מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
סטפן
תמוז
KTM עליון קוביה
מוטוליין עפולה
פרפקט קוביה שמאל
לרט
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
HJC
הארלי שמאל

קאוואסאקי W800 – מופע שנות ה-60'

קאוואסאקי W800 – מופע שנות ה-60'

תומר לשר

צילום: טל שביט

ארבעה צילינדרים בשורה שצורחים ב-15,000 סל"ד, פרונט משובח עם מזלג הפוך רב כיוונונים, סאונד מדהים, 180 כ"ס על 160 ק"ג, זווית היגוי פסיכית שתורמת לזריזות בהפלקה מצד לצד. את כל אלו לא תמצאו במבחן שלפניכם. במבחן הזה לא תמצאו מונחים פיזיקאים מתוחכמים או תיאורי ביצועים גרנדיוזיים. במבחן הזה נתחבר אל השורשים, אל הנשמה של כל אחד מאיתנו. אם במבחנים האחרונים שמעתם "האווי מטאל" הפעם מומלץ  לנקות אבק מתקליט משובח של פרנק סינטרה ולזרום איתנו אל העבר.

בשבתות, כשהיה בבעלותי אופנוע כזה או אחר, הייתי מגיע לבית סבי לביקור והוא תמיד היה דואג ובגאווה גדולה לספר על התקופה בה היה מרכיב מצ'לסים ו-BSAים ללקוחות. לפני מסירת הכלי היה לוקח אותם להרצה עד לחיפה וחזרה יחד עם סבתי ומשתדל להפחיד אותה במיטב הפעלולים שידע בזמנו.  תמיד בראש עלתה בי תמונה בשחור לבן בה אני רואה אותם רוכבים בלי קסדות, נותנים בגז ונהנים מרכיבה אותנטית שלאותה תקופה כנראה נחשבה ספורטיבית משהו.

כשאופיר תאם לי את נסיעת המבחן, כלל לא ידעתי על קיומו של הקאוואסאקי W800 לפני כן. לאחר חיפוש קליל בגוגל דגתי בחכתי כמה תמונות בשביל האינדיקציה ושם הוא התגלה: קלאסי ,אותנטי בדיוק כמו שסבי אוהב ומעריץ, הפעם הגיע תורי. במציאות התחושות רק התעצמו, זהו אופנוע של פעם, עשוי ברזל ונטול פלסטיק. נאמן למראה של אופנועי שנות ה-60'. מידע על האופנוע ועל סדרת ה-W של קאוואסאקי תוכלו למצוא בסקירה שטל שביט ז"ל כתב על האופנוע לפני שהספיק לכתוב את המבחן המלא עליו.
אני מאמין שציפיות נועדו בעיקר לכריות לכן כשלקחתי את האופנוע למבחן השארתי את הציפיות בבית, ליד הסדינים. באתי אל האופנוע מוכן לחוויה יותר נפשית מאשר פיזית.

השורה התחתונה
אז מה יש לנו פה ? הוא קאוואסאקי והוא גם ירוק אבל את האות R לא תמצאו גם אם תחפשו במספר הסידורי של המנוע. זה הוא W800, אופנוע רטרו בעל עיצוב קלאסי וביצועים כה אנמיים שהדבר היחידי שהוא גורם לך להבין שבשביל ליהנות ממנו צריך ליהנות מהדרך, כשחושבים על זה כמעט בשום אופנוע אנחנו לא נהנים מהדרך אלה מהיעד, אבל W800 מספק הנאה רצופה לאורך כל הדרך עד ליעד, וגם לאחר מכן. הנאה מסוג אחר. ה-W800 מיועד לחובבי נוסטלגיה שרוצים אופנוע קלאסי אבל לא מעוניינים בהתעסקות המתמדת שיש באחזקת אופנוע אספנות. בכל פרמטר ה-W800 נופל מאופנועים מודרניים במחיר מקביל אבל הוא לא מיועד להתחרות בהם. בהשוואה לאופנועים קלאסיים שהוא נוצר בדמותם הוא מציע איכות חיים גבוהה בהרבה עם טכנולוגיה עדכנית (התנעה חשמלית, הזרקת דלק). ככלי תחבורה יום יומי ללא ציפיות גבוהות ה-W800 יעשה את המלאכה בצורה הכי נאמנה שיש.

אם הגעתם לשלב בו אותם לוקחים את החיים ב"איזי" ובמקום להשאיר עשן לדו"גים אחרים ברמזור בא לכם לחלק חיוכים לחתיכות על המדרכה, הקאוואסאקי W800 הוא האופציה היחידה שלכם אלא אם אתם נוטים לכיוון הקרוזרים האמריקאים הכבדים והיקרים בהרבה.

מנוע, תמסורת
המנוע ב-W800 הוא בעל שני צילינדרים, מוזרק ומקורר אויר המספק 48 כ"ס רזים ב-6,500 סל"ד ויותר מהכל הוא ,פשוט פנינה אמיתית. לא חשבתי על התאמה יותר נכונה לאופנוע שכזה,לא רק מהיבט הביצועי, אלה מההיבט האסטטי. מבנה הטווין המקבילי ועיצובו נראים כאילו נלקחו הישר מאופנוע בריטי משנות ה-60', רק בלי נזילות השמן המסורתיות. כל צילינדר מקבל דוד פליטה משלו והסאונד הבוקע מהאגזוזים מתאים גם הוא לעיצובו של האופנוע ואפילו מזכיר במעט את הבימרים של פעם. המנוע הזה חי בין 2,000 ל-4,000 סל"ד, אפשר לטפס מעבר לכך אבל אין טעם לנסות. הוא אמנם יכול לטפס מעלה וידע להביא אתכם למהירויות שהמראה שיקר עליהן מלכתחילה, אבל יעשה זאת בעצלות. עדיף להניח לכך וליהנות משפע המומנט שיש לו להציע.

על התמסורת אין מה להרחיב מסיבה מאוד פשוטה היא פשוט מעולה. חלקה מדויקת ועוזרת גם היא להביא לחוויה ברכיבה שלה מיועד האופנוע. אופן חלוקת יחסי העברה הרגישו לי מעט ארוכים לאופנוע שאמור לחיות במהירויות שפויות. היה יותר נחמד אילו חלוקת יחסי העברה היו טיפה יותר קצרים לטובת כוח זמין מאשר למהירות סופית שהאופנוע לא יודע לחיות בה. המצמד נעים לתפעול ואינו מקשה באופן פעולתו ומשלים בצורה מושלמת את מכלול על התמסורת.

התנהגות, מתלים, בלמים
ה-W00 מצויד בצמד חישוקים שגם הם לקוחים מן העבר ובמקום יציקת סגסוגת אלומיניום תמצאו שפיצים כמיטב המסורת הקלאסית. גם המידות חריגות כאשר מלפנים קוטר החישוק הוא 18 אינץ' ומאחור 19 אינץ', דבר העוזר מאוד בשיכוך מהמורות ותורם לנוחות בעת רכיבות ארוכות. החיסרון של חישוקים גדולים וכבדים הוא חסך באינפורמציה המגיעה אל הרוכב כשהיכולת לשנות כיוון היא לא בדיוק הצד החזק. בינינו, שם המשחק פה הוא נוחות ועיצוב, את האקרובטיקה נשאיר לאופנועים שלשם כך יוצרו. המתלים סופגים היטב את מהמורות הכבישים, גם במהירויות שיוט של 120 קמ"ש אין התפשרות על נוחות. אם ובמידה וחשקה נפשכם לבדוק את מגבלות המנוע, מה שדווקא יעצור אתכם להגיע לקו האדום זו תופעת ה"הד שייק" המתחילה להופיע במהירויות של 130 קמ"ש וצפונה אז האופנוע מזכיר בצורה בוטה שלא לשם כך הוא נועד ומאותת לך להוריד מהירות, זו בהנחה שהרוח לא גרמה לכם להאט לפני כן. הורדת האוויר מעט  מתחת להמלצת היצרן עזרה, אבל לא לחלוטין.

מלפנים מסגיר בלם הדיסק המחורר כי מדובר באופנוע מהעשור האחרון ולא בשחזור משכבר הימים. את הציפיות כאמור השארתי בבית אבל עם זאת, אי אפשר להתעלם שהבלם הקדמי חסר מעט עוצמה ורגש. אמנם האופנוע לא מיועד לבלימות ממהירויות קיצוניות, אבל בכל זאת ישנה פה מסה של פלדה (217 ק"ג, לא כולל רוכב ונוזלים) שאותה כן צריך לעצור בצורה סבירה. מאחור הותקן בלם תוף שדווקא הפתיע לטובה בעוצמתו אבל היה קשה לתפעול מבחינת הרגש. נעילת הגלגל האחורי זו לא משימה קשה אבל עם עבודה נכונה אפשר לפצות על העדר עוצמה מקדימה וליצר עוצמות בלימה נאות בשילוב עם השניים.

נוחות, שימושיות
בסוגיה הזו דווקא כן אפשר לצפות מה-W800. האופנוע נוח לרכיבה ארוכה וקצרה כאחת בזכות מושב מרופד ומפנק. תנוחת הרכיבה זקופה וקצת מקשה על התמודדות עם רוחות אבל לא ברמה שכאבי צוואר יצוצו להן לאחר טיול של שבת. לא מדובר באופנוע תיור אבל הוא בהחלט לא נופל מאופנועי תקציב בינוניים.

השתחלויות בין מכוניות היא משימה יותר קלה ממה שחושבים. האופנוע קל לתמרון בקרב היום יומי עם פחיות עירוניות זאת גם בזכות מנוע שעובד מעולה בסל"ד הנמוך ומצמד שמקל על שילוב מערכת ההינע אל הגלגל האחורי. איכות החומרים והירידה לפרטים מספקת לכל מלבד לוגו האופנוע השוכן בצידי מיכל הדלק שממנו הייתי מצפה להיות גם ממתכת ,כמו שאר האופנוע, ולא מפלסטיק שמשרה אווירה של חסכון. לוח השעונים מעוצב גם הוא באותו קו עם שאר האופנוע למעט צג דיגיטאלי קטן המראה מד אוץ וגם מאפשר מצב של "טיול". חוץ מזה לוח השעונים מספק אינפורמציה בסיסית שיותר ממנה לא צריך. לאופנוע יש ג'ק צד וג'ק אמצע. אפשר להגיד שקשה עד מאוד לעלות אותו על הג'ק האמצע, אני אישית וויתרתי ופשוט הנחתי אותו על הצידי.

מחיר, אחריות, אחזקה
למעשה אין לקאוואסאקי W800 מתחרים ישירים בארץ. בעולם ישנם דגמי רטרו נוספים בסגנון, בעיקר סדרת הבונוויל המודרני של טריומף ,אך בארץ התחרות של ה-W800 היא מול אופנועים "רגילים".  תיאורטית בשוק הרטרו דווקא הרויאל אנפילד יכל להוות אופציה אך הוא נחות משמעותית מכל היבט ויבואו ארצה הופסק. במחיר של 65 אלף ש"ח נמצא ה-W800 בטווח המחירים של אופנועי תקציב מודרניים כמו ה-ER6n הזול ב-5,000 ש"ח לכן הבחירה בו תעשה בעיקר מהיבטים רגשיים. היבואן מעניק ל-W800 אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ומרווח הטיפולים עומד על 6,000 ק"מ. עלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ עומדת על 3,946 ש"ח , לא זול כמצופה ודומה למחיר האחזקה של אופנועי תקציב בנפח 600 סמ"ק. עם זאת, בהשוואה לאחזקת ושיפוץ אופנוע קלאסי מדובר בסכום נמוך משמעותית.

קאוואסאקי W800 – מחירי טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ, נכון ליום פרסום הכתבה)

טיפול 1,000 ק"מ 684 ש"ח
טיפול 6,000 ק"מ 221 ש"ח
טיפול 12,000 ק"מ 1,109 ש"ח
טיפול 18,000 ק"מ 221 ש"ח
טיפול 24,000 ק"מ 1,711 ש"ח

תעודת זהות

קאוואסאקי W800
מחיר:
64,985 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A
עלות טיפולים ל-24 אלף ק"מ: 3,946 ש"ח

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים רוחבי, 773 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור אוויר
הספק: 48 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט: 6.1 קג"מ ב-2,500 סל"ד
קדחXמהלך: 83X77 מ"מ
יחס דחיסה: 8.4:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 34 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 39 מ"מ, מהלך 130 מ"מ
אחורי: בולם כפול, כיוון עומס קפיץ, מהלך 106 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק 300 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
אחורי – תוף 160 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 110/90-19
אחורי – 130/80-18
בסיס גלגלים: 1,465 מ"מ
גובה מושב: 790 מ"מ
מיכל דלק: 14 ליטר
משקל: 217 ק"ג

14 תגובות ל קאוואסאקי W800 – מופע שנות ה-60'

  1. אופנוע מקסים , זריז , נוח למרבה הפלא , נראה לטעמי נפלא … עשיתי עליו נסיעת מבחן סופ"ש שלם והגעתי למסקנה שזה אחלה אופנוע ליום יום … דרך אגב – מגיע ל 180 ואפילו די מהר …

  2. האופנוע דומה מאוד להנפילד. רק בטח טוב ממנו ולא מתקלקל…

  3. ליפני כמעט עשרים שנה היה לי GN . האופנוע הזה מזכיר לי אותו…אם אחזור יום אחד לאופנוע ואצליח לשכנע את יקירתי שקטנוע זה מסוכן לא פחות. זו אחת מהאופציות.
    נאנתי.

  4. אבל האופנוע נראה יפה.
    גם הכתבה נתנה הרגשה של שייכות.

  5. אבל אנמי בטירוף, הבלמים עושים את העבודה כמעט טוב, המושב נוח, הגיר מעולה, הקלאצ׳ נוקשה מדי, המנוע שקט מדי לאופנוע רטרו.. מעניין איך הוא נשמע עם מפלט תחליפי יותר נושם, אם היו לו עוד 20 סוסים הוא היה כלי מדהים. עדיין לוקח אותו בחשבון בתור כלי תחבורה עירוני עם טונות של סטייל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל