מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
שרקו
רפידו
רוית דדוש עליון
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
לרט
סטומפ
לרט
KTM עליון קוביה
KTM שמאל
1 על 1
הארלי שמאל
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
ברקום שמאל

משהו אחר – SKY TEAM וי-רפטור 250 במבחן

משהו אחר – SKY TEAM וי-רפטור 250 במבחן

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גב"ב       כתב ובחן: אביעד רייס


שורה תחתונה:
לא טורף (למרות השם) 
אבל אחלה פרטנר לשעשועים בשטח, לא זוהר אך מושך תשומת לב.

הסקייטים וי רפטור 250 הוא רפליקה של הסוזוקי וואן וואן, או ימאהה TW200, כלומר אופנועון פשוט עם צמיגי קוביות שמנמנים לשעשועי שטח ושימוש מוגבל-טווח בכביש, עם מנוע חד-צילינדר מקורר אוויר המייצר 17.5 כוח סוס, כלומר השם "רפטור" (דינוזאור טורף בלטינית) מתאים – אבל בהפוך על הפוך. צמיגי דו"ש עבים, מושב מושלם להרכבה, גובה נמוך ועיצוב קלאסי. את האופנוע הזה תוכלו לקבל בשני נפחים – 125 סמ"ק, ו- 250 סמ"ק עליו רכבנו. 

עולים על הכלי, והדבר הראשון הניכר לעין הוא הפשטות. הסקייטים וי רפטור לא מנסה להיות האופנוע הכי מתוחכם או הכי מתקדם, להפך, הוא מנסה להתחקות אחר אביו הרוחני, ולפחות בתחום המראה ובמדד המגניבות, הצליח לו לגמרי. קשה מאד להתעלם מכם כאשר אתם עוברים עם הוירפטור בקרבת מקום. המראה הכה לא שיגרתי תופס את העין של רבים – רוכבים ולא רוכבים כאחד. כולם רוצים לדעת למה, כמה, איפה ואיך. אבל לפני כן כמה מילים על היצרן.

חברת SKYTEAM MOTORCYCLES הסינית הגיחה לאוויר העולם ב- 1999 יחד עם עוד כמה אלפי חברות שבקעו מסין באותה תקופה תחת המטריה הממשלתית. מטרת הרפטור כאן – רפליקה לאופנועים יפנים פשוטים וזולים אך שהיו רבי מכר לפני כמה עשרות שנים כמו סוזוקי וואן וואן או הונדה מונקי. מתחם סקייטים חולש כיום על שטח של 15,000 מ"ר של מפעלי ייצור, פסי הרכבות, מתחם אריזות, מסלול לבדיקת אופנועים ומעבדה לבדיקת מנועים. בנוסף לרפליקות, תוכלו למצוא בליין המוצרים עוד מס' דגמי קטנועים ואופנועים, כולם בנפחים קטנים 50- 250 סמ"ק. באופן טבעי מצפים כי המחיר יהיה נמוך אולם יתכן שימי הסינים הזולים חלפו מאחר ומחיר הכלי עומד על 19,900 שקל במחיר למבצע השקה, עד גמר המלאי הנוכחי, כשהמחיר הרגיל 23,900 שקל. חברים: אלה מחירים גבוהים בלי קשר תמורת סינגל סיני פשוט, קאוואסאקי Z250 נמכר ב-24,000 שקל. מבחינת אחזקה, טיפולים כל 3,000 ק"מ הכוללים החלפת שמנים, פילטר שמן ופלאג (480 ש"ח). הוי רפטור 250 מגיע עם אחריות לשנתיים. 

תן גזון אחי

יוצאים לרכיבה. כמו שהוא פשוט במראה – כך הוא פשוט ברכיבה בכביש. הסקייטים וירפטור הוא לא אופנוע שבו תבחרו אם אתם צריכים לעשות ירושלים- תל אביב על בסיס יומי. מאידך בעיר רואים אותכם מקרוב וכאן חוזקה של הכלי, קשה מאד להתעלם מכם כאשר אתם עוברים עם הוי רפטור בקרבת מקום. המראה הכה לא שיגרתי תופס את העין של רבים – רוכבים ולא רוכבים כאחד. כולם רוצים לדעת למה, כמה, איפה ואיך. 

הגיר בניגוד לבעיות העבר – עובד חלק. כלי המבחן היה יכול להניע עצמו רק בהילוך סרק – תכונה מעצבנת. בירור זריז עם החברים בסוכנות HRP MOTORS בסלמה (המשרת כסניף המרכז של היבואן) – נמסר כי הדבר יכול להשתנות בהינף ביטול חיישן. לא בטוח אם זה שפצורים כאלה מרגיעים או לא.

בתור מושבניק (תל אביב היא רק תחנה בדרך), אני תמיד חושב על נסיעה בשטח, לכן, כאשר ראיתי את צמיגי הדו"ש הצ'אנקים בהם נעול הוירפטור ידעתי שזה רק עניין של זמן עד שניגש לתהות על קנקנו בשטח. העיצוב הספרטני והקלאסי (אפילו מיושן אם תרצו אבל בקטע טוב) גרם לי להגיש שהסקייטים הקטן הולך להפתיע אותנו- דווקא במחוץ לאספלט. לא היה לי מושג כמה אני צודק. הוירפטור התגלה כאופנוע דו"ש קשוח ביותר. הגובה הנמוך בתוספת הגלגלים הגדולים, הפכו אותו לסופר יציב וסופר מקנה בטחון בשטח. נכון הוא עם מנוע של קטנוע קטן, אבל מה שיש לו מספיק. 


למדו את זה על הצד הטוב ביותר חבורת רוכבי האנדורו על פניהם עברנו, שכאשר ראו את הוירפטור קיבלו אותו בהלצה ואפילו הסתכלו מעט בבוז ממרומי כידוני אופנועי האינדורו עתירי הכוח והשקלים שלהם. כמה הם הופתעו כאשר בירידה הקרובה הם עצרו, חשבו ולבסוף הסתובבו וויתרו, כאשר הסקייטים הקטן פשוט עבר על פניהם בנונשלנטיות אפילו מעצבנת משהו, כל הדרך למטה. מרחוק יכולתי לשמוע את אחד מהם אומר לחברו – "אחי איזה פחדנים אנחנו"…. 


לסיכום

הסקייטים וי רפטור הוא דו"ש פשוט, לשימוש בכביש בטווחים קצרים ולשעשועי שטח שפרחו בימי התום של האופנוענות לפני 40 שנה. הכלי מתומחר גבוה, יציב מאד, נוח לרכיבה זוגית, יכול לשאת ציוד ומציג יכולת רכיבה שטח משובבת. הוי רפטור נראה "שונה", יוצא דופן בין הכלים המדוגמים אך התעשייתיים הנמכרים היום ומי מכם שמחפש כלי עם לוק לא שגרתי שמסובב ראשים (ולא חסרים רוכבים שכאלו), ימצא בו בדיוק את מה שהוא מחפש. הוירפטור הציג צריכת דלק של 19 ק"מ לליטר –  לא רע בהתחשב שרוב הרכיבה התבצעה בשטח עם הרבה גז, ברכיבה רגועה בכביש וודאי מדובר על צריכה עדיפה. מקדימה ומאחורה בלמי דיסק, מבטיחים עצירה יעילה. נפח מיכל הדלק עומד על 10 ליטרים. שילוב של משקל קל (123 ק"ג), גובה מושב נמוך (780) מקנים לוי-ירפטור התאמה לרוכבים חדשים/ רוכבים חוזרים. אם אתם עונים לאחת ההגדרות המוזכרות כאן למעלה, ובדיוק חיפשתם אופנוע, בעיר או בכפר, סיבוב התרשמות בסוכנות HRP והתוודעות לסקייטים, לא יהיה טעות. 

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

תעודת זהות

SKY TEAM וי- רפטור 250

 VRaptor – 250 

מחיר: 19,900 מחיר למבצע השקה
(עד גמר המלאי הנוכחי, מחיר רגיל 23,900)

 – אחריות לשנתיים

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, נפח 250 סמ"ק, צילינדר אחד, שני שסתומים, קירור אוויר

הספק: 17.5 כוחות סוס ב- 7,500 סל"ד
קרבורטור: דנזי PZ30

קלאצ' רטוב עם צלחות מרובות.

הנעה: סטארטר וקיק

גיר: 5 הילוכים

מדידות

אורך: 2,092 מ"מ
רוחב: 870 מ"מ
גובה: 1,105 מ"מ

גובה מושב: 780 מ"מ

מרחק בין הגלגלים: 1,374
משקל יבש: 123 מ"מ

מיכל דלק: 10 ליטר
 

טיפולים:
כל 3,000 ק"מ הכוללים החלפת שמנים, פילטר שמן ופלאג –  480 ש"ח.

למדו את זה על הצד הטוב ביותר חבורת רוכבי האנדורו על פניהם עברנו, שכאשר ראו את הוירפטור קיבלו אותו בהלצה ואפילו הסתכלו מעט בבוז ממרומי כידוני אופנועי האינדורו עתירי הכוח והשקלים שלהם. כמה הם הופתעו כאשר בירידה הקרובה הם עצרו, חשבו ולבסוף הסתובבו וויתרו, כאשר הסקייטים הקטן פשוט עבר על פניהם בנונשלנטיות אפילו מעצבנת משהו, כל הדרך למטה. מרחוק יכולתי לשמוע את אחד מהם אומר לחברו – "אחי איזה פחדנים אנחנו"….
                                                                                                                

15 תגובות ל משהו אחר – SKY TEAM וי-רפטור 250 במבחן

  1. עד היום אישתי הכי אהבה אותו כי היה לה הכי נוח להיות מורכבת..

  2. הרי ברור שהמילה "פשוט" נכנסה כדי לקלקל לאנשים את החשק מאופנוע שהוא לא פחות טוב מהקאוואסאקיZ250, וביחס למחיר מתגמל הרבה יותר. גם ברור שהמילה"סיני" לא השתרבבה לכם במקרה. היום כולם מייצרים רפליקות במזרח עם אותה טכנולוגיה ואותם מכונות. באשר למחיר, מה רציתם ש-HRP הקטנים ילחמו בקרטל החזירי של מטרו-אבניר כשחברות הביטוח עומדות מאחוריו? ברור שיצור במזרח מניב אופנועים באיכות טובה ובמחיר תחרותי, התמחור של HRP הוא תמחור טוב, אבל הקרטל החזירי לא יאפשר להם להמשיך כך לאורך זמן ויחייב אותם לישר קו עם המחיר הקרטלי. רק בגלל הקרטל הם טוענים "מבצע היכרות", כי זה המחיר הרגיל, בלי איומי הקרטל מבצע היכרות היה צריך להיות 17 אלף. שיהיה לכם קרטל נעים ויום טוב.

  3. אם עופר אבניר היו מביאים את הvan van 200 (כן יש כזה) אז לא היה צריך חיקוי סיני באותו מחיר ועוד הרבה דגמים שלא מביאים. מפתיע שהם הביאו את הDR. אגב שמעתי ממשהו שיש לו רפטור והוא מבקר בלי סוף במוסך.

  4. לא אהבתי
    *לא אהבתי: יומרנות. רכיבה של מספר שעות היא בגדר ״התרשמות ראשונית״, ממש לא נסיעת מבחן.
    *לא אהבתי: ״רבע ליטר סיני פשוט, רפליקה לסוזוקי וואן וואן״ ועוד מספר הערות דומות, המעידות על זילזול ולדעתי, גם התנשאות עקב חוסר ידע.
    רק אתמול קראתי כתבה נפלאה של בחור ישראלי שרכב מאוסטריה למונגוליה על אופנוע סאן יאנג 125 סטנדרטי, שהוא בדיוק חצי מ רבע ליטר סיני פשוט, עם ס (אפס!!!) תקלות.
    *לא אהבתי: ״הכלי מתומחר גבוה״ למה מה, יש איזה אופנוע קטנוע שלא מתומחר גבוה?
    *מאוד לא אהבתי: את ההערה של אחד המגיבים ״שמעתי מחבר שהאופנוע שלו …״

    בסיןויטנאםהודותאיילנד יש מליוני אופנועים ״סינים פשוטים״ שמתפקדים בהצלחה מרובה כרכב משפחתי. אז בבקשה לא לזלזל. למרבית הצרכנים הישראלים, אופנוע ״רבעליטרפשוט״ בפחות מ 20,000 ₪ אולי אינו פסגת החלומות, אך עונה בהחלט על הצרכים.
    גם הבלוגר המוצלח ״האינובה שלי״ , כתב רשימה מאוד חיובית על הרפטור.
    כמי שחושב לחזור לרכב על אופנוע אחרי שנים רבות, הרפטור המגניב נמצא בטופ של הבחירה ולא משיקולים כלכליים. אפשר לקנות הונדה cbf250l יד שניה בן שנתיים-שלש בערך באותו המחיר.

    רק להשכלה כללית: אין לי שום קשר ליבואן.

  5. נראה נחמד די דומה לדיאלים סייסטאר שלי שאני מאוד מבסוט ממנו.

  6. אם אתה אומר ש ABS
    לא מוסיף לבטיחות באופנוע כנראה שאתה
    רוכב עדיין על ווספה. עדיף שלא תגיב אם אתה לא מבין. כשיהיה לך אופנוע ספורט ותלמד לרכב תוכל להגיב.
    הכי מצחיק שאתה עוד יורד על אחרים.
    בנתיים תחזור לרכב על המקלדת חחח

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל