מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטומפ
אופנוסנטר קוביה שמאל
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
סטפן
רפידו
1 על 1
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC
ברקום שמאל

כאשר מכבי פגש את קייוואי סופרלייט 125

כאשר מכבי פגש את קייוואי סופרלייט 125
מאת מכבי ליפשיץ
35 שנים ואולי יותר שלא רכבתי על אופנוע – אך לכף הזכות, ב- 10 השנים האחרונות אני על קטנוע  –  לכן כשהוצע לי לקבל לרכיבת התרשמות את הקייוואי סופרלייט שמחתי על ההזדמנות להתנסות שוב בכלי לא מאיים אלא להיפך כזה עם פוזה של נינוחות וכיף. 

במבט ראשון הסופרלייט נראה הדבר האמיתי, שמנמן ותפוח. פנס כרום לפנים ולצידו שני צופרים -"זמבורות" בירושלמית – תואמים מכרום. מיכל דלק שחור ועליו, כמו בהרלי אמיתי, מד דלק ומכסה הננעל במפתח, בכרום כמובן. גבוה זקור לפנים מגן רוח שמאחוריו מד מהירות ומר סל"ד, מכרום. למטה שני מידרכים רחבים המתאימים לרוכבים עם נעלים במספר 44. מאחור משני צידי הגלגל האחורי שני תיקי צד מעור מקושט בניטים מבריקים, כרום. ורק מבט שני מגלה ששני המפלטים הבולטים מצידו הימני של האופנוע, בשחור מט ולא מכרום, מתחברים לצילינדר אחד בודד.  

יאללה להניע. 
לחיצה עדינה על מתג ההתנעה או דריכה נמרצת על רגלית ההתנעה אם במקרה ושכחתם את הסוויץ פתוח ואין עסיס במצבר ויוצאים לדרך. נו טוב, ברור לאן. זה כאמור אופנוע לפאן, לשאוו, לשופוני, לדוואווין, אז ניסע לשטח המחייה הטבעי שלו, בתי הקפה של שדרות רוטשילד או כל מתחם בתי קפה שתבחרו. 

הרכיבה בתנועה העירונית, קלה. המנוע החד צילידרי מחוספס מטבעו אבל אף אחד לא מצפה ממנו למשהו אחר. ההיגוי והמתניים הצרים מאפשרים מעבר בין המכוניות, המפנקות את בעליהם במיזוג אויר בלחות של שעות הצהרים בתל אביב. אני מגלה כי מחליף ההילוכים במרחק גדול מידי לתפעול אינטואיטיבי לכפות רגלי הקטנות ואני נאלץ לשלוח אותן הרחק קדימה בכדי לבצע את פעולת ההחלפה. מה גם שקייוואי לא השקיעה יותר וואטים בנורות הבקרה כי אז אפשר היה לראות אם אני נמצא בהילוך או בסרק כשממתינים ברמזור האדום – האופנוע כבה לא מעט גם אחרי תירגול והתרגלות. גם המאותתים, המופעלים כל אחד בנפרד בצד המקביל שלו על הכידון, אינם רעיון מוצלח במיוחד, שכן קל מאוד לשכוח להפסיק אחד ולהפעיל את השני כך שהשנים מאותתים במקביל.

אחרי שעשינו "בוק" עם החברה בקפה הגיע הזמן להתנייד לנוף הטבעי השני – שפת הים – או ליתר דיוק חוף תל ברוך. הנסיעה לשם בכבישים היותר פתוחים דרך הפרוורים של צפון תל אביב מעבירה סוף סוף את התחושות המצופות מצ'ופר דמוי הרלי. הרוח הנעימה המנשבת מאחורי המשקף במהירות השיוט של האופנוע כ 90 עד 100ק"ש, והישיבה הזקופה משגרות את הריגושים המצופים מאופנוע כזה. 

גם שם על הטיילת יש לכלי הזה נוכחות וניראות כפי שאפשר לראות מהמשך ה"בוק". הוא בהחלט עושה רושם. 
וכאן עולה השאלה למי בעצם הוא מתאים. לפחות על פי גלעד מסוכנות קייוואי חתך הגילאים מגוון. 

בצד אחד של הקשת, בני 16 שרק נכנסים לתחום האופנוענות ולא רוצים – הם או הוריהם – להכנס לפוזה של אופנוע ספורט שבדרך כלל גם מעודד נהיגה יותר אגרסיבית ומסוכנת. ובצד השני מבוגרים שמבקשים להתנסות ברכיבה רגועה ו"נינוחה", כאלה בגיל שעוד זוכר ושפינטזו להיות פיטר פונדה ודניס הופר ועל מסע כמו "איזי ריידר" במרחבים הפתוחים של תל אביב רבתי. 

לפוזה ונראות מצטרפת רשימת האבזור, שתיק הצד בתמונה הוא חלק ממנה, שמאפשר בתשלום נוסף ולא גדול לקשט את תואם ההרלי הקטן ולעצב אותו לטעמך האישי. 

ואולי פשוט יהיו כאלה שיעדיפו רכוש אותו כאופנוע שישב במוסך הביתי וישמש גם לפאן כרכב פנאי וגם כרכב שירות להביא מצרכים מהסופר או חבילה מהדואר מבלי שהדבר יעשה חור בתקציב המשפחתי.

ועוד משהוא… בפניה לפורום מועדון האופנועים שואל לירון כ : "האם אפשר להצטרף לטיולי המועדון?" והתשובה היא כן באלף רבתי. אז עוד דבר למדנו.

ואכן במחיר של כ 15000 שקלים אי אפשר לדרוש יותר והסופרלייט של קייוואי, בהחלט מעניין יותר ומושך תשומת לב מכל קטנוע במחיר דומה, למרות שאני בטוח שהוא יהיה פחות  שימושי ממנו לרכיבה עירונית יום יומית. 

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

תעודת זהות

קיוואיי סופרלייט 125

מחיר: 14,000 ש"ח
לפי מחירון 01/16
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
(אגרה: 983 ש"ח)
דרגת רישיון: A2

אחריות: שנתיים / 24,000 ק"מ על כל המכלולים, מערכת חשמל, גיר, מנוע.
דרגת זיהום אוויר: 2

נתונים טכניים

מנוע: מסוג ארבע פעימות, צילינדר יחיד, מקורר אוויר,

הספק:
10.5 כ"ס

הזנת דלק:
קרבורטור

הנעה:
חשמלית + רגלית 

מערכת הצתה:
CDI

מערכת שימון:
התזה מאולצת

הילוכים:
גיר 5 הילוכים
בלם קדמי: מערכת בלם דיסק 170 מ"מ

בלם אחורי:
מערכת בלם תוף 160 מ"מ
צמיג אחורי: 130/90-15

צמיג קדמי:
110/90-16

מדידות

גובה מושב: 730 מ"מ

אורך כללי:
2260 מ"מ

רוחב:
800 מ"מ

גובה:
1110 מ"מ 

משקל:
134 ק"ג 

בסיס גלגלים:
1440 מ"מ

מיכל דלק: 15 ליטר


מחירון טיפולים
עבודה + חלקים כולל מע"מ:
טיפול 1,000 ק"מ 422.88 ש"ח
טיפול 5,000 ק"מ 593.22 ש"ח
טיפול 10,000 ק"מ 758.47 ש"ח 
ועוד משהוא… בפניה לפורום מועדון האופנועים שואל לירון כ : "האם אפשר להצטרף לטיולי המועדון?" והתשובה היא כן באלף רבתי. אז עוד דבר למדנו.
                                                                                                                

16 תגובות ל כאשר מכבי פגש את קייוואי סופרלייט 125

  1. חבל על הזמן לא יאומן מחיר של קטנוע של פיצה מנוע של הונדה cj מחיר ריצפה לפני שנה הם מחרו אותם בעשרים אלף ביוטיוב אומרים שזה אופנוע של 0 תקלות ואוכל 1ל45 דלק ונראה כמו הרלי פשוט פגז

  2. קצר לעניין, מכבי התלהב ייתר על המידה מהציפוי ניקל לפלסטיקה. אכלה תמונות. זה לא אופנוע שליחויות, אבל להסתובב בו בעיר זה הכי הכי. איך הסתדר למכבי עם הקלאצ'? כי לטעמי הוא קצת קשה. במבצע האחרון נמכר ב- 13,000 כולל מע"מ ואגרות רישוי (לא כולל תיקים, מגן מנוע ומגן רוח). חוץ מזה אין כמו גלעד ורם, וזה חשוב כי עם האופנוע קונים גם שירות, והם אחל'ה. הכי חשוב חסר לי, מכבי, לא היה ברור, אולי פספסתי, אתה קונה?!

  3. הבעיה עם רוב האופנועים הסינים היא המהירות שבה הם מחלידים מתפרקים ושופכים מנוע .

    האמינות של כל אופנוע מיוצר בסין על ידי חברה סינית די שואפת למקסימום שנתיים לפני שזורקים אותו לפח.

  4. קיבלתי לפני שבוע את הדגם 2016 ומרוצה מאודץ הייתי לקוח של הדור הראשון שהגיע לארץ ב-2007 והחזקתי אותו דגם יותר מ-5 שנים ללא תקלות. כן מחייב טיפול מסור ומקצועי אבל זהו אופנוע כייפי, עמיד ועם הפוזה הדרושה…

  5. כנראה או שיש לך אינטרס סמוי. או שפשוט אין לך ניסיון אם האופנועים האלו. בכל מקרה עדיף שתבדוק לפני שתגיד שטוית כאלה.

  6. קח BMW קשור אותו קבוע ליד הים, ונראה כמה חלודה הוא יתפוס תוך שבוע. מי ששומר על הקיוואי שלו לא מגיע לתוצאה שהזכרת. אפשר ליראות כאן, אומנם לא הרבה, כי לפני שנים לא מכרו הרבה, כלים של קיוואי מודל 2008 שנראים טוב ועובדים סבבה. אז למה סתם ללכלך? אפשר לחשוב שמשלמים עבור BMW. הקטנועים המעפנים על אותה גזרת תקציב לא שווים יותר, הפלסטיקים נאכלים, הפנסים והמגן רוח מאבדים שקיפות, ככה הם הכלים של סאן-יאנג וקימקו. רק שעל שני האחרונים אתה משלם כפול מקיוואי, כפול על מוצרים שלא עולים על קיוואי באף פרמטר, חוץ מפרמטר החזירות של הקרטל.

  7. ברשותי כשנה קיוואי 250 שנת 2007 (לצד CRF ו KTMׂׂ) אופנוע אמין מאוד בכל קנה מידה מלבד קילופים נסבלים בציפוי הניקל אין כמעט תקלות ,חלפים לא שהיה צריך הרבה במחירים זולים מאוד אופנוע יפה ומהנה חסכוני ואמין .אם תבדקו תגלו שגם כלים "יפנים" קטנים מיוצרים בתיילנאד ,אינדונזיה ,וכלים "אוסטרים" בהודו .אז חבל ללכת בגישה שלילית .יש לברך על הימצאותם של אופנועים זולים וזמנים בשוק זה פועל לטובת כולנו.

  8. קיבלתי אותו ב-08/2015, מאז אני רוכב עליו כמעט כל יום, עברתי כבר את ה – 6000ק"מ, אין כל בעיה, האופנוע משייט במהירות של 110 קמ"ש ללא כל מאמץ, וחסכוני בטירוף, ממוצע של כמעט 50 ק"מ לליטר. אחרי בערך כ-1250 ק"מ,פשוט "נפתח" לו המנוע והביצועים שלו לנפח הזה מדהימים.רם וגלעד אנשים נהדרים וצנועים והשירות שלהם מדהים, ממליץ בחום,שיהיה סופ"ש מקסים לכולנו…..

  9. אני שמח בשבילך, יש לך סיבה לשמוח. קנית אופנוע יפיפה עם אופי וביצועים במחיר שחלמנו עליו כבר הרבה שנים. 110 קמ"ש זה לא אזור הנוחות שלו(אלה אם רוצים למהר לשפוך מנוע, או שמחליפים את הגג"ש האחורי ליותר קטן). ברגיל מהירות השיוט היא 80-90, לא על השעון, אמיתי! בכל זאת רק 125 סמ"ק ל 135 קילו משקל האופנוע, זה לא הרבה. 50 ק/ל? הא? יותר נכון 30-35 שגם זה טוב מאוד. מצד שני, עם רם וגלעד לא הגזמת בכלל. על הסופרלייט גם אני ממליץ בחום.

  10. האופנוע שלי עשה 23000 ק"מ ונראה שהוא מוכן להמשיך לעבוד בגאווה עוד כמה אלפי ק"מ.
    הרכיבה עליו אמנם מעט כבדה ואיטית, אבל הוא עושה את העבודה שלשמה הוא נוצר הרבה מעבר למצופה.
    המנוע נקי וללא נזילות, פשוט נראה מצויין!
    והנה ניפוץ המיתוס שיצר הקרטל לייצור הסיני…

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2