fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטו טסט | קסדת Caberg Drift Evo‏

מוטו טסט | קסדת Caberg Drift Evo‏

דניאל פטרי (מיצו) | צילום: אריק רוזנבלום, דניאל פטרי

כמה ימים לפני סגר הקורונה השני נפלה בידי הזכות לבדוק קסדה חדשה שהגיעה ארצה: קברג דריפט איבו.

קיבלתי לידי את הקסדה בצביעה יחסית פשוטה בשילוב של שחור מאט, צהוב ולבן, היא מיד מרגישה לי קלה מאוד ביד, וגם על הראש. כיוון שהיא מיוצרת בשתי מידות מעטפת (Shell) שונות – אחת למידות XS ועד M, והשנייה מ-L ועד XXL, ההבדלים במשקלים בין שני גודלי המעטפת עומדים על כ-60 גרם – גם בתצורת הקרבון השוקלת 1,260 גרם, וגם בתצורת הקומפוסיט פייבר השוקלת 1,340 גרם – אותה קיבלתי לבדיקה.

אני בודק את הקסדה במשך תקופה של כחודשיים בהם אני רוכב על מגוון אופנועים ואף קטנוע אחד או שניים: דוקאטי דיאבל, סוזוקי היאבוסה, אפריליה טואונו, קימקו AK550 ועוד כמה כלים ששמתי ידי עליהם. הצביעה המשלבת צהוב כמעט זרחני לנראות גבוהה לא כל כך מתלבשת עם הצבעים של האופנועים האלה או עם ציוד הרכיבה שלי, אבל ללא ספק היא גורמת לאנשים להסתכל ולשאול "מה זה". נציין שהדריפט איבו מגיעה בכמה סכמות צביעה, כולל קרבון חשוף קרבי במיוחד שהייתי מאוד שמח לשים על הראש.

אז בואו נראה איך הקסדה הזו.

נתחיל בבטיחות: הדריפט איבו עומדת בתקן ECE 22.05 שנמצא בשימוש באירופה וגם בישראל. הסגירה שלה נעשית על ידי רצועה ואבזם דאבל-די. זהו הסוגר הבטוח ביותר הנמצא בשימוש, וחלק נכבד ממסלולי המרוצים בעולם (ובוודאי בליגות המרוצים הבכירות) מחייבות סוגר DD כתנאי בסיס לשימוש בקסדה כלשהי על המסלול. הצורה של הטבעות בדריפט היא מעט ריבועית ולא עגולה לגמרי, וזה בהחלט מקל על התפעול של הסוגר עם ידיים עטויות כפפות.

אם הזכרנו מרוצים, בנוסף ל-Pinlock פנימי נגד אדים, אז הקסדה מגיעה עם חיבור ל-Tear Off חיצוני, מעין מגן משקף עשוי פלסטיק שקוף ודק שבו משתמשים רוכבי מרוץ רבים לשם שמירה על הנראות דרך המשקף בזמן רכיבה במזג אוויר רטוב או בתנאי ברחשים או לכלוך קשים. ברגע שהמשקף הופך להיות מטונף מדי, יד נשלחת אל קצה המגן ומושכת בתנועה החלטית את המגן, והופה הרוכב זוכה לעוד כמה דקות של משקף לא מלוכלך.

מנקודת מבטו של הרוכב, זווית הראייה של הדריפט איבו היא רחבה למדי, ומתאימה לרכיבה על כל סוג דו-גלגלי כולל ובעיקר כלים ספורטיביים שבהם תנוחת הרכיבה שפופה יותר. המשקף הבהיר שמגיע כברירת מחדל עם הדריפט איבו נשלף בלחיצה קלה של שני קליפסים מפלסטיק, אחד בכל צד, והופה הוא בחוץ (אם כי זה דורש תרגול קל בפעם הראשונה והשנייה). בגלל שברוב המכריע של הרכיבות שלי אני נוסע בשעות היום, אני אוהב לרכוב עם משקף כהה באופן קבוע. ולכן הרכבתי אותו במקום השקוף. המשקף השחור כהה מאוד ואני אישית מאוד אוהב את המראה הקשוח שהוא מוסיף לקסדה (אבל דיר באלק לנסוע איתו בחושך). האופטיקה של שני המשקפים טובה וללא עיוותים.

למשקף של הקסדה ולמנגנון שלו יש עוד כמה נקודות זכות: הראשונה, זה אמנם נשמע טיפשי אבל ניתן להרים את המשקף בשתי הידיים, ולא רק ביד שמאל, כיוון שיש לו שתי לשוניות – אחת בכל צד. נוח ושימושי.

השנייה, למנגנון המשקף יש נקודות "ברורות" שבהן ניתן לעצור את המשקף, לא רק במצב פתוח מלא או סגור מלא. יש גם נקודות באמצע. ולא רק, אלא שבאמצעות הזזה של מנוף קטן בצידו השמאלי של ציר המשקף ניתן לנעול אותו למקומו כך שלא יפתח לפתע בגלל רוחות חזקות במהירויות גבוהות או בעת נפילה לא עלינו. בנוסף, הזזת המנוף מאפשרת שמירה על חרך איוורור קטן בין המשקף לבין גומי האטימה של פתח המשקף, מה שמפחית תופעה של אדים בתוך המשקף בעת רכיבה בחורף ונותן לנו איוורור נוסף.

למי שמעדיף לרכוב בלי משקף כהה או בלי משקפיים, או שצריך קצת פוזה של טייס, יש בקאברג שלנו גם משקף שמש פנימי שחור שאותו מנמיכים או מעלים בקלות על ידי מעין מנוף שנמצא בצידו השמאלי התחתון של ציר המשקף הראשי. זה דורש קצת חיפוש עם אצבעות יד שמאל, עד שלומדים את המיקום המדויק שלו, אבל מאותו רגע ואילך קל מאוד לתפעל אותו. את משקף השמש הפנימי ניתן לשלוף במשיכה קלה החוצה כך שהקסדה הופכת למעט יותר קלה, ומתאימה יותר לרכיבת מסלול (במקומות בהם מקפידים על כך, פחות בישראל).

הספויילר האחורי מוסיף, לטעמי, מראה קרבי ונאה לקסדה. ברכיבה על אופנוע ספורטיבי הוא נותן תחושת ייצוב של הראש במהירויות גבוהות. אבל כאלה שישתמשו בקסדה בעת רכיבה על קטנוע או על אופנוע רגוע שפחות זקוק לספויילר, יכולים לפרק אותו בקלות מהקסדה כיוון שהוא מיועד לפירוק מהיר.

אגב פירוק והרכבה – הריפודים של הקסדה מתפרקים בקלות סבירה לטובת ניקוי או החלפה במידה ורוצים לחדש אותם או להחליף מידה להתאמה טובה יותר, וגם מתחברים חזרה בקליק. נשאר רק לראות איך הם יחזיקו בשימוש ממושך.

הקאברג דריפט איבו מגיעה עם פתח איוורור אחד בסנטר שמעביר אוויר לאזור המשקף, אחד גדול במצח שמעביר זרם אוויר דרך תעלות איוורור באזור המצח, ופתח יציאת אוויר חם בחלק האחורי של הקדקוד – כולם נסגרים ונפתחים בקלות. פתחים אלה מאפשרים תנועת אוויר סבירה, אבל לשמחתי בלי הרבה תופעת לוואי של רעש האופיינית להרבה קסדות אחרות. הקסדה שקטה יחסית גם ברכיבה במהירויות כפולות מהמהירות החוקית (לפי מקורות זרים, כמובן), ובהשוואה בין שתי קסדות על אותו אופנוע אני בהחלט מופתע לטובה מהביצועים (ומהשקט היחסי) של הדריפט איבו.

חשוב מאוד: אף קסדה בעולם לא מספקת שקט מוחלט. כמות הרעש מושפעת ממהירות הרכיבה, תנוחת הרכיבה, רמת החשיפה לרוח, תנוחת הרוכב ואפילו המרחק בין הקסדה לבין הכתפיים שלו. ההגנה האופטימלית מפני רעש היא שימוש באטמי אוזניים איכותיים, ורק כך תמנעו נזק מתמשך לשמיעה שלכם.

כמו בקסדות איכותיות אחרות מהשנים האחרונות, גם הדריפט איבו מגיעה מוכנה להתקנת דיבורית, תהיה אשר תהיה. זה הרבה יותר נוח כשלא צריך לחפש בדיוק את נקודת התקנת הרמקולים, הם פשוט מתלבשים על המגרעת המוכנה ובינגו.

ובכל זאת, מה אפשר לשפר בדריפט איבו? התחושה הראשונה שמרגישים כשחובשים את הקסדה על הראש בפעם הראשונה היא שהיא מרגישה "צפופה" בעת הכנסת הראש. כמעט כאילו שהיא לא במידה המתאימה. עם זאת, אחרי כמה חבישות מתרגלים גם לתחושה וגם לצורך "למתוח" מעט את הקסדה הצידה בעת הכנסת הראש. אני מאמין שיהיו רוכבים שעבורם הקסדה תרגיש צפופה מדי ואולי לוחצת מדי באזור צידי הלסת, אבל נאמר לי שעל ידי החלפת ריפודי הצד למידה גדולה יותר העניין נפתר בקלות.

אז מה דעתי? מותג קאברג שעשה עלייה מחודשת ארצה מביא לנו קסדת פרימיום חדשה המתאימה לרוכבים על כל סוגי האופנועים שמחפשים איכות ובטיחות ללא פשרות, אבל בזכות תמחור אגרסיבי כשהמטרה היא השוואת מחירים לחו"ל, המחיר שלה (1,690 ₪) מגיע לחצי ואף שליש ממחירן של קסדות פרימיום של יצרנים אחרים הנמכרות בארץ. הדריפט איבו מרגישה איכותית, הריפודים פריקים בקלות, המשקף לא פחות ממצוין, היא מאווררת בצורה סבירה ושקטה מעל למצופה, ואפילו יש משקף שמש פנימי לחובבי הז'אנר. דגם הקרבון המלא סקסי בטירוף וגם דגמי הקומפוסיט פייבר נראים טוב עם צביעות סולידיות וללא קשקושים מיותרים. אהבתי.


 

על המסלול – אריאל אינגר

צילום: בני דויטש

רכבתי עם הקסדה במהלך אירוע השקה לאופנועי KTM במסלול פצאל – על אופנועי נייקד. כאחד שרוכב מתחילת דרכו על אופנועי ספורט, או לפחות כאלה שהתיימרו להיות כאלו, זאת משימה לא תמיד פשוטה. יש הרבה פרטים שצריך לשים לב אליהם במבחן של אופנוע, הראש לא באמת פנוי לעוד משימות בטח שלא מבחן לציוד חדש.

ירידתי מסשן ונשאלתי "נו, אז איך הקסדה?", והתשובה – להפתעתי – נורתה ממני במהירות כמו במערבון ישן. וואו, רגע… מאיפה זה בא? הרי על המסלול ניסיתי להתרכז באופנוע! לקח לי עוד רגע ואז נפל לי האסימון, פשוט היו לי התנאים האופטימליים לעשות את זה. שדה הראיה הרחב של הקסדה מאפשר לראות היטב את הדרך גם בזוויות כיפוף ספורטיבית, המשקל הנמוך שלה, נוחות הריפודים והשקט בתוכה אפשרו לי לשמור על ערנות גבוהה לסביבה בזמן הרכיבה, שמש בעיניים? לחיצה ומשקף כהה יורד למלחמה בקרני האור הזועמות. היא בעצם די "עזרה לי" לבחון את האופנוע , לעומת קסדות ספורטיביות יותר שלרוב פחות שקטות ומפנקות, בכך שפינתה קצת העומס בביצוע המשימה, לכן התשובה הייתה כל כך ברורה – חיובית. ההשקה הייתה מיוחדת בפני עצמה. והקסדה? העצימה בשבילי את החוויה. אולי עוד משפט אחרון והפעם על העיצוב – עושה את העבודה ובגדול.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

7 תגובות ל מוטו טסט | קסדת Caberg Drift Evo‏

  1. הקסדה מספיק יושבת טוב ואווירודינמית גם לאופנועי נייקד ?

    • עומר, ומי הכניס לך את השטות הזאת לראש? כול הקסדות הם אווירודינמיות, פלוס מינוס לא בהבדלים שיפריעו לרכיבה ב 100 קמ"ש. בנייקד בהגדרה לא נוח לרכב במהירות. אין אף קסדה שהיא אווירודינמית מספיק עבוד מבט אחורה במהירות שמעל 100 קמ"ש, בלי שתחטוף "סטירה" של מכת רוח. כל הסיפור של הקסדות מתחלק לשלושה חלקים: פוזה(עניין של טעם וריח), נוחות(מודדים, אסור שיהיה לחץ על עצמות הגולגולת), ועניין אטימות המשקף לרוח בקסדות שלמות(תופס בעיקר לכבישים בינעירוניים, מעל 70 קמ"ש). עדיף קסדה מלאה, אבל בעיר, ובעיקר בחום הישראלי, זה לא פרקטי, מה גם שזווית הראיה בקסדה 3/4 יותר טובה. בטיחות? ההבדל היחידי זה עם או בלי קסדה, כל השאר זה אופוס-פוקוס, והבטחות שווא של ייצרנים ואנשי שווק. מי שנופל נופל, וכל הייתר זה מזל, כי מכה בראש שהיא רק קצת חזקה או מכה למפרקת, והסיפור גמור(בלי כל קשר לסוג הקסדה).

    • וואלה קניתי את הקסדה ceberg דרייפט איבו כמות הרוח שניכנסת לי פשוט לא אמיתי מידה s מידה אפילו קצת קטנה לי השאלה עם יש משהו לא נכון בפיתחי איוורור שאני לא עושה נכון או שהן קשר לפיחי איוורור פשוט מה שמדברים על הקסדה לבין מה ששאני מרגיש כאילו לא מדברים על אותה קסדה

      • צודק לגמרי גם לי יש אותה
        תבדוק ביחס לקסדות אחרות איך היא לא

  2. עזבו אתכם . אין על שואי . לא מחליף בשום קסדה . הבאתי מצרפת קסדה כמו כפפה לראש . שווה כל אגורה . בישראל סביב ה3500 שח אבל שווה כל אגורה. שכחתי את שם הדגם הספציפי שלה .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל