מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
KTM שמאל
סטפן
לרט
רוית דדוש עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
רפידו
תמוז
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM עליון קוביה
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה

רכיבה ראשונה: דגמי אנדורו 2020 של הוסקוורנה

רכיבה ראשונה: דגמי אנדורו 2020 של הוסקוורנה

אביעד רייס

צילום: רונן טופלברג

עופר אבניר, יבואנית אופנועי הוסקוורנה לישראל, משיקה את דגמי האנדורו לשנת 2020. השינויים המרכזיים בדגמי האנדורו החדשים של הוסקוורנה, באים לידי ביטוי בארגונומיה משודרגת, מערך בולמים משופר, והשינוי המעניין מכולם – הנמכת גובה המושב ב-1 ס"מ ובסה"כ 2 ס"מ הנמכה באופנועים. בשורה מבורכת לנמוכים שבנינו!

נצלול מעט יותר פנימה. השלדות באופנועים החדשים שודרגו וזכו לתכנון ועיצוב מחדש – בתוך כך גם שלדת הזנב – שכעת בנוייה משני חלקים נפרדים, וחוסכת 250 גרם ממשקל האופנוע. מערך הבולמים המעודכן כולל את מזלג ה-XPLOR מקדימה ואת בולם ה-XACT מאחורה, שמופיעים השנה בגרסה משופרת ומעודכנת, ומערכת לינק חדשה לבולם האחורי, שתורמת גם היא להנמכה שעברו האופנועים.
הפלסטיקה חדשה, וכוללת גרפיקה מעודכנת ועיצוב משודרג – לשיפור הארגונומיה ולהשגת תנוחת רכיבה אולטימטיבית.

מבחינת מנועים
דגמי ה-4 פעימות הגדולים, ה-FE450 שנכח בהשקה וה-FE501 שנעדר מקבלים השנה ראש מנוע חדש וקטן יותר. מנועי דגמי ה-250 וה-350 (שתכף נרחיב על חווית הרכיבה עליהם בכמה מילים) זוכים השנה גם לרענון ושיפור.

דגמי ה-2 פעימות, ה-300 וה-250 המוזרקים מקבלים לשנת 2020 צילינדר מעודכן, ושינוי קל במיקומו של המנוע – לשיפור ההתנהגות.

כל הדגמים, זוכים השנה למערכות פליטה וקירור חדשות.


בא לשכונה בחור חדש
האופנוע הכי מסקרן בליין של אופנועי האנדורו החדשים של הוסקוורנה, הוא כמובן ה-TE150i החדש. מאז שסיים את דרכו ה-125 הדו-פעימתי, לא היה להוסקוורנה מענה בתחום הדופי"ם הקטנים. עכשיו, עם הגעתו של ה-150 החדש, מקווים בהוסקוורנה להחזיר עטרה ליושנה, עם נישה (אנדורו דו"פ קטן) שאהודה במיוחד על הרוכב הישראלי.

מציע את טכנולוגית הזרקת הדלק, בדומה לאחיו הגדולים, בהוסקוורנה "בונים" על ה-150 החדש שהוא יהיה זה שיביא עוד רוכבים חדשים אל השטח. עם משקל ידידותי של 99.6 ק"ג (רטוב ללא דלק), גובה מושב של 950 מ"מ, עם מנוע נהדר ולא מאיים שמפיק כח בכל מדרגת בקשת הסל"ד, עם מתנע חשמלי, מתלים מובחרים ותג מחיר נוח של 54,900 ש"ח (מחיר מבצע), יש בהחלט מצב שנראה הרבה "חתיכות" בסינגלי ישראל.


איך זה מרגיש?
ראשון עלינו, איך לא, על ה-FE450 האימתני – לא בדיוק האופנוע האידיאלי לסינגל החביב שארגנו עבורנו אנשי החברה. הרכיבה התקיימה אגב צמוד לסניף הקונספט המגניב של היבואן, שנמצא ממש לצד השטח (כאילו, ממש) ומציע שירותי אחסנה לאופנועי אנדורו עם תנאים לרוכבים כולל מקלחות, לוקרים ועוד. במהלך ההשקה, יצאנו לנו להתנסות גם מהמתקן ואין ספק שמדובר ברעיון מגניב, יעיל ופורץ דרך.

נחזור ל-450. למרות גודל המנוע, דווקא לא חשנו שהאופנוע הוא OVER-KILL לשטח שעליו אנחנו רוכבים. כח המנוע לא מתפרץ, ואפשר לזרום בנינוחות גם בהילוכים הנמוכים ולשייט את הסינגל בבטחה. כמובן שברגע שרוצים לפתוח גז, ה-450 הזה יודע לעשות את זה טוב ויפה. צריך סיבוב עליו במדבר.

הנמכת גובה המושב מורגשת מאד, בכל הדגמים, וזה משפר את תחושת הבטחון ברכיבה בשטח. למרות ההנמכה במושב, מרווח הגחון לא נפגע, הישג יפה וחשוב של מהנדסי הוסקוורנה.

דגם ה-150 החדש היה הבא בתור. הבדל של שמיים וארץ מה-450, ומדהים כמה שני אופנועי אנדורו יכולים להיות שונים. כאן כבר צריך לסחוט את הגז בצורה החלטית הרבה יותר כדי לקבל תוצאות. ה-150 מרגיש קומפקטי וקל מאד בין הרגליים, אבל לא קטן מידי, ויש הרגשה שרוכבים על אופנוע אנדורו פול-סייז. אפשר להבין למה בהוסקוורנה רואים בו כממשיכו הטבעי של ה-125 המיתולוגי – עם המנוע הגמיש וההתנהגות המעולה, ה-150 הזה הוא בדיוק מה שצריך כדי ללמוד ואף להתקדם בתחום הרכיבה הטכנית.

זה הזמן אולי להחמיא למעצבי הוסקוורנה ולהגיד שהאופנועים נראים מצויין. לבן זה לא תמיד הכי יפה, בטח כאשר מדובר באופנועים, אבל כאן, השילוב של הלבן עם גוון ה"מט", יחד עם נגיעות הכחול והצהוב, יוצר מכונות שנראות פשוט מצויין. הפלסטיקה מרגישה קשוחה ועמידה, ונראה שהיא תוכננה במיוחד כדי לספוג זעזועים קשים בשטח.

דגמי שתי הפעימות הגדולים בנפחי 250 ו-300 סמ"ק, מתאימים לרוכבי אנדורו מנוסים. הגז הרגיש עם הכח המתפרץ, שולחים את הפרונט מעלה בכל הזדמנות, כאשר כל רגב אדמה הופך למקפצה לגיטימית לגמרי ששולחת את ההאסקים מעלה גבוה, ואין ספק שהריגוש הוא גדול אבל כדאי מאד שגם תדע מה אתה עושה, ושתעשה את זה טוב. המחמאות שהענקנו לדגמים הקודמים, תקפות גם כאן.

ה-350 הוא אול-אראונדר אמיתי. עם מנוע חזק אבל לא יותר מידי, ומנוע שמתנהג בצורה אידיאלית בכל תרחיש – זרימה על 2-3 בסינגל או שיוט על 4-5 בשביל הוא בהחלט מרגיש כמו אופנוע שאפשר "לרוץ" איתו תקופה ארוכה. אם היינו צריכים ללכת על כלי לרכיבה טכנית בלבד, לא בטוח שהיינו בוחרים בו, אבל אם חשקה נפשינו לשלב הכל מהכל, זה לגמרי אחת האופציות הטובות ביותר שיש.

אחרון חביב, הוא גם האופנוע האהוב עלינו ביותר בליין החדש של אופנועי האנדורו של הוסקוורנה, והוא גם האופנוע שלדעתנו, הכי יעיל לאופי רכיבות האנדורו שיש לנו כאן. זהו ה-FE250 החדש כמובן. מהרגע שהנפנו מעליו את הרגל, הרגשנו שזה זה. המימדים טובים, המנוע מדויק, ועם ה-FE250 אפשר ללמוד את השטח לפי היכולת שלך – מהר או לאט – הוא כבר יעזור לך לכוון את המקצב.

תחום האנדורו הישראלי מתחזק ומתעצם, ושמחנו לטעום, גם אם בקטנה, עוד סוללת משובחת של אופנועי אנדורו חדשים. רכיבה מעמיקה יותר, נבצע כמובן במסגרת מבחני הדרכים שנקיים בקרוב, שיעלו במגזין ובאתר.
עופר אבניר מזהה את הפוטנציאל הקהילתי, ועושה מאמץ לצרף כמה שיותר אנשים אל התחום הנהדר הזה. במהלך ההשקה, זכינו גם לביקור של סנדרה גומז, רוכבת רשמית של הוסקוורנה העולמית והאישה הראשונה שמסיימת את מירוץ הרדבול רומניאקס בקטגוריית הגולד. סנדרה הגיעה לישראל על מנת להוביל אירוע העצמה נשית לרוכבות האנדורו הישראליות – פעילות נוספת בה לוקח היבואן עופר אבניר חלק.

ויש גם בשורה לגבי המחירים:
לרגל ההשקה וכחלק מהרצון לקדם את תחום השטח, כך אומרים לנו אנשי החברה, תציע עופר אבניר את דגמי 2020 במחירי מחירון 2019 עד ה- 31.12.

מחירי דגמי אנדורו 2020:
דגם מחירון 2019 מחירון 2020
TE150i 54,900 ₪ 58,500 ₪
TE250i 62,000 ₪ 66,215 ₪
TE300i 66,500 ₪ 70,940 ₪
FE250 69,900 ₪ 74,510 ₪
FE350 70,900 ₪ 75,560 ₪
FE450 71,900 ₪ 76,610 ₪
FE501 74,900 ₪ 79,760 ₪

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2