מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הונדה מגישה פטנט לקטנוע מעוצב וייחודי
אסף לביא
מסמכי פטנט של היצרנית היפנית מגיעים לרשת למראים מה שיכול להיות קטנוע חדש או דגם קונספט שיוצג בקרוב. אנחנו נחשפים בתקופה האחרונה להרבה מסמכי פטנט, רובם מציגים שרטוט דו-ממדי של מערכת אלקטרונית או מכניקה חדשה, במקרה הזה מדובר דווקא בפטנט שהוגש על עיצוב, כמו הפטנט של פיאג'ו על עיצוב הווספה לצורך העניין.
הקטנוע הייחודי עם הקווים הנקיים והעגלגלים שמוצג משתמש בהונדה ויז'ן 110 כבסיס, זאת לפי ממדי הכלי, המנוע, הבולם האחורי היחיד בצידו ובלם התוף מאחור, אך אין זה אומר דבר על התוצר הסופי שיכול להיות בעל מכלולים שונים לחלוטין, נזכיר שמדובר ברישום סימן רשום על העיצוב בלבד.
כשיוצג הדגם שישתמש בעיצוב שבמסמכים, תהיה זאת קפיצת מדרגה אדירה בכל מה שנוגע לעיצוב בגזרת הקטנועים של הונדה – אם אלו הגלגלים המיוחדים, הכנף הקדמית, המשקף, האגזוז השפיצי והמסך (שנראה כמו TFT), חריץ בחזית שיכיל פנס בעתיד, מראות וידיות מעוצבות וכפתורים מוזרים, אולי אפילו כפתורי מגע – שום דבר לא סטנדרטי בעיצוב הזה.
תערוכת מילאנו 2020 בוטלה והיצרנים יחשפו את האופנועיהם ל-2021 בתערוכות וירטואליות ושידורים חיים – ורק אז נדע פרטים נוספים, אנחנו רק יכולים לקוות שמדובר בדגם לייצור סדרתי.
הונדה מוצר מעולה אבל בישראל שוחטים את הלקוח במוסכי שירות מפחיד לגמרי עדיף ללכת ברגל