מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
קלים KTM
אבניר קוביה שמאל
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
KTM שמאל
רפידו
לרט
סטפן
אוגוסטה קוביה הכי עליון
תמוז
KTM עליון קוביה
רוית דדוש עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
שוברט
הארלי שמאל
אייפקס
HJC

סאן יאנג ג'וימקס Z 250 במבחן דרכים

סאן יאנג ג'וימקס Z 250 במבחן דרכים

כתב: אדם בלנגה | בחנו: אסף לביא, עמית משיח, אדם בלנגה | צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: קטנוע 250 שימושי, נוח ועם תג מחיר זול

השוק הישראלי הוא שוק מיוחד, למעשה, הוא מיקרוקוסמוס עצמאי לחלוטין – כל-כך עצמאי שלפעמים
אפשר לטעות ולחשוב שהוא מנותק מהעולם. בעוד שבכל העולם הגדילו כבר מזמן את נפחי המנוע לקצת פחות מ-300 סמ״ק, דרגות הביטוח הארץ ישראליות הופכות 27 סמ״ק לתוספת של 1,000 ₪ בשנה לפרמיית ביטוח גבוהה בכל מקרה, יקר ומכעיס. בעוד שבכל העולם ישנה נהירה אמיתית לכיוון של קטנועים בעלי גלגלים גדולים, בישראל יש עדיין העדפה לנפח אחסון מתחת למושב, מיגון רוח, עיצוב 'מנהלים' ותנוחת רכיבה שמדמה ישיבה מול הטלוויזיה. הג'וימקס הזה מרגיש, נראה ומתנהג, לפחות לטעמנו, כמו פריט ממוזיאון, משהו מוכר מפעם, הבעיה היחידה עם העניין הזה שאם אתם לא חלק מאותה שכבה קטנה של בוחני דו גלגלי בישראל – פשוט לא יהיה לכם אכפת.

הקסם של הג'וימקס הוא בפשטות, הוא פשוט קטנוע וככזה צריך להתייחס אליו, עם מנוע 250 שנתפר במיוחד למדינת ישראל. מנוע ותיק אמין ויעיל – מפיק כמות מספקת של כוח סוס, כמה אתם שואלים? זה באמת לא יעניין אף אחד מקהל היעד של הקטנוע הזה. מה שכן יעניין את הרוכב אשר חפצה נפשו בקטנוע מנהלים חדש זה שהמנוע מצליח להושיב את מחט המהירות הגדולה והברורה של לוח השעונים על מהירות של כביש מהיר, עם רזרבה סבירה בשביל לצאת לעקיפה בקלות מופתית ובשקט מרשים. בנוסף מחוץ לעיר אפשר ליהנות מתנוחת רכיבה נטראלית לחלוטין, אפילו מעט רופסת שיחד עם משקף רוח גדול ומתכוון (לא חשמלית יא מפונקים, עם ברגים ושייבות) יוצרים תחושה שמדובר בכלי גדול ויקר.

הג'וימקס Z הוא מוצר מכוון מחיר ומרגישים את זה, מצד אחד, לא באמת חסר כלום בכלי, החל מלוח שעונים גדול וברור, דרך שקע הטענה בתא כפפות הגדול והמרווח ודרך המראות הטובות שמראות את הפקקים אותם אתם חוסכים בכל בוקר בגלל שבחרתם בקטנוע ולא באוטו. עם תג מחיר של 25,000 ₪ הוא זול ביותר מ-10,000 ₪ מהמקבילים שלו מבית הונדה וימאהה. מצד אחד מרגישים את ההבדל, מצד שני הסאן יאנג הזה לא ניסה להתחרות בהם לרגע.

הרכיבה מזכירה רכיבה על הג'וימקס הקודם, או יותר נכון הקודם-קודם, רק שחסר כאן כל מה שנמצא בכפתורים; אין כפתור לפתיחת המושב, אין כפתור לאורות ערפל או אורות מצוקה, המאותתים נמצאים בגוף הקטנוע והמראה, אם נהמר, עולה חצי מזאת של האב הקדמון. תאורת הדרך נפלאה, מתחת למושב יכנסו שתי קסדות שלמות ועוד ישאר מקום, את המושב פותחים דרך הסוויץ' והמראות עושות עבודה טובה, ככה שלא באמת הרגשנו חיסרון בכל 'האבזור' שמשמש יותר עלה תאנה למחירי המאובזרים היקרים ממנו. הג'וימקס Z כנראה נקרא Z על שם הדור שנוטש את האייפון לטובת מכשירים לא פחות טובים ממנו ברבע המחיר, לפחות לנו זה נשמע נכון.

חווית הרכיבה, גם כשהיא ארוכה ומחוץ לעיר, סבירה. המושב נוח אך לא מחבק את הרוכב, המורכב יהנה משפע מקום וספוג נח. מיגון הרוח טוב ולא מתכוונן בזמן נסיעה, המתלים רכים וסופגים ולא נועדו לקצץ זמנים במסלול פצאל, מתחת למושב תמצאו מלא מקום, המנוע מושך ובפתיחת גז גורם לקטנוע להזדקר מעט במתיחה של המתלה הקדמי והאחורי, תחושה שמוכרת גם היא מהג'וימקס הקודם. בתוך העיר הקטנוע מרגיש טיפה גדול, אבל זה בסה"כ עניין של הרגל. המושב מעט גבוה ורחב, אבל לא מספיק כדי לגרום לרוכבים נמוכים חוסר ביטחון.

חשוב מאוד להתעכב על המחיר של הכלי הזה, כי הוא בדיוק באמצע של הליין של סאן יאנג. צמוד אליו יש את ה-HD300 המצויין אשר נבחן אצלנו, שמרגישים שהושקעה בו מחשבה ותכנון גדולים, אבל נופל במבחן המיקרוקוסמוס הישראלי (תא מטען לא גדול מספיק, לא תנוחת ספה וביטוח יקר) ומצד שני יש את הג'וירייד 200 שהוא אולי הקטנוע המוכר והנמכר ביותר בישראל בעשור האחרון, אבל הוא בעל גוף קטן יותר וחסר לו קצת יותר כוח כדי להפוך אותו למתחרה ישיר. אז מה שנשאר לנו זה לנסות להשוות אותו ליצרנים אחרים, אלו מציעים מחירים יקרים יותר משמעותית או… פשוט… כבר אין.

אבל עכשיו אנחנו מגיעים לחניה בבית, ומי שקורא פה בין השורות יכול בהחלט להבין שלא התלהבנו מהקטנוע, למרות שהוא נהדר, הוא פשוט לא בנוי להלהיב, הוא בנוי לעבוד, ולהמשיך לעבוד, ולעשות את זה במחיר זול, ובדיוק כמו שלא תתלוננו על רכב הליסינג שקבלתם מהעבודה, הג'וימקס הזה מתאים לרוב השוק, לכ-50% ממנו, אולי יותר, שרוכבים בשביל להתנייד ולא בשביל חיות. כאלו שאכפת להם בעיקר ממיגון הרוח הטוב בנסיעה בין עירונית, שהמנוע חזק מספיק ולא מייקר את הביטוח, שהקסדה הנוספת נכנסת לתא המטען בלי בעיות, אלו שמסתכלים על העיצוב הכולל, על התמונה המלאה. זה יעדיף את הג'וימקס בזכות שלל התכונות הבריאות והטובות של הקטנוע הזה. אם נחזור רגע לאנלוגיית הטלפון הזול, אז אולי המצלמה לא כמו של מכשירי העל, המעבד קצת איטי יותר, אין מיליון פיצ'רים לא שימושיים – אבל כל זה מתגמד לעומת החיסכון. כך גם כאן – כי בתכלס, בתג מחיר הזה, אין לנו מילת ביקורת אחת.

תעודת זהות

 

SYM SanYang Joymax Z 250

 

מחיר: 24,985 ₪

 

דרגת רישוי: A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 249 סמ"ק

 

הספק: 22 כ"ס ב-7,500 סל״ד

 

מומנט: 2.4 קג"מ ב-5,500 סל״ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 26 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ. מערכת ABS.

 

מידות כלליות: אורך 2,190 מ"מ, רוחב 760 מ"מ, גובה 1,450 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-14, א' 140/60-14

 

גובה מושב: 747 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,546 מ"מ

 

מרווח גחון: 120 מ"מ

 

משקל רטוב: 184 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 12 ליטר

 

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל