fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מתקפת הג'יירו נמשכת – מי צריך את זה בכלל?

מתקפת הג'יירו נמשכת – מי צריך את זה בכלל?

גיא בן ברק

צילום: יצרן


כמה טוב היה אם האופנוע או הקטנוע שלנו היה יודע לאזן את עצמו ולא ליפול בזמן עמידה ללא רגל תומכת, וגם יציב יותר בתנועה בזכות מערכת מבוססת ג'יירוסקופ שתדע תמיד איפה הלמעלה ותדאג לתפעל את מתלי האופנוע או תומכים אחרים במטרה לשמור את הרוכבים על הגלגלים. מגניב או שבעצם זו עוד מערכת פטרנאליסטית, סוג של גלגלי עזר שמרכיבים לילדים קטנים שאולי מספקת אשליה של בטיחות תוך שהיא לוקחת את המהות של האופנוע – חוסר יציבות מובנה המקנה זריזות ותמרון וגם מרכיב סיכון השומר את הרוכב ערני ודרוך. יודע כול רוכב שאבזר הבטיחות המרכזי באופנוע הוא הרוכב, שום מערכת לא תעזור לרוכב לא מנוסה ובו זמנית שאנן כי הוא חושב שמערכת ג'יירו כזו או אחרת תשמור אותו בחיים (גם כשלא יראה אוטובוס גונב רמזור אדום…). 

ולמרות זאת האופנועים המאוזנים ממשיכים להגיע, זכור Lit הדו גלגלי עם הגג שאינו מתהפך, לאחרונה עשתה ב.מ.וו גלים עם האב טיפוס הלא מתהפך שלה שהוצג באוקטובר במסגרת "חזון 100 השנים הבאות" של היצרן הבווארי, ויצרן נוסף מגיח מאמריקה עם ה"ג'יירו סייקל". כן גם כאן מערכת ג'ירוסקופים תתפעל מערכות ושינויי שילדה במטרה לאזן את הכלי שלא יפול ימינה או שמאלה, מעבר לאשליית הבטיחות כאמור, הבעיה ביצירת המחשב הכחולה הזאת היא שהאופנוע הזה כול כך מכוער שיש מצב שהרוכב דווקא ירצה ליפול איתו כדי רק להיפטר ממנו כבר.

חשוב להדגיש כי בניגוד למערכות לעיל דווקא מערכות אחיזה המבוססות ג'יירו המותקנות בשנים האחרונות באופנועי הספורט בהשראת המוטו GP מבורכות שכן אינן מתערבות בשינוי גיאומטריה למתן יציבות או בהפעלת מערכות תומכות כלשהן אלא רק מתפקדות כחיישן על למצב האופנוע ומחשב מתפעל את העברת הכוח לגלגל האחורי כבקרת אחיזה, דבר שונה לחלוטין מהמערכות האוטונומיות.

באנר פרסומי:

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל