חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
איפון
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
פרפקט אופנועים
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
אייפקס
סטפן
Ad motorsport
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לארט
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אופנוסנטר קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
HJC
מטרו לבן – קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
ברקום קוביה שמאל
שוברט
כרמיאל קוביה שמאל
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון

ליין דגמי אפריליה ישראל מתחדש – דורסודורו ושיבר 900

ליין דגמי אפריליה ישראל מתחדש – דורסודורו ושיבר 900

כתב: נמרוד בוקר     צלם: רונן טופלברג

לצורך השקת דגמי השיבר והדורסודורו החדשים, בחרה עופר אבניר את אולם האירועים הבוטיקי ARCO, בהמשך רחוב המנור, מרחק הליכה ממטה היבואן.
לשנת הדגם החדשה ועל מנת לעמוד בתקני יורו 4 המחמירים, שונו מנועי השיבר והדורסודורו והוגדלו לנפח של 900 סמ"ק. כן צוידו הכלים במסכי תצוגה TFT, בגודל 4.2 אינץ', לתצוגה ברורה וחדה מכל זווית ובכל תנאי תאורה. כן צויד מסך האופנוע באפשרות חיבור לסלולר, לצורך קבלת מידע מהאופנוע, או לחלופין, קבלת מידע אל צג האופנוע מן המכשיר החכם שלך (לא נמסר עם איזה מערכות הפעלה פועל הממשק)

כן צוידו דגמי האפריליה החדשים במערכות ABS הבלתי נמנעות, מבית קונטיננטל, וכן מערכת מצערת אלקטרונית (Ride by wire) חדשה. אפריליה מתגאה שכשהושק השיבר הראשון ב- 2007, הוא צויד במערכת רכיבה אל-חוט ובכך הפך לאופנוע הסדרתי הראשון שצוייד במערכת שכזו, אנחנו זוכרים שה- R6 של ימאהה משנת 2006 היה האופנוע הסדרתי הראשון שצויד במערכת הזו. מכל מקום, לשנת הדגם הבאה עלינו לטובה הוחלפו מערכות המצערת האלקטרונית לחדשות לגמרי שיחד עם מערכת ניהול מנוע של Magnety Marelli, ספק מערכת ניהול המנוע האחידה של קטגוריית המוטוGP, מאפשרת לרוכב לבחור בין שלוש מפות הצתה, גשם, תיור וספורט. בנוסף צוידו הדורסדורו והשיבר במערכת בקרת אחיזה, לה שלושה מצבי עבודה וכן אפשרות ניתוק מוחלט.
עוד מתגאה אפריליה בקיצוץ משקל בלתי מוקפץ מהגלגלים של הכלים החדשים, בסביבות ה- 1.3 ק"ג בג'אנט האחורי וכ- 900 גר' מהג'אנט הקדמי. מה שאמור להוריד קצת עומס מהמתלים, הניתנים לכיוון עומס הקפיץ והחזר הקפיץ אך לא שיכוך.


ביצועי המנוע המשותף של השיבר והדורסודורו 900 החדשים, עומד על תפוקה של 95 כוחות סוס ומומנט בשרני של 9.17 קג"מ, לעומת 8.4 בדגם היוצא, שהיה כזכור בנפח של 750 סמ"ק.

שני הכלים מתבדלים האחד מהשני במהלך המתלה שלהם, כשבשיבר מהלך המתלה הקדמי עומד על 120 מ"מ, לעומת 160 מ"מ בדורסודורו. היינו, השיבר בעל אופי יותר ספורטיבי לרכיבת כביש הגונה ויכולת כניסה וציאה מהפנייה שעלולים להיות מרשימים יותר, אותי לפחות.

עם זאת, משקל הכלים נראה אהה, די כבד, כ- 218 "יבש" לשיבר, ו- 212 "יבש" לדורסודורו.
מכיוון שגסמנט אופנועי הנייקד \ סטריטפייטר חם בעת הזו, תומחרו השיבר והדורסודורו 900 החדשים בתג מחיר של 69,000 ₪, "על הכביש".
מנהל מחלקת אופנועי הכביש בעופר אבניר, תומר ברעם, צופה מכירות של 50-60 כלים בשנה הקרובה. יעד סביר שבעתיד נראה אם עופר אבניר הצליחה לעמוד בו. אחת מדרכי השיווק של צמד האופנועים היא הצעתם גם ברישוי A1 המגביל את הספקם ל- 47 כ"ס.

אנו ממתינים לרכיבת המבחן על הכלים הללו, אז נוכל לדווח לכם איך כל השינויים והתוספות הללו מתורגמים לאיכות רכיבה בכבישי הרי ירושלים.

גלריה

תגיות:

תגובות

אבניר מגדל ימין תחתון סוזוקי
הונדה מגדל הימורים