מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
קונה אופנוע
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
פרפקט קוביה שמאל
1 על 1
רוית דדוש עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
KTM עליון קוביה
רפידו
ברקום שמאל
HJC
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל

פיז'ו ספידפייט 125 בישראל – עבר הווה עתיד

פיז'ו ספידפייט 125 בישראל – עבר הווה עתיד

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גב"ב      כתב: שניר.ג.      בוחנים: שניר.ג. וניסים ברדה

שורה תחתונה: נותן לך להרגיש צעיר, עיצוב ספורטיבי בכלי שנותן עבודה במחיר הוגן.

לפני שנתחיל לחפור על הספידפייט אבקש להבהיר נקודה חשובה. לאלפא רומיאו יש DNA – מספיק לשמע את גרגור המנוע ותיכף אפשר לזהות את האיטלקיה הסוררת. אז גם בפיז'ו הצליחו לייצר מעין DNA לקטנועים כי ברגע הראשון שנתתי גז, הבנתי שזה פיז'ו. ויש לי הערצה גדולה ליצרנים שמצליחים לשמור על ה- DNA של המוצר ולהבדיל עצמם מאחרים. ובוודאי כשמדובר בספידפייט, קטנוע אהוב ומוכר בארץ ישראל עוד משנתו הראשונה בעולם, 1997, עם מנוע שתי פעימות 50 סמ"ק מקורר מים חזק יותר מכול טאיוואני, עם אגזוז "לחץ" היה לו גם סאונד של אופנוע גרנד-פרי 125, עיצוב סופרבייק שנראה מדהים בחניון בית ספר, מתלה קדמי אלטרנטיבי שגם עובד – אין פלא שבמירוצי הקטנועים שהחלו בישראל בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת, הספידפייט של פיז'ו כיכב. הגרסה הבאה של ספידפייט 2 שהופיעה בתחילת שנות האלפיים הייתה פחות מדליקה וקרבית, גם כי מנועי שתי פעימות היו בדעיכה רבתי וגם כי הופיעו קטנועי ארבע פעימות מלהיבים פי כמה ובראשם טי מקס. אל הספידפייט 3  הנוכחי, עם מנוע ארבע פעימות 125 סמ"ק, אנחנו מגיעים ב-2014, ביצועי המנוע ובעיקר הסאונד והריח כבר רחוקים מאותם ימים יפים של 97', אולם העיצוב הספורטיבי עדיין נותר וזה מחזיר אותי גם לאותו DNA של יצרן, אפשר להגיד שגם בתחום העיצוב פיז'ו למרות החלפות בעלות וכו' יודעים עדיין לעצב קטנוע קטן כמו שאף אחד אחר לא יודע.

המנוע

אישית מעולם לא קניתי קטנוע של פיז'ו, אבל אחי כן. הוא קנה ב-2007 פיז'ו ויוה סיטי "מהניילון". מנוע 50 סמ"ק, להתנייד רק בעיר. לאחי יש אמונה שאומרת אל תעשה שום טיפול לכלי, סע, אחרי שנתיים תחליף לחדש. וכך היה, רק שהויוה סיטי נוסע עד היום, ואפילו לעיתים עושה קצת אינדורו ועוד כאלה סטאנטס בשטח. לא להאמין כמה המנוע 50 סמ"ק הזה עבד ועדיין עובד. וזה בדיוק הסיפור כאן. הספיד פייט בDNA שלו תואם ויוה סיטי רק שהוא 125 סמ"'ק ארבע פעימות. זה שאין לו יותר מדי תוספות רק מכין אותו לעבודה קשה יותר. המנוע בהשוואה לקטנועי 125 מתחרים ממוקם איפשהוא באמצע. הווריאטור משתלב נחמד בהאצה, קצת פחות נעים כשעוזבים את הגז. עקרונית הספידפייט רוצה להיות אורבני בעיקר. כך שכל עוד שאתם בעיר הוא יעשה הכול, עם משקל נמוך של 114 קילו ובסיס גלגלים קצר של 1,290 מ"מ הגנים הספורטיביים של הספידפייט מביאים אותו לתמרונים עליהם יכלו קטנועים אחרים רק לחלום. מחוץ לעיר הספידפייט בדומה לקטנועי 125 אינו יכול להגיע למהירות התנועה במידה והכביש פתוח (120 קמ"ש ומעלה), אך מתי בדיוק הכבישים הרלוונטיים בישראל ממש פתוחים וזורמים בשעות היום? ולכן כשהתנועה מסביב צפופה והמהירות הממוצעת אינה עולה על 50 קמ"ש גם בכביש המהיר אין לכלי הזה של פיז'ו כול בעיה גם בנסיעה יומיומית מנניח נתניה לתל אביב או מהקריות לחיפה.

הבלמים

בגדר הסביר, מעט חלשים, אבל אם מפעילים מספיק לחץ על המנוף,  מקבלים עצירה.

נוחות
המושב קצת קשיח אבל ממקם אותך גבוה מעל התנועה (יתרון גדול). הכידון רחב אך נמוך, זו תצורה שאו אוהבים או שונאים לי אישית זה קצת הפריע. המראות בולטות מעט שמשתחלים בפקק והמתלים קשיחים לכן שנכנסים לבור, מרגישים. (למורכב מאחור ממש המושב קשה)

אחסון

קסדה שלמה נכנסת מתחת למושב – סחטיין לא כולם עושים את זה היום ב-125

הלוק
אופנתית הספידפייט יקרוץ יותר לנוער, אם כי הוא מומלץ גם למזדקנים שרוצים להרגיש את רוח הנעורים. על אותו משקל זה כלי שבקלות אפשר להשתובב איתו אם כי הוא שימושי מאוד בתנועה צפופה ואף בקישור יומי מהפרברים בשולי איילון. שובבות ומראה מצודד עם הרבה שימושיות, במחיר של 13,000 ש"ח אתה על אחד מהשפיצים של קטנועי 125 סמ"ק היום בישראל

באופן אישי/ניסים ברדה
הספידפייט של פיז'ו נוח לישיבה' מראות נותנות שדה ראיה טוב לאחור, כידון קל לתפעול. מעצורים מצוינים, וריאטור עצל בהתחלת נסיעה. מתאים מאוד להורים שרוצים לילד מכונה יפה שלא עפה כמו טיל ביציאה מרמזור. הקטנוע מתחיל לזוז בכ-4,000 סל"ד (יכול להיות שזו בעיה רק בואריטור הספציפי שמתאחר להיכנס לפעולה). התנהגות כביש טובה (ללא מורכב), מתלים קשים ונותנים פידבק טוב מהכביש לכידון. מרווח הטיה טוב.

– אהבנו!

 


תעודת זהות

פיז'ו ספידפייט 125 


שנת ייצור: 2016

מחירון: 13,000 ש"ח

אחריות לחדש
: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:A2 

נתונים טכניים

מנוע:  125 סמ"ק, 4 פעימות, קירור אוויר, קרבורטור

בלמים:
קדמי – דיסק, אחורי – דיסק

צמיגים:
קדמי – 13 , אחורי- 13


מדידות

גובה מושב: 800 מ"מ


מיכל דלק
: 7.5 ליטר


משקל:
 114 ק"ג

מהירות מרבית מעשית: 105 קמ"ש

צריכת דלק ממוצעת: 29 ק"מ לליטר


ביצועי המנוע ובעיקר הסאונד והריח כבר רחוקים מאותם ימים יפים של 97', אולם העיצוב הספורטיבי עדיין נותר וזה מחזיר אותי גם לאותו DNA של יצרן, אפשר להגיד שגם בתחום העיצוב פיז'ו למרות החלפות בעלות וכו' יודעים עדיין לעצב קטנוע קטן כמו שאף אחד אחר לא יודע.
                                                                                                                
מחוץ לעיר הספידפייט בדומה לקטנועי 125 אינו יכול להגיע למהירות התנועה במידה והכביש פתוח (120 קמ"ש ומעלה), אך מתי בדיוק הכבישים הרלוונטיים בישראל ממש פתוחים וזורמים בשעות היום?
                                       

17 תגובות ל פיז'ו ספידפייט 125 בישראל – עבר הווה עתיד

  1. שניר אומר בלמים חלשים וניסים אומר בלמים מצויינים?
    יש עוד אי התאמות? מה נכון מה לא?

  2. ישנם כל מיני סוגי רוכבים.
    יש כאלה שלא חוששים לסחוט את הדוושה ולמצוא את המעצור עד סופו ויש כאלה שמתנהגים עדין יותר. לפעמים ישנן דעות שונות על אותו מוצר. תמיד יש מספר בוחנים ומספר דעות.

    המלצתינו תמיד לקחת כל כלי לנסיעת מבחן.
    סופ"ש נעים.

  3. הנה מה שפוספס: 1. המאפיין העיצובי הבולט הוא ריצפת המתכת. 2. מילוי מיכל דלק אפשרי בלי הרמת הכיסא. 3. טווח רכיבה בין תדלוקים כ 200 ק"מ שזה נחמד(בהנחה שצריכת הדלק היא כפי שדווחתם). 4. יש קונקטור להטענת הנייד. 5. אחרון שאלה: רגלית הצד כוללת משבת מנוע? המחיר הנכון 10 אלף ש"ח, ולא 13 שזה פקינג 30% יותר. מחיר שמיישר קו עם הקרטל מטרו-אבניר, וזה ממש חבל! דביר(מגיב 8), זה הוא זה או סיטיבלייד125 של קיוואי, לשניהם פתיחה רגועה, ולשניהם התנהגות סבירה על כביש מהיר.

  4. אם היית רואה, יש לך תמונות שמתארות בקצרה כמו שאתה אוהב את הדגשים שציינת. שקע מצית (בכולם כמעט יש היום) וריצפת ניקל וכו'. לדעתי מבחן מצוין וקליל

  5. יניב, אתה שואל למה יקר? בגלל הקרטל מטרו-אבניר שמכתיב ואונס את השוק למחירים המופלצים שלו. אם יבואנים קטנים נלחמים בקרטל, למה הונדה הגדולה לא מצטרפת? ממה הם מפחדים(כנראה שהקרטל לוחץ אותם בנקודה רגישה)? בארצות הברית הגרום(MSX) עולה 3,200 דולר, בהונדה אופנועים ישראל 20,900 ש"ח. אז נכון, הונדה זה הונדה, מנוע מעולה, הזרקת דלק, שעון ואביזרים ברמת גימור טובה…אבל זה עדיין 125 עממי עם איכות עממית. 20 אלף זה תמחור חזירי שמהווה חסם רכישה לקהל היעד: צעירים בראשית דרכם המוטורית על דו-גלגלי. ויש לומר, חסם שמטרתו למנוע תחרות עם הקטנועים המעפנים של הקרטל, סטייל ג'וי רייד!!! ככה לא בונים ענף אופנועים, ככה מבטיחים שהוא השאר ללא עתיד לשנים רבות קדימה. עמיר, אתה צודק, יופי של תמונות! מעניין ממי הם למדו לעשות כאלה פוסטים יפים?

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל