fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאסטום השבוע: גולדן דרגון בלאק

קאסטום השבוע: גולדן דרגון בלאק

טל שביט

צילום: טל שביט

סדנת אמנות אחזקת האופנוע של עופר גולדנברג היא מקום יוצא דופן בישראל, שלא לומר ייחודי: עם הכרה כמפעל אופנועים עצמאי, החופש היצירתי שעופר יכול להעניק ללקוח הוא כמעט בלתי מוגבל, במיוחד אחרי שעלה לא מכבר דרגה והוכר כמותג לכל דבר מטעם האיחוד האירופי, כך שהאופנועים שייבנה יקראו ברשיון "גולדן". יותר מכך: עד עכשיו היה עופר מוגבל לבניית אופנועים על בסיס דגמי "קאסטום קרום" הגרמנים המאושרים תקינה אירופית, אך מעכשיו הוא חופשי גם להשתמש באופנועי-קאסטום אמריקניים כבסיס. אפשרות זו טומנת בחובה לא רק היצע רחב וכמעט בלתי מוגבל של דגמים מהם אפשר להתחיל ולבנות את קאסטום-חלומותיך, אלא גם מחירים נמוכים משמעותית.

האופנוע שכאן שייך עדיין לגוורדיה הגרמנית, ומהווה דוגמה מענינת לפרשנות מקומית על בסיס ליין ה"גולדן דראגון". רוב בחירת פרטי ה"תפירה" וההתאמה האישית נעשה במשותף על-ידי עופר ואופיר, בעל האופנוע, אם כי חלק מהשינויים היו החלטה מעכשיו-לעכשיו של אופיר – כמו הבחירה במנוע RevTech מדגם 125 (נפח המנועבאינצ'ים מעוקבים. בעברית זה יוצא כ-2.1 ל'), שאחרי עוד כמה שיפורים שנבחרו מפיק להערכת עופר כ-140 כ"ס. תיבה בת 6 הילוכים מקבלת את הכוח דרך רצועת הינע ראשוני (Primary Drive) חשופה ברוחב "3 ומצמד יבש, ומעבירה אותו הלאה לצמיג אחורי במידה 250/40-18.

אולי המכלולים המענינים ביותר הם המיתלים: מלפנים קיבל המזלג הקדמי עוד זוית של 6 מעלות – בלי לשנות את זוית צוואר ההיגוי, שהיא גם כך קיצונית למדי ועומדת על 42 מעלות. שינוי זה, מסביר עופר, תורם לשיפור גיאומטריית ההיגוי ומקל על השליטה באופנוע הארוך והכבד (כמה ארוך? בסיס הגלגלים הוא 2.09 מ'…). השילדה, מסגנון Softail (נראית כבעלת זנב קשיח אך אינה כזו), מצויידת מאחור במיתלה על טהרת האוויר, Airtail של Progressive suspension, המצוייד במשאבת אוויר חשמלית המאפשרת לשלוט בלחיצת כפתור על גובה האופנוע ועל קשיחות ה"קפיץ".

בעל האופנוע רצה טווח נסיעה גדול שמיכל הדלק המקורי – 14 ליטר – לא יכל לספק. עופר פשוט חתך את המיכל לאורך והרחיב אותו, כך שעכשיו יש 20 ליטרים. עוד פיצ'יפקעס: הרגליות הקדמיות המתקפלות, למשל – ראו תמונה משמאל – ולוח המחוונים הדיגיטלי, שיכול להציג כל מה שרק תרצו. יש אפילו בקרת שיוט אמיתית שמאפשרת לרוכב לקבוע מהירות רצויה, ממש כמו במכונית – קיט סטנדרטי שעופר יכול להתקין על כל אחד מאופנועיו (וכל הרלי, בעצם).

האפקט הויזאולי באופנוע הושג בראש וראשונה על ידי בחירה לא שגרתית בצבע – שחור-מט, לא ממש נפוץ בעולם הקאסטום. התוצאה, לדעת הח"מ, מעולה. הבחירה בכידון הענק, לעומת זאת, פחות מוצלחת – כידון נמוך ושטוח היה עובד הרבה יותר טוב עם המראה הכללי, אבל זה בהחלט ענין של טעם. בעל האופנוע, יש לציין, הוא איש גבוה במיוחד אבל עדיין לא ברור איך תנוחת רכיבה כזו יכולה להיות נוחה. טעם וריח, נו…


יש אפילו בקרת שיוט אמיתית שמאפשרת לרוכב לקבוע מהירות רצויה, ממש כמו במכונית

6 תגובות ל קאסטום השבוע: גולדן דרגון בלאק

  1. אהבתי את הסופר צ'רג'ר שיש על הפילטר, בכלל נראה כלי מיוחד ולא רגיל בארציינו. כמה עולה? לפי מה שהבנתי בי 160K ל300K, אז אם זה יהיה יותר זול זה שיפור משמעותי במכירות….

  2. אהבתי את השלייפ-סופאפים שיש על הבזרגייזר של הציפלינגים

  3. הכי כיף לעצב את הציפלינגים
    ויכי
    השלייפ-סופאפים זה הטאצ האחרון חחח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל