מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
רפידו
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
1 על 1
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
סטומפ
KTM עליון קוביה
תמוז
שוברט
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
HJC
הארלי שמאל
אייפקס

פיג'ו טוויט – ציפור הנפש

פיג'ו טוויט – ציפור הנפש

תומר לשר

צילום: תומר לשר

עזרה בצילומים: דניאל אזרזר

אחרי לא מעט  שנים של היעדרות מהשוק המקומי חזרו קטנועי פיג'ו בשנה  שעברה לישראל. מאז ומתמיד התאפיינו הקטנועים של פיג'ו בשיק אירופאי עם דגש על עיצוב ויכולת דינמית ובפיג'ו  המשיכו לשמור על השילוב הזה כפי שגילינו בעבר במבחן לגיאופוליס 300. אך בעוד הגיאופוליס הוא קטנוע הממותג באופן יוקרתי ומתומחר בהתאם, עיקר המכירות בשוק מגיעות מכלים פשוטים בנפח 125 סמ"ק.  הטוויט של פיג'ו הוא קטנוע שנועד לענות על הצורך הזה, קטנוע פרקטי והגיוני במחיר נוח שנובע בין היתר בזכות כך שיצורו נעשה בסין ולא בצרפת. הטוויט מתמודד בקטגורית הקטנועים גדולי הגלגלים שבניגוד  לאירופה לא ממש זוכים לפופולאריות בארצנו. אל מול  הדמית של ארץ היצור והשיוך לקטגוריה לא נפוצה מביא הטוויט מחיר נוח, עיצוב נאה והבטחה לשמירה על הגנים המשפחתיים. יצאנו לעמוד על מאזן הכוחות.

השורה התחתונה
הטוויט בהחלט מפתיע לטובה, מנוע בשילוב וריאטור המספק תאוצות סבירות ביותר לנפח 125. התנהגות כביש מעולה המשדרת המון בטחון ויציבות בפניות הודות לחישוקי ה-16" . במעבר על מהמורות המתלים מרגישים מעט נוקשים, אך עושים עבודה נפלאה. נכון, הפלסטיקה לא באיכות הגבוהה ביותר ואין מקום הוגן לאכלוס הרגליים מלפנים, אבל עם תג מחיר תחרותי של פחות מ-14,000 ש"ח הטוויט בעל מראה אירופאי מספק תחרות הוגנת לשאר הכלים המוצעים כיום בשוק,ובפרט למתחרים המבוססים בקטגוריה כמו הסאנגיאנג HD   וההונדה SH. אני אישית אהבתי את הטוויט, העיצוב, הביצועים, וחופש הנעורים שמלווה ברכיבה עליו, פשוט גרמה לי להרגיש כמו ציפור.

עיצוב, מכלולים
הטוויט הוא קטנוע בעל עיצוב שובבי אך ניכר שבפיג'ו לא אמרו לעצמם "בואו לא ננסה להמציא את הגלגל מחדש" אלא הלכה על תבנית מוכחת. לא אשקר בכך שאומר שבכל רמזור ננעצו מבטים ללא הרף, אבל בהפתעה, אולי כי קטנועים גדולי גלגלים לא נפוצים במקומותינו. דווקא החבר'ה מהדור הישן הם אלו שעצרו לבהות בקטנוע בבחינה מדוקדקת ובסקרנות משיבת נעורים.

העיצוב הארגונומי ידידותי למשתמש בפשטותו, כל מאוד להתרגל לפיצ'רים הצנועים שהטוויט מציע כגון: פתיחת המושב ממתג המעבר לאור הגבוה על ידי לחיצה שבדרך כלל מאפיינת הבהוב. מאוד שימושי ונוח במיוחד לאור העובדה שפתיחת הכסא על ידי אופציית סיבוב המפתח נגד כוון השעון בצורה הידועה התלוותה בלא מעט מלחמות. מתחת לכסא תמצאו מתג השבתת התנעה למניעת גנבות.
הסבל האחורי מרגיש חזק ואיכותי אך עקב גודלו נראה ששימושו העיקרי תוכנן בעיקר לטובת אחיזת ידיים של המורכבים. הקטנוע מגיע עם ג'ק אמצע שקל מאוד לישב את הקטנוע עליו, וג'ק צד עם קפיץ שמטרתו להחזיר באופן אוטומטי את הג'ק למקומו ברגע שהקטנוע מתיישר. רצוי שלא לסמוך על הפטנט הזה ופשוט להשתמש במרכזי.

הקטנוע הגיע אלינו עם 1,500 ק"מ על השעון, לא מרחק סביר בשביל שחלקים יתחילו להשתחרר, אבל בכל מקרה הקטנוע מרגיש שגם בעוד כמה וכמה אלפים של קילומטרים החלקים יישארו במקומם והאיכות סבירה לכל דעת בניגוד לסטיגמה הטבועה לגבי מוצרים המגיעים מסין.

מנוע, תמסורת, ביצועים
התנעת הקטנוע מרגישה כאילו שהוא חיכה לזה עוד לפני שהכנסנו את המפתח לסוויץ'. מדובר במנוע מקורר אוויר בנפח של 124.6 סמ"ק המוזן על ידי קרבורטור ומספק 8.5 כ"ס צנועים. בשילוב עם תמסורת לא רעה בכלל תמצאו את עצמכם בזינוקים מהרמזור באותה שורה עם לא מעט קטנועים אחרים מאותה קטגוריה. עוד בנערותיי אני זוכר את קטנועי ה-50 סמ"ק של פיג'ו שתמיד הפגינו יכולות מוטוריות לא רעות ביחס לאחרים. בפיג'ו לא שכחו את העבודה וגם בטוויט השילוב בין התמסורת למנוע עובד היטב. הקטנוע מגיע למהירויות הסופית שלו בצורה ליניארית ובמשיכה טובה בהחלט, אך עם זאת ביציאה מרמזורים מרגיש שהחיבור הראשוני של התמסורת מעט מחוספס ומלווה במעין "מכה" קטנה. המנוע מרגיש נעים למדי ובמהלך הרכיבה לא נשמעו והורגשו וויברציות. המהירות המרבית שהגענו אליה עמדה על 110 קמ"ש על שעון שבמפתיע התגלו כ-109.5 קמ"ש במדידת ה-GPS.

מתלים, בלמים
המתלים בקטנוע אינם ניתנים לכוון וטוב שכך כי אין ממש צורך כיוון שהם עושים עבודה נפלאה בתוואי העירוני. אומנם כיולם הוא על הצד הנוקשה, אבל היציבות שהם מניבים בשילוב החישוקים הגדולים פשוט נפלאה. הקטנוע יושב ומרגיש יציב בסיבובים, שינוי כוון טיפה מלווים בשקשוק קליל מהפרונט אבל לא ברמה שתוריד את החיוך מהיכולות "הספורטיביות" שהקטנוע הזה יודע לפרגן. גם בהרכבה הטוויט לא מתרגש מהעומס ושומר על אותן תכונות שהיו בלעדיו.
הבלמים בטוויט פשוט מעולים. מהלך ידיות הבלם מרגיש בשרני עם עוצמה ותגובות מידיות שהותאמו כמו כפפה למשקל ולגודל הקטנוע. בזכות קוטר החישוקים ניתן לסחוט לא מעט עוצמות מהבלמים ובפרט מהקדמי. בטיחותי וראוי לשבח.

נוחות, שימושיות
הישיבה על הטוויט מגלה שהכסא מרווח ונוח , הידיים שלוחות קדימה ומוצאות את עצמן במקומן על הכידון בצורה טבעית וגם למורכב לא היו תלונות מיוחדות. אבל המקום שהוקצה לאכלוס הרגליים גבולי לכן אל תנסו להתמתח או לחפש אלטרנטיבות אחרות במיקומם, פשוט אין מקום לכך. רוכבים אשר גובהם מתנשא מעבר ל-1.85 ימצאו את עצמם באי נוחות בסוגיה זו.

תא האחסון מתחת לכסא כמעט והצליח להכיל את הקסדה האישית שלי שהתברכה במידות מעט גדולות מהקסדה הממוצעת אךלהניח שישנן כמה אחרות שאולי כן ימצאו את מקומם כשקסדות 3/4 יאוכלסו שם בקלות. יש לציין שאין לקחת דברים אלו מובנים מאליו מכיוון שבקטנועים דומים בקטגוריה לא תמיד תמצאו תא סביר שכזה אם בכלל. מלפנים ישנו עוד תא המאפשר אחסון שנפחו מכובד אבל איכות החומרים באזור הנ"ל פשוט ירודה. מעל אותו תא קדמי תמצאו וו המיועד לתליית תיקים/שקיות. רצפת הקטנוע שטוחה מה שמאפשר הובלה של דברים הזקוקים לכך. עם זאת השטח של אותה ריצפה קטן והספיק בדיוק לאכלוס כפות הרגליים אז כמה כבר תוכלו להניח שם עוד דברים מלבד הרגליים? גבולי, אם כי לא אפשרי אבל עם מעט יצירתיות ושליחת כפות הרגליים לרגליות המורכב יפתרו את הסוגיה ויאפשרו שימוש נאה באותה רצפה.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של הטוויט 125 עומד על 13,800 ש"ח תחרותיים למדי במיוחד שמשווים אותו למתחרים הישירים בקטגוריית הקטנועים גדולי הגלגלים. מחירו של הסאניאנג HD125 הפופולארי בקטגוריה עומד על 16 אלף ש"ח ומחירים של הכלים היוקרתיים יותר של פיאג'ו והונדה גבוהה  הרבה יותר. מחירו של הטוויט מציב אותו דווקא מול חלופות זולות יותר כמו הקימקו אג'יליטי סיטי או הקיוואי אאוטלוק הסיני שנמכרים בפחות מ-12 אלף ש"ח.

מרווח הטיפולים של הטוויט עומד על אחת ל-5,000 ק"מ מלבד טיפול ראשון שנעשה לאחר ההרצה בתום 1,000 ק"מ. עלות הטיפולים ל-25 אלף ק"מ עומדת על כ-3,800 ש"ח. הטוויט מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

פיג'ו טוויט 125 – מחירי טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 348 ש"ח
טיפול 5,000 348 ש"ח
טיפול 10,000 1,218 ש"ח
טיפול 15,000 348 ש"ח
טיפול 20,000 1,218 ש"ח

תעודת זהות

פיג'ו טוויט 125
מחיר:
13,800 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A2
עלות טיפולים ל-25 אלף ק"מ: 3,828 ש"ח

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 124.6 סמ"ק, קירור אוויר, 4 פעימות, קרבורטור
הספק: 8.6 כ"ס
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 30 מ"מ
אחורי – בולם כפול
בלמים:
קדמי – דיסק 226 מ"מ
אחורי – דיסק 226 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 90/80-16
אחורי – 110/70-16
בסיס גלגלים: 1,330 מ"מ
גובה מושב: 800 מ"מ
מיכל דלק: 5.7 ליטר
משקל : 109 ק"ג (יבש)

מדידות

מהירות מרבית מדודה: 109.5 קמ"ש
קוטר סיבוב: 3.04 מטר
צריכת דלק: 25 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 143 ק"מ

גלריה

26 תגובות ל פיג'ו טוויט – ציפור הנפש

  1. סתם סתם. אחלה תמונות וכתבה מתומצתת ועינינית.

  2. שיהייה למה להשוות . גם בנתוני הכלי וגם מחירים ואחזקה.?

  3. מכתבה לכתבה.. ניהנתי לקרוא וגם התמונות איכותיות.

  4. קטנוע אמין ויעיל אבל לעומתו היה להם איזה קטנוע 125 מנהלים ששכחתי את שמו שהיה נבלה סרוחה ולא אמינה.

  5. אם איכות ההרכבה תחזיק מעמד והוא יראה אירופאי גם אחרי שנתיים בשמש או שהוא יתפרק כמו אגרול. אבל הכי חשוב האם פיג'ו ישארו בארץ או יעלמו שוב תוך שנתיים ואז מי שקנה יתקע איתו לכל החיים

  6. הגיע הבעלים, ביקשתי לשבת עליו חצי דקה, להרגיש אותו. חבל"ז- גב זקוף לחלוטין- רגלים תשעים מעלות על המדרך. נוח ברמות.

  7. מי שלא רכב על גלגלים גדולים: לא יכול להבין בכלל מהי התנהגות כביש שונה לחלוטין. האיטלקים ושאר הארופאים, יודעים בדיוק מדוע 65 אחוז מהקטנועים באירופה הם עם גלגלי 16. תיגשו לעשות סיבוב.

  8. ופג'ו פוקס (האדום- לא האפור צהוב כידון מונמך שהגיע אח"כ)בשנת 2002. פרט לנקודת הכשל שהיא הקרבורטור. לא נפרדתי ממנו עד שנת 2008. רינגים ב36000 והמשיך והמשיך והמשיך. בפאריז רוב הפיצריות, כולל רשת האט- היו רק עם הפוקס. אני מטומטם שמכרתי- אין לו מצבר, מצידי שהיה עומד קשור, חבל חבל.

  9. לדעתי מחירי החדירה הגיוניים. אני חושב שהוא הרבה יותר טוב מהניפוניה למשל.

  10. ישנם המון דגמי 100 סמ"ק למקומיים, אמנם גלגלים גדולים- אך רוחב הצמיג כשל אופני ספורט ששלושה סנטימטר

  11. כמה הם יתנו לי על הגויירייד שלי. ולמי צריך לפנות בחברה שם.

  12. כתלמיד בבית ספר עיצובי, לדעתי יש בקטונע משהו מדליק. לא יכול לשים את האצבע על משהו, אבל בתמונה הכללית כך הוא בעיני. אולי בגלל התמונה של הזקן ואו בגלל המראה הכללי שלו.

  13. נראה כמו קטנוע שליחויות זול עם הלבשה יענו יוקרתית

  14. בא לי כזה בזהב עם נצנצים או אולי בצביעה של לוי ויטון

  15. הקטנועים הפלצנים האלו משתלטים על הרחובות. מה יהיה? לא פלא שהשוק הפך לחבורה של כוסיות.

  16. אכן לא היה משהו, פלסטיקה חלשה, סחירות ברצפה. והדיוקים אכלו אותו בלי מלח עם כל התחכום והספורט-אלגנט שלו.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל