מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
קונה אופנוע
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
סטומפ
1 על 1
KTM עליון קוביה
אופנוסנטר קוביה שמאל
לרט
סטפן
תמוז
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
הארלי שמאל
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
שוברט
אייפקס
HJC
מתלה לקסדה

בלייד ראנר – מבחן דרכים

בלייד ראנר – מבחן דרכים
עורך: גב"ב       כתב: אדם בלנגה  
בוחנים: אדם בלנגה, ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י
צילום: אריק רוזנבלום ואדם בלנגה

שורה תחתונה:
קיוואי תמיד היו היותר טובים מבין הסינים והסיטי בלייד ביתר שאת; תמורה טובה למחיר, אפילו בתוספת ארגז המחויב בגלל חלל אכסון מוגבל.

הקטנועים הסינים אינם חדשים בשווקי העולם וגם לישראל הם הגיעו כבר לפני עשר שנים. מגוון יצרנים סינים באו (ובעיקר הלכו…) בשוק שלנו, רובם המכריע עם ביצועים עלובים ובעיקר אמינות מזעזעת. אולם יצרן סיני אחד יוצא דופן: קיוואי. פגשנו את המותג הזה בישראל כבר בשנת 2007 עם מספר דגמי 125 שהותירו רושם מצוין, מנוע לא הכי חזק אבל לא מקרקר ולא מתפרק, מתלים ושילדה לא פסטלינה, פלסטיק שיושב טוב ואם נשבר אז החלק החדש מתאים למקום ולא צריך פאזל, ברקסים טובים. 

הרושם הטוב הזה קיים גם היום כאשר אנו פוגשים את קיוואי בגלגולה העכשווי כ"קיוואי/בנלי", עם יבואן עדכני לישראל, ג'ט סטאר, והיא נבחנת בסטנדרטים ד'היום. עם כל הציניות הסטנדרטית שלי כלפי כל דבר שלא יוצר על ידי שלושה יפנים וגרמניה, גם אותי הסינים שכנעו במקרה של הסיטי בלייד. אמנם ניכרת השראה ברורה של הונדה PCX אבל לא במובן הרגיל של העתקה סינית בזויה אלא מה שנקרא נתלים באילנות גבוהים… תכלס יש כאן תמורה ראויה ל-13,000 שקלים מחירו של הסיטי בלייד והתרשמתי שהוא מרגיש משמעותית טוב יותר מקטנועים סינים קודמים שחוויתי – ולא רק סינים. 

מתלים – מנוע – בלמים – בולמים
אין ספק שלמבחן של קטנוע סיני קטן ופשוט אתה בא ללא ציפיות, וכן הקטנוע הזה תפס אותנו ממש לא מוכנים. זה לא שמדובר פה בחבילה שתתחרה בהונדה (למרות ההשראה מ-PCX והשם, בלייד, פיירבלייד, דומה לא…) אבל הבולמים של הקיוואי כולל המזלג הצנוע מקדימה עובדים טוב מאוד. אין תלונות באיכות הנסיעה או בכל הנוגע בכך. הבלמים (דיסק פרפרי בודד) נראים טוב ועושים עבודה לא רעה בכלל בכל הנוגע לעצירת המסה הקטנה של הכלי, דבר נוסף שתפס אותנו עם חיוך זה המצאות דיסק בלימה גם מאחורה, לא דבר שנהוג לצפות אליו בכלים זולים.

המנוע פה הוא לא מכונת מלחמה, אבל גם לא משהו שישאיר אתכם יותר מידי מאחורי התנועה וזאת בזכות משקל סביר של 123 קילו. מדובר פה במנוע 124 סמ"ק עם תשעה כוחות סוס לערך – לא הרבה אבל בהחלט מספיק. בתוך העיר הסיני הזה יספק תאוצה סבירה לחלוטין עד 75 קמ"ש משם תתקיים זחילה סבירה עד ל-95 בערך, בסוף אם תעלו על איילון תוכלו לראות תלת ספרתי 105 קמ"ש – אלו אגב הרגישו אמתיים לגמרי. 

כוחו העיקרי של הסיטי בלייד הוא בתמרון העירוני. עם בסיס גלגלים זעיר ואורך כולל של פחות משני מטר, גלגלי "14 ותנוחת רכיבה זקופה ושולטת עם כידון גבוה שאינו מפריע לברכיים, אפשר לעשות איתו תמרונים נועזים במצבים צפופים במיוחד, כאלה שמעתה יהיו נפוצים מדי בתל אביב.

בהרכבה הכלי עובד בצורה טובה, במהירות העירונית המתלים מטפלים היטב במהמורות מרכז תל אביב, אולם סעו מהר יותר בזוג, תאוצות ובלימות מעט אגרסיביות, והקפיצים שוקעים לא מעט (עם גובה הקפיץ של הבולם האחורי אפשר לשחק  – אנחנו בחרנו להימנע מכך).


גימור – פיצ'רים – עיצוב

הגימור של הכלי הזה טוב מאוד, שווה להעיף מבט מקרוב ולמצוא נגיעות חביבות מאוד כמו לוח השעונים הדיגיטאלי (דלק, מרחק מתאפס, זמן, ומהירות) שמשולב עם מחוג סל"ד גדול באמצע, מצב ארבע מאותתים למקרה שבחתם לעצור במקום לא אידאלי, כפתור דימום מנוע וחיפוי פלסטיק נעים לכידון. פיצ'ר מגניב מאוד הינה אפשרות סגירה נוספת להגנה על מערכת ההצתה, וו תליה שימושי מאוד עם מדרס רגליים שטוח שאותו תצטרכו מאוד בעיקר בגלל תא המטען הקטן שלא יכיל קסדה מלאה. פתח התדלוק של הכלי ממוקם תחת המושב, מיקום זה דורש לרדת מהכלי ודיוק בתדלוק.

סיכום
עד היום הסיבה היחידה לקנות קטנוע סיני היתה המחיר. כאן המחיר עומד על כ-13,000 שקל, נמוך מול טיוואנים ובטח אירופים ויפנים אבל גבוה יחסית לסינים. אז ראשית היבואן ג'ט סטאר עורך כיום מבצע במסגרתו יקבלו הרוכשים קופון בסך 1,000 שקל לרכישת אבזרים (ארגז, ארגז) – ועיקר העניין הוא שהסיטי בלייד אינו קטנוע סיני.. החל מהרושם שהוא מייצר אצל העוברים והשבים שראו אותו על המדרכה, דרך הרכיבה ועד ההתרשמות מהגימור ואיכות הפעולה – יש כאן קטנוע ראוי.


 עשה לי את זה/ניסים ברדה
קטנוע מדליק. תנוחת ישיבה נוחה. הרגלים (למרות גובהי) נמצאות מתחת לכידון גם בסיבוב על המקום דבר אשר מקנה ביטחון במיוחד בסיבובים הדוקים. 

מראות נוחות מאוד ונותנות תמונה ברורה של התנועה מאחור (גם לגבוהים). 

היגוי זריז שנותן הרגשת ביטחון בפניות חדות ומהירות כולל הרגשה מצוינת בפניות ובכיכרות. מתלים קשים ונוחים (כולל ברכיבה מחוץ לעיר). נותנים הרגשה של חדות ברכיבה ורכיבה מדויקת. מנוע שנותן תחושה של רציפות עד למהירות שכמעט נוגעת ב-100 קמ"ש מחוץ לעיר (עם מעט עזרה של הרוח). רעש קל מאזור הוואריאטור בנהיגה במהירות גבוהה וגם לפעמים בעיר בסל"ד גבוה. בלמים טובים, נותנים הרגשה של שליטה בכל מהלך העצירה. 

קוטר גלגלים גדול דבר שנותן יותר יציבות גם במהמורות ואת ההיגוי המדויק והקל לתמרון. 
תנוחת ישיבה נוחה וטובה גם בנסיעה ארוכה מחוץ לעיר (מרמת אפעל דרך הכפר הירוק עד לפרוייקט המשתלה) פול גז כל הדרך. 
תא מטען קטן שלא יכול להכיל יותר מידי דברים.
לוח שעונים נוח לתפעול ולשימוש. 

הערה: הרגשה של מסבי היגוי מעט מהודקים (ניתן לשחרר. ממש מעט).  

על פניו נראה כי הם עשו מאמצים רבים וגדולים על מנת לייצר כלי דומה ל-PCX  של הונדה.
גם הגימור של הפלסטיקים והמכלולים נותנים הרגשה של סיני משודרג ברמה קרובה לטיוואנים והיפנים. 
תמורה טובה ביותר למחיר.

תעודת זהות

קיוואי סיטי בלייד 125
מחיר: 12,914 כולל מע"מ, לא כולל הוצאות רישוי. 
הקטנוע נמצא כרגע במבצע 1,000 ש"ח אביזרים מתנה בעת הרכישה. 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ 
דרגת זיהום: 5 

נתונים טכניים

מנוע: ארבע פעימות, מקורר אוויר, צילינדר יחיד, מפיק 9 כ"ס
הזנת דלק: קרבורטור
הנעה: חשמלית בלבד
הנעה: אוטו' גיר רציף (רצועה) 
מידות צמיגים:
קדמי 90/90-14  
אחורי 100/90-14 
משקל יבש: 123 ק"ג
בלם קדמי: דיסק 240 מ"מ
בלם אחורי: דיסק 220 מ"מ 
קיבולת מיכל דלק: 7 ליטר 

מדידות

גובה מושב: 760 מ"מ
אורך כללי: 1950 מ"מ
רוחב כללי: 755 מ"מ 
בסיס גלגלים: 1130 מ"מ
מרווח גחון: 160 מ"מ 
מחירי טיפולים
(המחירים כולל חלפים ולפני מע"מ) 
טיפול 1,000 ק"מ      245 ש"ח 
טיפול 5,000 ק"מ      161 ש"ח 
טיפול 10,000 ק"מ    588 ש"ח

תכלס יש כאן תמורה ראויה ל-13,000 שקלים מחירו של הסיטי בלייד והתרשמתי שהוא מרגיש משמעותית טוב יותר מקטנועים סינים קודמים שחוויתי – ולא רק סינים.
                                                                                                                
כוחו העיקרי של הסיטי בלייד הוא בתמרון העירוני. עם בסיס גלגלים זעיר ואורך כולל של פחות משני מטר, גלגלי "14 ותנוחת רכיבה זקופה ושולטת עם כידון גבוה שאינו מפריע לברכיים, אפשר לעשות איתו תמרונים נועזים במצבים צפופים במיוחד, כאלה שמעתה יהיו נפוצים מדי בתל אביב.
                                       

22 תגובות ל בלייד ראנר – מבחן דרכים

  1. אולי אם יתבצע מעבר לקטנועים האלו אז כולם ישוו מחירים.

  2. ואני מאמין באמונה שלמה שבאמת הקטנוע נותן את כל מה שכתוב למעלה.
    אבל כמו שכולם ציינו. מי מבטיח את האמינות כמו שאנחנו צריכים מדו גלגלי שיוביל אותנו לעבודה וקצת לאחר העבודה לתקופות ארוכות כמו הקוריאנים והיפנים.

  3. אולי לא שמתם לב אבל כמעט כל מוצר שאתם נוגעים בו היום הוא סיני. אז מה הבעיה.
    מנורות, בגדים, מכונות, גלגלי שיניים, מנועים ובקיצור מה לא.
    גם כאן הסינים השתפרו פלאים ורואים את התוצאות בכל הדברים שהם מיצרים.

  4. שחר, הקיוואי הוא כלי שעומד בסטנדרט של הסגמנט ובמחיר שפוי. נכון, זה המחיר ההוגן לסגמנט הזה, וכמובן גם על 10,000 ש"ח היינו מברכים. אגב המבצע של קיוואי, אני הייתי מבקש מחיר של 12 אלף ובאמאשל'י תעזבו אותי מארגזים, במקסימום מרכיב לבדי ארגז "תנובה". ליבואנים הקטנים (ואין כל קשר לסין) אין אפשרות למכור במסות גדולות כי הקרטל שמפעיל את עופר מטרו ושות' תמיד זוכה בכל המכרזים הגדולים, יש לציין מכרזים תפורים: של המשטרה של העיריות…וכמובן של חברות הבת שלו: חברות שליחויות גדולות, פיצות מפורסמות וכדומה. ליבואנים הקטנים נשאר להנות רק מהפרורים. הדג מסריח מהראש. הציבור יכול להפגין ולדוגמה לקנות רק קיוואי, הוא עושה את זה כבר היום, אבל הציבור הפרטי זאת לא המסה הגדולה שתביא לשינוי והורדת המחירים הדרסטית. הציבור הפרטי הם מיעוט בתוך מיעוט. לא מהם תבוא הישועה. קפיש?

  5. לא נביא ולא זעם. מה דעתך על מציאות. אתה מכיר משהו שיפסיקו לגנוב אותו והוא יכנס לדיכאון. א-י-ש, אחי, לעזאזל, תיארתי מציאות, זה עכשיו, לא בעתיד, מה לקחת?

  6. בדרום אפריקה תראו רק קטנועי קיוואי על הכביש. הם קטנועים טובים. לא מעולים, אבל טובים

  7. שהיבואנים יפסיקו לנגוס לנו בכיס.רוב החלקים של האופנועים והקטנועים מיוצרים בסין! סתם שותפים אתכם בשטויות! כל העיניים המלוכסנות אותו הדבר אלא רק שמות שונים.מאכילים אתכם בשטויות ! תקנו כלי זול ועזבו מה שהחברה אוכלים לכם את הראש עם האמינות! הכל אותו הדבר כמעת. זה מה שאמרו גם על דיאלים.וגם היפנים לפני 40 שנה היו כמו הסינים..

  8. א״א להתעלם מהמחיר שתוכלו לקבל עליו בעוד מס שנים

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל