מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
אבניר באנר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אפריליה
פרפקט קוביה שמאל
אייפקס
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
Ad motorsport
לרט
רפידו
לארט
אופנוסנטר קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
HJC
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הארלי שמאל
ברקום קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון

ריגוש מחודש

ריגוש מחודש

טל סולומון

צלם: יוסי גוזלן


שוק האופנועים בישראל בנוי ברובו מקטנועים. בתוך הקבוצה הזו שולטים קטנועי 125 סמ"ק, לאחר שנפח זה קיבל משנה תוקף מאז שונו מדרגות הרישוי וקטגוריית ה-50 סמ"ק כמעט והתפוגגה. האמת, כיום הרוכב הממוצע לא צריך יותר מקטנוע בנפח 250 כדי להנות משימושיות גבוהה לצד ביצועים – עירוניים ובינעירוניים. האקסייטינג 250 הוא דוגמה מצויינת לכך, קטנוע בנפח קטן שארוז בחבילה גדולה. מבין הקטנועים השולטים בשוק יש שני מותגים שנטמעו באופן ברור – קימקו וסאן יאנג – מוצאם של שניהם בטיוואן. הצלחתם לא נובעת מיכולות מיוחדות, אלא מתמורה ראויה למחיר. הם אמנם לא מציעים את פאר הטכנולוגיה או את המצויינות היפנית, אך הם ישאירו מעט עודף בכיס שיאפשר לרוכש להתמודד עם עלויות הביטוח ומחירי הדלק השערורייתיים.

המגמה של פריחת הכלים החסכוניים (בעלות או באחזקה) לא מתרחשת רק אצלנו. בשנה שעברה רוב יצרני האופנועים בעולם חתמו את השנה עם גרף מכירות שלילי, בעוד הונדה הציג גרף חיובי. איך זה קרה? בעוד כולם השקיעו את הונם בשווקים המערביים הונדה השקיע דווקא בשווקי המזרח והיה קשוב לצרכיהם. שיווק ומכירה של אופנועים בסיסיים וזולים למדינות העולם השלישי אמנם לא זוהרת אך היא מכניסה כסף, גם בזמנים קשים. כך גם אצלנו, היבואנים שומעים את רחשי ליבם של הצרכנים ומפנים את המשאבים השיווקיים אל הקטנועים הללו והאקסייטינג 250 בתוכם.

האקסייטינג 250 הגיע ארצה לראשונה בשנת 2007. הדגמים הראשונים היו בעלי מנוע המוזן באמצעות קרבורטור והחל משנת 2010 קיבל הדגם מנוע עם הזרקת דלק, בין היתר כדי להתאים לתקנות זיהום האוויר ולחסוך בצריכת הדלק.

השורה התחתונה: האקסייטינג בנפח 250 סמ"ק מתאים לבעלי דרגת רשיון A1 עם עיצוב של מקסי-סקוטר. מחוץ לעיר הוא מציע התנהגות נהדרת ומהירות שיוט של 110-100 קמ"ש. המנוע עובד מצויין ומספק כוח בכל שלבי הרכיבה – בתחילת הנסיעה וגם בעת עקיפות במהירות שיוט. בתוך העיר הוא מעט מסורבל ולטעמנו אינו מתאים למי שעיקר התנועה שלו בתוך העיר. האקסייטינג יציב מאוד אך בעת רכיבה אגרסיבית, כלומר פתיחה וסגירה מהירה של המצערת או לפיתה חזקה של ידיות הבלם, מורגשת שקיעה של המזלג הקדמי. עיצובו החדש חד וספורטיבי ומיישר קו עם אחיו הגדולים בנפח 300 ו-500 סמ"ק. קהל היעד של האקסייטינג הם רוכבים שרוצים קטנוע גדול אך כיסם או רשיונם מונעים זאת מהם.

מנוע וביצועים:  המנוע של האקסייטינג 250 מצדיק את ה-R בשמו של הקטנוע. הוא חלק, משתלב מצויין עם הואריאטור בכל מהירות והוא מצליח להזיז את משקלו (185 ק"ג יבש) בצורה נאותה. בדרך המהירה המנוע ייתן את כל מה שתבקשו ממנו ויש לו כוח זמין תמיד כדי לייצר עקיפה במהירות הממוצעת של כלי הרכב.

התנהגות ונוחות: בין סעיף ההתנהגות לסעיף הנוחות קיים הבדל של שמיים וארץ. ההתנהגות של האקסייטינג לעתים מעוררת הערצה. המתכון של משקל גבוה יחד וצמיגים רחבים עובד מצויין. פניות במהירות נמוכה ובמהירות גבוהה מתבצעות ביעילות עם תחושת יציבות גבוהה. גם הבלמים עובדים טוב – דיסק כפול מלפנים מבצע את העבודה ועוצר את האקסייטינג בצורה החלטית, גם בשעת בלימת חירום. עד למהירות 110 קמ"ש האקסייטינג משרה תחושת ביטחון על הרוכב מעל למהירות זו הוא מתחיל לאבד את היציבות ונותן תחושה לא נעימה. מהירות השיוט המומלצת על גביו היא בין 100 ל-110 קמ"ש. מהירות הסגירה של האקסייטינג על גבי מד המהירות הייתה 125 קמ"ש כאשר בפועל יש פער של כ-10% בין מד המהירות האנאלוגי למהירות האמיתית שמדדנו באמצעות GPS. החסרון בהתנהגות נרשם מצד המתלים – המזלג הקדמי, שלמרות נתונים מרשימים (מזלג טלסקופי עם משולש היגוי כפול) רך מדי ונוטה לשקוע בעת רכיבה אגרסיבית. חבילת המתלים לוקה בחסר בכל הקשור לפידבק שמתקבל אצל הרוכב, כלומר המתלים אינם מעבירים בצורה טובה את המתרחש על גבי האספלט. אין בכך כמובן סכנה לרוכב הממוצע, אך מי שיבחר לרכוב על מגבלותיו של הקטנוע ייצטרך לזכור זאת.

נוחות אינה הצד החזק של האקסייטינג. המושב נוקשה וגורם לתחושה של צפיפות. הוא מקבע את הרוכב להשאר בתנוחת רכיבה קבועה ו"משליך" את הרוכב קדימה אל הכידון. בנוסף לכך, למרות שיש לו מדרסים קדמיים לרגליים רוכבים שגובהם עולה על 1.70 מטרים יחושו בצפיפות.

ביום יום: האקסייטינג מתאים לכל מי שצריך לצאת מהעיר על בסיס יומי ועדיין להיות שימושי גם ברכיבה עירונית. כפי שצויין בסעיף ההתנהגות, מחוץ לעיר האקסייטינג פורח ומשייט במהירות 80-90 קמ"ש בבטחה. בתוך העיר לעומת זאת קצת יותר קשה לנוע איתו והפלוסים הבינעירוניים שלו גורמים לעיתים למינוסים עירוניים. מעטפת הפלסטיק הרחבה מועילה מאוד נגד רוח מחוץ לעיר אך בתוך העיר היא מקשה על השתחלות בתנועה צפופה במיוחד. בשל מעטפת הפלסטיק רוכבים נמוכים (1.70 מטרים ומטה) ייאלצו לעמוד על קצות האצבעות והדבר מעיק במיוחד כאשר תופסים גל של רמזורים אדומים. צריכת הדלק ברכיבה ממוצעת, במהירות 90 קמ"ש, עומדת על כ-24 ק"מ לכל ליטר של דלק. בחישוב מהיר תצטרכו להכנס לתחנת הדלק בכל 309 ק"מ (נפח מיכל 13 ליטרים). מתחת למושב יש מספיק מקום כדי להכניס קסדה מלאה ועוד קצת. טיפוס מדרכות ואפילו גבוהות במיוחד יהיו מלאכה קלילה עבור האקסייטינג.

מחיר, אחזקה אחריות: מחירו של האקסייטינג 250 הוא 24,890 שקלים (מקביל לג'וי-מקס 250). למוסך תצטרכו להכנס בכל 4,000 ק"מ, פעם לטיפול קטן ופעם לטיפול גדול. האחריות מכסה שנתיים או 24,000 ק"מ – הראשון מבין השניים.

תעודת זהות

קימקו אקסייטינג 250Ri
מחיר
24,890 ש"ח
 
אחריות שנתיים/24,000 ק"מ
שנת דגם 2011
דרגת רשיון A1

בעד מנוע חזק, התנהגות בינעירונית טובה, יציבות
נגדמזלג קדמי רך, צפוף 

נתונים טכניים

מנוע צילינדר בודד, הזרקת דלק, קירור מים 249.1 סמ"ק
תמסורת ואריאטור
גובה מושב
 770 מ"מ
צמיגים
קדמי 120/70-15,
אחורי 150/70-14
בלמים דיסק כפול מלפנים, דיסק בודד מאחור
מיכל דלק 13 ל'
משקל יבש 185 ק"ג 

מדידות

לא בוצעו מדידות

תגובות

הונדה מגדל 520