מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
1 על 1
רוית דדוש עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
פרפקט קוביה שמאל
KTM שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
סטומפ
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
אייפקס
הארלי שמאל
HJC

מוטו בוחן | ג'וירייד 200 S – נסיעה מהנה

מוטו בוחן | ג'וירייד 200 S – נסיעה מהנה

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קטנוע רב שימושי לעיר ולפרבר בגרסתו החזקה, הוא יפה, חזק וגם בטיחותי יותר מקודמו ומהווה קניה משתלמת.

 

כדי להבין מדוע טורחים ומייצרים קטנועים בנפחי 150-200, יש להביט בדרגות הרישוי הישנות בחלק ממדינות אירופה – איטליה, למשל – שם ישנה עדנה לקטגוריה, וגם בשווקי המזרח הרחוק – הגדול שבנתחי המכירות העולמיים, נכון לעכשיו.

אז מצאנו את הסיבה לנפח המנוע המוגדל 'רק במעט' מאותם 125 סמ"ק בסיסיים, אבל בשביל להבין את סוד הקסם של הג'וירייד יש צורך ביותר מרק סקירה היסטורית, עם תאריכים ושנים, כבר עשור שזהו הקטנוע הנמכר בישראל – סיבה בפני עצמה לבחון אותו, הפופלריות שלו לא מגיעה משום מקום, אבל על כך נפרט מיד לאחר שנשוב ונפרט את השינוים בדגם ה-S של 2018. הרשימה מתחילה בחזית, מאותתים ופנס אחורי עם נורות LED, גם החזות משתנה, עם קווים עגולים וצרים יותר המזכירה את דגם הג'וימקס הישן, במיוחד פס הלדים מעל הפנס, לוח המחוונים הופך דיגיטלי וחיפוי בחספוס "דמוי קרבון" שנוסף לכידון. המנוע החדש מביא איתו מספר בונוסים – עליה בהספק מ-15 כ"ס ל-17 כ"ס, צריכת דלק משופרת, 1:45 קמ"ל – לפי הצהרת היצרן, הארכת טווח הטיפולים מ-3,000 ל-5,000 ק"מ וגם עמידה בתקן יורו4. תוספת מבורכת של ABS למערכת הבלימה שעובדת מצויין.

אבל העניין פה הוא מעבר לנתונים הטכניים וגם מעבר לתחושות ברכיבה – נוחות הרכיבה שהקטנוע מספק, גם בשניים וגם לבד, מעבר למקום הנרחב מתחת לכיסא, למראות המעולות ולמושב הנוח,  להגנת הרוח המצוינת והתנהגותו המרשימה בעיר, ובנוסף לכך, הגז הזמין ואינסוף האפשרויות השונות למנח הרגליים ותנוחת הרכיבה, הבלימה – שהיא טובה ומשדרת בטחון… ואפילו מעבר לזוויות הגלגול המגניבות אליהן הוא יכול להגיע, מעבר לביטחון שהוא משרה ברכיבה ולכוח העודף שיש לו לעומת אחיו הקטן – בדיוק אותם 10-15 קמ"ש נוספים, שכל-כך חסרים לפעמים ל-125'ים, ביציאה לעקיפה, ביציאה מפניה ואם תרצו (ואתם יודעים) אז גם אפשרות להרים גלגל בקטנה, ביציאה מרמזור.

וזה לא שהוא מושלם: הרצפה שלו גבוהה מדי ביחס לכיסא, חסר לו תא אחסון מקדימה, היכולות הבין-עירוניות שלו מוגבלות לעומת גדולי הנפח שבקטגוריה, לצד יכולות עירוניות – שכמה שהן טובות, הן לא תחרות לקטנוע עירוני קטן, הוא גם לא מגיע מאובזר בשלל פינוקי USB – כמו שכבר התרגלנו.

אבל בעניין אחד הוא מנצח בלי עוררין – הג'וירייד משדר יציבות – עד כדי כך שהעורך המוכשר שלנו הרגיש חופשי לצלם אופנועים אחרים, בזמן שרכב עליו במגרש סגור, גם כאשר נדרש לתפל את המצלמה בשתי ידיו… זה כנראה אומר יותר עליו מאשר על הקטנוע, מלבד עובדת היציבות הבלתי_ניתנת_לערעור, הלכה למעשה.

למען הגילוי העיתונאי הנאות, נספר שאת רכיבת ההתרשמות הממושכת שתכננו לג'וירייד הבכיר לא זכינו לממש במלואה – מישהו חמד את קטנוע המבחן, באמצע המבחן… אז הספקנו להתרשם, לרכוב, לצלם אותו ולחזור לספר, על הדרך זכינו גם לתזכורת מציאותית ביותר לצד האפל של המציאות הישראלית…

אבל מהו סוד הקסם של הג'וירייד? מה שהופך אותו ללהיט מכירות בקרב הרוכבים – טמון במינון; יש בג'וירייד מספיק נוחות, מספיק מקום אחסון, מספיק אבזור, מספיק בטיחות והתנהגות כביש טובה. עם תג מחיר סביר של 21,485 ש"ח 'על הכביש' – הוא פשוט קניה מעולה.

ארכיון: מבחן דרכים סאניאנג ג'וירייד 125/200

תעודת זהות

 

SYM SanYang Joyride 200i S

 

מחיר: 21,485 ש"ח

 

רישוי: A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, 175 סמ"ק, קירור נוזל

 

הספק: 17 כ"ס

 

בלמים: דיסק קדמי בקוטר 280 מ"מ, אחורי בקוטר 200 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: קדמי 110/90-13, אחורי 130/70-12

 

בסיס גלגלים: 1,440 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 8.5 ליטר

 

 

טיפולים:

 

1,000 ק"מ – 210.09 ש"ח

 

5,000 ק"מ – 254.42 ש"ח

 

10,000 ק"מ – 629.18 ש"ח

 

15,000 ק"מ – 1407.32 ש"ח

 

20,000 ק"מ – 753.78 ש"ח

 

30,000 ק"מ – 1433.13 ש"ח

 

4 תגובות ל מוטו בוחן | ג'וירייד 200 S – נסיעה מהנה

  1. מחיר מנופח (מטרו)
    בשביל הערמת פלסטיק הטייונית הזאת

  2. הסיבה לנפחי 150 ועוד קצת נעוצה בתקנות של מדינות רבות בהן צריך נפח של 150 סמ"ק ומעלה בכדי לעלות על כביש מהיר.
    חוץ מזה – הכתבה מרגישה פרסומית למהדרין, עם תשבחות חלולות ואפס מידע אמין ומועיל.

  3. על כביש מהיר האופנוע רחוק מתחושת קטנועי ה – 250 סמ"ק, ושם הוא ממש לא מרגיש בבית, וממש לא יציב.
    מי שכתב לפני ערימת פלסטיק טיוונית לא טעה, וזה נכון לכל קטנועי הפלסטיקים לסוגיהם מבית מטרו-מוטור. לא בגלל הטיוונים, בגלל מטרו-מוטור שמוכרת בישראל קטנוע עממי זול במחיר של "מנהלים"…פחחח. אז מי קונה אותו?
    ברכיבה עירונית למנוע המשודרג יש יתרון בכוח, וזה מורגש היטב(בעיקר בעיר), בייחוד אם אתם נוהגים להרכיב באופן קבוע.
    מנוע 125 ששודרג ל 150 או 200 סמ"ק, זה מנוע שאורך החיים שלו מתקצר באופן דרמטי. השקרנים ממטרו יספרו לכם על איזו "מחלה" באטם מנוע(פקונג-ראש), ואם לא עליתם בזמן על בריחת המים זה יגמר לכם בנזק טוטאלי למנוע(כמו שקורה להרבה בעלי האופנוע "הנחשק" הזה). מי שנותן בגז ומוציא מהמנוע הפיצפון הזה 15 כ"ס(125 ששודרג ל 200), שלא יבוא בטענות "הלך לי מנוע חדש אחרי 8,000ק"מ".
    חוץ מזה שאלה? למה אנשים עוד קונים ממטרו מוטור?

    • בתור אחד שיש לו דגם 200EVO שנת 2012, אי אפשר להגיד שהמושב נח! להגיד שגוירייד נח זה לזלזל בקונה.
      מה שכן קטנוע אמין, קל לטיפול, זול לאחזקה, ובסך הכל עושה את העבודה בצורה סבירה +.

      לגבי המחלות שלו, יש כמה,
      1.אטם ראש מנוע אכן נפרץ בערך באזור ה 40000 קמ וזה תיקון של 1200שח בערך..
      2. צנרת אגזוז נפרצת באזור ה 50000 קילומטר ( עלות תיקון כ 80שח, מלחימים מחדש את תושבת החיישן חמצן שעפה..)
      3. מגן רוח נהיה צהוב ונסדק..
      4. סוויץ נשבר מבפנים באזור ה 60000 קילומטר (עלות חדש חליפי 300שח, + 200שח עבודה)
      5.פלסטיקה אמבטיה אחורית נשברת גם..

      כל אחד דברים שהיו בדורות הקודמים ואני לא וידע להגיד אם גם בדור החדש… יהיה מעניין לדעת אם כן

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2