מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
רוית דדוש עליון
אוגוסטה קוביה הכי עליון
רפידו
KTM שמאל
לרט
סטומפ
תמוז
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
HJC

מבחן ארוך טווח: TGB X-Motion 250 (ה')

מבחן ארוך טווח: TGB X-Motion 250 (ה')
ערך: גיא בן ברק          בוחנים: אביעד רייס, ניסים ברדה        צילום: אביעד רייס

חמישה חודשים חלפו מאז החל אקס-מושן 250 מתוצרת TGB את המבחן ארוך הטווח, מד המרחק המצטבר מראה כי צברנו למעלה מ-4,000 קילומטר במגוון כבישים ושימושים. אולם עד עתה לא נבחן האקס-מושן ברכיבה ארוכת טווח רצופה אי לכך גייסנו את אביעד, בעליו של קטנוע 250 מזה מספר שנים, ושלחנו אותו לסיבוב מהנה של כמה מאות קילומטרים, בלי שהיות נוספות רשות הדיבור לאביעד. 

הכיוון צפון
נתיב הרכיבה שלי עם האקס-מושן הוביל מתל אביב לכרמיאל דרך כביש 4, חזרה דרומה דרך בנימינה, סך הכול כ-360 ק"מ בזמן של כ-12 שעות. את הדרך לצפון עשיתי על כביש 4, נתחיל עם הקטעים הפתוחים והמהירים בכביש זה: הקטנוע מגיע בקלות למהירות של 120 קמ"ש ולא מומלץ לדחוק בו מעבר לזה ולגרום למנוע לצרוח ללא עליה משמעותית במד המהירות, מה עוד שמעל 115 קמ"ש מתפתחות מערבולות לא נעימות באזור הקסדה. מבחינת היציבות האקס-מושן יציב במהירויות הגבוהות, גם בזמן עקיפה של משאיות היוצרות מערבולות אוויר לא חשתי בזעזועים משמעותיים.

ביציאות מהרמזורים התאוצות טובות, גם תאוצות הביניים בעקיפות במהירות בינונית וגם גבוהה טובות והמנוע מושך בטווח סל"ד רחב במפתיע יחסית לנפח. רוב הזמן מצאתי עצמי משייט על סביבות ה-90 קמ"ש, בנסיעה מנהלתית  הקטנוע נעים.
הגענו לאזור ההררי, הטיג'יבי התמודד בצורה טובה, ההיגוי מתפקד היטב גם עם הרבה משקל על החלק האחורי (שילוב של סיבוב עם עליה), וגם עם הרבה משקל על הקדמי, אין תחושה של עיוות או אלסטיות. באשר לספיגה, הבולמים מצוינים וגיהצו את כל מהמורות הדרך בצורה טובה ויעילה. מבחינת בלימות, למרות רצף השימוש בשני הבלמים באזור ההררי לא הורגשה ירידה בעצמת הבלימה ולא מתפתחת תחושת ספוגיות כשעולה החום. 

עמידות ואמינות

חשוב לציין שיום הרכיבה היה חם במיוחד, למרות זאת ולמרות המרחק שעברנו ברכיבה רצופה הקטנוע לא אכל ולו גרם שמן. תפקוד הבלמים והבולמים שכידוע מבוססי שמן ורגישים לחום, היה מצוין. גם הנוחות מקבלת ציון טוב, למעט מדרס הרגליים שהקשה על תנוחה קבועה נוחה. 

ויש עוד ביקורת: הגנת הרוח מעל 110 קמ"ש לוקה בחסר גם לבחור לא גבוה מאוד כמוני; שעון הדלק שחטף ביקורת כבר בדיווחים קודמים פשוט לא מתפקד, החיווי קופץ משלושת רבעי מלא – לאפס, תדלקתי את הקטנוע פעמיים, ע"מ להיות בטוח שלא אתקע; ואם תדלוק פתח התדלוק הצדדי שלו מצריך להיזהר מנתזי דלק שעפים החוצה; חללי האכסון אדירים אבל את המושב לא ניתן לפתוח אלא רק בהוצאת המפתח מהסוויץ, לא נשמע נורא אך קטנוען הרוכב ביום יום יודע שמדובר בדבר חשוב.  

תעודת זהות

X-MOTION 250 EFI
אחריות: 24 חודשים ללא הגבלת קילומטר
מחיר: 22,500 ₪

לפי מחירון 01/15 
דרגת רישיון: A1
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, קירור מים, הזנת דלק, הזרקת דלק
נפח:  249.4 (סמ"ק) 
בלמים: קדמי: דיסק – אחורי דיסק
גלגלים: קדמי 120/70-14
אחורי: 140/60-13
בולמים: אחורי- 2 בולמים

מדידות

אורך כללי (מ"מ): 2,155
משקל עצמי (ק"ג): 194
גובה מושב (מ"מ): 790
נפח מיכל דלק: 11 ליטר
קיבולת אחסון: 45 ליטר
(מקום ל-2 קסדות מלאות)
עלות טיפולים (המחירים כוללים מע"מ):
• טיפול 500 (הרצה): 388 שקלים
• טיפול 3,000: 223 שקלים
• טיפול 6,000: 496 שקלים
• טיפול 9,000: 441 שקלים

10 תגובות ל מבחן ארוך טווח: TGB X-Motion 250 (ה')

  1. מרווח שם המשחק. מלא מקום וגם נוח עם שנים ושבעיקר השניים לא קטנים במידותיהם

  2. למה אתה מעליב את הבחור?
    יתכן שהבחור רוכב על קטנוע ביום יום ומשתמש בארגז.
    ידוע לכל מי שרוכב עם ארגז כמוני כי הארגז מאוד משפיע על יציבות הקטנוע.
    גורם לו לנידנודים ורעידות. ככה זה בגוייריד שלי.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2