fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

יש חשמל באוויר, יא ע'יוני/ יונדאי איוניק בישראל

יש חשמל באוויר, יא ע'יוני/ יונדאי איוניק בישראל

שי שיוביץ

צילום: שיוביץ/רוזנבלום

יבואנית יונדאי בישראל, כלמוביל, השיקה הבוקר את ה- IONIQ, רכב משפחתי היברידי חדש לחלוטין ומתקדם, אשר בהמשך יגיע גם בגרסאות פלאג-אין היברידי וחשמלי מלא.

האיוניק מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין (המשותפת גם לקיה נירו שהוצגה לא מזמן בישראל), והמערכת ההיברידית שלה כוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' עם 105 כ"ס (יותר מהפריוס והאוריס הייבריד של טויוטה), כשהשילוב של המנוע החשמלי (הניזון מסוללת ליתיום-פולימר) מביא את ההספק הכולל ל- 141 כ"ס ו- 27 קג"מ יחד עם פליטת מזהמים נמוכה. יחידת הכוח משודכת לתיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 יחסי העברה, וביונדאי מבטיחים שהתיבה הזו מאפשרת פעולה חלקה ומהירה יחד עם חיסכון ותחושת נהיגה ספורטיבית. הביצועים עומדים על 11.1 ש' ל- 100 ומהירות מרבית של 185 קמ"ש.

 

העיצוב החיצוני של האיוניק בוצע תוך שימת דגש על יעילות אווירודינמית, והתוצאה שהתקבלה היא מקדם גרר של CD 0.24. מקדם הגרר הנמוך בשילוב עם יחידת ההנעה המתקדמת צריכת הדלק המובטחת עומדת על 3.9 ליטר לכל 100 ק"מ, או 25.64 קמ"ל.


יונדאי וכלמוביל לא הסתפקו בחטיבת כוח מתקדמת, אלא מציעים את האיוניק בארץ עם אבזור שופע הנותן פייט לא רע לכמה רכבי מנהלים. בתחום מערכות הבטיחות, האבזור כולל בלימה אוטונומית היכולה להביא את הרכב לעצירה מלאה ומזהה בנוסף גם הולכי רגל, מערכת חכמה לשמירה על הנתיב, 7 כריות אוויר, ובדגם המפואר (supreme) גם התראה על שטח מת. אבזור הנוחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית , משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, בקרת אקלים, כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי 17", ודגם הסופרים כולל בנוסף לוח שעונים דיגיטלי, מושב נהג חשמלי, חיישני חניה מקוריים ועוד.

יונדאי וכלמוביל ניצלו את השקת ה-  IONIQלהשקת הדור החדש של מערכת ה- connected car. המערכת כוללת גלישה במהירות 4G, מסך 8" גדול וחוויתי ומאפשרת לנוסעים ליהנות מגלישה ברשת כולל יכולת הפעלה משולשת הכוללת את גלגל ההגה, מסך המגע וכפתורי ההפעלה. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע נוח ואפשרות להאזנה לתחנות רדיו מכל העולם באמצעות אפליקציית רדיו Nobex האינטרנטי כולל אפליקציית רדיו 102. בנוסף, ניווט הכולל מערכת WAZE  וחניה באמצעות האפליקציות סלופארק ופנגו. עוד על גבי המסכים פריסת אולמות התצוגה, מרכזי השירות והטרייד-אין אשר ניתן להתקשר או לנווט אליהם בלחיצת כפתור. מערכת Connected Car  כוללת גם ספר רכב אינטראקטיבי דיגיטלי ידידותי לתפעול והבנה. 

ככל שיכולנו להתרשם בהשקה, מרווח הפנים נאה ומכובד מאוד בזכות בסיס גלגלים של 2.7 מ', ולמרות הסוללות החשמליות תא המטען מציע 550 ליטרים שימושיים מאוד. עיצוב תא הנוסעים נראה טוב למדי ומתקדם, אך נראה שאיכות החומרים לא תמיד עומדת בסטנדרטים הגבוהים שהורגלנו לקבל עד היום מיונדאי.

האחריות על האיוניק עומדת על 5 שנים לכלל הרכב ו- 7 שנים למערכת ההיברידית (או 150,000 ק"מ, הראשון מבניהם).

מחיר האיוניק בגרסת ה- PREMIUM עומד על 135,900 ש"ח, ולגרסת ה- SUPREME 139,900 ש"ח.

גלריה

6 תגובות ל יש חשמל באוויר, יא ע'יוני/ יונדאי איוניק בישראל

  1. נכנסת לאוטו זורקתתת תתטאבלטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטט

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל