מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
לרט
ברקום שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
פרפקט קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הרכב היחיד שאי פעם תצטרכו/ ריינג' רובר ספורט במבחן דרכים

הרכב היחיד שאי פעם תצטרכו/ ריינג' רובר ספורט במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

בוחנים: שי שיוביץ, אריק רוזנבלום וגיא סחריה.

השורה התחתונה

קשה להתייחס לריינג' רובר ספורט באופן רציונלי טהור, כי ברגע שעושים את זה- אין שום הצדקה שבעולם לשלם מחיר המקביל לדירה חדשה (אמנם לא במרכז תל אביב, אבל עדיין דירה) עבור רכב, מפואר ככל שיהיה. אולם כאשר מבינים ששיקולים קרים והגיוניים אינם יכולים בשום אופן לשחק תפקיד בקניה (ומכאן שגם הכסף אינו חלק מהמשוואה) אלא רק הרצון והרגש, פתאום הריינג' רובר ספורט- על יכולותיו המופלאות על ומעבר לכביש- יהיה הרכב היחיד שאי פעם תרצו או תצטרכו, כיוון שבהנף מתג (או שניים) הוא ישנה את עורו בצורה מושלמת, ויהפוך מלימוזינה מפנקת לרכב ספורט זולל עיקולים, ומשם לרכב שטח פראי שלא רואה בעיניים מכשולים ממטר.

 

וקצת יותר בהרחבה:

הריינג' רובר ספורט המקורי הוצג בתחילה בשנת 2005, ושלא כמצופה מהשם- התבסס בתחילה בכלל על שלדת הדיקסברי, מה שגרם לכך שמשקל ינוע סביב ה- 2.5 טון, לא נתון ספורטיבי במיוחד… אחרי 8 שנים בשוק הגיע הזמן לדגם חדש, והפעם לנד רובר ביססה את הספורט על האח הגדול והמוצלח- הריינג' רובר הרגיל. בזכות הפלטפורמה החדשה הספורט השיל ממשקלו מעל 400 ק"ג למרות שהמידות צמחו במקצת (בסיס גלגלים הוארך בלמעלה מ- 20 ס"מ!), והעיצוב המוכר מהריינג' הרגיל קיבל חידוד כיאה לשם המצהיר "ספורט". ישנם מנועי דיזל ובנזין, עם הספקים המתחילים ב-258 כ"ס לדיזל ה"קטן" וכלה ב- 542 כ"ס בדגם ה- SVR המצוייד במנוע V8 ומגדש על. 


עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

קשה מאוד לפספס את העובדה שמדובר בריינג' רובר. העיצוב החיצוני קיבל טאצ' מחודד וספורטיבי יותר כראוי, עם פנסים מחודדים בעלי תאורת לד מיוחדת, גריל רחב ונמוך ועוד, והצבע השחור גורם לו להראות "רע" במובן הכי טוב של המילה. גם בתוך הרכב אפשר לזהות בקלות שמדובר בחבר גאה למשפחת הריינג' בזכות הקונסולה המרכזית המיוחדת והיחודית עם הצג הגדול, שפע המתגים מסביב לידית ההילוכים, ובעיקר בזכות ציפוי העור הבהיר והמעולה המכסה בנדיבות את כל הטוב הזה ומשולב בעיטורי אלומיניום. האבזור כמובן אין סופי וכולל כל פינוק שאתם יכולים לחשוב עליו- וגם כמה שאתם לא יכולים. מסתבר שזה ממש לא רע להיות עשיר…  לרווחת הנוסעים המאושרים עומד חלל עצום- גם לאלה שישבו מאחור, וגם הם יהנו מבקרת האקלים ומשפע העור העומד (היושב?) לרשותם.


מנוע, ביצועים, התנהגות

כל רכב הנושא על ישבנו את השם "ספורט" חייב להגיע עם מנוע תואם, והריינג' לא מאכזב גם במחלקה הזו. הדגם שאנחנו נהגנו מצוייד במנוע בנזין, 3 ליטר בצורת V6 עם מגדש על, והנתונים בהתאם: 340 כ"ס ב- 6000 סל"ד ומומנט של 45.8 קג"מ ב- 3500 סל"ד, המצליחים להעיף את הבהמה בקלות (ועם משקל של 2144 ק"ג אפשר לקרוא לריינג' בהמה, למרות הפחתת המשקל). כמה בקלות? התאוצה ל- 100 תסתיים תוך 7.2 שניות, והמהירות המירבית עומדת על 210 קמ"ש- די והותר… למנוע הגיבור (וזה אפילו לא המנוע הכי חזק שיש!) משודכת תיבת הילוכים בעלת 8 יחסי העברה, והשילוב שלה פשוט נהדר. יש מנופים מאחורי ההגה וההלוכים עצמם עוברים במהירות ובחלקות מדהימה, אבל כמובן שאנו לא מצפים לפחות מרכב במחיר וברמה הזו. 
 
אבל, מה שהנתונים היבשים נכשלים מלהעביר הוא הצליל. הצליל שיחידת הכוח הזו מייצרת פשוט ממכר, עם שאגה מיללת (או יללה שואגת) שבסל"ד גבוה הזכירה לחלק מהבוחנים (רק לאריק…) צליל של אופנוע ספורט- ועם ביצועים בהתאם. המוזיקה שמנוע ה- V6  ממכרת בטירוף, ומצאנו את עצמנו לוחצים שוב ושוב על הדוושה רק כדי להתבשם מהעונג הזה עוד ועוד. כמובן שכל זה עולה בדלק, והיצרן מצהיר על 9.3 ק"מ לליטר… כמובן שלרוכש הממוצע פרט שולי שכזה לא יפריע, אז גם לנו זה לא מפריע, אז תשתה נשמה, תשתה כמה שבא לך. עלינו.

הריינג' ספורט מצוייד במתלי אוויר היודעים לשנות את גובה הרכב בהתאם למהירות ולתוואי, ולספק במקביל נוחות נסיעה ראויה ביותר- גם אם לא מרחפת לחלוטין. אבל הי- זה בסדר גמור, כיוון שרכב ספורט לא אמור להיות מבודד לחלוטין אלא מערב במידה- והמתכון שבושל בלנד רובר ומוגש לנו  כאן טעים ומתאים בהחלט לשם וליעוד. וכאשר מגיעים לכבישים המפותלים מגלים שלריינג' יכולת גבוהה מאוד. בין האחיזה האדירה של הצמיגים (255/55-20) למשיכה המופלאה של מערכת ההנעה, הספורט מהיר מאוד בכביש המפותל, גם אם אין סיכוי שמישהו מבין רוכשי הרכב הזה יקח מראש את הריינג' לנהיגה מהירה בדרך מסתלסלת. ההגה מעט מעורפל (אבל ממש מעט!) והתגובות של הספורט לפקודות השולט בו מעוררות הערכה והשתאות. אז נכון שקשה לשכוח את נתון המשקל ויש קצת זווית גלגול, אבל הספורט הזה עושה רושם שהוא כותב את חוקי הפיזיקה מחדש…


פרק השטח

כמו בפרק הכביש המסולסל, הסיכוי שהריינג' רובר ספורט יראה שטח קלוש בהחלט (בעיקר עם הצמיגים האלה), אבל לנד רובר ציידה אותו בכל מה שצריך כדי להכניע את השטח הפראי והלא מבויית. ניתן להרים את מרווח הגחון עד לגובה של כמעט 28 ס"מ (וזה המון), ומערכת הטריין ריספונס יודעת לתפור בדיוק רב את שילוב הילוך הכוח, מרווח הגחון, נעילות הדיפרנציאל ומערכת בקרת האחיזה והיציבות כדי להפוך את הריינג' ספורט לעז הרים שתבייש אפילו את הדיפנדר הוותיק. הקלות והזלזול בו מתגבר הריינג' על מכשולים מדהים בכל פעם מחדש, בעיקר כאשר זוכרים את יכולתו המופלאה לעבור ברגע אחד למוד תקיפת פיתולים פוער פיות וברגע שני לקרוזר מהיר ומפנק, מה שבעצם מסכם את כל מהותו של הריינג' רובר ספורט.
ריינג' רובר ספורט – נתונים טכניים:
מנוע: 2995 סמ"ק V6 בנזין מוגדש על
הספק (כ"ס/סל"ד): 340/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 45.8/ 3500
תיבת הילוכים: אוטומטית 8 הילוכים, הילוך כוח
האצה 0-100: 7.2 שניות
מהירות מירבית: 210  קמ"ש
הנעה: כפולה קבועה
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 485/ 222/ 178
בסיס גלגלים (ס"מ): 292
משקל (ק"ג): 2144
מיכל דלק (ליטר): 105
נפח תא מטען (ליטר): 784
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 9.3 קמ"ל
צריכת דלק מבחן:  6 קמ"ל
מחיר: 892,000 ש"ח

16 תגובות ל הרכב היחיד שאי פעם תצטרכו/ ריינג' רובר ספורט במבחן דרכים

  1. קטע מוזר לומר שהוא גם נראה ספורטיבי לעומת כל הגיפונים למיניהם שמסתובבים על הכביש עם כל הבחורות שמרוכזות בתוך עצמן עם הפלאפונים וכמעט מורידות אותנו מהנתיב

  2. מדוע לא יאומן ? פורשה קאיין טורבו שלא שוקלת הרבה פחות ,יורדת מ 5 חמש שניות למאה קמ"ש ,יחס הספק משקל זה כל הסיפור וגם הריינג ספורט עם המנוע החזק יורד מתחת ל 6 שניות במיאוץ הקלאסי.

  3. אני מעדיף לדעת שיש לי מליון שקל בבנק מאשר על הכביש

  4. מה קורה אחרי כמה שנים וקמ האם הכל נשאר כחדש או מתחיל להתפורר בעיות חשמל מנוע וכו…?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל