מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן
אבניר באנר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
רוית עליון
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
אינדיאן שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
רפידו
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
1 על 1
מתלה לקסדה
HRP קוביה שמאל
הארלי שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
ברקום שמאל
אייפקס
HJC

מוטו בוחן | הונדה CBR650F – בחור מבית טוב

מוטו בוחן | הונדה CBR650F – בחור מבית טוב

כתב: רביב כהן | בוחנים: רביב כהן, אריק רוזנבלום | צילום: רביב כהן ויוסי רצ‘בסקי

מתוך מוטו מדריך, גיליון 359, ינואר 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: אופנוע יום יומי שיודע לתת עבודה גם ברכיבה ספורטיבית וגם ברכיבה מנהלתית – לא בא להחליף את ה-CBR600RR וגם לא את הג'וירייד.

השם CBR קיים בעגה האופנוענית כשלושים שנה, תחתיו הציגה הונדה מגוון רחב של כלים החל מ-125 סמ“ק בצילינדר יחיד וכלה ב-1100 סמ“ק מרובע צילינדרים.
בתוך מגוון האופנועים שהוצגו תחת המותג, בלטו גרסאות ה-600 סמ“ק שיוצרו משנת 1987 ועד 2006 בחמישה דגמים, החל מההוריקן וכלה ב-CBR600F4i שהוביל לפיתוח ה-CBR600RR הסופר ספורטיבי.
בשנת 2014 ,החלה הונדה את ייצור ה-CBR650F כאופנוע ספורט תיור מחליף ל-CBR600F ,עם מנוע מקורר מים בנפח 648.7 סמ“ק המפיק 86 כ“ס ו-4.6 קג“מ ובמשקל של כ-210 קילוגרמים.

בשנת 2017 ,ה-CBR650F עבר מתיחת פנים עם מראה מעט יותר אגרסיבי, המנוע חוזק בעוד כ-4 כ“ס ועומד על 90 כ“ס ועקומת מומנט עם שיפור משמעותי בסל“ד הביניים בזכות תכנון חדש של מערכת היניקה, הפליטה ומחשב המנוע.


המתלה הקדמי עבר שדרוג לזוג בולמי SHOWA מתכווננים, עם כיוון שיכוך-כיווץ והחזרה בשני הבולמים. מערכת הבלמים שודרגה אף היא בהשוואה לדגם הקודם לזוג קליפרים קדמיים של ניסין ו-ABS בשני ערוצים.
למרות שהדגם החדש מוצלח ומשופר יותר, לא ניתן להגיד שהונדה תכננו אותו מחדש אלא ביססו את רובו על אבולוציה טבעית של הדגמים הקודמים. במבט ראשון, האופנוע נראה מרשים, עם חצי פיירינג שחושף מנוע בעיצוב יפה וארבעה צינורות פליטה מוסטים לימין.

פנס קדמי עם קוים זורמים ומשקף רוח גבוה יחסית, מכסים על לוח שעונים נעים למראה אך בטכנולוגיה מיושנת ומידע חסר בהשוואה לאופנועים אחרים בשנתון הזה.
דוד פליטה שמוסתר מתחת לאופנוע ותורם למראה הנקי והזורם. עיצוב כללי זה עניין של טעם, ויש כאלה שיגידו שה- CBR נראה רגיל ופשוט למדי, לדעתי הוא אופנוע יפה עם קוים זורמים, ודי נעים לעין.
הנפת רגל מעל האופנוע מגלה מושב רחב ונוח, ונראה שגם מושב המורכב יהיה נוח דיו כדי לאפשר רכיבה ארוכה מבלי לסבול מאי אילו מכאובים. מיקום הרגליות מתאים לאופנוע ספורט-תיור וממקם את כפות הרגליים במקום ניטרלי מתחת לרוכב, אך ממקם את הברכיים בנקודה בה ניסיון עגינת פלג הגוף התחתון על ידי לחיצת הברכיים כנגד מיכל הדלק מפגיש בינן לבין כיסוי פלסטיק לשלדה, שהתברר כלא ממש נוח אחרי כמה עשרות קילומטרים של רכיבה. סביר להניח שרוכב נמוך יותר לא ירגיש בכך.
כידון הקליפ-און הגבוה מאפשר ישיבה רכונה מעט קדימה, כזו שלא מפעילה עומס על פרקי כפות הידיים גם ברכיבה מנהלתית ופקוקה, ונמוך דיו כדי לאפשר לרוכב לרכון מאחורי המשקף ברכיבה בכבישים מהירים.

כפתורי השליטה בסיסיים לחלוטין וללא פונקציות מיוחדות, שולטים על תצוגה בסיסית של מהירות, סל“ד, טמפרטורת מנוע, טמפרטורת אויר ועוד כמה דברים.
מד הסל“ד ברור מאוד לעין, בנוי מנורות בהירות המשתרעות על פני תחום של כ-11,500 סל“ד. הונדה היו מגדילים לעשות אם היו מוסיפים מידע
נוסף ללוח השעונים, כמו אינדיקציה להילוך בו המנוע נמצא, משהו שחסרונו הורגש ברכיבה נמרצת.
בתוך העיר האופנוע מרגיש נוח, לא רחב מדי ומאפשר השתחלות בין רכבים מבלי לסכן את שלמות מראות הסובבים.
הצליל הבוקע ממערכת הפליטה מעט אנמי בסל“ד סרק אך בהחלט נשמע טוב כשפותחים את המצערת בזינוק מהרמזור. המנוע מספק די מומנט כדי להתנהל בעיר ומחוצה לה מבלי הצורך להגיע לסל“ד אסטרונומי, והרגיש מספיק חזק גם בפתיחת מצערת ב-5,000 סל“ד, אין ספק שהוא לא מתנהג כמו מנוע ארבע בשורה אופייני, בטח לא אחד בנפח 600 סמ“ק.

לאורך הרכיבה הורגשו ויברציות באיזור השלדה בואך רגליות הרוכב, ויברציות אלו הועברו אל הקרסוליים ונראה שחיפשתי להרחיק את כפות הרגליים מהשלדה כדי להמנע מהוויברציות, שהיו מעצבנות וגרמו לתחושת נימול קלה אחרי כרבע שעת רכיבה.
בכביש המהיר האופנוע מרגיש יציב ונוח אך מעט איטי בפקודות היגוי, מעבר בין נתיבים ופניות מהירות דרשו הפעלת כוח משמעותית על הכידון. היגוי האופנוע במהירויות גבוהות נוטה יותר לכיוון התיור מאשר לספורט. המתלים מגהצים היטב את מהמורות הכביש, ומאפשרים רכיבה חלקה, אחידה וללא נדנודים מיותרים גם בכבישים משובשים, דבר שבהחלט תורם לאיכות הרכיבה על האופנוע ומונע עייפות אחרי מאות קילומטרים באוכף.
עליה לכבישים מפותלים חשפה פן נוסף של האופנוע, כשמושכים את ההילוכים לסל“ד גבוה יותר, המנוע מתעורר לחיים ומפיק משיכה חזקה ומספקת כדי להאיץ את הרוכב לעבר הפניה הבאה בצורה נשלטת ולא מאיימת.
שלדת קורות הפלדה בשילוב עם בולמי ה-SHOWA הקדמיים סיפקו קשיחות ושמירה על קו הפניה, אך דחיפת האופנוע לרצף פניות הראתה חוסר נכונות מצדו לשינויי כיוון מהירים וצריך להתאמץ כדי להטות את האופנוע במידה מספקת כדי ליצור מהירות פניה, מעט כיוונים למתלים וללחץ האויר בצמיגים ישפרו את תגובת האופנוע לפקודות היגוי ויהפכו אותו לזריז יותר.

שינויי כיוון מהירים בשילוב עם בלימה מעט אגרסיבית אפשרו ל-ABS להיכנס לפעולה, שבתמורה מחזיר משוב הן בידית הבלם והן בתחושה הכללית על האופנוע, הוא פשוט עובד טוב.לאורך כל הרכיבה הבלמים תפקדו היטב וסיפקו רגש ומשוב לרוכב גם בבלימות חזקות, לא הורגשה דעיכה או ספוגיות הבלמים כתוצאה מחימום. צמיגי הדאנלופ ספורטמקס שמגיעים עם האופנוע מספקים אחיזה סבירה, אך כדי באמת ליהנות מרכיבה ספורטיבית בכבישים המפותלים, החלפתם לצמיגים בעלי פרופיל ספורטיבי יותר ותרכובת שמספקת אחיזה טובה יותר, מתבקשת.
רכיבה של כ-250 קילומטרים, חלקם בתוך העיר הפקוקה, חלקם בכבישים המהירים במהירויות שהשתיקה יפה להם וחלקם ברכיבה נמרצת בכבישים מפותלים מביאים אותי למסקנה שההונדה CBR650F הוא אופנוע שעושה הכל בצורה טובה,
אך לא בצורה מושלמת.

אם חשבתם שה-CBR650F יהיה מחליף ספורטיבי ראוי ל- CBR600RR האגדי, זה לא המצב. הוא לא יהיה הבחירה הראשונה שלי לרכיבה במסלול המירוצים המקומי, אך בהחלט יהיה אופנוע כייפי ונוח לרכיבה בטיולים ארוכים ועתירי קילומטרים או אופנוע יום יומי להתניידות מהנה עם גיחות של סופ“ש לכבישי ההרים.

ה-650 הוא אופנוע ספורט תיור במהותו ויכול להוות כרטיס כניסה טוב לרוכב שמחפש אופנוע גדול, נוח ועם ביצועים לא רעים בכל סוגי הכבישים. נראה שהונדה לקחו את כל הניסיון שצברו בפיתוח דגמי ה-CBR בשלושים השנים האחרונות, הטמיעו אותו באופנוע אחד תוך כדי מחשבה עמוקה על צמצום עלויות ויצרו אופנוע שפונה לרוכב שמחפש יכולות ספורטיביות בסיסיות ונוחות ברכיבות ארוכות, מבלי הצורך להילחם עם מנהל הבנק. במחיר של כ-65,000 ש“ח, ההונדה CBR650F בהחלט עונה על ההגדרה הזו.

תעודת זהות

 

Honda CBR650F

 

דרגת רישוי: A.

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק“מ.

 

מחיר על הכביש: 66,153 ₪.

 

נתונים טכניים

 

מנוע: ארבעה צילינדרים בשורה, ארבע פעימות, 649 סמ“ק, מוזרק, מקורר מים, 16 שסתומים, גל-זיזים עילי כפול, יחס דחיסה 1:11.4.

 

הספק מירבי: 90 כ“ס ב-11,000 סל“ד.

 

מומנט מירבי: 5.6 קג“מ ב-8,000 סל“ד.

 

תמסורת: 6 הילוכים, קלאץ‘ רטוב, שרשרת הינע.

 

מיתלים: מזלג בקוטר 41 מ“מ, מתכוונן, עם מהלך של 120 מ“מ. מאחור מונושוק עם עומס קפיץ מתכוונן.

 

בלמים: זוג דיסקים 320 מ“מ, קאליפרים של ניסין. מאחור דיסק יחיד 240 מ“מ. מערכת ABS.

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 180/55-17.

 

מדידות

 

מידות כלליות אורך 2,110 מ“מ, רוחב 755 מ“מ, אורך 1,145 מ“מ.

 

בסיס גלגלים: 1,045 מ“מ.

 

מרווח גחון: 150 מ“מ.

 

גובה מושב: 810 מ“מ.

 

משקל רטוב: 213 ק“ג.

 

קיבולת מיכל דלק: 17.3 ליטר.

 

תצרוכת דלק מוצהרת: 21 קמ“ל.

 

8 תגובות ל מוטו בוחן | הונדה CBR650F – בחור מבית טוב

  1. כתיבה מעולה עם הסברים מפורטים, עושה חשק לקנות

  2. אנא, תורידו את האנימציות שקשורות לגלריה, ממש מוציא את החשק לפתוח תמונות.

  3. מומלץ היה לכותב לכייל את הציפיות לפני הכתבה.
    – אינדיקציה להילוך בו המנוע נמצא, משהו שחסרונו הורגש ברכיבה נמרצת.
    כאילו למישהו באמת מזיז, אם אתה לא צריך להעלות סרטון ליוטיוב שאתה סוגר סקלה בשישי ממש לא צריך צג שיגיד לך איזה הילוך אתה.
    – הרגיש מספיק חזק גם בפתיחת מצערת ב-5,000 סל“ד.
    אתה מתכוון שצריך להגיע לחצי מהטווח סל"ד כדי שיזוז? זה דו"פ??

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל