מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אוגוסטה קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
1 על 1
סטומפ
רפידו
KTM עליון קוביה
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
תמוז
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה

סאניאנג מקסים 400 – בדרך למעלה

סאניאנג מקסים 400 – בדרך למעלה

תומר לשר

צילום: תומר לשר ואור גליקמן

כבר הרבה זמן בסאניאנג רוצים לשחק במגרש של הגדולים. החברה מטיוואן ששולטת בשוק המקומי כבר שנים לא נחשבת לאחת מהאריות בתחום הדו-גלגלי ומתמקדת בעיקר בייצור קטנועים ואופנועים בנפחים של עד 250 סמ"ק. בשנים האחרונות החלו בסאנינג לייצר גם טרקטורונים ולפזול ולפתח שאיפות גדולות. גדולות תרתי משמע שכן הרצון לגדול אומר שיש להציג כלים בנפחים גדולים יותר וכך אכן נעשה. לפני שכשנתיים חשפה סאניאנג את המקסים 400 בניסיון לחדור לשוק קטנועי המנהלים גדולי הנפח. בסאניאנג לא מיהרו לקפוץ למים והמתינו עד 2011 להצגת הגרסה הסדרתית של המקסים כאשר בתערוכת מילאנו האחרונה נחשפה גרסת 600 סמ"ק למקסים וגם מערכת ABS כשהכיוון הוא ברור: למעלה!
המקסים הגיע ארצה לפני מספר חודשים עם מחיר תחרותי, שפע אבזור וכוונות לטלטל את שוק קטנועי המנהלים הגדולים שנשלט עד כה בבירור על ידי המתחרים מיפן.

השורה התחתונה
בסאניאנג בחרו בשם מקסים כשילוב של MAX (מקסימום) ו-SYM (ראשי התיבות של סאניאנג מוטורס) והסיבה מוצדקת. לאחר 3 ימים רצופים על הקטנוע אפשר להבין למה. סאנגיאנג השקיעה את ה"מקסימום" בפיתוח קטנוע העל הראשון שלה ולא הותירה מקום לטעויות, לפחות לא כאלו בעלות משקל מכריע.
המקסים הוא קטנוע מעולה שנכנס עמוק לנישת ה-400 בארצנו. הוא מציע חבילה כוללת שהישראלי אוהב: לוק מרשים, תגובות מנוע/תמסורת סבירות פלוס לצד התנהגות לא רעה, פרקטיות ובעיקר תג מחיר משכנע של 35 אלף ש"ח. מדובר בחבילה כוללת טובה במחיר אטרקטיבי. עם המוניטין המוכח של סאניאנג בישראל קרוב לודאי מדובר כאן בלהיט מכירות נוסף.

מראה, עיצוב, מכלולים
המקסים נראה גדול ומכובד. לא משהו יוצא דופן אבל מתאים לנהוג בקטגוריה עם מידות נדיבות כשתאורת ה-LED מלפנים ומאחור מוסיפה נופך יוקרתי/הייטקי. גם מבחינת מכלולים מיישר המקסים קו עם המקובל בקטגוריה וכולל מנוע סינגל בנפח 399 סמ"ק מקורר מים ומוזרק. למקסים מערכת בלימה משולבת כשמקדימה ישנם קליפרים החובקים צמד דיסקים בקוטר 275 מ"מ ויושבים על הבולם בצורה רדיאלית.
מבחינת תאי אחסון המקסים מפרגן מכל הלב. בתא המטען הממוקם מתחת לכסא נכנסות שתי קסדות, האחת במידה S והשנייה במידה L, בלי הרבה ויכוחים, ואפילו נשאר עוד מקום לעוד חפצים. פתיחתו התא נעשית על ידי כפתור הממוקם בכידון או לחילופין באמצעות סיבוב מפתח ההתנעה כנגד כוון השעון. נוסף אליו ישנם בחזית שני תאי אכסון נסגרים ועוד תא אכסון ננעל כשבפנים תמצאו עם שקע 12V ואפילו שקע USB.

מנוע, תמסורת, ביצועים
לחיצה על כפתור ההנעה מעיר מיידית את המנוע אך היציאה מהרמזור מתבצעת בצורה דיי רגועה. המקסים לא ממהר להיות הראשון שיגיע לקו הסיום אבל עם זאת הוא גם לא ישאף פיח מהמתחרים. גם שינוי קצב במהירויות בין עירוניות לא מתבצעות בצורה מעוררת קנאה, עם זאת לאור העובדה שמדובר בלמעלה מ-300 קילו (רוכב+קטנוע+נוזלים) אי אפשר לצפות לזינוקים ושינוי קצב מהירים שכאלו. התמסורת מרגישה טיפה אנמית ולא חיה, במהירויות נמוכות יש חוסר סנכרון בין המנוע לתמסורת מה שגורם לויברציות, ולתפעול לא חלק של המערכת. סגירת מצערת ורכינה מתחת למשקף הניבה לנו מהירות על השעון ללא פחות ולא יותר של 172 קמ"ש. מכובד לחלוטין אם כי אופטימי מאד.

התנהגות, בלמים
המקסים מצויד בזוג חישוקים בעלי קוטר של "15 מלפנים ו-"14 מאחור עם צמיגי MAXXIS שעשו עבודה טובה על אספלט בינוני ופסי צבע חלקלקים. את המקסים קיבלנו כאשר הבולם האחורי מכוון על המצב הנוקשה מחמשת המצבים האפשריים, מה שבהחלט סיגל לו התנהגות כביש דיי טובה ומספקת, במיוחד לאחד כמוני שגדל על אופנועים ספורטיביים. יכולת הדיוק של ההיגוי עוזרת רבות במעבר בין תורי המכוניות ומפצה על הרוחב והמשקל. מחוץ לעיר, כמעט ובכל מהירות, שינויי הכוון כמעט לא מלווים בחוסר יציבות וגם מעבר בין כמה נתיבים בכביש המהיר המלווה בפקודת היגוי החלטית המפתיעה לטובה לאור העובדה שמדובר בקטנוע ממש לא קל (224 ק"ג יבש). הקטנוע מרגיש יחידה אחת זורמת ויישנה תחושה שהמתלים עובדים בהרמוניה ובסנכרון לא רע עם תלאי הכביש.

ברכיבה אורבאנית הכוללת מהמורות, פתחי ביוב, ובורות התמונה פחות ורודה. המקסים יעבור מעל תלאות הכביש  בצורה סבירה ביותר אך המורכב/ת יקבלו זעזועים לא נעימים מאחור. כיוון הבולם האחורי למצב שיכוך רך יותר בהחלט יפתור את הבעיה אך יגרום לתנודות יתר. לאלו שמתעקשים לרכוב על הקטנוע באופן ספורטיבי, תישארו על מצב 5, שיסבלו המורכבים.
לתוצאת בלימה מקסימאלית לא צריך יותר משתי אצבעות והבלמים מספקים רגש ועוצמה למרות שמרגיש שלוקח קצת זמן מרגע הפקודה על מנוף הבלם עד לרגע הביצוע. גם נסיעה אגרסיבית בעיר תוך שימוש אלים בבלמים  לא הביאה לירידה ברגש או לאיבוד עוצמות בלימה. הבלם האחורי מספק גם הוא רגש ועוצמה טובים.

נוחות, שימושיות
כבר מרגע הושבת הישבן על מושב המקסים מרגישים בבית. משענת הרוכב עוטפת את איזור האגן ומאכלסת את פלג הגוף התחתון בצורה המקבעת את הגב "ומדביקה" אותו למקום שמרגיש טבעי ונכון. הכידון ממוקם בגובה ומרחק דיי נוחים לשליטה במצערת ובצורה טבעית עבור פלג הגוף העליון. מרווח לרגליים יש בשפע וגם אם אתם שחקני כדורסל מהשורה תמצאו מספיק מקום לשלוח את כפות רגליכם הרחק קדימה. אפרופו מיקום רגליים, במאות המטרים הראשונים על הקטנוע, ניסיתי למקם את רגליי בחלקו האחורי של המדרך, וכל פעם פגשתי "חור" מחדש. לפתע, עם הצתה דיי מאוחרת, הבנתי שהחבר'ה בסאניאנג הגדילו ראש ויצרו סוג של מגרעת בחלקו האחורי של מדרכות הרגליים כדי לאפשר אכלוס של שוקי הרגליים בזמן עצירה במעין "safety zoon", למקרה שיבוא כל סוג של רכב וינסה ל"גלח" לנו את הרגליים.

משקף הרוח סביר, הנני בגובה 180 ס"מ ובעת רכיבה בין עירונית ובמהירויות גבוהות מצאתי את עצמי נילחם במערבולות רוח מעצבנות, בעיה שנפתרה דיי בקלות על ידי קימור הגב והוזזת הישבן מעט קדימה. לגבוהי קומה המשקף לא יספק את הסחורה, הנמוכים מביננו ימצאו את עצמם מדברים בדיבורית עם האישה ובלב שלם היא תאמין שהם במשרד וממש לא בדרך לפילגש. 
לוח המחוונים נוח ומסודר הכולל צג דיגיטאלי רב אינפורמציה ובעל תאורה שעושה עבודה נפלאה בחושך ונותנת גם לוק מגניב. הגישה ללחצני שינוי מצב קריאה קצת מסורבלת וממוקמת בתחתית הלוח.
איכות החומרים וההרכבה עושים רושם דיי טוב אך דווקא צמד תאי האכסון בחזית מאכזב. במהלך המבחן קרה שהם קיבלו חיים משלהם ונפתחו עצמאית ואפשר לראות כי איכות הפלסטיק באזור זה לא מבריקה. סביר להניח שאותה עצמאות תתגבר לה עם השנים.
ג'ק האמצע נוח לשימוש ולא מצריך כוח רב הודות למיקום הציר בנקודה אידיאלית כשלמרות משקלו המכובד של הקטנוע, גם בנות המין היפה יצליחו ללא קושי רב לעלות אותו השמיימה

מחיר, אחזקה, אחריות
כאמור המקסים מגיע ארצה במחיר תחרותי של 35 אלף ₪ עם אחריות לשנתיים.או 20 אלף ק"מ. הימאהה מג'סטי או הסוזוקי בורגמן הבסיסי יקרים בכ-7 אלף ₪  ובשביל להתפנק על "כנף הכסף" של הונדה תאלצו להיפרד מ-17 אלף ₪ נוספים. המקסים זהה במחירו לקימקו אקסייטינג 500 שהוא אינו ממש מתחרה ישיר ולמעשה רק הפיאג'ו X-EVO 400 בעל המחיר הזהה גם כן הוא המתחרה הקרוב ביותר. מרווח הטיפולים של המקסים עומד על 5,000 ק"מ בין טיפול לטיפול ועלויות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ היא כ-4,500 ₪.

מילה של סטפן

כשרכבתי על המקסים 400 הדבר שבלט לי מיד זה כמה הוא מאוזן מבחינת התנהגות הכביש שלו.
דינמיקה מצוינת ותחושה שהחלק הקדמי והאחורי שלו, כאחד הם. יש תחושה ברכיבה שבסיס הגלגלים קצר אך אין לו בעיות של יציבות. הישיבה עליו גבוהה. הבלמים בעלי נשיכה ראשונית בינונית אך עם ההגברה הבלמים הופכים לסבירים.
הווריאטור מרגיש מעט גס במהירויות נמוכות ולכן קצת מבאס בעת תמרונים בתנועה עירונית צפופה.
הכלי הזה מזכיר לי בתחושות קצת את המג'יסטי 400 של ימהה וזוהי עבורו זו מחמאה גדולה! 

סטפן

תעודת זהות

סאניאנג מקסים 400
מחיר:
34,985
אחריות: שנתיים או 20 אלף ק"מ
שנת דגם: 2011
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 399 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, קירור מים, הזרקת דלק
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם כפול, 5 מצבי שיכוך
בלמים:
קדמי – דיסק כפול 275 מ"מ, קליפר רדיאלי
אחורי – דיסק 275 מ"מ
מערכת בלימה משולבת
צמיגים:
קדמי – 120/70-15
אחורי – 160/60-14
בסיס גלגלים: 1,570 מ"מ
מיכל דלק: 14.7 ליטר
משקל: 224 ק"ג (יבש)

63 תגובות ל סאניאנג מקסים 400 – בדרך למעלה

  1. שחכו רק דבר אחד.

    הקטנוע קוריאני…. מה זה המחירים האלו?

  2. הקטנוע בהחלט מרשים ומניסיון קצר הוא אכן מוצלח.
    אבל כאן הוא עולה הרבה הרבה פחות.
    מומלץ

  3. כתבה טובה שנתנה לי לראות באור אחר כלי בנפח גדול. השאלה היא , אם כדאי לעבור מכלי 250 שאני רוכב היום לכלי בכזה נפח.

  4. מרוצה. כאן אפשר לראות שהקטנוע נראה ענק. האם זה לא מפריע ברכיבה בעיר.

  5. האם יכול לתת תשובה לנסיעה בן רחובות לת"א מידי יום במקום קטנוע יפני.

  6. כתבה טובה. קראתי את שתי הכתבות שיצאו כבר. ניהנתי מאוד לקרוא את הכתבה . אני לא רוצה לערוך השואות . אבל חייב לציין שניהנתי מאוד לקורא. תנו קצת גם על ספורטיביים.

  7. הקטנועים של היום זה כבר אופנועים קטנים עם בגאז'……
    כתבה טובה וממצא. אבל עדין אשאר עם הבימר שלי.

  8. היה פעם סאניאנג דיפה….אם נשווה את הטכנולוגיה של אז והיום…אני מתפלא שלא לוקחים כבר אנשים לירח…באוטובוסים. הטכנולוגיה בדו גלגלי עפה לשמים…

  9. צודק- הראשון היה האלפה. ולאחריו הגיע הדיפה. ולאחריו התחילה מורשת הדיוק, סופר דיוק. והיום, בנוסף לדיוק. יש את הvs שממש זהה לדעתי. הקטע העיקרי היה- שאלו היו הקטנועים הראשונים עם גיר/ ואריטור אוטמטי. האלפא והדיפה היו עם מנועי שתי פעימות.

  10. קדימה מטרו תקימו מועדון למקסים "המקסים" שיהיה תשובה למועדון הבורגמן ושיהיה שמח בשוק

  11. לדעתי אתה טועה. האלפא והדיפה היו עם מנועי ארבע פעימות …אבל מה זה חשוב . העיקר שאנחנו עדין רוכבים על דו גלגלי..אומנם קטנועים אבל דו גלגלי.

  12. הישראלים אוהבים מחירים זולים, וכל הערסים בפרט מתים על סאנגיאנג….מטרו מצאו את הטימקס לעברייני צעצוע !

  13. גדול, ארוך, תא מטען גדול ומפנק, לוח שעונים מאיר עיניים,תנוחת ישיבה טובה.
    השאלה היא אם הקטנוע לא גדול מידי להסתובבות בעיר. ואתם קבלו כל הכבוד על הכתבה.

  14. כתבה מקסימה, מקיפה, מושקעת וכמובן – מצולמת טוב.
    תמשיך כך!

  15. רק הזמן יגיד. ריכזתם את הנושא יפה. החלטה קשה בבחירה.

  16. הגיע הזמן.
    פתרון מעולה לשוק הרכבים שהופך להיות מהיר יותר ויותר בכל העולם.

  17. בתור אחד שנאלץ "להתמודד" עם רכיבה על 250 . הייתי מחליף לקטנוע גדול. אבל המחיר מאוד כבד. הכתבה מקיפה, וגם על זה יש להגיד לכם תודה.

  18. למה שאני אעזוב את מועדון הבורגמן שלי…? הקטנוע נותן לי גם מסגרת חברתית מצויינת של מפגשים וטיולים…תקימו מועדון . זה יכול לתת לי ולשכמותי דחיפה. הקטנוע בכתבה נראה מצויין ככלי שיכול להעניק לרוכב מסגרת מצויינת של הנאה מדו גלגלי . נהנתי לקרוא.

  19. חייב לציין לטובה את התקדמות הטכנית של מוצרי סאו יאנג…כל שנה אתה רואה את ההתקדמות הטכנולוגית, העיצוב, איכות החומרים וכו'. כל הכבוד לסאן יאנג ולחברה מדוגרי שממשיכים את דרכו של טל.

  20. נתקלתי בתקלה בקטנוע שהוציאו לי את המיץ והיה בחור בשרות שהתעקש איתי עד שבסוף כנראה קיבל הוראה מגבוה לשחרר מעלי את הלחץ. בסוף הדברים הסתדרו אבל היה לי קשה. בכל מקרה הקטנוע הזה ממה שקראתי גם בשתי הכתבות הנוספות שהתפרסמו . שהוא טוב.

  21. תומר (קקי) ושאר המשתתפים, הוצאתם כתבה טובה. לא ארוכה עינינית ונקראת טוב. האמת, כמו שבחלק מהתגובות כתבו, הטכנולוגיה בשני העשורים האחרונים "עפו" לשמים. הכלים אצל,כמעט, כל היצרנים קיבלו "איכות גרמנית" .
    איכות המנועים, הפלסטיקים, לוח השעונים, מתגים …והחשוב מכל הבטיחות של הכלי. המעצורים, התנהגות הכביש ובכלל מה לא. אז כל הכבוד לכולם. מהחברות שמייצרות בחו"ל דרך היבואנים ועד לבוחנים בדוג"רי. ותודה לכל המשקיעים באתר. אתם פשוט גדולים מהחיים. תודה.

  22. מחזק את מה שניסים, מחזק את ידי אלו שנותנים ידם לקידום האתר.כל הכבוד על הכתבה. יצא לכם כתבה מעולה.

  23. אלו שמחפשים גם התנהלות יום יומית וגם כאלו שרוצים לצאת לטיולים. נו אז באמת מה עם …."מועדון מקסים"..?

  24. בקוסי החמור עופר בכביס…איך אני יופא עם האופונוה הסה ..שייך יסין לא נותן לי לפוא למסגד..

  25. רק שהמחירים גבוהים לכלים מטיוואן. אלו מחירים של יפנים.

  26. כתבו רבות על נושא הוויברציות. בכתבה זו יש לכך איזכור מינורי.
    אז מה האמת?????
    אשמח לקבל תגובה.

  27. כיום לרוב קטנועי הסינגל בנפחים הללו ישנן ויברציות דומות, זה משהו שלומדים לחיות אתו, נכון זה קצת לא נעים, אבל הכי טוב שתיקח נסיעת מבחן ותחליט אתה, לעצמך מהיא חומרת הדבר, אני אישית הייתי חי עם זה בשלום, סה"כ הקטנוע מציע חבילה מעולה, על זה לא נלך לרב

  28. את האופנוע שלי יותר זול להחזיק מהקטנוע הזה. קטנוע זה צריך להיות לכל העם ולא רק לעשירים..

  29. ראיתי אותו ברמזור בהתחלה חשבתי שזה מגסטי. אבל המספרים של התחזוקה מאוד יקרים.

  30. זה כבר ממש כבר נראה קטנוע למנהלים. אין מצב ששליח יקנה כזה קטנוע ליום יום. גם גדול וגם יקר לתחזוקה.

  31. תורידו כבר את מחירי הקטנועים שכל אחד ירכב על קטנוע במקום ברכב.

  32. לאחר נסיעת מבחן קצרה הרגשתי:
    1. כמו חולה פרקינסון
    2. חקלאי על טרקטור
    3. דחפו לי ויברטור

  33. תודה על התגובה המהירה, קיבלתי את המלצתך ובקרוב אקח נסיעת מבחן באופן אישי.
    שוב תודה על ההתייחסות.

  34. הרי באתר אצלכם יש כמה כלים מהכבדים בענף…אולי תיקחו את המיקבץ הזה ותעשו מבחן דרכים משותף…ואז בסוף הרכיבה תשבו בבית קפה ותעבירו חוויות על הכלי ואנחנו שלא מבינים , כמעט כלום, נראה את הסרט ואו נקרא בדיוק את מה שיש על ליבכם…וזה יהייה הכח אמיתי.
    בפול גז אומרים וויברציות…אצלכם רק מעט …סטפן מגדיר זאת כווריאטור גס…. איך קובעים בדיוק.

  35. הרעיון שהכתבה מתחילה מהסוף, הוא רעיון מדליק. כתבה טובה. אולי הייתי נותן יותר תשומת לב למחירי הטיפולים השנתיים.

  36. רעידות בכל לחיצה על הגז-מתלים קשים ולא נעימים-ממש קטנוע לא נעים ביחס למתחרים-חכו עוד שנה שנתיים שיישפרו אותו ואז אולי…

  37. בלי לאכול הרבה את הראש דאגתם להעביר לקורא את הדברים שיעיינו אותו ובקצרה.

  38. מי צריך את המבחר הזה..? למה לא מוצאים כמה סוגים על מנת שהמחיר יהייה יותר הגיוני (עלויות פיתוח …אתם יודעים…) ואנחנו הצרכנים הכי ניהנה מזה….תחשבו על זה הא…!!!!!

  39. אתם צודקים….אבל אנשים אוהבים שיש להם מבחר…הם אוהבים לבוא ולהתווכח עם המוכרים…הם אוהבים להיות שונים מהזולת….וזו הסיבה .

  40. החברה כאן למעלה צודקים.אם היו פחות דגמים המחירים היו יותר סבירים..אבל הציבור מטומטם..אז שישלם..

  41. בהחלט ממשיכים דרכו של טל שביט ז"ל . קראתי את כול הכתבות/מבחני דרכים בארץ שנערכו לקטנוע וביחס ישיר למבחני דרכים בחו"ל הכתבה שלכם המדוייקת ביותר !

  42. הוא נראה טוב ואפילו נוסע טוב(יותר מטוב) אבל… יש לו בעיה במנוע. אחרי 3000 ק"מ מתחילות הבעיות.וזו הסיבה שחיכיתי שנה וקצת לקנות את הדאון טאון שלי רק כדי לבדוק מחלות שונות וזו הסיבה שאני עובר(בע"ה) עוד 4 חודשים למג'סטי.תמתינו שנה ורק אז תקנו כל כלי!

  43. אחלה קטנוע כבר 7000 ק"מ ואני מחזיק את עצמי לא להגיע ל20000 בתוך שנה פשוט עושה חשק לקום כל בוקר ולצאת לעבודה… אחלה כתבה.

  44. ירדתי KLE 500 למקסים 400 תתפלאו למקסים חווית רכיבה שקווסקי יכול לחלום אליה.

  45. שלום לכולם, אני מתכנן לקנות את הקטנוע הזה. יש למישהו המלצות מיוחדות מה לבדוק במיוחד? מישהו יודע על תקלות מיוחדות לאחר שנה שהקטנוע בארץ? בכל מקרה אקח לבדיקה… תודה לכולם וגם למערכת על מבחן מקצועי ואיכותי.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2