fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ספורטאז' קילר?/ רנו קדג'אר דיזל במבחן דרכים

ספורטאז' קילר?/ רנו קדג'אר דיזל במבחן דרכים

כתב וצילם: שי שיוביץ

השורה התחתונה

התשובה לשאלה שבכותרת היא, במילה אחת, "לא". אך אם תרשו לי ארבע מילים, התשובה תהיה "כמעט, אבל עדיין לא", מה שמשנה את כל התמונה. ולכן, אך על פי שהוא לא הטוב בקטגוריה- הקדג'אר מצליח להציע חבילה מגובשת ומושכת מאוד, כאשר מנוע הדיזל החזק והחסכוני יכול להמיר רבים על דת הבנזין שלהם ולמשוך אותם לאולמות התצוגה של היצרן הצרפתי.

 

וקצת יותר בהרחבה
הקדג'אר, שהוצג בעולם לפני כשנה והוצג בארץ לפני מספר שבועות, חולק מכלולים רבים עם האח מבית ניסן- הקשקאי, מגיע לארץ עם שני מנועי טורבו- בנזין ודיזל, ונמכר במחיר הממוקם בדיוק בטווח שבין הקיה ספורטאז' והיונדאי טוסון. זו בעצם הפעם הראשונה שרנו מציעה מתחרה לגיטימי למבול רכבי הפנאי. אנחנו קיבלנו למבחן את דגם הטורבו-דיזל ברמת האבזור הגבוהה, ויצאנו לבדוק האם לעולה החדש מצרפת יש את מה שצריך כדי להשתלב היטב בשוק הישראלי הקשוח.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

בהשקה הוצג הקדג'אר בצבע אדום בוהק ומחמיא, אך רכב ההדגמה שקיבלנו הגיע בלבן צנוע. יש רכבים שלבן עושה להם טוב, אך הקדג'אר הוא לא אחד מהם. הוא עושה לו עוול גדול, כיוון שמדובר באחד מהרכבים היפים, הקלאסיים והשיקים בסגמנט. קשה להתעלם מהקדג'אר שנראה כמו קליאו מגודלת, ותסלחו לקרסו על הצבע של רכב ההדגמה- כיוון שהוא ממש לא עושה עימו חסד. הקווים שלו פשוט נכונים וזורמים, אגרסיבים במידה ורכים במידה, ויקרצו גם לאשת הפרברים וגם ללוחם הרחובות, כאשר תאורת היום-לד המיוחדת מעטרת אותו כמו תכשיט.

כניסה לתא הנוסעים מפגישה אותנו עם שפת העיצוב החדשה של רנו שתלווה אותנו מעכשיו והלאה. הקווים פשוטים למדי ולא מאוד מתחכמים, כאשר החל מרמת הגימור השנייה (מתוך ארבע) תמצאו את מערכת ה- R-link של רנו שולטת ביד רמה על הקונסולה המרכזית, מצוידת במסך "7 צבעוני ונוח לתפעול, והכי חשוב- בעברית מקורית מהמפעל. באופן ייחודי ביותר, העברית נמצאת גם בלוח השעונים ומשמשת את מחשב הדרך. יפה. לוח השעונים עצמו נעים לעין, כאשר ניתן להחליף את התצוגות והצבעים המוצגים לפי מצב הרוח של הנוהג בו. גימיק חביב, אבל דוגרי- קצת מיותר. נו, שיהיה. את פינת ה"מוזרים הצרפתיים האלה" מאכלסת בקרת השיוט, עם מתג הפעלה הממוקם ליד ידית ההילוכים (??) ותפעול לא אינטואיטיבי בעליל.  החומרים המרכיבים את התא טובים ברובם- אך לא עוצרי נשימה, כאשר פה ושם נשמעו ציקצוקי פלסטיק מעצבנים מאזור ידית ההילוכים. לטענת נציג רנו- מדובר ברכב הדגמה שעבר פירוק והרכבה מסיבים לצורך התקנות שונות, והרעשים האלה אינם נמצאים ברכבים אחרים. 

רכב המבחן הגיע ברמת גימור DYNAMIQUE (המוצעת במנוע הדיזל בלבד) הכוללת גג פנורמי ענק, המתאים לקיץ הישראלי כמו מפזר חום ביולי… הוילון הסוגר אותו אטום לגמרי לאור- אך לא לחום, מה שאומר שהמזגן (המצוין) צריך לעבוד קשה יותר. כמו כן חבל גם שאין בכלל אפשרות לפתוח את הגג. שאר האבזור מכובד ביותר וכולל את מערכת ה- R-link  המדוברת, כניסה והתנעה ללא מפתח, מראות מתקפלות חשמלית, מסילות גגון ועוד. האבזור הבטיחותי מכובד גם הוא וכולל התראה על שטח מת, זיהוי תמרורים יעיל ביותר, שליטה אוטומטית על האורות הגבוהים ומערכת לזיהוי סטייה מנתיב. אגב מערכת הסטייה מנתיב- זו מתריעה על סטייה באמצעות רעש שאמור לדמות נסיעה על שוליים מחורצים, אך בפועל נשמע כמו… אהממ… מישהו שאכל יותר מדי שעועית, אם אתם מבינים למה הכוונה. לפחות יש מערכת שיודעת לסנן ריחות בתוך הרכב (באמת!).

באופן מעניין למדי, המרווח- לפחות לנוסעים מקדימה- מעט מצומצם לרוחב, גם לנהג וגם לנוסע, בעיקר אם הם מעט רחבים מהממוצע. ברך ימין של הנהג נושקת תמידית לקונסולה המרכזית, והמרווח לנוסע מופרע ע"י ידית אחיזה מעוצבת- אך מעצבנת ולא מאוד שימושית. כמובן שלא מדובר בקטסטרופה, אך דבר זה בולט בהתחשב במרווח אותו מציעים שאר המתחרים. הנוסעים מאחור ייהנו ממושב נעים ומספיק מרווח רגליים, גם לאורך זמן. את פרק תא הנוסעים סוגר תא המטען, עם נפח ממוצע לקטגוריה- 472 ליטרים.

מנוע, ביצועים, התנהגות

ופה מתחיל להיות מעניין. נכון להיום, הקדג'אר הוא הרכב היחיד בקטגוריה המגיע עם מנוע טורבו דיזל. מדובר באותו מנוע dci מוכח בנפח 1.5 ליטר עם 110 כ"ס שנמצא בשימוש כבר לא מעט שנים, ומותקן בפלואנס, בסניק ובמגאן סטיישן, ולאחרונה גם בקפ'צר (בהספק מופחת). המנוע משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמד עם שישה הילוכים המוכרת גם היא, ולפחות עד כמה שידוע לנו- מדובר ביחידת כוח אמינה למדי גם לאורך זמן וקילומטרים. 

למרות שעל הנייר 110 כ"ס אינם נשמעים הרבה- בטח לא לרכב השוקל כמעט 1.5 טון לפני נוסעים, אך נתון המומנט מעודד יותר ועומד על 25.5 קג"מ. בפועל- מדובר באחלה מנוע, וסליחה על הצרפתית. התגובה שלו לדוושה מיידית, המומנט השמן מורגש, ובאמת שאין לקדג'אר במה להתבייש. גם הביצועים בסדר גמור, עם 11.7 ש' ל- 100 ומהירות מירבית של 181 קמ"ש, ויש לו מספיק כוח למשוך בנחישות כמעט בכל מצב, גם אם לא מדובר בשובר שיאי מהירות. ההספק הצנוע יתגלה בעיקר בניסיון להאיץ במהירות לצורך עקיפה, אז יתגלה כי בסופו של היום 110 כ"ס הם רק 110 כ"ס… למרות זאת, המנוע הזה עושה את עבודתו נאמנה ומתאים מאוד לאופי הקדג'אר הרגוע והנעים. 


כאמור למעלה, התיבה הרובוטית המשודכת אליו (EDC בשפת רנו) מצוידת בשישה הילוכים המחולקים היטב. קשה לומר שהיא עומדת ברמה של תיבות ה- DSG מבית פולקסווגן, דבר המתבטא במשיכה מעט מיותרת של ההילוך הראשון ובפעולה שלעיתים גסה מעט מהרצוי, בעיקר בהורדת הילוכים. נקודה נוספת היא מערכת הסיוע לזינוק בעליה שנכנסת לפעולה רק בשיפועים חזקים, וגרמה לנו להתדרדר אחורנית (בבהלה מסוימת) מספר פעמים בתחילת נסיעה. למרות הביקורת, סה"כ התיבה עובדת בצורה סבירה לחלוטין, ולזכותה עומד מוניטין האמינות שנפקד מהתיבות של פולקסווגן ופורד.

 

ועכשיו לסיבה לשמה התכנסנו כאן היום במעמד מנוע הדיזל- החיסכון בדלק. באופן מפתיע ביותר, בנסיעה מנהלתית למדי הצלחנו להשיג תוצאה של קרוב ל- 19 קמ"ל, נתון שערורייתי (לטובה) שלא נתקלנו בו בעבר. לסיכום המבחן קיבלנו קרוב ל- 16 קמ"ל וגם זה נתון מדהים למדי. צרפו זאת לעובדה שהמנוע עצמו מוחרש היטב ולאופי פעולתו המנומס, ותקבלו את השילוב בו הקדג'אר פשוט זורח. 

הקדג'אר פחות זורח בכל המדובר בהתנהגות הכביש. ההגה הקל מדי בעיר מתקשח מחוצה לה ומקבל משקל טוב, אך הוא אילם לחלוטין. לזכותו יאמר שלא מדובר במשהו יוצא דופן. בכביש המפותל הקדג'אר יבהיר לכם מהר מאוד שהוא לא מרוצה ממהירויות גבוהות, ויעשה זאת בעזרת תת היגוי מוחשי, נמרח ולא כל כך נשלט, יחד עם יבבות צמיגים כעוסות. הצד החיובי של המשוואה מתגלה בנוחות הנסיעה הגבוהה- גם בעיר, כאשר רק שיבושים קשים במיוחד יעברו את הסינון הקפדני של המתלים. נסיעה בין עירונית תתבצע בשקט יחסי ובנוחות מרובה, כמו בצרפתיות של פעם. שאפו רנו. 
 
 

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 
רנו קדג'אר דיזל – נתונים טכניים
מנוע: טורבו דיזל, 4 צילינדרים, 1461 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 110/4000

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 25.5/1750 

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת-מצמד, שישה הילוכים

האצה 0-100: 11.7

מהירות מירבית: 181

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 444.9/ 183.6/ 159.8

בסיס גלגלים (ס"מ): 264.7

משקל (ק"ג): 1482

מיכל דלק (ליטר): 55

נפח תא מטען (ליטר): 472

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 26.3 (מה?! כן.) קמ"ל 

צריכת דלק מבחן: 16 קמ"ל

מחיר: 144,990 ש"ח לגרסת הכניסה, 153,990 ש"ח לרכב המבחן

עוד מבחני דרכים:

הונדה סיוויק Type-R במבחן דרכים

פולקסווגן פאסאט במבחן דרכים

קיה ספורטאז' 1.6 במבחן דרכים

אופל אסטרה במבחן דרכים

סיאט לאון קופרה במבחן

יונדאי אלנטרה במבחן דרכים

טויוטה אייגו במבחן דרכים

וולוו V40 T4 במבחן דרכים

פורד פוקוס במבחן דרכים

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

 

8 תגובות ל ספורטאז' קילר?/ רנו קדג'אר דיזל במבחן דרכים

  1. מה לעשות. כמעט לא נחשב ומי ילך לקנות רנו קדג'אר במקום הספורטאז׳ כי היא כמעט טובה כמוה? לא מכיר כאלה…

  2. רשמתם הכל בכותרת, כמו 5 רשם, איש הכמעט, הוא כמעט טוב, ככה שגם כמעט הייתי קונה אותו, הייתי קורא ומבין שהוא כמעט 🙂
    אני שמח שיש תחרות אבל לרנו לדעתי לפחות כמעט ואין סיכוי אמיתי להתחרות עם הספורטאז.

  3. חכם ולא ישראלי מצוי (לא מאלה שאוהבים מנוע יונדאי שמתקלקל בכל שני וחמישי הגיב:

    אתם אידיוטים כל מי שחושב שרנו לא טובים. זה המנוע דיזל הכי טוב שיש ורנו לא כמו פעם. הם הביאו מהפכה של אמינות וטכנולוגיה ואבזור עד הגג במחיר נגיש. שאפשר לקנו קיה ספורטאז' gt מול רנו קאדג'אר אז למה לשלם 190 אלף על מנוע גרוטאה של יונדאי מאשר ללכת על רנו-ניסאן במקום קיה-יונדאי וגם מנועים ישנים ולא אמינים והכי בזבזניים שיש (של יונדאי).

  4. רכשתי את הרכב לפניי כשנה מחבר שהמליץ לי על רנו ורק דיזל ואני לא מאוכזב מרוצה מכל מטר נסיעה ממליץ בחום .
    רק רנו לא סיטרואן ולא פ'זו
    שנה טובה ומוצלחת

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל