fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

אפריליה דורסודורו 1200 – האח הגדול

אפריליה דורסודורו 1200 – האח הגדול

תומר לשר

צילום: תומר לשר

האח הקטן של הדורסדורו, 1200 הלא הוא הדורסדורו 750, הוצג לראשונה בשנת 2007 ועושה עליה ארצה בשנת 2009. למפרט המבטיח הכולל מנוע וי-טווין המספק 92 כ"ס, בלמים רדיאלים ושלדת מסבך צינורות פלדה עם קורות אלומיניום הוסיפה אפריליה עיצוב בעל חזות קרבית וגרמה לנו לחשוב: "בשביל מה נסיעת מבחן? אתה החתול הזה אני הולך לקנות בשק". בפועל הכול עבד באמת טוב מלבד התנהגות הכביש שלדעתי הייתה סבירה בלבד ואופי קשה לשליטה. רק לאחר כיול סובלני ומדוקדק של המתלים, שניתנים ניתן לכוונון באופן חלקי בלבד, אפשרו לרכב עליו מהר עם הרגשת ביטחון ולהפיק את מה שהאופנוע תוכנן לו ומראו הקרבי שידר מלכתחילה.

הדורסדורו בגרסת 1200 נחשף לראשונה בתערוכת מילאנו בנובמבר 2010 ומגיע ארצה בשלהי 2011 כשהוא מביא איתו לא מעט חידושים שינויים והטבות והבונוס העיקרי: תג מחיר מפתה עם תוספת של 11 אלף ש"ח ביחס לאחיו הקטן. למעט עיצוב כמעט וזהה הדגם הנ"ל מקבל מנוע חדש ושרירי בנפח 1200 סמ"ק שחזק כמעט ב-50% מזה של הדורסודורו הקטן. כדי לרסן את אותו מנוע שמוזן בסטרואידים באוקטן סופר 98  קיבל הדורסדורו מערכת בקרת משיכה שנוספה למערכת ABS תקנית וניהול מנוע בעל 3 מפות הצתה לבחירה. השלדה נראית כמעט זהה לאח הקטן, אך היא חוזקה לצורך התמודדות עם 30 כ"ס נוספים וגיאומטרית זווית מפסע ההיגוי התמתנה מעט למען היציבות. מתלי האופנוע תוצרת חברת זאקס ובשונה מהאח הקטן ניתן לכוונן את המתלים בצורה מלאה גם מלפנים וגם מאחור. נפח מיכל הדלק גדל ב 3 ליטרים והמשקל היבש עומד על 225 ק"ג, 20 ק"ג יותר מאשר בגרסת ה-750.

השורה התחתונה
הדורסדורו 1200 הוא אופנוע לאנשים הזקוקים לריגושים בחייהם. אופנוע לא קונבנציונלי המאפשר חיים גם על הצד היותר שפוי במידת הצורך, עם תג מחיר הגבוה ב-11 אלף ש"ח בלבד מאחיו הקטן, התלבטות בין השניים היא לא אופציה, גרסת ה-1200 היא בהחלט ההגיונית מבין השניים. האופנוע בעל עיצוב מרשים וקרבי עם סאונד מלא בבאסים ומוסיף התנהגות כביש מעולה. שאר המתחרים בקטגוריה עולים משמעותית יותר, מה שמשאיר את הדורסדורו כבחירה הגיונית וממש לא מההיבט הכספי, זהו אופנוע שיקבל כל רוכב בברכה, רק חשוב שידע להשתמש בוויסות כוח המנוע, אחרת הדרך לאיבוד רישיון הנהיגה תהיה מהירה מאי פעם.


צילום: אור גליקמן

מנוע, תמסורת
בין אותן קורות פלדה מסוקסות של הדורסדורו תמצאו כאמור מנוע וי-טויין מוזרק ובשרני בנפח של 1197 סמ"ק המפיק 130 כ"ס ב8,700 סל"ד. הסאונד פשוט מרטיט לב והמומנט שופע מה שאומר שהגלגל קדמי פשוט שמסרב להישאר על קרקע. יחידת הכוח הזו, הכור האטומי הזה, ידאג לרגש את הרוכב בכל מצב ובכל מהירות. ההפתעה היא שעם כל החוליגניות שטמונה בו, הנסיעה בעיר, במיוחד בתנועה הצפופה של ת"א, תגלה שהמנוע מאוד ידידותי ונעים לשימוש. אבל אם קרה ויצאתם מהרמזור ובטעות, ממש בטעות, השתעלתם על הגז האופנוע פשוט יסרב בתוקף להשאיר את הגלגל הקדמי מחובר לקרקע. ולכו תספרו את זה לשוטר שראה אתכם עושים "סוס", זה ממש לא יעניין אותו.
כמובן שבאפריליה מתחשבים באנשים בעלי לב חלש לכן מותקנת מערכת לניהול מנוע המונה 3 מצבים: S בשביל Sport, T בשביל Touring ו-R בשביל Rain. במצב  S המנוע הזו בועט בכל הכוח ומרגש עד אין סוף, במצב T הוא המצב היותר שפוי לרכיבה מנהלית עם קורטוב ספורטיביות ובמצב R האופנוע הופך למרוסן ונשלט ברמה הסופר ידידותית שקיימת. לי אישית קסם מצב ה S-אעמק זוזו לי מהדרך!

בנוסף למערכת ניהול המנוע מותקנת על האופנוע מערכת בקרת אחיזה הנקראת ATC  (aprilia traction control). אין ספק שתוספת זו מבורכת אבל המערכת באופנוע הנ"ל ממהרת להיכנס לפעולה ולהתערב במיוחד במצב הרגיש ביותר כשלדעתי, היא לא עושה זאת בצורה הכי מעודנת. המערכת מפסיקה את פעולת המנוע בכדי למנוע איבוד אחיזה בצורה אשר הזכירה לי שיעול. כתוצאה מהתערבות המערכת התחושה המתקבלת לא נעימה ומקשה על תפקוד חלק בזמן רכיבה אגרסיבית. לאחר מיתון בקרת האחיזה, תדירות התערבותה פוחתת אבל עדיין, כשהיא נכנסת לפעולה התחושה היא יותר של גמגום מאשר משהו מבוקר. ההזרקה באופנוע מעט קשה לתפעול אם כי דבר זה נפוץ בקרב אופנועים בתצורת מנוע זו, שינויים במנות הדלק הרצויות תדרוש עבודה מדויקת על הגז על מנת למנוע את אפקט ה-ON/OFF.

תיבת ההילוכים בדורסדורו הרגישה לי מעט קשה לתפעול, במיוחד ביחס לגרסת ה-750 ששם פעולתה מעולה. כבר מיד אחרי כמה קילומטרים ראשונים מצאתי את עצמי משתמש במכות גז בעת העלאת והורדת הילוכים על מנת לרכך את מעבר ההילוכים. עם זאת, התיבה מדויקת ומצב של פספוס הילוך כמעט ובלתי אפשרי אך דרושה פקודה החלטית בעת הביצוע. יחידת המצמד פועלת הידראולית ומרגישה מעט קשה, אבל לא ברמה כזו שתעייף אתכם גם ביום סידורים לחוץ.

התנהגות, בלמים, מתלים
על התנהגות האופנוע מופקדים מתלי זאקס מלפנים ומאחור עם אפשרות לכוונון מלא. ברכיבה מנהלתית וברכיבה מהירה המתלים עובדים בצורה מתואמת ומספקת לכל דעת אלא שברכיבה אגרסיבית, שחרור מיטב הסוסים לגלגל האחורי נותנת תחושה שלבולם האחורי קצת קשה לספוג את כל הכוח המועבר אליו והאופנוע מעט מתעוות כתוצאה מכך. שינויי כיוון מתבצעים בצורה מעולה ללא כל זעזוע והאופנוע מרגיש יחידה אחת זורמת. בגרסת ה-750 היה מאוד קשה להיכנס לפניות והפרונט הרחיב את הקו כך שהכנסת הגוף לפניה כפיצוי על כך הייתה הכרחית. בגרסת ה-1200 הדבר אינו קיים, האופנוע נכנס לפניות הדוקות ומהדק אותם טובה ובשליטה מלאה.
החיבור לאופנוע הוא מושלם בזכות מיקום הרגליות ביחס לקימור מיכל הדלק מה שמאפשר עיגון מושלם של הברכיים ושחרור פלג גוף עליון בשעת רכיבה. יותר טוב מזה אי אפשר לבקש.

מערכת הבלימה של הדורסודורו 1200 מורכבת צמד דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ, זהים לאלו אשר נמצאים על גרסת ה-750, רק שבגרסת ה-1200 התווספה מערכת ABS. לדעתי מדובר במערכת ה-ABS הטובה ביותר שיצא לי לבחון עד היום וזאת מכיוון שהיא לא ממהרת להיכנס ולהתערב. עבור מי שעדיין לא אוהב שאומרים לו מה לעשות ניתן לנתקה לגמרי ולתפעל את המערכת בצורה רגילה. הדבר היחידי שנזקף לרעת מערכת הבלימה היא ספוגיות מה שמתלווה בתחילת תהליך הבלימה. לא קריטי אבל עדיין זה מורגש. מלבד זאת המערכת משלבת היטב בין עוצמה ורגש, כאשר משניהם לא חסר והיא בהחלט עושה את העבודה בהתאם לאופי האופנוע.

נוחות, שימושיות
בישיבה ראשונית על האופנוע הוא מרגיש מעט גבוה, כמובן שתמיד ניתן להנמיך את גובה האופנוע אבל אסור לשכוח שהנמכה זו תבוא על חשבון התנהגות האופנוע בסיבובים. כפיצוי, מושב האופנוע נוח ומפנק יותר באופן משמעותי מאחיו הקטן.הכידון רחב ומזמין וממקם את הגוף בתנוחה טבעית כשנסיעה ארוכה במהירות שפויה בהחלט אפשרית לטווחים ארוכים. עם זאת המחסור במגן רוח ראוי ימנע שהות במהירויות גבוהות. לוח השעונים קריא והתאורה הכתומה עם שעון הסל"ד הספורטיבי נראים נהדר. האינפורמציה המועברת דרך לוח השעונים בהחלט מספקת מלבד מד הדלק שפשוט לא קיים וחבל. את מגניי הידיים תמצאו מאוד אפקטיביים, הם ממש לא שם ליופי.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של הדורסודורו 1200 עומד על 96,985 אלף ₪ וכאמור תוספת המחיר לעומת גרסת ה-750 סמ"ק מוצדקת בהחלט. מי שעדין מתלבט וישווה את מחירו למתחריו בקטגוריית ההיפר-מוטו יגלה  פערים גדולים עוד יותר. הדוקאטי היפרמוטארד 1100 EVO יקר ב-12 אלף ש"ח אך הוא מגיע ללא ABS ומערכת בקרת משיכה ומנועו נחות משמעותית. מחירה של גרסת ה-SP משודרגת המתלים מגיע כבר ל-126 אלף ₪.  לק.ט.מ יש מספר מתחרים פוטנציאלים שבראשם ה-SMT 990 אך מחירו נושק ל-130 אלף ₪. הסופר דיוק 990 R  הקרבי אמנם נחתך במחירו לאחרונה אך הוא עדין יקר ב-25 אלף ₪ מהדורסודורו.
מרווח הטיפולים של הדורסדורו 1200 עומד על 10,000 ק"מ בין טיפול לטיפול למעט טיפול ראשון שנערך אחרי אלף ק"מ. כל 5,000 ק"מ יש להיכנס לבדיקה שגרתית שנתית ללא תשלום. עלות הטיפולים לאורך 30 אלף ק"מ עומדת על 4,831 ₪.

אפריליה דורסודורו 1200 – מחירי טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1000 800 ש"ח
טיפול 10,000 800 ש"ח
טיפול 20,000 2,341 ש"ח
טיפול 30,000 800 ש"ח

תעודת זהות

אפריליה דורסודורו 1200
מחיר:
96,965 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק'"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A
עלות טיפולים ל-30 אלף ק"מ: 4,831 ש"ח

נתונים טכניים

מנוע: וי-טווין, 1,197 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 130 כ"ס ב-8,700 סל"ד
מומנט: 11.7 קג"מ ב-7,200 סל"ד
קדחXמהלך: 67.8X106 מ"מ
יחס דחיסה: 12:1
הזנת דלק: הזרקה, מצערת חשמלית, 3 מפות הצתה לבחירה
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 160 מ"מ, כוונון מלא
אחורי- בולם יחיד, זרוע אלומיניום, מהלך 155 מ"מ, כוונון מלא
בלמים:
קדמי – דיסק כפול 320 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות
אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
ABS + מערכת בקרת משיכה
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,528 מ"מ
גובה מושב: 870 מ"מ
מיכל דלק: 15 ליטר
משקל: 225 ק"ג

38 תגובות ל אפריליה דורסודורו 1200 – האח הגדול

  1. אופנוע פצצות, כתבה יפה, בחירה מצוינת למבקשים.. הכל.

  2. וואו, לא ידעתי שיש דבר קטלני כזה בארצינו.. מדהים. כתוב קליל, ברור = תודה.

  3. תרתי משמע. הדוקאטי אולי יפה יותר אבל לא מצדיק את התוספת מחיר

  4. אוהב אוהב אני לא מתאבד שיעי, אבל אוהב. רק הכנף הקדמית לא מסתדרת לי בעין.

  5. בצילום המיני ווילי- מרוב כח בגלגל האחורי….הוא כמעט משיג את הקדמי.

  6. אתמול בלילה גנבו לכם כמה צמיגים מהפיטס של הפורמולה אחת. סליקס למהירויות פליליות. תשכחו מהם. הם כבר גמורים. על החתום, הכייס האיטלקי המצוי.

  7. שזה לא סטפן, כי אין אזנים של נמר על הקסדה. גם ליטר טינר לא יפריד אותו מהיפנית החדשה לטובת האיטלקיה DD כפולת הנפח.

  8. אני מאוד מאוד אוהב את הצילום בו השמש משתקפת במזלג ובלוגו. כל הכבוד על כל הצילומים היפייפיים.

  9. ממוקמת בין שני דודי שמש 150 ליטר שחורים- שמבהילים כל גולף GTI עם אגזוז סראונד של מסיבת אסיד.

  10. איפה בכלל משיגים בארץ משאבה עם אוקטן 98 המכיל פחות מ15 אחוז מים.

  11. אנחנו שוקלים אותו הדבר, חסרים ביננו 70 כ"ס בלבד, דונט וורי, אני אקרע אותך גם ככה…

  12. תומר יקר, תודה על סיקור מפתיע ומרענן של הטיל המונחה. לפני שלושים שנה קראנו לזה "סוס" כשהיו לנו אופני באוור מתקפלים, או ראלי צ'ופר לעשירים. חלק מהנוער של היום מכיר רק את הביטויים: וילי, סטופי ואמבולנס ב800 ש"ח. מרוב עוונטה.

  13. אבל צר לי לומר…אתה נשמע לי קצת שבוי ומשוחד ע"י ה750!! או שסיימת את התחקיר הזה עם ארוע לב קטן 🙂 .

  14. בתמונה התחתונה, מעל המחיר הליצן ממש קורץ לה ועושה תנועות מגונות. צילום מדהים מדהים. עכשיו תארגן גם 750 באותו הצבע ותביים נשיקה, שנבין על איזה שלב בגיל ההתבגרות אנחנו…

  15. לא זול, מצטער, אבל לא זול. כנראה יש דברים בגו. ואכן מדובר על ליגת על.

  16. שיחקתם אותה כשהבאתם אותו. גם אם ימכרו עשרה, העלתם באופן לא מודע את הרכיבה בארץ מדרגה למעלה מבחינת איכות ורמת הכלים. בהצלחה.

  17. אפריליה, דוקאטי, פיאג'ו (EVO 250). וספה ראלי 66- זה הכי לא יפני. אמנם צריך תואר שני כדי לתפעל, אך כל שנת השקעה כספית בלימודים הללו- מצדיקה את המותגים.

  18. תעמיד אותו ליד כולם בנקודת ההתכנסות. ותתחיל לקחת שקל על כל צילום בסלולארי או נגיעה בו.

  19. שאלה! האם תוכל בבקשה לענות, על אלו צמיגים בדיוק מדובר פה? הדגם והמידות, אודה לך.

  20. למה בצילום 3 חתכת לו את הקסדה והגלגל האחורי? בחרת יופי של מהירות תריס לפאנינג אבל החיתוך הזה מקלקל לדעתי.

    גם בתמונת הווילי השיחים מסתירים את האופנוע.

  21. בכל כתבה אתה משתבח.אהבתי את התמונות הסטטיות. יפות ומקצועיות. כל הכבוד.

  22. הKTM המקביל לו הוא SM990R ולא SMT שהוא יותר טורינג.
    ה SM990R טוחן דק דק את הדורסודורו

  23. אפשר לדעת על מה משלמים 800 ש"ח בטיפול 1000 ??
    מה מחליפים ???
    ועל מה משלמים 800 ש"ח

  24. תומריקו.
    סח סחתיקה על ההפקה ועל המקצועיות ההעולה והנוסקת בכל כתבה וכתבה.

  25. שכחת לציין את הרגל גמיעת הדלק של הכלי, גם בנסיעה מנהלתית האיטלקי הזה שותה כמו מכור! ממש לא מנוע שמתאים לעידן החדש של חסכנות וזיהום…

  26. תומריקו יקר,
    תארת כאן מעולה את התחושות, יישר כח.

  27. יש פה הבדל של איזה 20-25 אלף מהמתחרים, נראה שלפי מה שהוא מציע, הבחירה בו בהחלט הגיונית.

  28. האופנוע הזה עושה 1 ל8 במקרה הטוב…ממש כמו האמריקאיות, מה שיצליח לסוע עליו רגוע יעשה 1 ל12 … אולי פה ההצדקה להפרשים במחירים ביחס למתחרים

  29. כן, אפשר לנתק את מערכת ה ATC וגם את הABS לחלוטין

  30. תודה רבה, אבל כמוני כמוכם, אנחנו עושים את זה מאהבה, ושדברים באים מאהבה, הם באים הכי טוב שאפשר, הכי טוב שאני יכול לפחות, תודה רבה על הפרגון, שנמשיך לכתוב,לצלם, ולהעביר "דוגרי" של כתבות לקוראים.
    אם זאת אשמח תמיד לקבל כל ביקורת בונה, שוב פעם תודה, מעריך!

  31. או שפיספסתי או שהתעלמתם מהנתון החשוב הזה -צריכה גבוהה של בערך 10 ק"מ לליטר מה שמשאיר טווח מגוכח למדי.

  32. אך אופנוע חוויה אפילו לנסוע איתו למכולת,ריגוש כל פעם מחדש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל