתה הסתכם במצננים הרוסים מה שאילץ אותו לנהוג לאט ובזהירות כדי לסיים את היום במקום ה-92 שדרדר אותו למקום ה-43 בדירוג הכללי עם פיגור של קרוב ל-6 שעות אחרי פטרהאנסל. גם גורדון מאבד סיכוי לסיים בשלישיה הראשונה.

ביום החמישי של הדאקאר יצאו המתמודדים מארקואיפה ויחצו את הגבול לצ'ילה בפעם הראשונה כשהיעד הוא העיר אריקה (Arica). עבור הרוכבים מצפה מסלול קצר יחסית המורכב מ-411 ק"מ מהם 136 ק"מ של קטע דירוג. הנהגים יעברו ביום הרביעי מסלול בן 509 ק"מ שמתוכו 172 ק"מ של קטע דירוג. ככל שיתקרבו המתמודדים אל הגבול עם צ'ילה יהפוך תוואי השטח החולי המוכר מהימים האחרונים לסלעי ומאתגר וינוע בין עמקים וערוצי נחל בגבהים משתנים.

תוצאות היום הרביעי – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 5' חואן ברדה בורט (ספרד) הוסקוורנה 3:41:09 שעות
2 9' אוליבר פאין (צרפת) ימאהה 8:23 + דקות
3 10' דויד קסטאו (צרפת) ימאהה 10:42 + דקות
4 13' ג'רארד פארס גואל (ספרד) הונדה 11:40 + דקות
5 3' הלדר רודריגז (פורטוגל) הונדה 11:43 + דקות



דרוג מצטבר בתום היום הרביעי – אופנועים


מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 9' אוליבר פאין (צרפת) ימאהה 10:10:38 שעות
2 10' דויד קסטאו (צרפת) ימאהה 2:24 + דקות
3 1' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 3:09 + דקות
4 5' חואן ברדה בורט (ספרד) הוסקוורנה 5:38 + דקות
5 4' ג'ורדי וילאדומס (ספרד) הוסקוורנה 7:22 + דקות



תוצאות היום הרביעי – מכוניות


מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 300' נאסר אל עטיה באגי 3:28:46 שעות
2 309' גורלאן צ'יצ'ריט באגי SMG 0:36 + דקות
3 302' סטפן פטרהאנסל מיני 1:17 + דקות
4 301' ג'ינל דה וילירס טויוטה 4:17 + דקות
5 305' חואן נאני רומה מיני 7:27 + דקות



דרוג מצטבר בתום היום רביעי – מכוניות


מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 302' סטפן פטרהאנסל מיני 9:04:29 שעות
2 300' נאסר אל עטיה באגי 5:16 + דקות
3 301' ג'ינל דה וילירס טויוטה 33:22 + דקות
4 307' ליאוניד נוביצקי מיני 33:48 + דקות
5 305' חואן רומה מיני 39:06 + דקות

8 תגובות ל דאקאר 2013 – סיכום היום הרביעי

  1. 189 ק"מ , 136, 172. לא יאומן. מי בכלל מסוגל לרכב כאלו מרחקים לא הגיוניים ! ועוד הרוב בעמידה.

  2. ככה כל האקשן בשבוע הבא עובר לאיזורים ההרריים – התרסקויות בקבלנות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל