מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
קלים KTM
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
KTM שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
רפידו
סטומפ
פרפקט קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
1 על 1
סטפן
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
שוברט
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

גאס גאס EC250F – ספרדי טהור

גאס גאס EC250F – ספרדי טהור

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

הגאס גאס עשה שמות בארצנו וכבר בתחילת דרכו של יבוא המותג לארץ שבר שיאים רבים של יבואנים חזקים וגדולים ממנו. למעלה מ-70 אופנועי גאס גאס נמכרו בארץ בשנת הפעילות הראשונה וזאת בגלל צורת שיווקו שנועדה לתת לקונה את ההנחה הגדולה ביותר וזאת על חשבון פרסום ותעלולי מכירות. גם בעולם השנים האחרונות היו טובות עבור גאס גאס כשהרחיבו את היצע הדגמים שלהם והציגו דגמים 4 פעימתיים איכותיים לצד הגדלת המכירות והצלחה במרוצים.
את האופנוע המבחן קבלנו עם מפלט FMF תחליפי, גל זיזים חם ועוד מספר שינויים שנועדו להתאמה אישית לטעמו של בעל הכלי. למרות השיפורים הובהר לבוחנים לא להתחשב בהם במתן הציון הסופי.

מנוע, ביצועים
התנעת הכלי הייתה קצת איטית ולא חלקה כמו שאר הכלים ולדעתי כיווני קרבורטור לא תקינים אחרי ההתנעה המנוע מתעורר לחיים ונשמע הכי קרבי מכולם, זאת בזכות אגזוז ה- FMF המשובח שמותקן עליו.
המנוע שנלקח מימאהה  250WR, שגם כך נחשב אחד החזקים בתחומו, הרגיש אחד החזקים במבחן עם תגובות חדות ונקודתיות. מפלט ה-FMF תורם רבות להרגשה זאת וצריך לבדוק את האופנוע עם מפלט מקורי. לטענת היבואן מגיע האופנוע במקור עם מפלט פתוח והוא הוחלף על ידי בעליו בשל תוספת ה-Megabomb שהאגזוז מגיע איתו. הגאס גאס אופנוע שכייף לרכב עליו והזכיר לי המון אופנוע מוטוקרוס בתגובות שלו.

מתלים, התנהגות, בלמים
הבולם הקדמי הרגיש קשה מעט אך תפקד מצוין. ברכיבה מהירה הכל נראה פשוט עם הגאס גאס והבולם אוכל הכל בקלות. ברכיבה ביער מסולע הגאס גאס הרגיש בבית ותחושה הביטחון עליו גרמה לי כמעט לעוף באחד הסיבובים, תענוג! סגנון הרכיבה בגאס גאס מזכירה אופנוע יפני ועם תוספת הכידון של הרנטל המשובח רק מעלה את ההרגשה.

הגאס גאס מרגיש בבית בגזים פתוחים ונותן לך הרגשת ביטחון לתת עוד גז, אפשר להוריד אותו לפניות בביטחון למרות שחלק מהבוחנים הרגישו כבדות מה בהיגוי. הבלם הקדמי בגאס גאס מעולה ונקודתי ושתי אצבעות מספיקות לספק את הסחורה. האחורי ללא כל תלונה עושה את העבודה

נוחות רכיבה, תפעול, גימור
ישיבה על הגאס גאס נותנת תחושה של אופנוע "קרבי" ועם כידון ה-Rental Twin Wall שמגיע סטוק באופנוע רק מראה כמה חברת גאס גאס השקיעה בדברים החשובים. מושב הגאס גאס צר מאוד ומגיע עם גבשושיות וכנראה גם הוא תחליפי ומה שיעצור אותך זה מיכל הדלק שבולט בקצה המושב ומגיע עד גובה המשולש הקדמי.

ידית המצערת באופנוע הייתה הקשה והקשתה על הרכיבה ומצמד לא הפריד בכלל. משהו שם לא היה מכוון וזה נראה לי משהו טכני. ידוע שרוכבים רבים מחזרים את הכבל הקלא'ץ במקום הקלא'ץ ההידראולי המקורי, שאר המכלולים תפקדו כמו שעון ואיכות ההרכבה מעולה.

השורה התחתונה
הגאס גאס אכזב בוחנים במבחן הזה וכולם ציפו למשהו אחר. כל השינויים והמשחקים עליו לא תרמו כלל לאופנוע אלה רק גרעו ממנו ולדעתי אם היה אופנוע סטוק במבחן הכל היה נראה אחרת. תגובת המנוע הזכירה לי אופנוע מוטוקרוס במקרים רבים ואולי זה מה ששאר הבוחנים פחות אהבו וחיפשו מנוע נעים יותר. אך לא נשכח כי למנוע הוחלף גל זיזים חם ומערכת פליטה של FMF עם ה- Megabomb שתורמת רבות לתגובת מנוע חדה וחזקה. לא כולם ידעו גם אך ל"אכול" אותו ומה שתרם לכך היה חוסר האיזון בין כל הכיוונים של האופנוע. המתלים היו טובים אבל משהו לא הסתדר עם הקדמיים, המצמד שלא הפריד הקשה על הרכיבה במקומות הצפופים ותגובת המצערת הקשתה על הרכיבה עליו. בקיצור, זה לא היה היום של גאס גאס. 

ה-EC250F מגיע עם נתונים טובים ולא חסכו ממנו בדברים החשובים. האופנוע הוא ללא ספק שחקן מפתח בארצנו הקטנה שצריך לחשוש ממנו. לא בכדי זכה הגאס גאס להצלחה בארץ כיוון שמדובר באופנוע איכותי שגם מציע את החבילה הכלכלית ההגיונית ביותר מבין החמישה. למרות כלי המבחן הבעייתי הגאס גאס הוא אופנוע מצוין עם תגובת מנוע מחרמנת ביותר – אופנוע עם נשמה.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו הרשמי של הגאס גאס עומד על 73,900 ש"ח אך המחיר במזומן נמוך בעשרת אלפים ש"ח מה שהופך אותו לאופנוע הזול המבחן ובקטגוריה. הוסיפו לכך את תנאי הטרייד אין הנוחים ותקבלו את החבילה הכלכלית המנצחת בשוק. מרווח הטיפולים של הגאס גאס עומד על אחת ל-20 שעות מנוע ועלות כל טיפול היא 410 ש"ח. האחריות היא לשנה ללא הגבלת ק"מ.

תעודת זהות

גאס גאס EC250 F
מחיר: 73,900 ש"ח
אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 249.6 סמ"ק, 5 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
קדחXמהלך: 53.6X77 מ"מ
הזנת דלק: מאייד קיהיין FCR 37 מ"מ
תיבת הילוכים: 6 הילוכים
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך מרזוקי 48 מ"מ, כוונון מלא, מהלך 296 מ"מ

אחורי – מונושוק, בולם אוהלינס עם כוונון מלא, מהלך 298 מ"מ

בלמים:

קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ, קליפר 2 בוכנות

אחורי – דיסק פרפרי220 מ"מ, קליפר בוכנה אחת

צמיגים:
קדמי – 90/90-21
אחורי – 140/80-18

בסיס גלגלים: 1,490 מ"מ
גובה מושב: 940 מ"מ
מיכל דלק: 6.3 ליטר
משקל: 110 ק"ג

גיל פרייאנטה:

"אם ככה הוא כשהוא לא מכוון, איך הוא כשהוא מכוון?!!!"

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2