מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטפן
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM שמאל
תמוז
KTM עליון קוביה
רפידו
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה
ברקום שמאל

קאוואסאקי Z800 – שובו של הזדאי

קאוואסאקי Z800 – שובו של הזדאי

תומר לשר

צילום: תומר לשר

אחד מלהיטי המכירות הגדולים של קאוואסאקי היה ה-Z750. בעוד כל היצרנים הסתפקו באופנוע סטריטפייטר/עירום בנפח 600 סמ"ק באו קאוואסאקי והעניקו באותו מחיר. תוספת "אקסטרה" של נפח יחד עם עיצוב קרבי וצביעות צעקניות. ההצלחה לא מיהרה להגיע, במיוחד באירופה. לאחר ביקורות שספג על איכויות השלדה שלו זכה ה-Z750 לגרסת R  עם מתלים ובלמים משודרגים אבל נקודת התורפה נותרה המנוע שאמנם היה גדול יותר בנפח אך לא היה חזק בהרבה מדגמי ה-600 סמ"ק.

ה-Z800 שנחשף בתערוכת קלן לפני שמונה חודשים בא לטפל בדיוק בנקודה זו. המנוע מוגדל הנפח הביא איתו תוספת כוח ועל הדרך הוסיפו בקאוואסאקי זרוע אחורית חדשה, שלדת זנב חדשה והעניקו ל-Z  עיצוב חדש קרבי וחייזרי. לאחר שה-Z800 הגיע ארצה וזכה להכיר מקרוב את דו"גמית החודש שלנו הגיע הזמן לבדוק אותו בצורה מעמיקה.

השורה התחתונה
ה-Z800 החדש שונה לחלוטין מהאופנוע אותו הוא מחליף וזה מתבטא בעיקר במנוע, עם תוספת כוח שהאופנוע הזה היה זקוק לה. מעבר לכך האופנוע שונה בעיצובו ובעוד כמה פרטים שבהם אגע בהמשך. בסופו של דבר אין לי צל של ספק כי מדובר באחד האופנועים המהנים, היפים והיותר כיפים שעליהם רכבתי. ה-Z תמיד עשה לי את זה ויזואלית ועכשיו, סוף כל סוף גם פיזית.
המנוע החדש מרגיש מעולה, חזק ונותן כוח בדיוק איפה שהיה חסר בקודמו. ההתנהגות טובה ומהנה והאופנוע משדר כולו איכות. רק חבל שהבלמים לא מרשימים כמו בדגם המוחלף. תג המחיר של ה-Z800 אטרקטיבי ביחס למתחרים מה שהופך את ה-Z החדש לאחד האופנועים היותר הגיוניים לרכישה בנישת הסטריטפייטרים המוצעים בארצנו כמו גם בקרב אופנועי הכביש בנפחי ה-600 עד 1,000 סמ"ק.

מנוע, תמסורת ביצועים
ל-Z750 שיצא לגמלאות היו 106 כ"ס מוצהרים. לעומת זאת, הודות לתוספת של 58 סמ"ק ועוד שינוים כאלו ואחרים לZ800- ישנם עוד 7 כ"ס אך בפועל תוספת הסוסים הללו מורגשת הרבה יותר. המנוע החדש חי יותר, נושם יותר וגם מורגש יותר בסל"ד נמוך. כבר מ-3,500 סל"ד המנוע מפגין נוכחות ומשם והלאה הוא עולה בקשת הסל"ד בנמרצות הראויה לאופנוע 4 צילינדרים בשורה. אופי המנוע מרגיש כמו של אופנוע ספורטיבי מהשורה. זה אומר שבאזור ה-7 עד-8 אלף סל"ד ישנה זריקת סטרואידים קטנה ממערכת ההזרקה הישר לפיסטונים.

גם אחרי רכיבה מאומצת המנוע שומר על שקט ולא נשמעו חירקושים כאלו ואחרים. איכותי. ההזרקה בZ- ממשיכה את אותו קו עם הדגם היוצא ומעניקה לרוכב את אחת המערכות היותר טובות שהותקנו לדעתי על אופנוע. השליטה בסל"ד נמוך כה מדויקת ומעודנת ואני אישית ממש אוהב את זה. הצליל הבוקע מהמפלט חמים, נעים ומלווה בבאסים לא רעים בכלל הגורמים לך לרצות למשוך כל הילוך ללא רחמים ולא לפספס שום מכת גז בעת הורדת ההילוכים. תענוג.

יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים של ה-Z800 מעט קצר מדיי, אולי זו הסיבה שאותם 7 כ"ס הרגישו בעצם מעט יותר. גם ברכיבה מנהלתית בעיר תמצאו את עצמכם מבקרים לא מעט בהילוך החמישי ואפילו השישי וזאת משתי סיבות. האחת, מנועי קאוואסאקי תמיד מפיקים צליל חזק ביחס לסל"ד בו הם נמצאים – כך שבאופן אוטומטי הדבר גורם לנו להעלות הילוכים עקב התחושה שאנו במעלה הסל"ד. שנית, אין ספק שבדגם החדש יחסי העברה קוצרו והתנהלות בסל"ד לא גבוה מצריכה העלאת הילוכים. מלבד זאת, תיבת ההילוכים מדויקת וחלקה. אם כבר צריך להעביר הרבה הילוכים טוב שהמצמד נעים לתפעול, בעל אופיו נקודתי וקל לתפעול. גם ברכיבה עירונית מאומצת לא הורגשה עייפות כתוצאה משימוש מרובה.
.
מתלים, התנהגות, בלמים
בעוד ב-Z750 מתלים מתכוונים היו רק נחלתו של דגם ה-R היקר יותר ה-Z800  מציע מלכתחילה אפשרויות כיונון. מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר של 41 מ"מ עם אפשרות לכיוון עומס הקפיץ ושיכוך החזרה כשמאחור הבולם מצויד גם הוא באפשרות כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה בלבד. בפועל המתלים עובדים בצורה מאוד אחידה ומתואמת כשהבעיה היחידה שמעט הפריעה לי היא יכולת שיכוך ההחזרה בהטיות. גם מלפנים וגם מאחור הורגש כי המתלים מעט מתקשים להתאושש ולחזור למצבם הראשוני לאחר פגישת מהמורה בהטיה. מאחור דבר זה לא בעל משמעות גבוהה ואילו מלפנים הדבר מעט מוחשי יותר אך לא באופן ניכר. כתוצאה מכך מעט קשה לשמור על קו הפניה במידה ופגשנו מהמורה כזו או אחרת בהטיה. בהרכבת רוכבת נוספת ה-Z שמר על אופיו ואף הרגיש טוב יותר על בהטיות, יתכן בגלל שהמשקל הנוסף הכניס המתלים לטווח הפעולה האפקטיבי יותר שלהם.

בשונה מהדגם הקודם שסבל מעט מ"הד שייקס" במהירויות גבוהות, ה-Z החדש נגמל מכך לגמרי ומאפשר שינוי כוון זריזים, גם במהירויות גבוהות, בצורה טובה משמעותית מהדגם היוצא.  בנסיעה עירונית המתלים מגהצים בצורה יפה את המהמורות הרבות הפזורות על הכבישים.
כנראה בשל שיקולי חיסכון, בקאוואסאקי עשו שינוי במערכת הבלימה מהווה ירידה ברמה. קוטר הדיסקים מלפנים עלה אמנם מ-300 מ"מ ל-310 מ"מ, אך האופן בו הקליפרים יושבים על המזלג חזר לצורה הבסיסית והשגרתית ולא הרדיאלית כמו שראינו ב-Z750R. השינוי הזה לא מורגש לטובה כאשר הבלמים, גם האחורי וגם הקדמי, מעניקים תחושה מעט ספוגית וללא נשיכה ראשונית. העוצמה, גם היא טעונת שיפור. בהתאם למגמה הנוכחית דגמי קאוואסאקי מציעים מערכת ABS  תקנית וה-Z800 אינו יוצא דופן. מערכת ה-ABS שלו עושה עבודה מעולה ודואגת לא להיכנס לפעולה מוקדם מידי ובכך להגדיל מרחקי בלימה.

עיצוב, נוחות, שימושיות
בקרב אופנועי הסריטפייטר הסדרתיים משפחת ה-Z  ידועה בעיצובה המדליק וה-Z800 לא מאכזב בהיבט זה. בקאוואסאקי דאגו לשמר את הקווים חדים ואגרסיביים והשתדלו לרדת עוד יותר לפרטים כדי לשדרג את העיצוב, כמו למשל הטקסטורה של המושב המשלבת את האות Z. יחידת הזנב שונה לחלוטין, הפנס הונמך קלות ונוספו משטחי צד לחיפוי בצידי מיכל הדלק. אפרופו מיכל הדלק, הקימור שנמצא בו נועד לעגן את הברך בעת רכיבה ממקום מעולה ומאפשר חביקה קלה גם בהטיות וגם ברכיבה מנהלתית. לוח השעונים החדש עבר לתצוגה דיגיטלית לחלוטין ונראה כאילו נלקח מחללית בסרט מדע בדיוני. במרכזו תמצאו  מד סל"ד המראה את המידע באמצעות קווים העולים ויורדים, לא באמת פרקטי תוך כדי רכיבה אבל יפה. בצד ימין ישנם מדי מהירות ודלק ובצד שמאל תצוגת מד הטמפרטורה, מד אוץ ושעון. רמת הגימור ב-Z משובחת ולא משאירה מקום לספקות. הכל יושב במקום ומעניק תחושה מוצקה ואיכותית.

מבחינת נוחות ה-Z נתון למחלוקת. תנוחת הרכיבה מרגישה מאוד נכונה וכיפית אך הדבר היחידי שהורס את הכיף הזה זה הוא מושב קשיח על יתר המידה. למורכבים מאחור נוח ומרווח, באופן יחסי לאופנועי הז'אנר. בדגם היוצא זווית הצידוד הפריעה מאוד להתנהלות עירונית בעומסי תנועה והיה מין הראוי שדבר זה יתוקן או ישופר אבל גם בדגם הנוכחי קאוואסאקי השאירו לנו זווית צידוד הזהה לדגם היוצא. מיגון רוח לא קיים ולכן מעבר למהירויות חוקיות ישנו מאבק לא קל עם רוחות. סביר להניח שניתן למצוא משקף רוח תחליפי לאלו שזה באמת מציק להם אך משקף כזה יכול לפגוע בלוק ההורס של מר Z.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של ה-Z800 עומד על 70 אלף ש"ח, זהה למחיר בו נמכר ה-Z750R שכבר אז נחשב לאטרקטיבי במחירו מבין אופנועי הסטריטפייטר היפניים. ה-Z800 זהה במחירו לימאהה FZ8  אך זול בכ-7,000 ש"ח מהסוזוקי GSR750  וב-8,000 ש"ח מההונדה הורנט 600. בהשוואה למונסטר 796 (שהוא לא באמת אופנוע סטריטפייטר אלא נייקד מעוצב) ה-Z800 זול בלא פחות מ-19 אלף ש"ח.

מרווח הטיפולים של ה-Z800 עומד על אחת ל-6,000 ק"מ אך טיפול גדול נעשה אחת ל-12 אלף ק"מ. עיקרם של טיפולי ה-6,000 הקטנים הוא החלפת שמנים ובדיקה כללית בלבד. עלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ עומדת על כ-3,900 ש"ח, מחיר סביר עבור אופנוע ארבע צילינדרי. ה-Z800 מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

קאוואסאקי Z800 – עלויות טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 783 ש"ח
טיפול 6,000 189 ש"ח
טיפול 12,000 797 ש"ח
טיפול 18,000 315 ש"ח
טיפול 24,000 1,809 ש"ח
טיפול 30,000 189 ש"ח
טיפול 36,000 2,483 ש"ח
טיפול 42,000 1,167 ש"ח

תעודת זהות

קאוואסאקי Z800
מחיר: 69,985 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים רוחבי, 806 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 113 כ"ס ב-10,200 סל"ד
מומנט: 8.5 קג"מ ב-8,000 סל"ד
קדחXמהלך: 50.9X71 מ"מ
יחס דחיסה: 11.9:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 34 מ"מ
הילוכים: 6
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 41 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
אחורי – מונושוק, מהלך 137 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסקים פרפריים חצי צפים 310 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות
אחורי – דיסק פרפרי 250 מ"מ, קליפר בוכנה אחת

צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17

בסיס גלגלים: 1,445 מ"מ
גובה מושב: 834 מ"מ
מיכל דלק: 17 ליטר
משקל: 229 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק במבחן: 14.5 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 246 ק"מ

27 תגובות ל קאוואסאקי Z800 – שובו של הזדאי

  1. מה סביר בעלות טיפול של 24 אלף שהמחיר צריך לגרד את ה 4K ?
    האם מחדירים זהב לצילינדר? האם יש איזה חומר מיוחד שנמצא רק על הירח ויש הוראה מפורשת מהיצרן ש כל Z בארץ הקודש צריך לעבור תחת החומר הזה ?

  2. "עלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ עומדת על כ-3,900 ש"ח"
    ובטבלת הטיפולים רשום 1809 ש"ח
    מה הנכון?

  3. רק התחת שלי מעט סובל מנוקשות של המושב. חוץ מזה דבש וים של כיף

  4. המחיר סביר ביחס לאופנוע 4 צילינדרים, לבטח כזה עם מנוע ספורטיבי. נכון שהמחירים לא זולים אבל לשם השוואה לסוזוקי גלדיוס שיש לו רק שני צילינדרים ומנוע מתון יחסית עלות הטיפולים גבוהה ב-50%. גנבים, אבל פחות

  5. עלות מחיר טיפול ה-24 אלף היא 1,809 ש"ח. עלות כלל הטיפולים עד ל-24 אלף ק"מ היא כ-3,900 ש"ח.

  6. פאן ברכיבה. נוח בעיר בטיולים לששבת בקפה ולהסתכל עליו. בקיצור את כל הפאן.

  7. מה כל כך קשה להבין לגבי הטיפולים. יחסית לאופנוע בנפחים האלט הטיפולים סבירים ביותר ואפילו נמוכים.

  8. אני אוהב את מבחני הדרכים שלכם. קצר ולעיניין. בלי אכילת ראש ובלי זינוי זכל. אחלה כתבה.

  9. אופנוע מדהים,הרבה כח בסל״ד נמוך,המון פאן.
    נראה חתיך על.

  10. האחריות היא ל-3 שנים ולא לשנתיים.
    התחדשתי בכזה-כיף !!!!

  11. הלך לי האף כי ישנתי יותר מידי זמן עליו, הקאואסקי של היום זה רמה אחרת ממה שאתה מכיר.
    אבל ככה זה שאתה עובד הונדה NOT

  12. היה לי כזה עכשיו חצי שנה…
    זבל של אופנוע עשה לי מלא תקלות

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2