מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
KTM עליון קוביה
סטפן
הארלי שמאל
HJC
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

באופן אישי – ראיון עם ולנטינה אלבנזה

באופן אישי – ראיון עם ולנטינה אלבנזה

אופיר דואק

צילום: אריק רוזנבלום

מתי לאחרונה יצא לכם לפגוש נהגת מרוצים? לא כזו שמתחרה בשביל ההנאה במרוצי סופי השבוע אלא כזו שמתחרה בליגה של הגדולים וגם מגיעה להישגים. למרות שהספורט המוטורי הוא בין ענפי הספורט הבודדים בהם נשים וגברים מתחרים אחד בשני ללא הפרדה, עדין הנציגות של הנשים בענף נדירה למדי. ועדין, ישנן כמה מתחרות המצליחות להתבלט ולהצליח. הדוגמא הבולטת בתחום הארבע גלגלי היא יוטה קליינשמידט שזכתה במרוצי הדאקאר ועוד לפני כן הייתה נהגת ראלי מחוננת. בתחום הדו-גלגלי צצות לאחרונה מספר רוכבות צעירות המפגינות כישרון כמו למשל אלנה מאיירס המתחרה באליפות ה-AMA.
באירוע הפורמולה ירושלים שנערך לפני מספר שבועותזכינו לפגוש עוד דוגמא להצלחה נשית על המסלול: ולנטינה אלבנזה.

ולנטינה ערכה את מרוץ הבכורה שלה בשנת 1996 אך רק 5 שנים לאחר מכן החלה להתחרות באופן רציף בליגות החובבים של פולקסווגן תוך שהיא זוכה במרוצים רבים, בין היתר באליפות היונירויאל בה מתחרים במכוניות חיפושית משופרות. בשנת 2008 עברה להתחרות באופן מקצועני תחת מדי סיאט בקבוצת המרוצים של סיאט באיטליה. שנה לאחר מכן זכתה ולנטינה באליפות איטליה למרוצי סיבולת במכונית טורינג כשהיא נוהגת במכונית סיאט לאון TDI  שפותחה במיוחד עבורה וגם זכתה באותה עונה בתואר נהגת המרוצים של השנה. בשנת 2010 סיימה ולנטינה באותה אליפות במקום השני.
הדוגמא האישית שהיא מייצגת הביאה גופים שונים לבחור בה כמובילת קמפיינים לבטיחות עבור נהגים צעירים והוועד האולימפי העניק לה את מדליית הארד על כישוריה הספורטיביים.
כיום ולנטינה כבר אינה מתחרה באופן קבוע בסדרות מרוצים אלא רק לעיתים רחוקות ומשמשת כמדריכה ונהגת מבחן עבור קבוצת סיאט מוטורספורט באיטליה.

אז נכון שולנטינה לא נמנית על הפסגה עולמית, וגם לא על הפסגה האירופאית אך הסיפור המיוחד שלה יכול להוות השראה לרבים ברוח ספורטיבית והתמדה עד להגשמת החלום. הדבר נכון שבעתיים לאור העובדה שהיא אישה, כשלמרבה הצער רוב העניין בספורט המוטורי, לבטח המקצועני מגיע מהכיוון הגברי.

לאירוע הפורמולה ירושלים הגיעה ולנטינה כדי לספק נקודה נשית לאירוע וגם למטרת יחסי הציבור, שכן אין כמו להציג נהגת מרוצים כדי למשוך גם את בנות המין החזק אל המסלול ולאו דווקא כנערות מטריה בפוטנציה. הצלחנו לקיים שיחה קצרה עם ולנטינה לפני האירוע ואנחנו מודים, נכבשנו בכריזמה שלה ונשאנו אליה מבטי הערצה כי היא הגשימה משהו שרבים מאיתנו חולמים לעשות ואולי לא נצליח להגשים בעתיד הקרוב.

איך התחילה בך האהבה לספורט מוטורי?

גם אבא שלי שואל עדין איך זה התחיל. אף אחד במשפחתי לא עסק בספורט מוטורי אבל משום מה הרגשתי מגיל צעיר שזה נמצא בתוכי ותמיד נמשכתי למכוניות, למהירות ולמרוצים.

מתי החלטת שזה ייעודך להיות מרוצים?

ממש בהתחלה. התחריתי בתחרויות קטנות וניצחתי ומהר מאד הבנתי שיש לי גם יכולת וכישרון בנוסף לאהבה הזו אז החלטתי להתמיד בכך.

באיזה גיל נכנסת לעולם המרוצים?

נכנסתי להתחרות בגיל די מאוחר כשהייתי כבר בת 22 והתחלתי ישר במכוניות במקום בקארטינג כך שנקודת הפתיחה שלי שונה מהמקובל אצל נהגים אחרים. מה שלט עשה את החיים קלים יותר.

ואיך ההורים שלך הגיבו לכך שאת רוצה להיות נהגת מרוצים?

בהתחלה אמא שלי אמרה לי "בבקשה ולנטינה, תיסעי לאט" והייתי צריכה להסביר לה שאני צריכה לנסוע מהר בשביל לנצח. כיום ההורים שלי הם התומכים הגדולים ביותר שלי, הם מלווים אותי למרוצים והם מקבלים את זה בטבעיות.

איך ננסח את זה בעדינות, למרות שאת לא נראית כך במונחי הספורט המוטורי את קצת מבוגרת. האם חשבת לעבור להתחרות בענפי ספורט מוטורי אחרים כמו ראלי למשל?

אני אכן מבוגרת מידי בשביל להתחרות במכוניות פורמולה 1 ופורמולה 3 אבל בתחום מרוצי הטורינג  אני במקום טוב באמצע כך שאני מקווה שלעוד הרבה שנים של תחרות על המסלול.

ספורט מוטורי הוא ספורט מאד גברי. איך זה בשבילך להיות נהגת מרוצים בעולם של גברים?

זה בהחלט דבר יוצא דופן. בתחילה זה היה הרבה יותר קשה עבור בחורה להיות נהגת מרוצים כיוון שכולם חשבו שאני בספורט המוטורי רק בשביל ההצגה ולא כי באמת יש לי תשוקה למסלול. אבל לאחר שראו את ההתמדה, הרצינות והרצון שלי לנצח הפכתי להיות "אחת מהם".

איך נהגים אחרים, גברים, מקבליים את העובדה שהם מנוצחים על ידי אישה? האגו שלהם נפגע?

לפעמים יש נהגים כאלה אבל הנהגים שמתחרים איתי כבר למדו להכיר אותי היטב, הם מכירים את הניסיון שלי ומחשיבים אותי לאחת מהם.  הם יודעים שזה בסך הכל ספורט, כולנו מקצוענים ואין מקום למאבקי אגו בין המינים.

לאן את שואפת להגיע?

למען האמת יש לי חלום אחד והוא להתחרות באליפות DTM  (סדרת מרוצי מכוניות הטורינג הגרמנית א.ד).מקום לקרבות אגו בין המינים.

את מתחרה מזה שנים עבור סיאט ובאירוע הפורמולה ירושלים תנהגי בפרארי 430, יש מכונית שהיית רוצה לנהוג בה?

ללא ספק הייתי רוצה לנהוג במכונית DTM.

אנחנו מקווים מאד שתגשימי את החלום, בהצלחה ולנטינה.

באופן אישי – ראיון עם מקס ביאג'י

גלריה

3 תגובות ל באופן אישי – ראיון עם ולנטינה אלבנזה

  1. מוכיחה שעם הרבה עבודה קשה והתמדה אפשר להגיע לרמות הכי גבוהות. שאפו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל