מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
דוקאטי מוחקת את העבר וממציאה את עצמה מחדש עם סופרבייק חדש ל-2012
מערכת דוגרי
צילום: יצרן
דוקאטי (כמעט) תמיד ידעו לקרוא היטב את עולם הסופרבייק. אופנועי החברה בדרך כלל "נתנו בראש" גם למיטב היצרנים היפניים וקטפו תארים בזה אחר זה, כשקרל "פוגי" פוגרטי הבריטי הגדיל לעשות, וניצח ארבע אליפויות ברצף עד שפרש. המסורת של דוקאטי בסופרבייק התחילה בסערה בשנת 1988 בה יצא לאוויר העולם הדוקאטי 851 האלמותי על שלל גרסאותיו, ולאחר מכן ה-916 שקצרו הסופרלטיבים מלתארו, בשנת 1993 שעליו ועל גרסאותיו המאוחרות יותר רכב פוגרטי.
פרישתה של דוקאטי בשנה האחרונה מעולם הסופרבייק יצרה הד עצום. החברה, שהפכה להיות מזוהה יותר מכל יצרן אחר עם עולם הסופרבייק והידיעה על פרישתה כדי להפנות מאמצים ומשאבים ל-ולנטינו רוסי ב-MotoGP הכתה בתדהמה את עולם הסופרבייק, ובהם את מארגניה של האליפות.
ראוי לציין כי דוקאטי לא פרשה לחלוטין והיא ממשיכה לספק חלקים וחלפים לקבוצות פרטיות. כמה הם טובים בעולם הזה? בואו ונגיד שגם כיום כשהם משכו את ידם מהאליפות באופן רשמי, הדוקאטי 1198 עדיין מוביל את טבלת האליפות בידיו של הספרדי קרלוס צ'קה, רוכב MotoGP לשעבר (ואחד הרוכבים היותר נחמדים ומסבירי הפנים שיצא לכם לפגוש).
אז כנראה ששוב הם יודעים משהו שהאחרים לא ומנסים להקדים שוב בצעד אחד את שאר היצרנים. כך, למרות ההצלחה של החברה במסלולי הסופרבייק גם כעת, כשאיננה חלק רשמי מהאליפות, עובדים בדוקאטי על סופרבייק חדש לגמרי, בעל מנוע V2 כמובן. מגזין הענק האיטלקי "מוטו ספרינט", הצליח לתפוס צילומי ריגול של הסופרבייק החדש של דוקאטי ממבחנים שנערכו במסלול מוג'לו.
החדשה המרעישה שעולה מן הצילומים היא שדוקאטי כנראה נוטשים את שילדת מסבך הצינורות שהיא כל כך מזוהה אתה. נראה כי דוקאטי מאמצים את שלדת המונוקוק, שלדה שבתצורה זהה רצה אתה גם על אופנועי MotoGP. החלפת השילדה אומרת גם שהמנוע יהיה כנראה חדש לחלוטין ומיקומו בשלדה, או באין-ממש-שילדה בתצורת המונוקוק, יהיה אחר כיאה למנוע שהוא נושא עומס עיקרי. שינוי גדול נוסף הוא שלא ברור אם המנוע ימשיך להיות בצורת ה-L המסורתית עם זווית של 90 מעלות בין הצילינדרים, או שהזווית בין הצילינדרים תהיה אחרת וקטנה יותר – מה שמשפיע על אופי העברת הכוח. מקורות בתוך דוקאטי אומרים שמהלך הבוכנה קצר מאד, כך שמובטח לנו סל"ד מטורף, ונפח המנוע עומד על הקצה העליון המותר לפי חוקת הסופרבייק למנוע 2 צילינדרים, כלומר 1199 סמ"ק. האגזוז, שבמשך שנים הוסתר מתחת לזנב עבר לאנשהו למטה, ואילו הזנב עצמו קצר מאד ומחודד, ומזכיר מאד את זנב אופנוע ה-MotoGP של הונדה מעונת 2006. הזרוע האחורית נשארה משום מה חד צידית, למרות תוספת המשקל הנדרשת מזרוע כזו. כנראה שהיו מאפיינים שדוקאטי העדיפו לשמר (אבל דווקא את זה? למה?). המזלג הקדמי המוזהב נראה כאילו נלקח ישירות ממרוצי הגרנד פרי. הבולם האחורי שינה אף הוא את מקומו, ומוקם בצורה אופקית. מנוע ה-L הכתיב אופנוע ארוך יחסית, וכנראה שבשל כך החליטו בדוקאטי לזנוח אותו וביחד עם תצורת המונוקוק של השלדה צפוי לנו אופנוע קטן מאד, זריז מאד, ללא ספק עמוס באלקטרוניקה וחזק יותר. יהיה מעניין.
מה דעתכם על הכיוון החדש של דוקאטי ? בואו לדבר על זה בדף הפייסבוק של דו"גרי
האופנוע יפה בצורה בלתי רגילה….
אריה
אבל לא אוהב אופנועים איטלקיים ובטח לא מנוע לא טורי.
יוסלה
אין על היופי האיטלקי
רונן
זנב עם סרט בידוד?הוא יותר קומפקטי עם בולם אופקי…חכו למוצר המוגמר כדי להרעיף סופרלטיבים…
מצטרף לאלו שמעריכים יופי.
אופנוע יוצא מגדר הרגיל ביופיו.
מתן
אחלה כתבה
אין על האיטלקיים בעיצוב.
השאלה איך האופנוע במבחן אמינות לאורך זמן.
אהרון
ואגב, כחובב דוקאטי, שמחתי לשמוע שיש תוכנית על היצרן ביום שלישי בשעה 21:00 שערוץ נשיונל גאוגרפיק.
תומR