מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
תמוז
סטפן
סטומפ
לרט
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
רפידו
KTM שמאל
KTM עליון קוביה
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
מונדיאל קוביה

ב.מ.וו R1250RT במבחן דרכים

ב.מ.וו R1250RT במבחן דרכים

כתב: אדם בלנגה | בוחנים: אדם בלנגה, מיקי כהן, אריק רוזנבלום | צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: מעטים האופנועים שמסוגלים לעשות מה שה-RT עושה, קומפורט, ספורט וטורינג בחבילה אחת מהודקת ואיכותית

 

יש משהו נכון באופן מופלא בקונספט של אופנוע ספורט טורינג, משהו בקלות הכמעט בלתי נסבלת בה הם מסוגלים לגמוע קילומטרים רבים ברכיבה בין עירונית ואז להסתכל לפניות מהודקות בלבן של העיניים ולתקוף אותן בצורה מעוררת התפעלות. ה-R1250RT הוא אופנוע הספורט טורינג הגדול מבית BMW (יש לציין שבליין הדגמים של היצרן הוא מוגדר יותר טורינג מאשר ספורט לאחר שנחשף ה-R1250RS), ככזה וכבעל מסורת מכובדת שהחלה בשנת 1978 עם דגם ה-RT הראשון, הוא מגיע עם כתפיים רחבות, עליהן מוטלת אחריות גדולה – לעמוד בציפיות ולא לשבור את המסורת.

כבר הרבה שנים לב.מ.וו יש נוסחה פשוטה ליצירת מכונה מצויינת – בוקסר בנפח שעולה כל כמה שנים ומשמש בסיס לכל משפחת הדגמים, מכלולים איכותיים, אבזור טכנולוגי מקיף והטאץ' הפרטי שלהם – מתלה הטללבר מקדימה, ב-RT לכל זה מצטרף גם פיירינג ענק, משקף גבוה וזוג ארגזים מובנים. המסורת היחידה שנשברה הפעם היא בסעיף העיצוב, נאמר זאת בעדינות, דגמי ה-RT הקודמים לא היו דוגמנים ויהיו מי שיגדירו אותם כמכוערים; ה-1250 משפר כל אספקט של ה-1200 אותו הוא החליף – הפנס הקדמי גדל למימדי ענק ומקבל תאורה עוקבת פניה, החזית מורמת ונמתחת, הארגזים משתלבים בזנב האופנוע וכל שאר הנגיעות הקטנות בעיצוב פשוט עובדות ויוצרות מראה מהודק ומרשים.

מיקי כהן התאהב

הארגונומיה של האופנוע הזה טובה מאוד. ניסינו אותו עם מגוון גדול יחסית של רוכבים, בגדלים ומשקלים שונים, כולם מדווחים את אותו הדבר – האופנוע פשוט נוח. מיגון הרוח מתכוונן חשמלית בלחיצת כפתור, רמת האבזור גדולה ורחבה, נשימה עמוקה והתחלנו – בקרת שיוט, מתלים אלקטרוניים וחצי-אקטיביים, מערכת מולטימדיה גדולה עם רמקולים ושליטה נוחה מהכידון, מערכות בקרת משיכה, ABS, הנעה ללא מפתח, צג צבעוני גדול ועוד ועוד ועוד… אבל ברגע שעולים על האופנוע כל הדברים האלה הופכים להיות שקופים למשתמש לחלוטין. בעוד שאופנועים אחרים צועקים עלייך "תראה מה יש לי", הבימר הזה מחייך ואפילו מסתיר את הצג הצבעוני שלו במהלך היום בצבעים אפורים, כדי שיהיה קל יותר לקרוא.

אל תסתכל בקנקן, תניף רגל ותניע אותו. בעוד שבתמונות אפשר לחשוב שהבימר הזה הוא גדול ומגושם, ההפך הוא הנכון. עם משקל רטוב של קילו אחד פחות מ-280, שמחנו לגלות שרוב המשקל הזה נמצא נמוך מאוד בשלדה, בדיוק כמו שנהוג במסורת ה-RT. התוצאה היא אופנוע שרק נראה גדול מהצד, אך בתמרונים איטיים פשוט וקל להתנייד איתו. הדברים היחידים שמונעים מהאופנוע הזה להיות הקטנוע שלנו בעיר הן המזוודות הרחבות והפורנט המגודל. האחרון אגב, מחזיק בתוכו את המראות. מצד אחד הן מציגות תמונה מוגבלת וממוקמות בצורה סבירה, אבל תוספת הרוחב שהן מכתיבות באמת הופכת את האופנוע הזה לרחב בלי סיבה מוצדקת.

בכביש המהיר יכול האופנוע הזה להפוך כל רוכב לפושע, עם מיגון הרוח המעולה, הרדיו, בקרת השיוט, הכיסא הנוח ויחד עם מתלה הטללבר מקדימה, מרגיש הרוכב מוגן לחלוטין מהסביבה. תוסיפו לזה מנוע שמגיע ישירות מה-GS, בנפח 1,250 סמ"ק ועם הספק של כ-136 כ"ס בקצת פחות מ-8,000 סל"ד, כמעט 90% ממנו זמין כבר ב-2,000 סל"ד וקיבלתם יופי של טיל קרקע לשיוט בין עירוני וגם בין מדינתי. אבל אם חשבתם שב.מ.וו פשוט עקרו לב של GS ושמו אותו באופנוע כביש אתם טועים, עם מספר שינויים שאותם עדיף שחובבי טכנולוגיה יסבירו לכם ולא כותב שורות אלו – התוצאה היא מנוע שמתאים בדיוק לייעוד האופנוע. ואם שאלתם את עצמכם "כמה סוגרת" אז לפי ההערכה הגסה שמופיעה באתר ב.מ.וו כתבו הגרמנים "מעל 200" ואנחנו רק נוסיף – בקלות בלתי נסבלת.

אבל לא כל החיים הם קווים ישרים, וטוב שכך. בכביש המפותל הבימר הזה מתנהג נהדר, זה לא אופנוע שצריך להחזיק אותו חזק מהצוואר וללחוץ עליו, דווקא כאשר רוכבים עליו חלק הוא נותן קצב מכובד מאוד ושם הוא מרגיש בבית, על הצד, עם פתיחת וסגירת גז. היתרון במנוע גדול עם עקומת כוח רחבה כל-כך הוא שהתחושה היא של אופנוע כמעט אוטומטי, כזה שלא נדרש לבחוש בתיבת ההילוכים שלו יותר מדי. אם כבר מדברים על תיבת ההילוכים – היא עובדת פשוט טוב, קצרה ומדויקת, עם קוויקשיפטר ואוטובליפר שעובדים מצויין. העניין הוא עם המתלה הקדמי, ישנם שני שבטים: כאלה שמוכנים להישבע אמונים לסוגו, והצד השני שאומר שהמתלה הזה גורם לריחוק בין הרוכב לכביש, זאת התלונה המוכרת על הטללבר. כותב שורות אלו נמצא במקום טוב באמצע, אבל מוסיף כוכבית ובה כתוב 'תתמסר', ברגע שתבין שהאופנוע הזה מסתדר עם הפרונט בצורה הרבה יותר טובה ממה שהוא משדר, ישתפרו חיי הרכיבה שלך.

עכשיו נגיע לשורה התחתונה והחשובה ביותר – תג המחיר, באמת שעם תג מחיר נמוך מ-145,000 היינו קוראים לו עסקת העשור, אבל תג המחיר עומד פה על כמעט 170,000 שקלים וזה לא מעט כסף, כסף שיכול לקנות עוד אופנוע תיור עם מנועים גדולים יותר ואפילו יותר אבזור, כשמשלמים כזאת כמות מזומנים על דו-גלגלי, מתחילים לבדוק דברים בציציות ומגלים איכות גימור גבוהה אך לא מושלמת ומנוע רועש יותר מקודמו.

אבל בסופו של יום בוחנים אופנוע כחבילה וה-RT הוא חבילה מעולה. אופנוע ספורט תיור אחר, כזה שנתפר בדיוק לחובבי הז'אנר, מנוע בוקסר, מיגון רוח מעולה, איכות גימור טובה, מתלה טללבר מקדימה, דרייבשאפט מאחור, סמל הפרופלור הכחול לבן המוכר והאהוב – אבל הכי חשוב, הוא ממשיך את המסורת. כי מי שרוצה RT, שום אופנוע אחר לא ימלא את הנישה הזאת עבורו וזה סוד הקסם של הסדרה.

ברמה האישית, אהבתי את האופנוע, מאוד. הוא מאוד הטעם שלי – מצד אחד הוא מסתיר את היכולות שלו בצורה שמרנית וצנועה להפליא ומצד שני הוא נושך בדיוק איפה שצריך, על הצד, בעיר ובכפר, לבד או בזוג, האופנוע הזה הוא כלי הבריחה האולטימטיבי. הוא יכול לשלוף את הקוף בנס הרים עם קו חד וחלק ויכול לקחת את החצי הטוב יותר שלך לסרט במרכז העיר. רק תתנו לו לזוז, שם הוא מרגיש בבית.

http://www.doogri.co.il/news/%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%9c-whatsapp/

תעודת זהות

 

BMW R 1250 RT

 

מחיר: 168,303 ש"ח

 

רישיון: A

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים בתצורת בוקסר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 1,254 סמ"ק

 

הספק: 136 כ"ס ב-7,750 סל"ד

 

מומנט: 14.5 קג"מ ב-6,250 סל"ד

 

מתלים: מקדימה מתלה Telelever סמי-אקטיבי עם מהלך של 120 מ"מ . מתלה אחורי Patalever סמי-אקטיבי עם בולם ומהלך של 115 מ"מ.

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות רדיאליים. מאחור דיסק יחיד בקוטר 276 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: 120/70-17, 180/55-17

 

בסיס גלגלים: 1,485 מ"מ

 

גובה מושב: 805/825 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 25 ליטר

 

משקל רטוב: 279 ק"ג

 

2 תגובות ל ב.מ.וו R1250RT במבחן דרכים

  1. האח מאוסטריה ktm suoerduke gt הרבה יותר מוצלח בכל פרמטר. הוא שוקל 70 קילו פחות, הרבה יותר חזק בכל פרמטר, יותר מהנה לרכיבה אבל קצת פחות נוח למרחקים ארוכים, אבל הי, איפה יש לנו כאלה מרתקים?

  2. אין ספק שלא סתם ה-RT מקבל פרסים של ה-ספורטס-טורינג הטוב ביותר כבר מספר שנים. גם ה-1250 החדש ימשיך את מסורת הפרטים.
    אני קניתי כלי כזה לפני חודש והבאתי אותו מגרמניה ליוון ולישראל, ומדובר בשיפור משמעותי בהשוואה ל-1200 שהיה לי משנת 2014. המנוע בעל יותר מומנט, הגיר הרבה יותר חלש, והכל מתנהל באופנוע בנוחות גדולה יותר. הוא ללא ספק האופנוע טוב ביותר בקטגוריה.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2