מגזין מוטו מדריך, עכשיו בחנויות. וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
אבניר באנר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטפן
רוית עליון
לארט
HRP קוביה שמאל
הארלי שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HJC

סוזוקי גלדיוס: ידידו הטוב ביותר של האופנוען

סוזוקי גלדיוס: ידידו הטוב ביותר של האופנוען
ערך: גב"ב      כתב: עמית ידידי       צילם: אריק רוזנבלום
השורה התחתונה:
בחירה מעולה בגרסת 47 כ"ס כאופנוע גדול ראשון, האמת גם רוכבים מנוסים יתאהבו בו; תמורה מעולה ל-58,850 שקל

 

 

איך שאני רואה את זה, אופנוע הוא קצת כמו כלב. יש את הרוטוויילרים או האמסטפים שנורא מגניב להסתובב איתם ברחוב אבל מאידך יש להם נטייה להיגרר לעימותים. לא בריא, בטח לא למתחילים. בצד השני של הסקאלה יש את הפודלים למיניהם, הם לא יזכו אותך במבטים מעוררי הערצה מהשכנים אבל הסיכויים שתקבל ביס או התקף חרדה קטנים משמעותית. סוזוקי גלדיוס SFV650 הוא סוג של לברדור: בגרסה המוגבלת ל-47 כוח סוס בהתאם למגבלות רישיון A1 הנבחנת כאן לראשונה בישראל הוא לא משהו שיפחיד ילדים קטנים וזקנות – אבל בהחלט יקבל רספקט ברחוב. 
עיצוב
אם תשאלו אותי, בחדר הישיבות בו עצבו את הגלדיוס מישהו התבלבל ובמקום סושי הגישו ספגטי בולונז… התוצאה: נייקד מיירט מונסטרים בעל מנוע וי טווין 90 מעלות עטוף בשלדת צינורות, בהחלט משקפת את ההשראה האיטלקית. הדגמים הקודמים הגיעו בצבעי פסטל, איך לומר בעדינות, קצת נשיים. החדשים באים בצביעה גברית יותר המשלבת שחור מבריק עם מט או אפור מט, שחור מבריק ושלדה אדומה. לרוב אני ממש בעד עירום נשי אבל במקרה הזה הגברי נראה הרבה יותר טוב.


בעיר

בתנועה העירונית הגלדיוס מרגיש טוב מאד. המנוע מייצר אספקת כוח חלקה וליניארית כמעט לכל אורך קשת הסל"ד. זה מוגבל? וואללה, ממש לא מרגיש ככה. העברת ההילוכים חלקה ומדויקת, המצמד רך והבלמים מספקים עוצמה ורגש בדיוק במידה הנכונה. מיקום המנוע לאורך שומר על רוחב צנוע מאד מה שמאפשר לעבור קרוב מאד למדרכות, יתרון גדול בפקקים צפופים. תנוחת הישיבה ממקמת את הרוכב בין הזקוף לשכוב, נוח ויעיל מאד בהתנהלות אורבנית. המתלים עושים עבודה טובה בבידוד ישבנו של הרוכב מרוב הפשלות של מע"צ. היה נחמד לו ניתן היה לכוונן את הבולמים בהתאם למשקל או אופי הרכיבה אבל חוץ מ-7 מצבי עומס קפיץ באחורי הכל קבוע מראש. לא נורא. 

פיזור החום של המנוע יעיל מאד ולא יבשל את איזור החלציים/ירכיים גם בימים החמים ביותר. לוח השעונים כולל את מה שנחוץ ולא מעבר לכך: מד סל"ד גדול ואנלוגי, מד מהירות דיגיטלי ואפילו תצוגה המראה באיזה הילוך אתה נמצא. הכול קריא וברור. המראות מספקות שדה ראיה טוב ומשרה בטחון. צריכת הדלק הממוצעת (משולבת) עומדת על כ-20 ק"מ לליטר מה שנותן טווח ריאלי של כ-200 ק"מ פלוס בין תדלוק לתדלוק.

 

 

מחוץ לעיר

כמו כל כלבלב גם את הגלדיוס צריך להוציא מדי פעם לטיולים. צריך? רצוי! גיחות קצרות אל מחוץ לעיר הן כיף אמיתי. בכביש הפתוח הוא מגלה אופי שובב ונמרץ, זאת מבלי לאבד שמץ מהצייתנות הטבועה בו. כאשר מדובר ברכיבות ארוכות התמונה מתחילה להשתנות והשילוב של מושב צר ונוקשה עם ישבן לא ממש מרופד מתחיל להציק. לרוב מצבים כאלו מדרבנים אותי להגביר מהירות כדי להגיע כבר. אבל אז, כשהמהירות כבר מזמן מעבר למגבלות החוק, כמו בכל נייקד מתחילים לשלם את הקנס על התערטלות בפרהסיה וגם הכתפיים והצוואר מתחילים לסבול. בקיצור, חיית אוטוסטראדות הוא לא. אבל שוב, זה רק ברכיבות באמת ארוכות. 

 

כבישים הרריים ומפותלים זה כבר סיפור אחר (במיוחד בירידה..). ברגע שמגיעים לכביש כמו נס הרים הגלדיוס מתמלא בעליצות. רק תן לו לרוץ והוא מאושר. פניות הדוקות, עיקולים מהירים, "הפלקות" מהירות מצד לצד, הכל הולך. אם תלחץ חזק הוא אפילו יכשכש בזנב! שלדת הצינורות עושה עבודה טובה בשמירה על הקו והיציבות, המשקל הנמוך של 208 קילו רטוב, המושב הנמוך (785 מ"מ) התורם להורדת הכובד ובכך לזריזות בשינויי כיוון. גם מרווח ההטיה בהחלט מספק. אני לא מארק מארקז (וגם לא ניסים ברדה) כך שרק במקרים קיצוניים ובעיקר עם נוסע מאחור הבאתי את הגששים שבקצה הרגליות למפגש עם האספלט. 

אם כבר נגענו בנושא ההרכבה, שתי נקודות קטנות. לחיוב אציין את ידיות האחיזה למורכב שמסייעות גם להסיר מהעומס על הנהג וגם לקשור דברים על המושב בעזרת רשת מטען. לשלילה, הרכבת נוסע בהחלט מורגשת מבחינת היכולות הדינמיות של הגלדיוס, הן בסחיבה והן ביכולת המתלים והשלדה לייצב את האופנוע תחת תוספת העומס. כבישים מפותלים כאלו גם חושפים את מגבלת ההספק – יציאה בעליה מעיקול בהילוך הנכון, גז פתוח לרווחה ו… לא הרבה קורה. מה לעשות, למרות שהסירוס נעשה למטרות טובות עדיין יש לו מחיר ובסל"ד הגבוה מגיע זמן התשלום.
 
סיכום
תמורת פחות מ-60,000 שקל הגלדיוס הוא בחירה מעולה לרוכבים מתחילים (בוודאי בגרסה מוגבלת הספק לרישיון A1), אך גם רוכבים מנוסים ידעו להעריך את האופי הנוח, חסכנות, גם שובבות כשצריך והמון המון שימושיות. מסוג האופנועים שעושים הכול, במשך השבוע הוא ישנע אותך לעבודה וחזרה כמו קטנוע מן השורה ובסופי שבוע יהווה פרטנר מצויין לטיולים ואפילו ל"ג'וי ריידז" בכבישים מפותלים. הוא לא יסבך אותך בצרות על הכביש, בטח לא במוסך וגם לא עם מנהל הבנק. יותר מזה באמת לא צריך. את המבחן שלי הוא עבר בהצטיינות.  
 
 

באופן אישי / ניסים ברדה

מיד כשאתה מתיישב על האופנוע אתה מרגיש שהכפפה מתאימה לך ליד. האופנוע מאוד ידידותי, במיוחד למשתמש מתחיל שלא מחפש להשכיב עד האוזניים, אבל הוא מתאים מאוד גם לבעלי ניסיון שמחפשים תשובה  ליום יום, וגם לצאת בשבת לטיול ולא להרגיש שאתה רוכב על אופנוע עצל. 

 

המתלים עושים עבודה טובה, הוא נוח ברכיבה, התנהלות המנוע שלו נעימה ולינארית (מעט חלש במהירויות שעוברות על החוק), הוא נותן הרגשת ביטחון גם בסיבובים קצרים והדוקים.

אופנוע שהוכיח את עצמו כאמין כבר מספר שנים כך שלא צפויות תקלות, התחזוקה פשוטה וחסכונית..
 

תעודת זהות

סוזוקי GLADIUS SFV 650A

מחיר: 59,900 שקל
לפי מחירון 01/15
דרגת רישיון: A1
המחיר כולל אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, 2 צילינדרים, גל זיזים עליון כפול, תצורת וי 90 מעלות.
נפח: 645 סמ"ק
מערכת הצתה: אלקטרונית
התנעה: חשמלית
תיבת הילוכים: 6 מהירויות
בלמים:
קדמי:
דיסק כפול 240 מ"מ, קליפר שתי בוכנות
אחורי: דיסק בודד, 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
בסיס גלגלים: 1,445 מ"מ
צמיגים: קדמי:   120/70 ZR-17"
אחורי: 160/60 ZR-17"  

מדידות

אורך: 2,130 מ"מ
רוחב: 760 מ"מ
גובה: 1,090 מ"מ
גובה מושב: 785 מ"מ
משקל: 202 ק"ג
מיכל דלק: 14.5 ליטר

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):
(כל המחירים לפני מע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן)
טיפול      עלות

1,000         566 ש"ח
6,000         750 ש"ח
12,000       1,257 ש"ח
18,000       750 ש"ח
24,000       2046 ש"ח
סוזוקי גלדיוס SFV650 הוא סוג של לברדור: בגרסה המוגבלת ל-47 כוח סוס בהתאם למגבלות רישיון A1 הנבחנת כאן לראשונה בישראל הוא לא משהו שיפחיד ילדים קטנים וזקנות – אבל בהחלט יקבל רספקט ברחוב.
                                                                                                              
  פניות הדוקות, עיקולים מהירים, "הפלקות" מהירות מצד לצד, הכל הולך. אם תלחץ חזק הוא אפילו יכשכש בזנב! שלדת הצינורות עושה עבודה טובה בשמירה על הקו והיציבות, המשקל הנמוך של 208 קילו רטוב, המושב הנמוך (785 מ"מ) התורם להורדת הכובד ובכך לזריזות בשינויי כיוון. גם מרווח ההטיה בהחלט מספק. אני לא מארק מארקז (וגם לא ניסים ברדה) כך שרק במקרים קיצוניים ובעיקר עם נוסע מאחור הבאתי את הגששים שבקצה הרגליות למפגש עם האספלט.
                                     

 

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל