אתר בהרצה. אם מצאתם טעות, אנא ספרו לנו ונתקן בהקדם.

HRP
רוית עליון
קרוזים מטרו עליון מתחת ל- MENU
פרפקט אופנועים
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו באנר שמאל הכי עליון
היליט מתנפח באנר עליון
אבניר באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
תמוז
סטפן
לרט
לארט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
Ad motorsport
פרפקט קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
HJC
HRP קוביה שמאל
שוברט

אפריליה דורסודורו 1200 – האח הגדול

אפריליה דורסודורו 1200 – האח הגדול

תומר לשר

צלם: תומר לשר

האח הקטן של הדורסדורו, 1200 הלא הוא הדורסדורו 750, הוצג לראשונה בשנת 2007 ועושה עליה ארצה בשנת 2009. למפרט המבטיח הכולל מנוע וי-טווין המספק 92 כ"ס, בלמים רדיאלים ושלדת מסבך צינורות פלדה עם קורות אלומיניום הוסיפה אפריליה עיצוב בעל חזות קרבית וגרמה לנו לחשוב: "בשביל מה נסיעת מבחן? אתה החתול הזה אני הולך לקנות בשק". בפועל הכול עבד באמת טוב מלבד התנהגות הכביש שלדעתי הייתה סבירה בלבד ואופי קשה לשליטה. רק לאחר כיול סובלני ומדוקדק של המתלים, שניתנים ניתן לכוונון באופן חלקי בלבד, אפשרו לרכב עליו מהר עם הרגשת ביטחון ולהפיק את מה שהאופנוע תוכנן לו ומראו הקרבי שידר מלכתחילה.

הדורסדורו בגרסת 1200 נחשף לראשונה בתערוכת מילאנו בנובמבר 2010 ומגיע ארצה בשלהי 2011 כשהוא מביא איתו לא מעט חידושים שינויים והטבות והבונוס העיקרי: תג מחיר מפתה עם תוספת של 11 אלף ש"ח ביחס לאחיו הקטן. למעט עיצוב כמעט וזהה הדגם הנ"ל מקבל מנוע חדש ושרירי בנפח 1200 סמ"ק שחזק כמעט ב-50% מזה של הדורסודורו הקטן. כדי לרסן את אותו מנוע שמוזן בסטרואידים באוקטן סופר 98  קיבל הדורסדורו מערכת בקרת משיכה שנוספה למערכת ABS תקנית וניהול מנוע בעל 3 מפות הצתה לבחירה. השלדה נראית כמעט זהה לאח הקטן, אך היא חוזקה לצורך התמודדות עם 30 כ"ס נוספים וגיאומטרית זווית מפסע ההיגוי התמתנה מעט למען היציבות. מתלי האופנוע תוצרת חברת זאקס ובשונה מהאח הקטן ניתן לכוונן את המתלים בצורה מלאה גם מלפנים וגם מאחור. נפח מיכל הדלק גדל ב 3 ליטרים והמשקל היבש עומד על 225 ק"ג, 20 ק"ג יותר מאשר בגרסת ה-750.

השורה התחתונה
הדורסדורו 1200 הוא אופנוע לאנשים הזקוקים לריגושים בחייהם. אופנוע לא קונבנציונלי המאפשר חיים גם על הצד היותר שפוי במידת הצורך, עם תג מחיר הגבוה ב-11 אלף ש"ח בלבד מאחיו הקטן, התלבטות בין השניים היא לא אופציה, גרסת ה-1200 היא בהחלט ההגיונית מבין השניים. האופנוע בעל עיצוב מרשים וקרבי עם סאונד מלא בבאסים ומוסיף התנהגות כביש מעולה. שאר המתחרים בקטגוריה עולים משמעותית יותר, מה שמשאיר את הדורסדורו כבחירה הגיונית וממש לא מההיבט הכספי, זהו אופנוע שיקבל כל רוכב בברכה, רק חשוב שידע להשתמש בוויסות כוח המנוע, אחרת הדרך לאיבוד רישיון הנהיגה תהיה מהירה מאי פעם.


צילום: אור גליקמן

מנוע, תמסורת
בין אותן קורות פלדה מסוקסות של הדורסדורו תמצאו כאמור מנוע וי-טויין מוזרק ובשרני בנפח של 1197 סמ"ק המפיק 130 כ"ס ב8,700 סל"ד. הסאונד פשוט מרטיט לב והמומנט שופע מה שאומר שהגלגל קדמי פשוט שמסרב להישאר על קרקע. יחידת הכוח הזו, הכור האטומי הזה, ידאג לרגש את הרוכב בכל מצב ובכל מהירות. ההפתעה היא שעם כל החוליגניות שטמונה בו, הנסיעה בעיר, במיוחד בתנועה הצפופה של ת"א, תגלה שהמנוע מאוד ידידותי ונעים לשימוש. אבל אם קרה ויצאתם מהרמזור ובטעות, ממש בטעות, השתעלתם על הגז האופנוע פשוט יסרב בתוקף להשאיר את הגלגל הקדמי מחובר לקרקע. ולכו תספרו את זה לשוטר שראה אתכם עושים "סוס", זה ממש לא יעניין אותו.
כמובן שבאפריליה מתחשבים באנשים בעלי לב חלש לכן מותקנת מערכת לניהול מנוע המונה 3 מצבים: S בשביל Sport, T בשביל Touring ו-R בשביל Rain. במצב  S המנוע הזו בועט בכל הכוח ומרגש עד אין סוף, במצב T הוא המצב היותר שפוי לרכיבה מנהלית עם קורטוב ספורטיביות ובמצב R האופנוע הופך למרוסן ונשלט ברמה הסופר ידידותית שקיימת. לי אישית קסם מצב ה S-אעמק זוזו לי מהדרך!

בנוסף למערכת ניהול המנוע מותקנת על האופנוע מערכת בקרת אחיזה הנקראת ATC  (aprilia traction control). אין ספק שתוספת זו מבורכת אבל המערכת באופנוע הנ"ל ממהרת להיכנס לפעולה ולהתערב במיוחד במצב הרגיש ביותר כשלדעתי, היא לא עושה זאת בצורה הכי מעודנת. המערכת מפסיקה את פעולת המנוע בכדי למנוע איבוד אחיזה בצורה אשר הזכירה לי שיעול. כתוצאה מהתערבות המערכת התחושה המתקבלת לא נעימה ומקשה על תפקוד חלק בזמן רכיבה אגרסיבית. לאחר מיתון בקרת האחיזה, תדירות התערבותה פוחתת אבל עדיין, כשהיא נכנסת לפעולה התחושה היא יותר של גמגום מאשר משהו מבוקר. ההזרקה באופנוע מעט קשה לתפעול אם כי דבר זה נפוץ בקרב אופנועים בתצורת מנוע זו, שינויים במנות הדלק הרצויות תדרוש עבודה מדויקת על הגז על מנת למנוע את אפקט ה-ON/OFF.

תיבת ההילוכים בדורסדורו הרגישה לי מעט קשה לתפעול, במיוחד ביחס לגרסת ה-750 ששם פעולתה מעולה. כבר מיד אחרי כמה קילומטרים ראשונים מצאתי את עצמי משתמש במכות גז בעת העלאת והורדת הילוכים על מנת לרכך את מעבר ההילוכים. עם זאת, התיבה מדויקת ומצב של פספוס הילוך כמעט ובלתי אפשרי אך דרושה פקודה החלטית בעת הביצוע. יחידת המצמד פועלת הידראולית ומרגישה מעט קשה, אבל לא ברמה כזו שתעייף אתכם גם ביום סידורים לחוץ.

התנהגות, בלמים, מתלים
על התנהגות האופנוע מופקדים מתלי זאקס מלפנים ומאחור עם אפשרות לכוונון מלא. ברכיבה מנהלתית וברכיבה מהירה המתלים עובדים בצורה מתואמת ומספקת לכל דעת אלא שברכיבה אגרסיבית, שחרור מיטב הסוסים לגלגל האחורי נותנת תחושה שלבולם האחורי קצת קשה לספוג את כל הכוח המועבר אליו והאופנוע מעט מתעוות כתוצאה מכך. שינויי כיוון מתבצעים בצורה מעולה ללא כל זעזוע והאופנוע מרגיש יחידה אחת זורמת. בגרסת ה-750 היה מאוד קשה להיכנס לפניות והפרונט הרחיב את הקו כך שהכנסת הגוף לפניה כפיצוי על כך הייתה הכרחית. בגרסת ה-1200 הדבר אינו קיים, האופנוע נכנס לפניות הדוקות ומהדק אותם טובה ובשליטה מלאה.
החיבור לאופנוע הוא מושלם בזכות מיקום הרגליות ביחס לקימור מיכל הדלק מה שמאפשר עיגון מושלם של הברכיים ושחרור פלג גוף עליון בשעת רכיבה. יותר טוב מזה אי אפשר לבקש.

מערכת הבלימה של הדורסודורו 1200 מורכבת צמד דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ, זהים לאלו אשר נמצאים על גרסת ה-750, רק שבגרסת ה-1200 התווספה מערכת ABS. לדעתי מדובר במערכת ה-ABS הטובה ביותר שיצא לי לבחון עד היום וזאת מכיוון שהיא לא ממהרת להיכנס ולהתערב. עבור מי שעדיין לא אוהב שאומרים לו מה לעשות ניתן לנתקה לגמרי ולתפעל את המערכת בצורה רגילה. הדבר היחידי שנזקף לרעת מערכת הבלימה היא ספוגיות מה שמתלווה בתחילת תהליך הבלימה. לא קריטי אבל עדיין זה מורגש. מלבד זאת המערכת משלבת היטב בין עוצמה ורגש, כאשר משניהם לא חסר והיא בהחלט עושה את העבודה בהתאם לאופי האופנוע.

נוחות, שימושיות
בישיבה ראשונית על האופנוע הוא מרגיש מעט גבוה, כמובן שתמיד ניתן להנמיך את גובה האופנוע אבל אסור לשכוח שהנמכה זו תבוא על חשבון התנהגות האופנוע בסיבובים. כפיצוי, מושב האופנוע נוח ומפנק יותר באופן משמעותי מאחיו הקטן.הכידון רחב ומזמין וממקם את הגוף בתנוחה טבעית כשנסיעה ארוכה במהירות שפויה בהחלט אפשרית לטווחים ארוכים. עם זאת המחסור במגן רוח ראוי ימנע שהות במהירויות גבוהות. לוח השעונים קריא והתאורה הכתומה עם שעון הסל"ד הספורטיבי נראים נהדר. האינפורמציה המועברת דרך לוח השעונים בהחלט מספקת מלבד מד הדלק שפשוט לא קיים וחבל. את מגניי הידיים תמצאו מאוד אפקטיביים, הם ממש לא שם ליופי.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של הדורסודורו 1200 עומד על 96,985 אלף ₪ וכאמור תוספת המחיר לעומת גרסת ה-750 סמ"ק מוצדקת בהחלט. מי שעדין מתלבט וישווה את מחירו למתחריו בקטגוריית ההיפר-מוטו יגלה  פערים גדולים עוד יותר. הדוקאטי היפרמוטארד 1100 EVO יקר ב-12 אלף ש"ח אך הוא מגיע ללא ABS ומערכת בקרת משיכה ומנועו נחות משמעותית. מחירה של גרסת ה-SP משודרגת המתלים מגיע כבר ל-126 אלף ₪.  לק.ט.מ יש מספר מתחרים פוטנציאלים שבראשם ה-SMT 990 אך מחירו נושק ל-130 אלף ₪. הסופר דיוק 990 R  הקרבי אמנם נחתך במחירו לאחרונה אך הוא עדין יקר ב-25 אלף ₪ מהדורסודורו.
מרווח הטיפולים של הדורסדורו 1200 עומד על 10,000 ק"מ בין טיפול לטיפול למעט טיפול ראשון שנערך אחרי אלף ק"מ. כל 5,000 ק"מ יש להיכנס לבדיקה שגרתית שנתית ללא תשלום. עלות הטיפולים לאורך 30 אלף ק"מ עומדת על 4,831 ₪.

אפריליה דורסודורו 1200 – מחירי טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1000 800 ש"ח
טיפול 10,000 800 ש"ח
טיפול 20,000 2,341 ש"ח
טיפול 30,000 800 ש"ח

תעודת זהות

אפריליה דורסודורו 1200
מחיר:
96,965 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק'"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A
עלות טיפולים ל-30 אלף ק"מ: 4,831 ש"ח

נתונים טכניים

מנוע: וי-טווין, 1,197 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 130 כ"ס ב-8,700 סל"ד
מומנט: 11.7 קג"מ ב-7,200 סל"ד
קדחXמהלך: 67.8X106 מ"מ
יחס דחיסה: 12:1
הזנת דלק: הזרקה, מצערת חשמלית, 3 מפות הצתה לבחירה
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 160 מ"מ, כוונון מלא
אחורי- בולם יחיד, זרוע אלומיניום, מהלך 155 מ"מ, כוונון מלא
בלמים:
קדמי – דיסק כפול 320 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות
אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
ABS + מערכת בקרת משיכה
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,528 מ"מ
גובה מושב: 870 מ"מ
מיכל דלק: 15 ליטר
משקל: 225 ק"ג

הגב

avatar
מיין לפי:   חדש | ישן
דב
אורח
מדהים הלוואי עלי
כותרת
מדהים הלוואי עלי
דבירXT
אורח
חבל"ז על התמונות אקשן

אופנוע פצצות, כתבה יפה, בחירה מצוינת למבקשים.. הכל.

כותרת
חבל"ז על התמונות אקשן
שאולי
אורח
אפרילה ?

וואו, לא ידעתי שיש דבר קטלני כזה בארצינו.. מדהים. כתוב קליל, ברור = תודה.

כותרת
אפרילה ?
רפאל תרנגול
אורח
יופי של חבילה

תרתי משמע. הדוקאטי אולי יפה יותר אבל לא מצדיק את התוספת מחיר

כותרת
יופי של חבילה
אור
אורח
יופי של כתבה

אחלה כתיבה תומריקו! כל הכבוד

כותרת
יופי של כתבה
בזכוכית מגדלת של שען חרש
אורח
בזכוכית מגדלת של שען חרש
מצטער...

אוהב אוהב אני לא מתאבד שיעי, אבל אוהב. רק הכנף הקדמית לא מסתדרת לי בעין.

כותרת
מצטער...
לשחרר את ווילי
אורח
לשחרר את ווילי
צילום הווילי

בצילום המיני ווילי- מרוב כח בגלגל האחורי….הוא כמעט משיג את הקדמי.

כותרת
צילום הווילי
מה זה זה??
אורח
מכתב לחברת ברידג'סטון, במסלול מונזה!

אתמול בלילה גנבו לכם כמה צמיגים מהפיטס של הפורמולה אחת. סליקס למהירויות פליליות. תשכחו מהם. הם כבר גמורים. על החתום, הכייס האיטלקי המצוי.

כותרת
מכתב לחברת ברידג'סטון, במסלול מונזה!
דוד GSX  R
אורח
אני מהמר...

שזה לא סטפן, כי אין אזנים של נמר על הקסדה. גם ליטר טינר לא יפריד אותו מהיפנית החדשה לטובת האיטלקיה DD כפולת הנפח.

כותרת
אני מהמר...
נמרוד, רמת אפעל.
אורח
נמרוד, רמת אפעל.
תומר ואור הצלמים

אני מאוד מאוד אוהב את הצילום בו השמש משתקפת במזלג ובלוגו. כל הכבוד על כל הצילומים היפייפיים.

כותרת
תומר ואור הצלמים
פתחת פיצריה למנורות??
אורח
פתחת פיצריה למנורות??
התאורה האחורית הקטנה

ממוקמת בין שני דודי שמש 150 ליטר שחורים- שמבהילים כל גולף GTI עם אגזוז סראונד של מסיבת אסיד.

כותרת
התאורה האחורית הקטנה
91/95/98/סולר
אורח
אוקטן 98

איפה בכלל משיגים בארץ משאבה עם אוקטן 98 המכיל פחות מ15 אחוז מים.

כותרת
אוקטן 98
תמיד דופקים את השחורים
אורח
תמיד דופקים את השחורים
ZZR ראה הוזהרת!!!

אנחנו שוקלים אותו הדבר, חסרים ביננו 70 כ"ס בלבד, דונט וורי, אני אקרע אותך גם ככה…

כותרת
ZZR ראה הוזהרת!!!
רוכב זהיר
אורח
הנוער של היום, הוא לא הנוער של הלילה

תומר יקר, תודה על סיקור מפתיע ומרענן של הטיל המונחה. לפני שלושים שנה קראנו לזה "סוס" כשהיו לנו אופני באוור מתקפלים, או ראלי צ'ופר לעשירים. חלק מהנוער של היום מכיר רק את הביטויים: וילי, סטופי ואמבולנס ב800 ש"ח. מרוב עוונטה.

כותרת
הנוער של היום, הוא לא הנוער של הלילה
?
אורח
שאלה לתומר לשר

לפי הבנתי אפשר לנתק את ה ATC, האם כך?

כותרת
שאלה לתומר לשר
לתומר
אורח
תודה על כתבה וסקירה משובחות

אבל צר לי לומר…אתה נשמע לי קצת שבוי ומשוחד ע"י ה750!! או שסיימת את התחקיר הזה עם ארוע לב קטן 🙂 .

כותרת
תודה על כתבה וסקירה משובחות
נשיקה צרפתית
אורח
נשיקה צרפתית
או נשיקה איטלקית?

בתמונה התחתונה, מעל המחיר הליצן ממש קורץ לה ועושה תנועות מגונות. צילום מדהים מדהים. עכשיו תארגן גם 750 באותו הצבע ותביים נשיקה, שנבין על איזה שלב בגיל ההתבגרות אנחנו…

כותרת
או נשיקה איטלקית?
אורי
אורח
97000 ש"ח

לא זול, מצטער, אבל לא זול. כנראה יש דברים בגו. ואכן מדובר על ליגת על.

כותרת
97000 ש"ח
כמה קמ"ש מותר באוטובנים? 270?
אורח
כמה קמ"ש מותר באוטובנים? 270?
אבניר

שיחקתם אותה כשהבאתם אותו. גם אם ימכרו עשרה, העלתם באופן לא מודע את הרכיבה בארץ מדרגה למעלה מבחינת איכות ורמת הכלים. בהצלחה.

כותרת
אבניר
אני בעד.
אורח
לא יעזור לכם כלום...

אפריליה, דוקאטי, פיאג'ו (EVO 250). וספה ראלי 66- זה הכי לא יפני. אמנם צריך תואר שני כדי לתפעל, אך כל שנת השקעה כספית בלימודים הללו- מצדיקה את המותגים.

כותרת
לא יעזור לכם כלום...
יניב ד.
אורח
טיול אופנועים בשבת

תעמיד אותו ליד כולם בנקודת ההתכנסות. ותתחיל לקחת שקל על כל צילום בסלולארי או נגיעה בו.

כותרת
טיול אופנועים בשבת
השליח של הפיצה
אורח
השליח של הפיצה
אחי....כמה סוגר?
כותרת
אחי....כמה סוגר?
עבור תומר
אורח
תודה על החשיפה המכובדת

שאלה! האם תוכל בבקשה לענות, על אלו צמיגים בדיוק מדובר פה? הדגם והמידות, אודה לך.

כותרת
תודה על החשיפה המכובדת
יקים
אורח
אור

למה בצילום 3 חתכת לו את הקסדה והגלגל האחורי? בחרת יופי של מהירות תריס לפאנינג אבל החיתוך הזה מקלקל לדעתי.

גם בתמונת הווילי השיחים מסתירים את האופנוע.

כותרת
אור
שי
אורח
תמונה ראשית פשוט מדהימה.

אחלה כתבה. ניהנתי.

כותרת
תמונה ראשית פשוט מדהימה.
ניסים ברדה
אורח
קקי יקר שלי.

בכל כתבה אתה משתבח.אהבתי את התמונות הסטטיות. יפות ומקצועיות. כל הכבוד.

כותרת
קקי יקר שלי.
מיקו
אורח
טעות בהשוואה

הKTM המקביל לו הוא SM990R ולא SMT שהוא יותר טורינג.
ה SM990R טוחן דק דק את הדורסודורו

כותרת
טעות בהשוואה
800 ש"ח ?
אורח
טיפול 1000 ???

אפשר לדעת על מה משלמים 800 ש"ח בטיפול 1000 ??
מה מחליפים ???
ועל מה משלמים 800 ש"ח

כותרת
טיפול 1000 ???
דורון וקנין
אורח
שקט שקט אבל מפציץ

תומריקו.
סח סחתיקה על ההפקה ועל המקצועיות ההעולה והנוסקת בכל כתבה וכתבה.

כותרת
שקט שקט אבל מפציץ
שרון גולדר
אורח
יש כאלו שיש להם את העבודה הכי טובה בעולם..

קקי שיחקת אותה!

כותרת
יש כאלו שיש להם את העבודה הכי טובה בעולם..
החולב
אורח
טוביה

שכחת לציין את הרגל גמיעת הדלק של הכלי, גם בנסיעה מנהלתית האיטלקי הזה שותה כמו מכור! ממש לא מנוע שמתאים לעידן החדש של חסכנות וזיהום…

כותרת
טוביה
סטפן
אורח
מגניב ביותר

תומריקו יקר,
תארת כאן מעולה את התחושות, יישר כח.

כותרת
מגניב ביותר
יואב
אורח
אחלה כתבה

יש פה הבדל של איזה 20-25 אלף מהמתחרים, נראה שלפי מה שהוא מציע, הבחירה בו בהחלט הגיונית.

כותרת
אחלה כתבה
רועי
אורח
ל31

האופנוע הזה עושה 1 ל8 במקרה הטוב…ממש כמו האמריקאיות, מה שיצליח לסוע עליו רגוע יעשה 1 ל12 … אולי פה ההצדקה להפרשים במחירים ביחס למתחרים

כותרת
ל31
תומר לשר
אורח
ל-15

כן, אפשר לנתק את מערכת ה ATC וגם את הABS לחלוטין

כותרת
ל-15
תומר לשר
אורח
ניסים, סטפן, שרון, ודורון ולשאר המפרגנים.

תודה רבה, אבל כמוני כמוכם, אנחנו עושים את זה מאהבה, ושדברים באים מאהבה, הם באים הכי טוב שאפשר, הכי טוב שאני יכול לפחות, תודה רבה על הפרגון, שנמשיך לכתוב,לצלם, ולהעביר "דוגרי" של כתבות לקוראים.
אם זאת אשמח תמיד לקבל כל ביקורת בונה, שוב פעם תודה, מעריך!

כותרת
ניסים, סטפן, שרון, ודורון ולשאר המפרגנים.
אסף
אורח
צריכת דלק? טווח?

או שפיספסתי או שהתעלמתם מהנתון החשוב הזה -צריכה גבוהה של בערך 10 ק"מ לליטר מה שמשאיר טווח מגוכח למדי.

כותרת
צריכת דלק? טווח?
רועי
אורח
חוויה

אך אופנוע חוויה אפילו לנסוע איתו למכולת,ריגוש כל פעם מחדש

כותרת
חוויה
wpDiscuz

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל