חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
רוית עליון
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
KTM
אפריליה
אוגוסטה קוביה הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
KTM עליון קוביה
לרט
Ad motorsport
אופנוסנטר קוביה שמאל
לארט
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HJC
שוברט
ברקום קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל

רגש לשקל – מוטו גוצי V9 בובר

רגש לשקל – מוטו גוצי V9 בובר
ערך: גב"ב         כתב: אדם בלנגה      צילום: בראון/רוזנבלום

שורה תחתונה: אופנוע שיודע לעשות הרבה טוב, במיוחד בעולם הרגש. בתור רוכב עירוני בגובה ממוצע (175 סנטימטר) הייתי בודק גם את הוי 7 סטון לפני שהייתי רץ להגדיל את הנפח.


לאחר דורות בהם התקשו להתמודד בעולם אופנועים המיוצרים בסרט נע וחיים רק על ביצועים, הפכו אופנועי מוטו גוצי אידיאלים לטרנד של השנים האחרונות: יש ביקוש רב לסטיילינג ופחות טכנולוגיית קצה וביצועי על, פחות מחיר ויותר אישיות, ידידותיות ושימושיות בשילוב עם שאר רוח ולא משהו אפור ומשעמם. מתפישה זו ב-2007 חזרה סדרת "הבלוק הקטן" של גוצי עם ה-V7, רנסנס לטווינס הראשונים של גוצי מ-1967; מנועי 750 סמ"ק מקוררי אוויר ופשוטים משמרים את עיצוב הוי-טווין המפורסם לרוחב, עם הספק צנוע ואספקת כוח ידידותית, אולם עם מקדם פרסונליזציה גבוה, יכולת להתאים את האופנוע לטעמו וסגננו של הבעלים הודות לקטלוג אבזרים ענק ומושקע, והכי חשוב תג מחיר נמוך לרכישה ואחזקה, שלדה פשוטה שגם אם פוגשת את האספלט זה לא יקר לתקן.

הצלחת ה-V7 המשווק גם בישראל הביאה את מוטו גוצי להגדיל את הקונספט ולשנת הדגם 2016 מציגה את ה-V9, מנוע חדש בנפח 853 סמ"ק אשר מצליח גם להיות חזק יותר מה-V7, עם 55 כוח סוס – ובמקביל בעל חלקים נעים קלים יותר ובראשם גל ארכובה קל המאפשר עליה מהירה יותר בסל"ד ותגובות חלקות, המפרט הדרוש לרוכבים מתחילים, בוגרים ועוד. מבחינה עיצובית התפישה של "עיצוב והרכבת האופנוע על ידי הבעלים" שהחלה עם ה-V7 הורחבה משמעותית ועם הצגת ה-V9 עיצבו מוטו גוצי שני דגמי בסיס – רואמר ובובר – שאף אותם ניתן וצריך לאבזר ולקשט לפי טעמו של הרוכש בכול כיוון עיצובי, קלאסי, סקרמבלר, רייסר וכו'. 

ה-V9 בובר הנבחן כאן הוא הנועז יותר בעיצובו. "בוברים" היו במקור לפני שבעים שנה אופנועים שעוצבו מחדש על ידי בעליהם במוסך הביתי, קוצצו כול החלקים המיותרים אך דווקא הצמיגים שמנים… יצא כלי גברי, ספרטני, יוצא דופן. בשנים האחרונות יותר ויותר יצרנים הוציאו גרסאות "בובר", מוטו גוצי עם ההיסטוריה בת 95 שנה הם קלאסיקה תואמת במיוחד לסטייל הפשוט והמינימליסטי הזה; וכך ה-V9 בובר הגיע לאחרונה לישראל, משווק כדגם 2017 במחיר 69,950 שקל ושמחנו לבלות אתו אי אלו קילומטרים וימים במבחן.

עיצוב
יצרנים בוחרים להקריב דברים על מזבח העיצוב ומוטו גוצי בוחרים בדרך זו, כי עם גלגלי בלון גדולים, כידון מעוצב והכל נמצא תחת חבילה יפה כל כך, הנוחות נפגעת מעט, אי אפשר לומר שסובלים כי מעל הכול מדובר בחתיכת מכונה יפיפייה.

כשבחנו את האופנוע הזה יצא לי להחנות את הגוצי החביב הזה ליד פאר היצירה מצד גרמניה, הב.מ.וו R nine T – לא היה הולך רגל אחד שלא עצר להסתכל, הגוצי הזה הצליח למשוך יותר תשומת לב מכלי שמחירו בערך פי 2.


מבחינה דינאמית כאמור ה-V9 מהווה הרחבה של קונספט ה-V7, ולכן בחרתי בקו ההשוואתי. הוי 9 הוא בעל תנוחת רכיבה, גלגלים ומנוע שונים מזה ל אחיו הקטן. הייתי נזהר ואומר שבעוד שהוי 7 מיועד להיות אופנוע יום יום לאירופאי העירוני, הוי 9 בחר לשים את הכוונת שלו בתוך לב השוק האמריקאי – זה שיתלבט בין הרלי דייווידסון ״קטן״ למוטו גוצי. תנוחת הרכיבה של האופנוע הזה היא בהחלט משהו פחות סטנדרטי במחוזותינו, מדובר בתנוחה בה אתה יושב בתוך האופנוע, הרגליים לא פשוטות קדימה ולא אחורה אלא בצורה ניטרלית, הכידון טוב והכיסא דואג להזכיר לך שאתה רוכב על כלי וינטאז' (כיסא ארוך וללא תמיכה). כל אילו הם הפשרה הטובה ביותר בין תנוחת רכיבה סבירה לעיצוב המצוין של הכלי הזה – במילים אחרות, מדובר בכלי מדהים לשבתות בבוקר, אבל מרגישים שטיולים ארוכים הם פחות ה״cup of tea” של הגוצי הזה. חבל שלא השקיעו קצת יותר בתנוחה מכיוון שהמנוע של האופנוע הזה נותן עבודה טובה מאוד בייחוד בכבישים מהירים בהם ניתן להרגיש את הפעימות הכל כך מוכרות של מוטו גוצי מצד לצד. מנוע 853 סמ״ק עם הספק נמוך מהמקובל בקטגוריה הופך את ההתנהלות היום יומית המנומנמת לנעימה להפליא – אבל כאשר תבחרו לסחוט את המצערת של הכלי הזה תמצאו שמדובר בפרטנר לא רע בכלל, כל עוד אתם בקו ישר.



המוטו גוצי V9 מצליח למרות תג מחיר של כ-70,000 שקל, (וכיום לפי מבצע באתר של עופר אבניר נכון לימים אלו, עם הנחה של כעשרת אלפים שקלים על המחיר) תנוחת רכיבה המשלמת מחיר לטובת המראה ומהירות מוגבלת בכבישים בינעירוניים, להיות כלי מצוין למתחילים ולבוגרים חובבי סטייל וחיים בריאים וארוכים, וכלי שכיף לרכב עליו; בעיני מה שחשוב זה איך שהאופנוע מרגיש – ואין ספק, הגוצי הזה מרגיש פשוט מעולה.

תעודת זהות

מוטוגוצי V9 BOBBER

מחיר: 69,950 שקל
לפי מחירון 01/17 

דרגת רישיון: A
המחיר אינו כולל אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת זיהום אויר: 2
עכשיו במחיר מבצע  59,985 ש"ח

נתונים טכניים

מנוע: תצורת וי , 4 פעימות, 2 צילנדרים, 4 שסתומים לצילנדר קירור אוויר/שמן
נפח: 853 סמ"ק
הזנת דלק: מערכת הזרקה
התנעה: חשמלית
שילדה: צינורות פלדה
בולמים: קדמי- טלסקופיים בקוטר 40 מ"מ
אחורי- הידוראלים מתכווננים
בלמים: קדמי- דיסק בקוטר – 320 מ"מ
אחורי- דיסק בקוטר 260 מ"מ

מדידות

אורך: 2,185 מ"מ
רוחב: 840 מ"מ
גובה: 1,160 מ"מ
גובה מושב : 780 מ"מ
משקל ללא דלק: 199 ק"ג
צמיגים: קדמי: 130/90-16
אחורי: 150/80B-16
מיכל דלק: 15 ליטר

טבלת טיפולים:
1,500 ק"מ     1039  ש"ח
   
10,000ק"מ    1386 ש"ח
   
20,000ק"מ    1932 ש"ח
   
30,000ק"מ    1386 ש"ח
   
40,000ק"מ   1932 ש"ח
 * המחירים אינם כוללים מע"מ.
 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

במילים אחרות, מדובר בכלי מדהים לשבתות בבוקר, אבל מרגישים שטיולים ארוכים הם פחות ה״cup of tea” של הגוצי הזה. חבל שלא השקיעו קצת יותר בתנוחה מכיוון שהמנוע של האופנוע הזה נותן עבודה טובה מאוד בייחוד בכבישים מהירים בהם ניתן להרגיש את הפעימות הכל כך מוכרות של מוטו גוצי מצד לצד. מנוע 853 סמ״ק עם הספק נמוך מהמקובל בקטגוריה הופך את ההתנהלות היום יומית המנומנמת לנעימה להפליא – אבל כאשר תבחרו לסחוט את המצערת של הכלי הזה תמצאו שמדובר בפרטנר לא רע בכלל, כל עוד אתם בקו ישר.
                                       

הגב

avatar
מיין לפי:   חדש | ישן
י
אורח
מחירי טיפולים הזויים !

כולה אופנוע לא רכב יוקרה גרמני.

כותרת
מחירי טיפולים הזויים !
דודי
אורח
אופנוע משגע, לא מבין למה הם לא נמכרים כמו הארלי שמצליחים ביותר ולדעתי הם זולים בלפחות 30 אחוזים
כותרת
אופנוע משגע, לא מבין למה הם לא נמכרים כמו הארלי שמצליחים ביותר ולדעתי הם זולים בלפחות 30 אחוזים
גל
אורח
עשיתי סיבוב, לא התחברתי למגע של המנוע בגוף, לא התחברתי לריצודים שלו, אבל הוא נראה מליון דולר
כותרת
עשיתי סיבוב, לא התחברתי למגע של המנוע בגוף, לא התחברתי לריצודים שלו, אבל הוא נראה מליון דולר
חגי
אורח
הסיכום שלך מדויק- הוא פשוט נראה מעולה
כותרת
הסיכום שלך מדויק- הוא פשוט נראה מעולה
חיים
אורח
ואו, הורידו לשישים אלף ש"ח? לא ידעתי. אני התרשמתי לטובה מהכתבה והמחיר החדש, מישהו פה בעלים של זה? אחזקה קלילה?
כותרת
ואו, הורידו לשישים אלף ש"ח? לא ידעתי. אני התרשמתי לטובה מהכתבה והמחיר החדש, מישהו פה בעלים של זה? אחזקה קלילה?
רוני
אורח
האם גם הV7 זכה להנחה של עשיריה?
כותרת
האם גם הV7 זכה להנחה של עשיריה?
יעל
אורח
התמונה של הילדה חמודה ביותר
כותרת
התמונה של הילדה חמודה ביותר
זאק
אורח
מאז ומעולם אלו היו יותר דוגמנים מאשר אופנועים, המחיר אכן קורץ
כותרת
מאז ומעולם אלו היו יותר דוגמנים מאשר אופנועים, המחיר אכן קורץ
גילי
אורח
משהו לזכותו מהנתונים, שרק שוקל 199 ק"ג, נראה מפה שזה טונה
כותרת
משהו לזכותו מהנתונים, שרק שוקל 199 ק"ג, נראה מפה שזה טונה
הגרמני
אורח
שאלה לכתב- הוא יותר אמריקאי מאיטלקי?
כותרת
שאלה לכתב- הוא יותר אמריקאי מאיטלקי?
אברם
אורח
למגיב הראשון

זה היה רוצה להיות רכב גרמני, גם באיכות ושקט של המנוע וגם במחיר של טיפולי רכב גרמני

כותרת
למגיב הראשון
קובי
אורח
סקרמבלר או לא, זה הכיוון היום
כותרת
סקרמבלר או לא, זה הכיוון היום
מכבי
אורח
אדם, גם אתה היית ב TT?

נשמע מעניין

כותרת
אדם, גם אתה היית ב TT?
שמוליק
אורח
אין על המקורית שלהם
כותרת
אין על המקורית שלהם
פיטר
אורח
רכבתי עליו ועל הארלי. זה יותר כיפי. הארלי מגושם יותר
כותרת
רכבתי עליו ועל הארלי. זה יותר כיפי. הארלי מגושם יותר
רמי
אורח
אני עוד מלקק פצעים...

מימי הלריו שהיה לי…

כותרת
אני עוד מלקק פצעים...
אודי
אורח
גם אני עוד מלקק פצעים...

מימי V65C שהיה לי. דווקא מזכיר למעט הניקלים.

כותרת
גם אני עוד מלקק פצעים...
דניאל
אורח
התמונות מדהימות, זה תכשיט לא אופנוע
כותרת
התמונות מדהימות, זה תכשיט לא אופנוע
פיליפ
אורח
מוטוגוצי+ים תל אביבי, מי רוצה יותר?
כותרת
מוטוגוצי+ים תל אביבי, מי רוצה יותר?
יניר
אורח
גוזי, זה לא אופנוע כמו שזה אופנתי
כותרת
גוזי, זה לא אופנוע כמו שזה אופנתי
שני
אורח
ייבוא

מתי כבר יביאו טריומפים לארץ??

כותרת
ייבוא
wpDiscuz

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל