מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוליין עפולה
לרט
קריפטונייט
ברקום שמאל
סטפן
תמוז
לרט
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטומפ
הארלי שמאל

ק.ט.מ 690 Enduro R: הולך על כל הקופה (עם קליפ וידאו)

ק.ט.מ 690 Enduro R: הולך על כל הקופה (עם קליפ וידאו)

צילום: אריק רוזנבלום

עורך: גיא בן ברק. כתב: רן ציוני (גובה 176 ס"מ משקל 72 קילו עם ציוד), בחנו: רן ציוני, גלעד בן זקן  עלה בתאריך: 19/09/2014 

שורה תחתונה אופנוע רב שימושי מעולה, יודע לעשות הכול אך פחות מתאים לנסיעות כביש ארוכות ומהירות, אל תצפו לאופנוע עדין, מדובר במכונה חדה, נקודתית וקרבית, עם ביצועים מרשימים גם בשטח וגם בכביש! 

קליפ וידאו KTM:

ק.ט.מ אנדורו 690 בגרסת 2014 החדשה נוחת בישראל ואנחנו ממהרים לקחת אותו למבחן. ההתרשמות הראשונית: דו-שימושי, אבל של ק.ט.מ…  ב-2012 עם הגדלת המנוע למלוא 690 הסמ"קים שינה ה-690 אנדורו את יעודו מאופנוע המיועד רובו לשטח – לדגם דו-שימושי עם התאמות נלוות במיוחד בתחום מהלך המתלים וגובה המושב, למעשה דיוק 690 עם גלגלי שטח… 

מגמה זו מתחזקת בגרסת 2014 המשודרגת בהתאמות מנוע המיועדות לפעולה חלקה ונעימה יותר כמו-גם ירידה בצריכת הדלק, מה שמשפר את יכולות הכביש, במקביל לשיפור מתלים למטרת ספיגה משופרת וקלאץ' מחליק למניעת נעילת גלגל אחורי תחת בלימת מנוע. אבל אין לטעות, זה עדיין ק.ט.מ ואצלם הדו שימושי יודע לעשות בשטח הרבה יותר מאשר כול יצרן אחר, במקביל ולמרות יותר מקריצה לתחום האדוונצ'ר הוא אינו אופנוע תיור למרחקים ארוכים.
נצא לדרך, (הציונים 5 מעולה ומטה)
מנוע
תמיד היה מדהים בעיניי והשנה כשהוא מקבל שני פלגים ושיפור בהזרקה הוא אפילו יותר חלק, יעיל וחזק. בו זמנית הוא מספק כוח מטורף של כמעט 70 סוסים –  עם מרווח טיפולים גבוה, 10,000 קילומטר וצריכת דלק נמוכה של כ- 18ק"מ לליטר.
בשונה ממרבית מנועי הסינגל מרובעי הפעימות המנוע הזה חובב סל"ד גבוה ושם הוא מככב, מתחת ל-4,000 סל"ד בפתיחת גז התגובה די עצבנית וקרקשנית, הכוח האמיתי יושב על רצועת סל"ד צרה של 2,000 סל"ד בין 6,000 ל-8,000 שם נכנס המנתק. בשטח פתוח מצאתי את עצמי הרבה פעמים מופתע שבדיוק כאשר הגיע הכוח אני כבר נתקל במנתק. אבל אל תטעו, עם תפעול נכון של המצערת ניתן ליהנות מכוח מבלי לפגוש במנתק ובעצמה המעודדת חוליגניות, מצאתי את עצמי בווילי בכל תאוצה חזקה, כיף!
עד 100 קמ"ש המנוע מאוד נעים ללא הרבה ויברציות אבל כשמתחילים להגביר מהירות ולהעלות את הסל"ד הויברציות מתחילות להיות מורגשות(מעולם לא הפריע לי יותר מדי).

האופנוע מציג הרבה טכנולוגיה ואלקטרוניקה עם מצערת Ride by wire חלקה וחדה, 3 מפות הצתה כאשר אנחנו בחנו את האופנוע על המפה הסטנדרטית אך בשטח כדאי אולי לעבור למפה הרכה יותר (כך או כך האופנוע יספק את מלוא כ"ס שלו רק בצורה יותר ליניארית).
 
גיר, ההילוכים מחולקים שונה השנה ומצאתי את עצמי רוכב בשטח כמעט רק על ההילוך השני, דווקא נוח! הגיר כמובן בעל יחס קצר יותר משאר ה-690 והמהירות הסופית שראיתי על השעון נושקת 180 קמ"ש, מכובד לאופנוע דו"ש!
משום מה נראה שהיה קשה להילוך הראשון לעבור לשני בהעברה אמריקאית (בלי עזיבה של הגז) תחת עומס, חוץ מזה הגיר חלק כמו חמאה. ציון מנוע: 5
בלמים
בכביש הם מדהימים, המון רגש והמון עוצמת בלימה, ה-ABS  מתפקד מעולה ונתן המון ביטחון לבלום חזק. בשטח בגלל ה-ABS לא ניתן לי לבלום כמו שצריך או להחליק את האחורי לסיבוב, ניתן לצייד את האופנוע במבטל ABS לגלגל האחורי, זה מתבצע בלחיצה ארוכה (מאוד) על כפתור בלוח השעונים, חבל שצריך ללחוץ על הכפתור בכל סיבוב של הסוויץ'. ציון: 5
מתלים
הבולמים של WP מתחדשים השנה, בולם אחד אחראי על השיכוך בעוד השני אחראי על החזרה ובעלי מהלך של 250 מ"מ מקדימה ומאחורה. הבולמים מגיעים עם אפשרות כיוון מלאה וידנית ללא צורך בכלים.
לא נגענו כל כך בכיוונים במשך המבחן והשארנו אותם כמו שהם, הבולמים הרגישו מעולה בכביש ומספקים שיכוך מעולה ובלימה חזקה אך רכים מדי ומונעים שידור מהצמיגים לרוכב.
אמנם הם משככים מעולה כבישים משובשים אבל כשרוצים להגביר את הקצב בסיבובים הרכות שלהם קצת פוגעת בביצועים בגלל חוסר שידור ונדנודים.
בשטח הם עובדים יפה מאוד ושומרים על איזון בין הגלגל האחורי לגלגל קדמי ואפילו מאפשרים קצת לקפץ עם האופנוע על סלעים וקפיצות קטנות אך נטרקים בקלות כאשר שוכחים שמדובר בכלי דו שימושי עם משקל של 150 ק"ג. בסינגלים זורמים בלי סיבובים צרים וחדים האופנוע מתפקד יפה מאוד ומרגיש די חינני למרות המשקל הרב והמנוע העצמתי, ממש "gentle giant"  ואין לו שום בעיה עם דרדרת או מדרגות סלעים כל עוד לא מגזימים. בשטח פתוח יותר ושבילים מהירים האופנוע הזה נוצץ. המנוע שואג האבק עולה מאחור ואני מוצא את עצמי טס בשבילים מסיבוב לסיבוב במהירויות תלת ספרתיות כאשר האופנוע מגהץ את השטח גם כאשר מגיע  מכשול בהפתעה. ציון: 4
תפעול/תנוחת רכיבה
הכידון הרחב נוח, מאפשר הטיה קלה של האופנוע מצד לצד, המינוס הוא זווית הצידוד הנוראית, ציפיתי לזווית צידוד יותר רחבה שתאפשר מעבר קל יותר בין מכוניות או תמרונים כמו פרסה על שביל צר ובין העצים והסלעים בסינגלים, נאלצתי לעיתים נאלצתי לרדת מהאופנוע בשביל לסובב אותו. ציון: 2.

הרגליות רחבות ומשוננות ממש כמו באופנוע שטח מקצועי ונותנות תמיכה מעולה גם בשטח וגם בכביש.
קצת הפריע לי שאזור האכילס שלרוב אמור לאחוז את השלדה משתפשף בצד אחד במכסה המנוע ובצד השני על פלסטיקים המגנים על גלגל השיניים. ציון: 4. 

המושב צר, שטוח, נוקשה, מגיע כמעט עד הכידון ממש עד הסוויץ' ולא יבייש מושב של אופנוע שטח מקצועי.
מאפשר תזוזה חלקה קדימה ואחורה וישיבה על הצדדים במצבים של הטיה. לא נוח לנסיעות ארוכות ומהר מאוד מתחיל לכאוב הישבן. אני אישית מעדיף מושב כזה מאשר מושב רך בצורת אמבטיה, פחות קריטי לי עניין הנוחות ולא אמור לעניין יותר מדי את הקונים הפוטנציאלים של כלי שכזה. ציון: 5.
בעיר/מחוץ לעיר
האופנוע מדהים, תאוצות מהרמזור שלא יביישו 600 ספורטיבי (כל עוד תצליחו לשמור את הפרונט על הקרקע), מבנה צר וגבוה שמאפשר השתחלות קלה בין מכוניות וראות רחוקה מעל רוב רכבי הפרייבט כאשר הכידון עובר מעל מרבית המראות. בכבישים המשובשים של דרום תל אביב האופנוע הרגיש קליל, חינני והצלחתי להשתחל לקדמת הרמזור עם כל שאר הקטנועים למרות זווית הצידוד הצרה של הכידון. המתלים מגהצים את כל בורות הביוב כאילו לא היו, הברקסים חדים, ומלאי רגש, המנוע נעים וחזק והמצמד המחליק שמתופעל הדראולית רך כמו ב- 125. מאוד נוח ומצד שני אצלי הוא עורר חוליגניות. ציון: 4

מחוץ לעיר:  נכון שהוא יותר אדוונצ'ר מאנדורו אבל בכול זאת לא מדובר באופנוע תיור, אין מיגון רוח, המושב לא מאוד נוח לאורך זמן, ובמהירות מעל 110 קמ"ש זה מתחיל להיות לא נעים, יש רעידות והפרונט זז. ציון: 3
עיצוב/אבזור
האופנוע נראה מדהים עם שלדת הצינורות מפלדת כרומולי בכתום בוהק ופלסטיקה בעיצוב מודרני. הגרפיקה החדשה מחמיאה לו מאוד ולאופנוע יש צורה של אופנוע שטח מקצועי עם מושב גבוה (910 מ"מ) ומרווח גחון מכובד של 280 מ"מ, קצת מפריע לי שבגחון נמצא מנוע חשוף בגלל מבנה שלדת העריסה אך האופנוע מגיע עם מגן גחון מאולם התצוגה.  אמנם עיצוב גדול ורחב אבל פחות מראה של דו שימושי נמוך ורך. ה KTM- די בודד בקטגוריה(בעבר היה לנו גם את הTE610 של הוסקוורנה) והייתי רוצה לראות עוד כלים דו שימושיים יותר קרביים ופחות ספות כביש כדוגמת הGS-   של ב.מ.וו. בשונה מרוב הדוש"ים כאן הפרונט יחסית צר ושטוח המאפשר ישיבה קרובה לכידון והוצאה קלה של הרגל, זאת תודות לעובדה שמקדימה ישנם רק הרדיאטור ומיכל העיבוי – תנוחת הישיבה מרגישה יותר קרובה לאופנוע שטח מקצועי מאשר דו"ש, אבל כמובן שזה פחות נוח למרחקים ארוכים.
מערכת הפליטה גדולה ומגושמת, שקטה ונעימה, ממוקמת בצד שמאל בשונה מהנורמה, מאוד מרחיבה את האופנוע וכבר יצא לי להיתקע במגנים שלה עם המגף ברכיבה אגרסיבית או בעליה לאופנוע. עלולה לגרום לכוויות בקלות, בעיקר למורכב.
מיכל דלק גדול 12 ליטר יושב מאחורה אינטגרלי עם יחידת הזנב (אין כאן תת שלדה מתכת אלא פלסטיק קשיח) ותורם ליכולת תנועת הגוף ממש עד ראש ההיגוי ולמשקל מאחור לתוספת אחיזה.

האופנוע נראה מפוסל ובלי הרבה חוטי חשמל חשופים למרות תוספת מערכת הABS , אופנוע חלק וללא פגמים. 
לוח השעונים גדול וברור עם מד סל"ד אנלוגי, מד קמ"ש דיגיטלי ומספר מודדי מרחקים. אמנם אין חיווי למצב הדלק אבל נדלקת נורה המצביעה על מפלס נמוך וישנם כאמור מודדי "TRIP" בהם אפשר להשתמש בכדי לדעת פחות או יותר מה מצב המיכל לפי המרחק מהתדלוק האחרון. הלוח יושב די צמוד באזור המשולש העליון-כידון ולא פוגע במראה של פרונט האופנוע למרות שמד הסל"ד קצת גדול לטעמי, עדיף היה לצמצם אותו ולהוסיף חיווי דלק.

הצמיגים המקוריים, מצלר סהרה, נוטים בבירור לכביש, בשטח הם פרפרו בכל פתיחת מצערת קטנה לשם דילוג מעל מכשול, אמנם שרדו חול עמוק אבל מאוד הגבילו את ביצועי האופנוע. לרכיבת שטח הייתי ממליץ להחליף לצמיגי Pirelli MT21 או צמיג מקביל עם קצת יותר קוביות.

באופן אישי/גלעד בן זקן
בשטח
רואים ומרגישים שמדובר באופנוע דו שימושי, ניווט טכני בין אבנים בסל"ד נמוך מחייב שימוש בחצי קלאץ' מכיוון שהמנוע לא עושה "בוגה-בוגה" לפני שעומד להיכבות, הוא פשוט יכבה במכה אחת, וללא רגל תומכת יציבה מאוד יהיה קשה לעצור את האופנוע מליפול לקרקע.
המושב רחב יחסית ובישיבה הרגליים נפתחות יותר מהמקובל באופנועי שטח אך ברכיבה בעמידה בשטח אזור הברכיים מעט צר יותר מה שמאפשר עמידה יציבה ובשליטה. 
המתלים רכים יחסית וסופגים כל אבן סלע וחלוק, אך לעתים הקדמי פוגע בזווית לא טובה בסלע וזה גורם לנעילת הכידון והאופנוע לוקח אותך איתו מבלי שניתן לשלוט בכך.
צידוד הכידון מאוד מוגבל ולבצע פרסה בשטח ברוחב שביל זו משימה קשה שדורשת לרוב ירידה מהאופנוע ודחיפה לאחור מכיוון שלא ניתן לבצע פרסת רגל ציר עם זווית סגירת צידוד הכידון. 
בכביש
 מדובר באופנוע שיכול לתת 180 קמ"ש ולספק פאן ברכיבה טכנית באספלט פתלתל, והגמישות מאפשרת עקיפות ותאוצות ללא הורדת הילוך. תגובת מצערת מהירה מאוד, מגיעה ללא השהיה ולמעשה יוצרת כאן פנינה למנוע כביש מאוד חזק, מהיר ומדויק. 
 למרות צמיגי הדו"ש עליו שמגבילים את יכולת ההטיה, עדיין ניתן להפיק פאן מרכיבה טכנית על האספלט כמו סופרמוטו גדול. הפרונט הרך והצמיג הגדול נותנים פיד בק מעורפל בכביש אך הביטחון להמשך הפניה אינו יורד. הבלמים סה"כ לא רעים וה-ABS מצליח למנוע סטופי או נעילת גלגל להחלקה, חשוב לא לשכוח לנתקו בכניסה לשטח מכיוון שה-ABS בשטח מהווה מצב של "אין בלמים" מאוד מסוכן.
לסיכום
שלא כשמו כן הוא, לא אופנוע אנדורו של ממש אלא דו שימושי עם אחלה מנוע ויכולת טיול בשבילי קק"ל ואפילו ירידה אגרסיבית יותר לצידי הדרך.

תעודת זהות

ק.ט.מ 690Enduro R
מחיר:  *81,701 שקלים
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2014
דרגת רשיון: A1

*המחיר מתייחס לעסקת טרייד-אין, עבור עסקת מזומן תופחת הנחה

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד 4 פעימות 2 פלגים
נפח: 690 סמ"ק
הספק: 67 כ"ס (מגיע לארץ מוגבל בהתאם לרשיון A1) החדש.
מתנע: חשמלי 12 וולט 8.6 AH
הילוכים: 6
הזנת דלק: הזרקה ממוחשבת Keihin EFI  46  מ"מ RIDE BY WIRE
יחסי העברה: 15:45
קירור: מים
מצמד: APTC SLIPER CLUTCH הידראולי
ניהול מנוע: Keihin ems   כפול הצתה
שלדה: CHROMIUM MOLYBDENUM STEEL FRAME
כידון: אלומיניום 22 מ"מ
בולם קדמי: WP 48 MM  מהלך מתלה 250 מ"מ
בולם אחורי: WP MONOSHOCK WITH PRO LEVER LINKAGE  מהלך מתלה 250 מ"מ
בלם קדמי: BREMBO  2 בוכנות לקליפר 300 מ"מ
בלם אחורי: BREMBO   דיסק צף 240 מ"מ
מערכת ABS : BOSCH 9M 2 ערוצים (3 מצבים: מלא, שטח – קדמי עובד אחורי בלי ABS, מנותק)
גלגלים: קדמי 21" 90/90 אחורי 18" 140/80
שרשרת: X-RING

מדידות

בסיס גלגלים: 1,504 מ"מ
מרווח גחון: 280 מ"מ
גובה מושב: 910 מ"מ
מיכל דלק: 12 ליטר (2.5 ליטר רזרבי)
משקל רטוב (ללא דלק) 143 מ"מ
ק"מ                  מחיר טיפול
1,000 ק"מ        546 ש"ח
5,000 ק"מ        546 ש"ח
10,000 ק"מ      895 ש"ח
15,000 ק"מ      546 ש"ח
20,000 ק"מ      895 ש"ח
 

26 תגובות ל ק.ט.מ 690 Enduro R: הולך על כל הקופה (עם קליפ וידאו)

  1. חסרים כבישים נטושים בהם אפשר להשתחרר? מדוע בתוך תנועה? גם כך אופנוענים נתפסים עם תדמית שלילית. חבל.

  2. כל אופנוע שהוא עולה עליו הוא מרגיש בבית, זה מבאס!

  3. חבל שהסרטון בחרתם לעשות דברים שאסור לעשות בכביש כמו הרמת גלגל או הורדת רגל בפניות , לא דוגמא טובה לקוראים . לעומת זאת בשטח שיחקתם אותה .

  4. ככה צריך להראות מבחן!
    מוסבר ומפורט, תמונות וסרטון עם ביצועים מטורפיםםםםם!!!
    רק תעשו עוד!

  5. כל היום רואים בפרסומות ובפרומיים לכלים מהסוג הספורטיבי ווילי ושאר ירקות. אפילו הסרטון של חברת הונדה עם הביבי הונדה MSX בכביש הציבורי, מי שלומד מזה דברים לא טובים טיפש בעצמו. מה קרה שיש אקשן טוב ופאן. חברה זה לא גוירייד לנשים בהריון, סוף סוף כל סרט פה הוא בצבעף ואפשר להנות וגם לחלום.

  6. ואם אתה חושב שזה יקר או זול או אין התייחסות, לדעתי בשביל אופנוע שעושה הכל כולל הכל רק בלי תאי אחסון ועם טכנולוגיה הכי מתקדמת בעולם היום, זה יקר אבל סביר. מקווה שעזרתי לך

  7. מילא ווילי , אבל מה יש נגד הורדת רגל בפניות?? פעולה טבעית המשפרת את הבטיחות באופנועים מסוג זה בתנאים מסוימים ,במיוחד בעיר בפניות 90 מעלות עם מעברי חציה חלקים ,זה אפילו רצוי.
    אתה יודע שבשיעורי הניגה במדינת חלם ,עד היום ישנם כאלו אשר מלמדים שהאחורי הינו הבלם העיקרי. רוב העם הזה מורכב מאנשים פרובינציאלים וגלותיים ,אין צורך להוסיף.

  8. בושה! פשוט בושה!!!
    כל הוויליז האלה ממש היו מחוייבים במציאות?
    מבחינתי הפרתם גם אתם את הקוד המוסרי. מאתר מיידע ומחנך הפכתם גם אתם לעוד אתר מסוג בולשיט דוט קום.

  9. ראו לדוגמה מבחן של פול גז:
    http://www.fullgaz.co.il/home/p/38744/

    או כל מבחן אחר בו מופיע רוכב מוכשר עם אופנועים מהסוג הזה.
    זה חלק מהפאן של האופנועים האלו והסרטון מעביר את התחושה מעולה!
    לא מדובר על זגזוג בין מכוניות על 200 קמ"ש אלה סך הכל בהרמת גלגל ונראה שהרוכב יודע מה הוא עושה…
    תפסיקו להתייפייף !

  10. סוף סוף מבחן מעניין על כלי מעניין עם סרטון מדליק!
    כל הכבוד!
    עכשיו מבחן על ההיפרמוטראד החדש בקשה!

  11. מה קרה? מה קפצו באדום? מה לא היו ממוגנים? כמה ממכם רוכבים בלי כפפות, בלי מעיל, בלי מיגון מינימלי? לכו תחנכו מישהו אחר.

  12. 1. כתבה מגניבה
    2. סרטון אש (כן אני גם בגננה ובעד אקשן) גם מת לחיות סרט לא חינוכי..
    3. האנשים בדלב מאוד נחמדים, ימבה השקעה בארועים, די ממליץ אחרי הכל אני משוחד, שנים עם KTM אבל מי שלא ידע שידע.

  13. ולכל מתלונני הווילי, ראיתם פעם מבחן לאופנוע ספורטיבי במגזין בלי ברך באספלט במהירות רבה מעל המותרת או בלי ווילי?ראיתם פעם מבחן לרכב ספורטיבי בלי איזו החלקה בכביש ציבורי או עיקול במהירות מופרזת? זה אופי הרכבים וזה מה שהקונים הפוטנציאליים רוצים לראות! זה לא קימקו דאון טאוון פה!

    דוגרי, מבחן ברמה גבוהה ביותר עם אחלה של וידאו ותמונות, נעלמתם קצת לאחרונה בסגנמנט הזה…

  14. אתם נותנים ציון טוב למנוע סינגל שעובד על סלד גבוה, בגלל זה יש לו הרבה כח סוס דהההה, ובשטח כשאתם מרביצים איתו המנוע פשוט נכבה?? לזה אתם קוראים אופנוע טוב?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל