מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
1 על 1
רוית דדוש עליון
תמוז
סטפן
KTM עליון קוביה
KTM שמאל
לרט
סטומפ
רפידו
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

אספרסו קצר – ווספה ספרינט 125 במבחן דרכים

אספרסו קצר – ווספה ספרינט 125 במבחן דרכים

אדם בלנגה

צילום: בלנגה/רוזנבלום

 

 

שורה תחתונה: הספרינט 125 החדשה של ווספה רוצה לקסום לקהל חובב היוקרה, הסטייל והאופנה ומציעה עיצוב חדש, מרכב קצר והתנהגות תזזיתית ושובבה. מועמדת חדשה ומובילה לתואר "מלכת העיר"? 

 

 

בית הקפה השכונתי
יש דברים שתמיד נחמד לחזור אליהם, כמו בית הקפה השכונתי החם בסגנון סדרות הסיטקום האמריקאיות, והווספה ספרינט החדשה של פיאג'ו היא בדיוק כזו. אבל, אל תתבלבלו לרגע! האבולוציה, כמו בבית הקפה השכונתי האהוב, מתפתחת בצורה איטית להפליא – אולי פה ושם החליפו חלקים כאלה ואחרים, אבל רוח בית הקפה, רוחה של הווספה – נשארה פה, וכאן טמון סוד הקסם – קלאסי ומודרני.
 
לשנת 2017 חברת עופר אבניר, יבואנית מותג "ווספה", בוחרת להפסיק לייבא את דגם הפרימוורה לארץ ולשים את מבטחה בדגם הספרינט.  הספרינט היא הווספה היותר מפולפלת בליין דגמי פיאג'ו, עם עיצוב ״ספורטיבי״ יותר ופנס מרובע בפרונט (עגול בפירמוורה), והיא מיועדת לפנות לקהל גברי בין השאר. 

 

 

קצת חדש, והרבה מסורת

על המנוע החדש הזה רכבנו לראשונה באיטליה בשלל דגמיו, וכבר שם הבנו עד כמה אותו המנוע בגרסת 150 סמ"ק מחמיא יותר לווספה הקטנה הזאת. אבל במקום לבכות שלא קוראים לי לואיג'י ואין לי דירת גן במרכז רומא, נעבור למה שכן תקבלו אם תבחרו לשים את מיטב כספכם על הספרינט: המנוע החדש הינו מסדרת ה- i-Get החדשה של פיאג'ו ומפיק 10.6 כ״ס ב- 7,700 סל״ד ומומנט מקסימאלי ב- 6,500 סל״ד. בפיאג'ו הלכו על מנוע יותר נעים ופחות נמרץ לטובת תפעול חלק ככל הניתן במנוע 125 סמ"ק, ונראה שלגמרי הצליח להם. נציין לטובה את שילוב המנוע והווריאטור – מדובר ביחידת הנעה טובה ונעימה מאוד לשימוש עירוני לשם מיועדת הווספה.

בנוסף למנוע חדש הספרינט מגיעה כסטנדרט עם מערכת למניעת נעילת גלגלים.

המערכת עובדת טוב, אך היא לגלגל הקדמי בלבד – עקב הבחירה בבלם תוף אחורי ולא בדיסק. הפשרה שבשימוש בבלם תוף אחורי ובמערכת למניעת נעילת גלגלים רק בגלגל הקדמי תמוהה לי בקטנוע ברמת הספרינט ובמיוחד בהתחשב בתג המחיר. האם יש צורך במערכת ABS בקטנוע 125 עירוני? לא בטוח, אבל אנחנו תמיד שמחים לראות מערכות בטיחות גם כמנת חלקם של הנפחים הקטנים. פיצ'ר נוסף ודי מגניב הוא מרכז מולטימדיה מתקדם של פיאג'יו, המאפשר לתקשר, לנווט, לאבחן תקלות, והכול בעזרת קישורית בלוטות' וללא כבלים, למרות שיש כמובן שקע USB לטעינה ולמדיה. 
 
בתוך העיר מתנהגת הספרינט ממש כמו שווספה צריכה להתנהג – תזזיתית, קצרה, קטנה ובעיקר מלאת אופי. יש כמה דברים בווספה שהם בעצם תוצר לוואי של תכנון הכלי והשמרנות האיטלקית, והדוגמא לכך הוא המתלה הקדמי החד צידי שמעטר את חזיתן של הווספות כבר מקדמת דנא. למתלה חד צידי עם גלגל קטן מקדימה יש מינוסים, כשעיקרם היא תחושת "הנפילה" במהירויות נמוכות ולעיתים גם מעט משיכה הצידה, אך אין זה מפריע להתנהגות הקטנוע לאורך זמן ולאחר התרגלות מתאפשרים שינויי כיוון והפלקות מצד לצד של הווספה הקטנה הזאת כמעט ללא מאמץ.
 
למתלה הקדמי מחובר גלגל 12 אינץ׳, שאמנם נשמע קטן, אך עדיין גדול מזה של הפרימוורה. עניין זה, יחד עם בסיס הגלגלים הקטן, הופכים את הווספה הזאת לזריזה בטירוף בחלקים הפקוקים של העיר. המראות החדשות של הספרינט נראות טוב משל הפירמוורה, אך המבנה שלהן ורוחבן מקשה על התמרון. במבחן המורכב קיבלה הספרינט ציון עובר כשהרוכב והמורכב במידות ממוצעות.

 

 

מחירו של עיצוב
אנחנו אוהבים קטנועים עירוניים. הם זולים, פשוטים ומשמשים כלי תחבורה "נכון" לחלק נכבד מהאוכלוסייה שקונה קטנוע בידיעה שלעולם לא יצא מהעיר. הווספה ספרינט נועדה באופן מושלם לרחובות הצפופים של תל אביב, רומא או כל כרך צפוף ומסוגנן אחר. חוץ מעיצוב הרטרו המגניב, הטוויסט של הווספה הזאת – שיכול להיות פלוס בדיוק כמו שיכול להיות מינוס, הינו בכך שהיא לא מתנצלת על תג המחיר שלה, ומקבלת מיתוג כאביזר אופנה ממונע –  כיוון שלא לכל רוכב יש את האפשרות או הרצון לשלם 21,000 ₪ על כלי לשימוש עירוני בלבד. 
 
ואולי פה חבוי הקסם של הווספה. ברכיבה על קטנוע עירוני שהוא לא זול ולא מרגיש זול ישנה אמירה, אופנתית, בדיוק כמו שעון יוקרתי או בגד מעצבים שאם ימכרו במחיר ריאלי יאבדו מעט מקסמם. כמו השימוש במוצר טכנולוגי מעוצב ביום יום, הווספה הזאת גורמת לך להרגיש ייחודי ומיוחד. המשפט הכי נכון שאפשר לומר על ווספה הוא שלא קונים אותה כי ״צריכים״ קטנוע לעיר, קונים אותה כי ״רוצים״ ווספה לעיר, משהו צעיר, מסוגנן ויוקרתי.
 
בסעיף השימושיות נציין לטובה כמה דברים בספרינט שצריכים להיות חובה בכל קטנוע עירוני: הראשון – תא המטען שיכול להכיל קסדה מלאה אמנם קטן, אך בהתחשב במימדיה הצנועים של הווספה הזאת הוא מספיק. באחות הגדולה והוותיקה- הווספה GTS250 – תא המטען גדול אך לא יכיל קסדה מלאה. הדבר שני, שנשמע פשוט וטריוויאלי, אבל עדיין לא נראה במספיק קטנועים קטנים – הוא תא כפפות ננעל מקדימה בו ניתן לשים בנוחות מכשיר סלולארי להטענה לצד צרור מפתחות ואולי אפילו קופסת סיגריות אופנתית.

 

 

לא ניתן לבחון ווספה כמו שבוחנים קטנוע רגיל
החישוב הכלכלי פה מצליח לצרום לכל אדם מן השורה, כי בצורה הלוגית הוא לא תמיד מצליח להסתדר לאנשים בראש. 21,000 ₪ תמורת קטנוע 125 סמ״ק, איכותי ככל שיהיה, זה הרבה כסף וכמעט מחירו של קטנוע מנהלים בנפח כפול. 

אפל, מבין חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, מוכרת מחשבים ניידים ומכשירים סלולאריים במחיר גבוה משמעותית מהמתחרים בזכות חווית המשתמש, העיצוב המוקפד ותחושת היוקרה. מחשביה, בדיוק כמו של המתחרים, יערכו מסמך או יציגו סרטון, בדיוק כמו ששני הקטנועים יביאו אותך ממקום אחד למקום אחר. השאלה מה היא התחושה והחוויה שברכיבה על הווספה לעומת קטנוע פשוט וזול יותר. אם אתם מסוג האנשים שיעריכו את איכות ההרכבה והחומרים וכמובן את ההיסטוריה שמאחורי המותג – הווספה נבנתה בשבילכם. חרב הפיפיות של הספרינט הוא המחיר, שאמנם משקף את איכויותיה, אך קרוב מדי לדגם ה- 250 סמ"ק שמציע תמורה טובה למחיר.

– תודה לאסף לביא על העזרה במבחן.

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI
 

תעודת זהות

וספה ספרינט 125

VESPA SPRINT 125
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 20,997 ₪

לפי מחירון 01/17
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
דרגת רישיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: חד צילינדר, 4 פעימות, 4 שסתומים

נפח:
124

בלם קדמי:
ABS דיסק בקוטר 200 מ"מ

בלם אחורי:
דיסק בקוטר 140 מ"מ

צמיג קדמי: 
110/70-12

צמיג אחורי:
120/70-12

הזנת דלק:
מערכת הזרקה

מדידות

אורך: 187 ס"מ
גובה: 117 ס"מ

משקל:
126 ס"מ

בסיס גלגלים: 
1,340 ס"מ

מחירון טיפולים: 
עבודה + חלקים לא כולל מע"מ:
טיפול 1,000 ק"מ 549 ש"ח
טיפול 5,000  בדיקות שמן ובלמים ללא תמורה
טיפול 10,000 ק"מ 1,262 ש"ח
טיפול 15,000 בדיקות שמן ובלמים ללא תמורה
טיפול 20,000 ק"מ 1,623 ש"ח

 

יש דברים שתמיד נחמד לחזור אליהם, כמו בית הקפה השכונתי החם בסגנון סדרות הסיטקום האמריקאיות, והווספה ספרינט החדשה של פיאג'ו היא בדיוק כזו.
                                                                                                              

גלריה

6 תגובות ל אספרסו קצר – ווספה ספרינט 125 במבחן דרכים

  1. תגיד אתם חיים בסרט מה זה המחיר הזה ! תיתעוררו מהחלומות תנו מחיר שפוי לכולנו

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל