מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
סטומפ
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
רפידו
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
רוית דדוש עליון
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
שוברט
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
HJC

חוויה מעצבת: פיאג'ו בוורלי 300

חוויה מעצבת: פיאג'ו בוורלי 300

טל סולומון

צילום: מערכת דוגרי

לפני מספר שבועות פרסמנו בדו"גרי את מבחן הדרכים לגרסת ה-125 סמ"ק של הבוורלי. האח הגדול, בנפח 300 סמ"ק בעל מכלולים וגוף זהים לחלוטין. לכבוד שנת העשור עברו הדגמים מתיחת פנים פרקטית ואסטטית כדי להיאבק על ליבנו וכמו שכבר כתבנו, בפיאג'ו החליטו להגיש אותו טעים יותר ובאריזה יפה יותר.

שורה תחתונה ****
הבוורלי 300 הוא קטנוע בעל מראה עירוני ואלגנטי. כקטנוע בקטגוריית "גלגלים גדולים" הוא מציע חוויית רכיבה נעימה ויציבה עם פרקטיות רבה בדרכים העירוניות. המנוע המוזרק מצויין ופועל בצורה חלקה. בזכות הקטנת קוטר הגלגל האחורי ל-14 אינץ', הוגדל תא המטען וכעת הוא יכול להכיל שתי קסדות. מערכת הבלימה משובחת ועובדת נפלא. העיצוב אלגנטי במיוחד ונותן לקטנוע מראה מודרני. בעיר הוא זריז אך לא קל להשתחל איתו במרווחים צרים. מחוץ לעיר הוא מתפקד מצויין ומשייט במהירות של 100-110 כאשר ראינו על מד המהירות גם 140 קמ"ש. הבוורלי זול יותר ממתחריו וכמוהם מכירותיו בישראל נפגעות בגלל קפיצה במדרגת הביטוח העומדת על הפרש של כ-1,200 שקלים (ע"פ מחיר הפול).

מנוע וביצועים ****
כשגרסת ה-125 נבחנה אצלנו שיבחנו את המנוע שלמרות נפחו עדיין מצליח לשנע את הגוף הגדול ביעילות, למרות שלא מצפים לנפלאות ממנועי 125 סמ"ק. ההרגשה ברכיבה על הבוורלי עם מנוע ה-300 סמ"ק היא כבר חוויה אחרת. מנוע הסינגל-300 מחובר אל הקטנוע והופך אותו לקטנוע הגיוני עם חוויית רכיבה נעימה במיוחד.
במצב סרק המנוע שקט במיוחד ובנסיעה יש לו את הצליל הגבוה שמאפיין את מנועי פיאג'ו. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 24.7 מכובדים. בתאוצות מהמקום יש לווריאטור השהיה קלה לפני שילוב ההילוך. לאחר מכן המנוע זורם וחלק עם תגובת מצערת טובה מאוד.

התנהגות ונוחות ****
המתלים הקשיחים של הבוורלי, יחד עם הגלגל הגדול מלפנים, חוצים מהמורות ומפגעים בכביש בקלילות, מבלי להתיש את הרוכב. מלפנים הוא מצוייד במזלג טלסקופי בקוטר 35 מ"מ עם מהלך של 81 מ"מ. מאחור ישנם שני בולמי זעזועים עם ארבעה מצבי כוונון ובזכותם הוא מקבל ניחוח ספורטיבי. קשיחותם מאפשרת לבצע עימו פניות במהירות גבוהה תוך שמירה על יציבות שלא מתאפשרת בקטנועים בעלי מתלים רכים.
מדרך הרגליים לא מאפשר שליחת רגליים לפנים והרגליים נותרות ב-90 מעלות. תנוחת הישיבה זקופה ומשענת קטנה תומכת בגב התחתון. רגליות המורכב נסתרות והן נשלפות ללא קפיץ. מושב המורכב נוח ומלבד היעדר ידיות לאחוז בהן לא נרשמו תלונות מצד זה.

ביום-יום ****
החיסרון הגדול של קטנועי גלגלים גדולים הוא מחסור במקום מתחת למושב. כדי להפוך את הבוורלי לרב-מכר בפיאג'ו ידעו שאת הבעיה הזו חייבים לפתור וכך עשו. נפח האכסון מתחת למושב גדל על ידי הקטנת הגלגל האחורי ל-"14. גודל הגלגל האחורי לא משפיע על ההתנהגות והגדלת נפח המטען פרקטית ומורגשת. מתחת לכידון יש תא גדול וצר בתוכו אפשר לשים ארנק וכדומה ומעליו וו תלייה נשלף לשקיות.
מערכת הבלימה המרשימה עובדת נהדר גם בגרסת נפח זה. קוטר הדיסק מלפנים הוא 300 מ"מ ומאחור 240 מ"מ. די בליטוף קל של מנוף הבלם באמצעות אצבע אחת והוא מיד מגיב באלגנטיות ומספק תאוטה מהירה. הכידון של הבוורלי רחב ונעים לתמרון וכשמתגברים על הפחד לשרוט את מראות הניקל, תמרון בין מכוניות הופכת להיות משימה קלה. עליית מדרכות לא מהווה בעיה הודות לגלגל הגדול מלפנים.
בפיאג'יו טוענים שהורידו את צריכת הדלק של הקטנוע ב-20% הודות למערכת קירור מים חדשה שמקלה על המנוע. בפועל צריכת הדלק במבחן הייתה מעט יותר משל ה-125 סמ"ק ועמדה על 23-26 ק"מ לליטר על מיכל דלק בנפח 12.5 ליטר. בניגוד למבחן ה-125 סמ"ק, לבוורלי 300 הותקן משקף רוח אלגנטי. בנסיעות בין עירוניות הוא הוכיח עצמו ועשה את ההבדל.
לוח השעונים יפה ותורם למראה הכללי, במיוחד עם התאורה המרשימה בלילה. עדיין אין מד סל"ד והפעם הצליחו למצוא את השילוב בין רטרו למודרני. מד המהירות אנאלוגי ותחתי ממוקם צג LCD עם קילומטראז', שעון זמן ומד מתח. בצד שמאל מד דלק אנאלוגי ובצד ימין שעון חום אנאלוגי.

מחיר, אחזקה, אחריות ****
מחירו של הבוורלי 300 החדש הוא 27,150 שקלים שמציבים את הבוורלי במקום טוב – זול מבין קטנועי ה-300, גם בעלי גלגלים גדולים ומעט יקר מקטנועי 250 סמ"ק נפוצים.
הבוורלי מכוסה באחריות לשנה או 24,000 ק"מ (המוקדם מבינהם) ומרווח הטיפולים עומד על 10,000 ק"מ, כאשר כל 5,000 ק"מ יש להכנס לבדיקה שגרתית במוסך (ללא עלות). אחזקה ל-24,000 ק"מ תעלה כ-4,000 שקלים.

בוורלי 300 או בוורלי 125 ? בוא לדבר על זהבדף הפייסבוק של דו"גרי

תעודת זהות

פיאג'ו בוורלי 300

מחיר 27,150 שקלים
אחריות 24,000 ק"מ/24 חודשים
שנת דגם 2011
דרגת רשיון A1

נתונים טכניים

מנוע 278 סמ"ק, סינגל, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 22.2כ"ס ב-7,250 סל"ד 
צמיגים קדמי 110/70-16, אחורי 140/40-14
מיכל דלק 12.5 ל'
משקל 165 ק"ג
עלות אחזקה ל-24K ק"מ 3,930 שקלים

בעד: התנהגות מעולה, מחיר הגיוני
נגד: ביטוח גבוה

 

גלריה

11 תגובות ל חוויה מעצבת: פיאג'ו בוורלי 300

  1. מה זה עם התמונה מטה…..הרוכב על הבימבה נותן יותר חזק מהקטנוע…
    רוני

  2. יש לי הערה לגבי הבלמים שציינת שהם טובים.
    ובכן הבלמים… אני חושב שהמעצור האחורי עוצר מצויין ממש בלחיצה קלה והוא עושה את העבודה טוב. ולגבי הקידמי לדעתי הוא עוצר מעט חלש יותר.
    יכול להיות שהמתכנן החליט לתת למעצור הקידמי מעט יותר רגש בבלימה על מנת שבמקרה של בלימת חרום הרוכב לא ינעל את הגלל ויחליק. בואו לא נישכח כי הקטנוע מיוצר במיוחד לארצות שבהם יש יותר גשם והכבישים חלקים יותר ולכן יש לתת תשומת לב לבלימת חרום גם בעזרת הגלגל הקידמי. ואולי מפה זה בא.
    בכל מקרה קטנוע שיהייה נוח לרוכב בחיי היום יום ויתן לו גם הרגשת ביטחון ברכיבה.
    אחלה כתבה . טל, תמשיך כך.

  3. קצרה, ברורה ותודה על המפרטים, אני מתלבט לגבי ההונדה עם הגלגלים הזהים – מתי יהיה מבחן ל300 שלהם ?

  4. חבל שהביטוח דופק אותו. אני אישית לא הייתי קונה אותו כי הוא מיופיף מידי לטעמי

  5. חבל באמת על המדרגה בביטוח ! ולמה התמונות לא בגודל של מסך מלא ??

  6. אם נכנסים לטיפול כל 10K ועושים בדיקה כל 5K מתי מחליפים שמן? כל 10K? הגיוני?

  7. סבבה שאתה משכיב עם הבימבה בגינה אבל איפה הכפפות שלך חבוב???

  8. …גם אחיו הגדול (500), והוא פופלרי בדרום אירופה (ביוון ואיטליה לפחות ראיתי המון )בישראל משום מה הכלי הזה לא תפס. חבר שלי שהחליפו לפני כחצי שנה, עשה שמיניות והמחיר ששילמו לו היה סימלי ביותר.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל