מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
אבניר קוביה שמאל
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
KTM שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
רוית דדוש עליון
סטומפ
KTM עליון קוביה
רפידו
פרפקט קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אייפקס
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
HJC
ברקום שמאל
הארלי שמאל
שוברט

דור ה- Z, קאוואסאקי Z300 מבחן דרכים

דור ה- Z, קאוואסאקי Z300 מבחן דרכים
ערך: גב"ב      כתב וצילם: אביעד רייס      בוחנים: אביעד רייס, סטפן

אווירת הצפון הרחוק על Z300 ממצלמת קסדה:

שורה תחתונה: אופנוע וורסטילי, נראה מצוין, מלך בעיר ובעל מנוע בשרני ומפתיע לטובה.

אתה מזוכיסט?! הייתה השאלה שקיבלתי מ- 90 אחוז מהאנשים ששמעו שאני עולה/ עליתי עם הקאוואסאקי Z300 לרמת הגולן ליומיים לבקר את ההורים. זאת לא הייתה "רק" רכיבה לגולן אלא יומיים מרוכזים בהרבה רכיבה, שהעלו בי לא מעט ספקות לגבי הפרטנר שבחרתי לעצמי. 

בטוח שהתשובה לשאלה של השואלים האם אני מזוכיסט היא חיובית, אבל אני האמנתי שה- Z יעמוד במשימה בלי בעיה, אם כבר, אני הבעיה. 

יצאתי מתל אביב בשעות הצהרים, ובאזור הרצלייה הרגשת הוודאות לגבי המסע התחלפה בדאגה קלה – פתאום המושב קשה, אין
מיגון רוח, התנוחה זקופה, והמנוע 300. 

"אפשר עוד להסתובב" אמרתי לעצמי שאני כבר ליד שפיים (לוקח זמן להתלבט), "מקסימום אגיד לכולם שהחלטתי שעדיף להישאר בבית וללמוד למבחן הקרוב במקום לצאת ליומיים של ויפאסאנת רכיבה בצפון". 

מזוכיסט נשאר מזוכיסט, ולפי התמונות (כי מי קורא ואז עובר לתמונות נכון?) אתם כבר יכולים להבין שלא נתתי לדאגות לנצח אותי- וטוב שכך. 

אבל מה הקטע של אופנועים בנפח 300 סמ"ק?
שינוי דרגות הרישוי בינואר 2013 באירופה, כך שההספק המרבי לדרגת רישוי הביניים A2 עלה מ-33 כ"ס ל-47 כ"ס, הכתיב הגדלת נפח והספק לאופנועי ה- 250 שהיו פופולאריים ביותר בימים ההם. (אופנועי ה- 250 סמ"ק ממשיכים להיות מיוצרים מכיוון שבמדינות ענקיות באסיה כמו אינדונזיה החוק עדיין מגביל לנפח רבע ליטר את רוב הרוכבים). במערב השינוי בחקיקה הביא במהירות להופעת דגמים מוגדלים וחזקים יותר, דור חדש של אופנועי 300 סמ"ק ואפילו יותר כמו ק.ט.מ 390 – בתחילה ספורטיביים כמו הנינג'ה 300 והימאהה YZF-R3 ומייד אחר כך גם גרסאות נייקד מתבקשות. העלייה בנפח ודרישות השווקים ליותר כוח ואיכות אף גרמו ליצרנים להשקיע בקטגוריה החדשה, ה-Z300 שהופיע בסוף 2014 כדגם 2015 נהנה ממנוע כול-חדש (שמקורו בנינג'ה 300 החדש מאז 2013), שני צילינדרים בנפח 296 סמ"ק ועם הספק קרוב מאוד ל-39 כוח סוס, על משקל רטוב נמוך של 168 קילו ובסיס גלגלים של 1,405 מ"מ מדובר בחגיגה ופאן לרוכבים הצעירים וכמובן העיצוב המוחצן דואג להריץ אדרנלין מהצד שלו.

במדינת היהודים, השינוי מרבע ליטר ל-300 אמנם עבר, אך לא בצורה מושלמת. בסוגיית הביטוח עדיין נחשבים  אופנועי ה- 300 כאופנועים "פול סייז" לכל דבר ועניין, מה שמקפיץ את מחיר הביטוח בצורה חדה ביותר במעבר מ- 250 סמ"ק ל- 300 סמ"ק, עניין שללא ספק פוגע בהם ולא מאפשר להם להשתלט סופית על דרגת ה "קטנים". 

באירופה קטגוריית אופנועי ה- 300 היא לגמרי אחת מהקטגוריות החמות ביותר, וכל יצרן שמכבד את עצמו כבר מחזיק בדגם אחד או יותר מקטגוריה זו. יצרני האופנועים מבינים כי מצב הכלכלה בכל העולם לא מזהיר, והרוכב היום- יומי הממוצע מחפש כל הזמן את הדרך להמשיך לרכב בלי לפגוע לעצמו במצב הארנק (שרגיש גם ככה), יותר ויותר רוכבים מחפשים כלים יותר זולים- ואין פתרון טוב יותר מאופנועי ה- 300 סמ"ק. בישראל עומד מחירו של ה-Z300 על קצת פחות מ-40,000 שקל.

נייקד חדש בעיר – ובמהיר

ה- Z300 הוא לא פחות מיפיוף. שומר על קווי העיצוב המחודדים והקרביים של האחים הגדולים מוזרקי הסטרואידים, ומי שלא יורד לדקויות וממש מתעמק באופנוע לא יוכל לזהות כי מדובר בנפח קטן. רק כאשר מתניעים את האופנוע, ניתן להבין שפה לא מדובר על המגרש של הגדולים. 

עדיין, ה- Z300 הוא פושטק לא קטן. מדובר באופנוע שממש לא הגיע כדי להיות האח הקטן והממושמע – האופנוע אוהב לצרוח, מעדיף את הילוכים 3-4 על 5-6, ואם אפשר תמיד בפול גז. 

ממש כמו שכתוב בשורה התחתונה, ה- Z300 הוא כלי וורסטילי. הוא מעולה לעיר וקלישאת ה "מרגיש כמו טוסטוס" מתקיימת גם פה ללא ספק. ההילוכים רכים חמאה וממש תענוג לזרום בעיר על כל עומסי התנועה שבה. 

ה- Z הוא ידיד נאמן לכל מתחיל – כאמור המשקל נמוך, גובה מושב של 815 מ"מ ומנוע שני צילינדר שעובד חלק ומאד נעים וידידותי לשימוש. 

החיסרון היחיד שאפשר להצביע עליו, אותו חשתי ברכיבה לצפון, הוא רכיבה ארוכה בכבישים ישרים וארוכים. זה לא שהוא לא יכול, הוא לא הבעיה ו- "זה לא אתה זה אני" לגמרי נכון לגבי הרכיבה בכבישים מסוג זה. שילוב תנוחת הרכיבה עם העובדה שאין מיגון רוח כמעט בכלל הופך את החוויה לא לבלתי אפשרית, אלא לאחת שפשוט לא תרצו לחוות על בשרכם בתדירות יום- יומית. 

ככל שמתקרבים לצפון הכבישים מתחילים להיות מעניינים יותר ויותר, ופה הפיצוי על כביש החוף ודומיו מגיע – ובענק. ה- Z אוהב שדוחפים אותו, והוא מבקש עוד, ואם זה בסיבובים- אדרבא. מדובר בלא פחות מתענוג בכבישים מפותלים, בהם ה- Z משרה בטחון ועובד איתכם יחד. 

סבירות גבוהה שרוכבי כביש רבים ירימו גבה לנוכח המחמאות הרבות שאני מרעיף על אופנוע נייקד בנפח 300 סמ"ק, אך אני מאמין כי בשימוש היום-יומי, אחוז גדול מרוכבים אלו לא באמת ממצים את כל יכולת האופנוע, והיו יכולים להסתדר מצויין ואפילו בצורה יותר פרקטית וחכמה יותר כלכלית יותר עם כלים ה- Z300 ודומיו. 

לראיה, לא מעט רוכבים שכן רוכבים ביום יום על אופנועים ספורטיביים עם מנועים גדולים בהרבה, אהבו מאד את המנוע ואת הרעננות והרצון שלו לגז, ונתנו ציון מעולה בנוסף גם למכלול הדברים השלם. 

מצד שני, גם מתחילים אשר הייתה זו רכיבה בין הרכיבות הראשונות על אופנוע "כביש" דיווחו כי החיבור היה מהיר, והרגישו בטחון וכיף מהתנהגות האופנוע – מה שאומר שהאח הקטן למשפחת Z בהחלט קולע למטרה. 

למרות היותו שייך לקטגוריה ה "קטנה", היצרן לא חוסך על האופנוע ומציע אותו עם ABS, נורות LED, ג'אנטים מעוצבים ועוד. בכלל, החבילה מרגישה מצוין כשהיא מחוברת יחדיו, ולא נוצרת הרגשה ולו לרגע, שרוכבים על אופנוע "פשרה" .

בגלל שדי ברור שחלק גדול מהרוכבים יזכה להרכיב לא מעט על האופנוע הזה, בדקנו גם עד כמה זה אפשרי, נוח וכיף. אפשרי זה כן – כמובן שככל שהמורכב יותר דקיק ככה הרגשת הרוכב תהיה טובה יותר. נוח? ברכיבה הקצרה אותה ביצענו דיווח המורכב כי סך הכל מדובר בניסיון לא רע (כמובן שלא היינו ממליצים לבנות עליו להרכבות ארוכות). כיף? יהיה כיף לגמרי להרכיב עליו את בחירי ליבכם בתוך העיר ברכיבה קיצית לילית או חורפית במהלך היום. 

LIKE
בסה"כ עברנו יחדיו אני וה- Z כ- 600 ק"מ יחד – מרחק כלל לא מבוטל. יצאנו מתל אביב והגענו לרמת הגולן + רכיבה בכל דרום הרמה (הירידות של חמת גדר כמובן) משם חזרה דרך איזור מגדל העמק וקינוח עם המבורגר מעולה בזכרון יעקב ויאללה חזרה לתל אביב. 

מבחינתי המדד הכי טוב לאיך היה מסע רכיבה שכזה הוא מה מצבי כאשר אני יורד מהאופנוע, ועוד יותר חשוב מה מצב השרירים שלי ביום שלמחרת. באגף זה ניתן לדווח בשמחה כי לא נותר שום זכר לרכיבה הארוכה, וניתן להתרגל בצורה מהירה מאד לתנוחה שיכולה להיות מאד לא שגרתית למי שיעבור לכלי מאופנוע אחר או קטנוע. 
אם אתם רוכבי קטנועים שמחפשים אופנוע, רוכבי שטח הפוזלים על עבר הכביש, רוכבים חדשים שרק נכנסו לתחום, או אפילו רוכבים וותיקים שמחפשים משהו קצת יותר שפוי מהרבה מאד בחינות – מומלץ בחום להביא בחשבון את ה-z300 כאשר עומדים בפני הקניה. 

במחיר של 39,985 (ללא אגרות רישוי) בהחלט יש פה מתמודד מעניין. 

LIKE או לא LIKE?
LIKE

יללת החתול / סטפן אבנדיצ'י
ה- Z300 הוא אופנוע נפלא, שובב ושימושי בו זמנית ובעטיפה מושקעת של נייקד עצבני. הוותיקים יותר בוודאי יזכרו את אביו של מנוע השני צילינדר הזה, GPX250 של ימי כניסת קאוואסאקי לישראל ב-1994. בדומה לאופנוע ההוא הזכור לטוב, צעירים בשנות העשרים שלהם יהנו מה-Z יותר מכול קטנוע, וגם מבוגרים יותר ישמחו על הקאוואסאקי הזה – ובתנאי שאינם שוקלים יותר מדי, בכול זאת אופנוע המיועד לרוכב השוקל 70-80 קילו ולא הרבה יותר. הפואנטה מבחינתי ב-Z זה המנוע, ה-300 של היום הם גרזנים קטנים, עושים את כול מה שעשו מנועי ה-500 סמ"ק שני צילינדר שהיו נפוצים גם בישראל בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת. מנוע מעולה ולמרות הנפח גם גמיש ומספק תאוצות ביניים נאות ביותר. שתי מגרעות מבחינתי – מושב נוקשה והילוך ראשון קצר.

תעודת זהות

קאוואסאקי Z300

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר – 3 
מחיר: 39,985 ₪

לפי מחירון 01/16 

המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות/300 סמ"ק 
צילינדרים: 2 
נפח: 296 
קירור: נוזל 
כוח: 11,000/39 
מומנט: 10,000/2.8 
הצתה: אלקטרונית דיגיטלית 
דלק: הזרקת דלק ממוחשבת 
הילוכים: 6
מתלה קדמי: טלסקופי 37 מ"מ 
מתלה אחורי: זרוע מקבילה מחוזקת 
בלם קדמי: דיסק פרפרי 290 מ"מ 
בלם אחורי: דיסק 220 מ"מ 
צמיג קדמי: 120/70-17 
צמיג אחורי: 140/60-17 

מדידות

בסיס גלגלים: 1410 
אורך: 2,015 
רוחב: 750 
גובה: 1,025

גובה מושב: 815 מ"מ 
משקל רטוב: 170 
נפח מיכל דלק: 17 ליטר 

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):

(המחירים  אינם כוללים מע"מ) 

טיפול        עלות 
1,000         575 שקלים
6,000         206 שקלים
12,000       903 שקלים
18,000       206 שקלים
24,000       1199 שקלים
30,000       206 שקלים
36,000       1,075 שקלים


סבירות גבוהה שרוכבי כביש רבים ירימו גבה לנוכח המחמאות הרבות שאני מרעיף על אופנוע נייקד בנפח 300 סמ"ק, אך אני מאמין כי בשימוש היום-יומי, אחוז גדול מרוכבים אלו לא באמת ממצים את כל יכולת האופנוע, והיו יכולים להסתדר מצויין ואפילו בצורה יותר פרקטית וחכמה כלכלית יותר עם ה- Z300. 
                                       

למרות היותו שייך לקטגוריה ה "קטנה", היצרן לא חוסך על האופנוע ומציע אותו עם ABS, נורות LED, ג'אנטים מעוצבים ועוד. בכלל, החבילה מרגישה מצוין כשהיא מחוברת יחדיו, ולא נוצרת הרגשה ולו לרגע, שרוכבים על אופנוע "פשרה" .
                                       

13 תגובות ל דור ה- Z, קאוואסאקי Z300 מבחן דרכים

  1. היה לי Z300. אופנוע ראשון אחרי ג'וימקס 250 שממש לא התאים לי. ה300 הוא כיפי בטירוף והיה לי ממש כיף לטייל איתו בכל הארץ.. עשיתי איתו 14 אלף בחצי שנה בערך. אופנוע מומלץ 🙂

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2